Ehtoollinen ei ole kaikille

Anonyymi

1Kor 11:27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

Millainen ihminen on kelvollinen ehtoolliselle?

41

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1Kor.11:27-34 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; sillä joka syö ja juo erottamatta Herra ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi. Sentähden, veljeni, kun koonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne. Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen. Ps.32:5. Sananl.28:13

• Anonyymi

1Kor.10:21-26 Eette voi juoda Herra maljasta ja riivaajinen maljasta, ette voi olla osalliset Herra pöydässä ja riivaajien köydässä. Vain tahdommeko herättää Herra kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät? Kaikki on luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; ksikki on luvallista, mutta ei kaikki rakenna. Älköön kukaan kstsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta. Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähdem, sillä: Herra on maa ja kaikki, mitä siinä on. Ps.24:1. 50:10-23

• Anonyymi

Se varmaa ettei kaikki ole kelvollisia ehtoolliselle.

• Anonyymi

2Kor.6:14-18 Älkää sntautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskomattomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja ne ovat minun kansani. Sentähden: Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja eroitkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias. Jes.43:6.

• Anonyymi

Ef.2:14-22 Sillä hä on meidän rauhamme, hän joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä häne kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä. 1Piet.2:4-5

• Anonyymi

Ilm.21:14 Kaupungin muurissa oli myös kaksitoista peruskiveä ja niissä Karitsan kahdetoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

entäs, jos ehtoollisviini vaihdetaan mehukattiin ??

• Anonyymi

Ehtoolliselle on kelvollinen jokainen Jeesukseen uskova. Jumalattomat luterilaiset ja ne, jotka kuvittelevat juovansa verta ehtoollisella, ovat kelvottomia viettämään Herran ateriaa.

• Anonyymi

Eikä ehtoollisella saa syntejä anteeksi vaikka kirkkouskovaiset niin väittävät. Mutta jotka eivät tunne Jeesusta eikä sanaa niin sellaisille sopii millainen raamatunraiskaus hyvänsä.
        Jeesus asetti ehtoollisen opetuslapsilleen, ei eksyttäjille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä ehtoollisella saa syntejä anteeksi vaikka kirkkouskovaiset niin väittävät. Mutta jotka eivät tunne Jeesusta eikä sanaa niin sellaisille sopii millainen raamatunraiskaus hyvänsä.

"Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois".
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jumalattomia luterilaisia vaivaa alituinen synnin tunto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ja heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen"
        1 Piet_ 5: 7

"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani keveä"
        Matt: 11: 30

"Sinun sanasi on totuus"
        Joh: 17: 17

• Anonyymi

Luterilaisuus on perkeleestä.

• Anonyymi

Luther on väärä profeetta.

• Anonyymi

Opetuslapset, ja niitä on harvassa.

• >>Ehtoolliselle on kelvollinen jokainen Jeesukseen uskova. Jumalattomat luterilaiset ja ne, jotka kuvittelevat juovansa verta ehtoollisella, ovat kelvottomia viettämään Herran ateriaa.>>

Minä olen helluntailainen ja kuvittelen juovani verta ehtoollisella.

PS: PasiToivonen2 jäädytettiin. Sitten kun PasiToivonen3 jäädytetään, se tapahtuu varmaankin konkreettisesti.

• Anonyymi

Minä en ole helluntailainen enkä mikään muukaan -lainen. Nautin ehtoollisen täsmälleen Jeesuksen ja Paavalin todistuksen mukaan. Siihen ei pidä lisätä eikä poisottaa mitään.

• Anonyymi

Laitetaas nyt ihan nykysuomeksi, että muutkin ymmärtävät:

“Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen.” (1Kor 11:27, FinRK)

• Anonyymi

Kristittyjen Kaste ja Herran Pyhä Ehtoollinen on tarkoitettu syntiselle ja syntinsä tunnustavalle ihmiselle: Kristillisessä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoolliessä Jeesus on läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.

Syntinen olin jo syntyissäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi

Jeesus tuli maan päälle ihmisen syntiongelman takia. Jeesus tulee paikalle Kristittyjen kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa paikalle ihmisen syntiongelman takia.

Ei Jeesuksella ole mitään muuta tehtävää täällä maan päällä vierailulle ole kuin ihmisen syntiongelma.

• Anonyymi

Uskokaa nyt Jeesusta mitä ehtoollinen tarkoitti. Siinä muistetaan Jeesuksen kuoleman merkitystä. Mikään syntien anteeksiantamistilaisuus se ei ole, vaikka kirkko ym niin väittävät.

• Anonyymi

Työn ja syntien raskauttamat ovat aina tervetulleita Kasteelle ja Herran pöytään ehtoolliselle hänen kanssaan. Tulkaa kaikki työtätekeväiset ja raskautetut minun tyköni, niin minä annan teille levon. Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

Lahkolaiset ja hurmahenget, kaatajat ja muut molisivat Herra lähettää luotaan tyhjänä pois.

• Anonyymi

Sellainen ihminen on kelvollinen ehtoolliselle, joka julkisesti tunnustaa Kristus Jeesuksen Herrakseen ja kunnioittaa Jeesuksen Isää Jumalaa siitä armosta osallisuudestaan.

Vastaavasti sellainen ihminen on kelvoton ehtoolliselle, joka menee ikäänkuin 'ryypylle'.

• Anonyymi

Johannes ei kaivannut mitään uskontunnusta, vaan synnin tunnustuksen niiltä, jotka hän kastoi Jordanilla ja kasteessa ihminen sai synnit anteeksi.

Fariseukset oli sen ajan helluntailaisia, he luottivat omiin uskontunnustuksiinsa ja vaellukseensa.
        Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan lähetti heidät synneissään takaisin koteihinsä.

Ehtoollinen on ihan samanlainen prosessi kuin Kristillinen kaste. Se on tarkoitettu syntisille, joita me kaikki Raamatun mukaan olemme jo syntymästä lähtien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes ei kaivannut mitään uskontunnusta, vaan synnin tunnustuksen niiltä, jotka hän kastoi Jordanilla ja kasteessa ihminen sai synnit anteeksi.

Fariseukset oli sen ajan helluntailaisia, he luottivat omiin uskontunnustuksiinsa ja vaellukseensa.
        Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan lähetti heidät synneissään takaisin koteihinsä.

Ehtoollinen on ihan samanlainen prosessi kuin Kristillinen kaste. Se on tarkoitettu syntisille, joita me kaikki Raamatun mukaan olemme jo syntymästä lähtien.

Juudas Iskariot oli kelvollinen menemään ehtoolliselle ja Pietari, vaikka kielsi Jeesuksen kolme kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huonosti tunnet Raamattua. Johannes kastoi parannuksen kasteella. Ei siinä syntejä jaeltu anteeksi.

• Anonyymi

Eikä se ole mikään ehtollinen ollenkaan, jos siinä juodaan tiivistemehua ja mehukattia.
      Mehujuhlat on Jeesuksen veren pilkkaamista

Ehtoollisen viini pitää loppuun asti käynyttä väkevää alkoholipioita viiniä, jota Jeesus tarjosi Kaanaan häissä. Juovuttavaa viiniä kutsutaan "hyväksi viiniksi".

Jeesus ei mitän tuoremehuja tarjoile.

Joh. 2:10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

• Anonyymi

Matt. 11:19
        Biblia
        Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
        33/38
        19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
        -92
        19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!' Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!" [Luuk. 15:1,2 | Sananl. 8:27-31; Sir. 24:22]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 11:19
        Biblia
        Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
        33/38
        19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
        -92
        19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!' Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!" [Luuk. 15:1,2 | Sananl. 8:27-31; Sir. 24:22]

Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia.

1 Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.

1 Publikaanit ja muut syntiset tulivat Jeesuksen luo kuullakseen häntä. [Matt. 11:19; Mark. 10:45; Luuk. 7:47, Luuk. 19:7,10, Luuk. 23:43]
        2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".

2 Fariseukset ja lainopettajat sanoivat paheksuen: "Tuo mies hyväksyy syntiset seuraansa ja syö heidän kanssaan."

• Anonyymi

Otetaan tilkka maitoa jos muuta ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan tilkka maitoa jos muuta ei ole.

Helluntailaiset eivät ymmärrä Raamatun hengellisiä asioita ollenkaan.

Antikristus on antanut heidän maistaa omia hurmosvoimiaan kuten selälleen kaatamisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset eivät ymmärrä Raamatun hengellisiä asioita ollenkaan.

Antikristus on antanut heidän maistaa omia hurmosvoimiaan kuten selälleen kaatamisen.

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

STLK:n hengelliset "opettajat" kertovat täällä satuja. Välillä rienaavat saastaisilla kirjoituksilla. Se kai kuuluu heidän uskontoonsa.

• Anonyymi

Monesti kylvetetyt on täynnä vihaa Kristittyjä kohtaan. He ovat luopuneet lapsenuskosta ja kasteen armosta kiroten sellaiset asiat moneen kertaan elämänsä aikana.

Jaak. 2:7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?*
        ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Ne on saaneet niitä ennakkomaistiaisia, kaatumiset ja muut hurmosilmiöt kun on sen vihamiehen hurmoshengen perään lähteneet juoksemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monesti kylvetetyt on täynnä vihaa Kristittyjä kohtaan. He ovat luopuneet lapsenuskosta ja kasteen armosta kiroten sellaiset asiat moneen kertaan elämänsä aikana.

Jaak. 2:7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?*
        ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Ne on saaneet niitä ennakkomaistiaisia, kaatumiset ja muut hurmosilmiöt kun on sen vihamiehen hurmoshengen perään lähteneet juoksemaan.

Mitkä kristityt?

• Anonyymi

> Millainen ihminen on kelvollinen ehtoolliselle?

Jokainen, joka haluaa ottaa osaa siihen uuteen liittoon, jonka merkkinä ehtoollinen on.

"Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
      Luuk. 22:19-20

• Anonyymi

Ehtoollista vietetään joka tapauksessa väärin. Ehtoollinen ei ole vain leipäpala ja yskänlääkekupillinen mehua. Se on täysi ateria.

• Anonyymi

Yksi rehellinen pappi myönsi,

Opetuslapset sammuivat ja nukkuivat puistossa ehtoollisen jälkeen.

Ei kukaan muutoin missään puistoissa nuku.

• Anonyymi

Ehtoolliskäytäntöjäkin on monia riippuen mitä eksytystä se edustaa.
      Adventismissa ehtoolliseen kuuluu jalkojenpesu.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikassa ei-kristittyjen miesten perustama uskonkultti, jossa yritetään matkia tiettyjä Raamatussa kerrottuja asioita, mutta huonolla menestyksellä.

Parhami lupasi perustamassaan raamattukoulussa täydellisen usean vieraan kielen taidon käymättä päivääkään tavallista koulua, kun liittyy lahkoon.

Kukaan ei siellä mitään vieraita kieliä oppinut puhumaan. Pettymys oli suuri ja monet erosivat koko Pentecostalismista.

• Anonyymi

Entäs oma uskontoisi? Väitätkö Lutherin olleen muka kunniallinen ja vilpitön Jeesuksen seuraaja?
        Eikö näin kirjoita vain raatelava susi ja murhaaja: Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.

• Anonyymi

Olen erittäin tyytyväinen omaan uskonelämään. Kun ei kuulu kirkkoon eikä mihinkään uskonliikkeeseen on vapaa kaikesta. Jeesus sanoi, joka uskoo minuun, ja minä uskon.
        Ei siinä tarvita selittäjiä eikä välikäsiä. Ainoa välimies minun ja Jumalan välillä on Jeesus.
        Toimin Jeesuksen opettaman totuuden mukaan. Helppo juttu eikä kukaan voi tulla sanomaan ettet ole Jeesuksen opetuslapsi. Minähän juuri olen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4406
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1637
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      26
      1344
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1197
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      938
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      932
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      904
    10. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      18
      861
    Aihe