Miksi Jumala on kolminaisuus?

Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Isä käskee, Poika tottelee, Pyhä Henki ilmoittaa:

"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle.

He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.

Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."

11

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös Hänen Vastustaja matkii Jumalaa:

      Isä on Saatana
      Poika on Antikristus
      Henki on valheen ja vääryyden henki.

      • Mistä tiesi Paakkosen poika tänne tulla Saatanman ilosanoman kanssa?

        Jota on Saatanelle heitettynä jo 15 vuotta julistanut Raamattu ja Pyhä Henki palstoillaan, josta on tehty Riettauden virran varrelle Saatanan veripellon.

        Teuvo Suni on väärä profeetta
        Joka ei puhu luterilaisille, kuten heille pitäisi puhua
        Ei puhu helluntailaisille, kuten heille pitää puhua
        Ei puhu lestadiolaisille kuten heille pitää puhua
        Ei puhu ateisteille, kuten heille pitää puhua

        JNE edelleen yli 130 kertaa, jokaiselle jotakin.


    • Anonyymi

      Isä myös suunnittelee...Hänen on myös tahto

    • Anonyymi

      Eikö tämä "kolminaisuus" keksitty jonkinlaisena kompromissina jossain kirkolliskokouksessa. Ja nyt jotkut luulevat, että se on jokin jumalallinen ilmoitus.

      • Anonyymi

        Joku voisi kysyä että löytyykö Raamatusta kohtaa missä sanotaan että Jeesus, Isä, ja Pyhä Henki ovat, kaikki kolme, yksi ja sama?

        Vastaus on että ei. Käsitettä kolminaisuudesta, tai edes vaikka sitä että Jeesus olisi sama kuin Pyhä Henki, ei esiinny Raamatussa ollenkaan.

        Tässä on joitain esimerkkejä, Suomen kirkkoraamatusta, siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Jumalaan nähden:

        Johannes 8:42
        "Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

        (Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)

        **********

        Matteus 24:36
        "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."

        (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tiennyt sen päivän ja hetken ihan samoin kuin Jumala)

        **********

        Luukas 22:41,42
        "Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili: »Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.»"

        (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tässä rupatellut itsekseen ja pyytänyt itseltään että hänen oman tahtonsa sijaan tapahtuisi hänen oma tahtonsa)

        **********

        Johannes 14:28
        "Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

        (Jos Jumala ja Jeesus ovat yksi ja sama, Isä ei olisi suurempi kuin Jeesus)

        **********

        Matteus 20:23
        "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"

        (Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)


      • Anonyymi

        Jeesuksesta tehtiin Jumala Konstantinus Suuren poliittisesta aloitteesta Nikaian kirkolliskokouksessa v. 325.

        Konstantinuksen syy tähän johtui hänen halustaan varmistaa poliittinen asemansa.

        Poliittinen syy kaikkeen tähän oli aika yksinkertainen: aivan kuten Konstantinus oli itse tehnyt, muutkin Rooman armeijan johtajat saattoivat väittää armeijalleen että olivat saaneet näyn Apollolta (tai joltain muulta monista Rooman alueella palvelluista jumaluuksista) ja että tämä jumala oli käskenyt heitä taistelemaan Rooman keisaria vastaan.

        Minimoidakseen tälläisen sisäisen uhan, Konstantinus halusi yhtenäistää kansansa yhden ainoan jumalan alle. Koska hän oli aiemmin väittänyt että kristittyjen jumala oli näyttäytynyt hänelle ja auttanut häntä saamaan voiton Roomasta, se sopi hänelle tehdä kristittyjen jumalasta kansakunnan ainoa Jumala.

        Mutta koska Jeesus oli myöskin kristityille eräänlainen jumal-olento, jäljellä oli mahdollisuus että joku huutaisi itsensä keisariksi Jeesuksen nimessä. Poistaakseen tämän riskin Konstantinus tuki ajatusta että Jeesus ja Jumala olivat yksi ja sama henkilö.

        Tämän järjestelyn alaisuudessa Jeesus-Jumala oli Se Ainoa Oikea jumala ja Konstantinus oli se jonka Jeesus-Jumala oli asettanut valtaan.

        Päätös Jeesuksen jumaluudesta tehtiin Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325. Tämän kirkolliskokouksen jälkeen Konstantinus myös kielsi valtakuntansa alueella muiden kuin kristinuskon harjoittamisen.

        Huom että Nikaian kirkolliskokouksen päätöksessä ei mainittu mitään Pyhästä Hengestä. Eli tämä oli enemmäkin "kaksinaisuus-oppi" kunnes Pyhä Henki lisättiin osaksi teamia vasta vuonna 381.

        Voitaisiin myös huomioida että Konstantin oli itse ollut "Voittamattoman Auringon" (Sol Invictus) palvoja. Hänen poliittiset syynsä kristinuskon vahvistamiseksi eivät tehneet hänestä kristittyä mutta saattoivat olla osasyynä siihen miksi kristinuskoon sisällitettiin tapoja ja ajatuksia mm. talvipäivänseisahduksen aikaisesta juhlasta.


      • Niin on Saatana julistanut, vaikka itsekin matkii Jumalaa kolminaisuudellaan;

        Saatana
        Antikristus
        Valheen henki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku voisi kysyä että löytyykö Raamatusta kohtaa missä sanotaan että Jeesus, Isä, ja Pyhä Henki ovat, kaikki kolme, yksi ja sama?

        Vastaus on että ei. Käsitettä kolminaisuudesta, tai edes vaikka sitä että Jeesus olisi sama kuin Pyhä Henki, ei esiinny Raamatussa ollenkaan.

        Tässä on joitain esimerkkejä, Suomen kirkkoraamatusta, siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Jumalaan nähden:

        Johannes 8:42
        "Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

        (Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)

        **********

        Matteus 24:36
        "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."

        (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tiennyt sen päivän ja hetken ihan samoin kuin Jumala)

        **********

        Luukas 22:41,42
        "Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili: »Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.»"

        (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tässä rupatellut itsekseen ja pyytänyt itseltään että hänen oman tahtonsa sijaan tapahtuisi hänen oma tahtonsa)

        **********

        Johannes 14:28
        "Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

        (Jos Jumala ja Jeesus ovat yksi ja sama, Isä ei olisi suurempi kuin Jeesus)

        **********

        Matteus 20:23
        "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"

        (Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)

        Isä antaa käskyt ÖPokaööeen jka ÖPoika välittäää ne maailmalle Pyhän Hengen välityksella.

        Kuten Saatanakin tekee, joka antaa käskyt Antikristukselle, joka välittää ne Valheen hengen välityksellä maailmalle;

        Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.

        Saatana käyttää Antikristuksen puolesta sen koko valtaa, ja pani koko ihmiskunnan kumartamaan Antikristusta, jolla oli samanlainen kuolinhaava kuin jeesuksellakin.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Niin on Saatana julistanut, vaikka itsekin matkii Jumalaa kolminaisuudellaan;

        Saatana
        Antikristus
        Valheen henki

        Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Isä käskee, Poika tottelee, Pyhä Henki ilmoittaa:

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle.

        He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.

        Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Isä antaa käskyt ÖPokaööeen jka ÖPoika välittäää ne maailmalle Pyhän Hengen välityksella.

        Kuten Saatanakin tekee, joka antaa käskyt Antikristukselle, joka välittää ne Valheen hengen välityksellä maailmalle;

        Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.

        Saatana käyttää Antikristuksen puolesta sen koko valtaa, ja pani koko ihmiskunnan kumartamaan Antikristusta, jolla oli samanlainen kuolinhaava kuin jeesuksellakin.

        Tulipa tuohonkin Saatana tökkimään

        Isä antaa käskyt ÖPokaööeen jka ÖPoika välittäää ne maailmalle Pyhän Hengen

        Isä antaa käskyt Pojalleen,
        joka antaa käskyt Pojalleen,
        joka välittää ne maailmalle Pyhän Hengen välityksellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksesta tehtiin Jumala Konstantinus Suuren poliittisesta aloitteesta Nikaian kirkolliskokouksessa v. 325.

        Konstantinuksen syy tähän johtui hänen halustaan varmistaa poliittinen asemansa.

        Poliittinen syy kaikkeen tähän oli aika yksinkertainen: aivan kuten Konstantinus oli itse tehnyt, muutkin Rooman armeijan johtajat saattoivat väittää armeijalleen että olivat saaneet näyn Apollolta (tai joltain muulta monista Rooman alueella palvelluista jumaluuksista) ja että tämä jumala oli käskenyt heitä taistelemaan Rooman keisaria vastaan.

        Minimoidakseen tälläisen sisäisen uhan, Konstantinus halusi yhtenäistää kansansa yhden ainoan jumalan alle. Koska hän oli aiemmin väittänyt että kristittyjen jumala oli näyttäytynyt hänelle ja auttanut häntä saamaan voiton Roomasta, se sopi hänelle tehdä kristittyjen jumalasta kansakunnan ainoa Jumala.

        Mutta koska Jeesus oli myöskin kristityille eräänlainen jumal-olento, jäljellä oli mahdollisuus että joku huutaisi itsensä keisariksi Jeesuksen nimessä. Poistaakseen tämän riskin Konstantinus tuki ajatusta että Jeesus ja Jumala olivat yksi ja sama henkilö.

        Tämän järjestelyn alaisuudessa Jeesus-Jumala oli Se Ainoa Oikea jumala ja Konstantinus oli se jonka Jeesus-Jumala oli asettanut valtaan.

        Päätös Jeesuksen jumaluudesta tehtiin Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325. Tämän kirkolliskokouksen jälkeen Konstantinus myös kielsi valtakuntansa alueella muiden kuin kristinuskon harjoittamisen.

        Huom että Nikaian kirkolliskokouksen päätöksessä ei mainittu mitään Pyhästä Hengestä. Eli tämä oli enemmäkin "kaksinaisuus-oppi" kunnes Pyhä Henki lisättiin osaksi teamia vasta vuonna 381.

        Voitaisiin myös huomioida että Konstantin oli itse ollut "Voittamattoman Auringon" (Sol Invictus) palvoja. Hänen poliittiset syynsä kristinuskon vahvistamiseksi eivät tehneet hänestä kristittyä mutta saattoivat olla osasyynä siihen miksi kristinuskoon sisällitettiin tapoja ja ajatuksia mm. talvipäivänseisahduksen aikaisesta juhlasta.

        Suurin Nikean porttojen julistus on heidän saatanallinen uskontunnuskokoelmansa.

        Joista yksi piti rippikoulussa opetella ulkoa.

        Jeesuksen uskontunnustus on tämä:
        "
        "Mene ja kerrro, mitä Herra Jumala on sinulle tehnyt.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe