Velaton auto on parasta

Anonyymi

Velaton auto on hyvä eli ostaa sellaisen jonka maksaa kerralla itselleen.

Kannattavin hankinta on ostaa normaali paljon myyty malli joko vanhana eli ikää 10-20v, löytyy paljon ja vähän ajettuja.

Itse valitsisin esim 15 vuotiaan 250tkm ajetun bensa auton.

10 vuotiaissa 200tkm ajetuissa tuppaa olemaan turhan iso hintoero, joka ei näy autossa hyötynä.

Tälläisellä 15 vuotiaalla voi ajella helpost 5 vuotta. Autossa on kiinni 1000-2000eur, käyttö on täysin ilmaista verrattuna 10tkeur autoon. Ilmaiset bensat ja vakuutukset.

Säästää suoraan euromääriä parin vuoden aikana.


Suosittelen kaikille.
Ja nyt kannattaa pienemmillä bensakoneilla olevia autoja pitää koska hinnat ja kysyntä on nousussa.

20

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on velaton auto joka maksoi 28.000. On takuuvarmasti parempi kuin velaton tonnin auto.

      • Anonyymi

        Ja mulla on velaton auto, joka maksoi 40700€ talvirenkaineen, ja vanteineen. On taatusti parempi auto, kuin joku tonnin velaton ritsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mulla on velaton auto, joka maksoi 40700€ talvirenkaineen, ja vanteineen. On taatusti parempi auto, kuin joku tonnin velaton ritsa.

        Oikein vanteineen, hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein vanteineen, hienoa.

        Talvirenkaat voi ostaa myös ilman vanteita. Tätähän ei tyhmä voinut tietää, mutta nyt sitten tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvirenkaat voi ostaa myös ilman vanteita. Tätähän ei tyhmä voinut tietää, mutta nyt sitten tietää.

        Ketä kiinnostaa sun vanteet tai renkaat? Ei niillä kannata keulia.
        Tietysti on järkevää että molemmat renkaat hankkii omilla vanteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sun vanteet tai renkaat? Ei niillä kannata keulia.
        Tietysti on järkevää että molemmat renkaat hankkii omilla vanteilla.

        Ketä puolestaan kiinnostaa sinun sinun kommentit?


    • Anonyymi

      Ja taas persaukisen nolot paljastukset ja selitykset varattomuudesta.

    • Anonyymi

      Mie ostin käteisellä 36 000e maksavan auton.
      Myyjä väitti, että ei voi ottaa niin suurta käteismäärää vastaan.
      Mie jätin rahat siihen pöydälle ja sanoin, että tee niillä mitä lystää, mutta minä olen auton maksanut.

      • Anonyymi

        Et siis oikeasti ole asioinut ja tehnyt kauppaa. Mikään autoliike ei ota tuollaisia summia käteistä vastaan. He antavat laskun ja yleensä se maksetaan ennen auton noutoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis oikeasti ole asioinut ja tehnyt kauppaa. Mikään autoliike ei ota tuollaisia summia käteistä vastaan. He antavat laskun ja yleensä se maksetaan ennen auton noutoa.

        Takavuosina kauppasummalle hyväksyttiin asete. Tarkoittaa siis vekseliä.
        Jos auton siis esim. osti maanantaina ja heti halusi päästä auton rattiin,
        tämä oli mahdollista hyväksymällä myyjän kauppasummalle kirjoittama
        vekseli.
        Vekseli oli myyjän vakuutena yleensä saman viikon loppuun, kunnes auto
        tultiin maksamaan. Maksun yhteydessä aikaisemmin hyväksytty vekseli
        mitätöitiin samalla.
        Rintataskussa olevia seteleitä ei enää ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen
        missään ole heiluteltu, sillä maksu suoritettiin jo silloin pankin laatimalla ns. pankkivekselillä - nykyisin kätevästi verkkopankkimaksuna.
        Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, (07:46h) ettette te missään
        autokaupassa edes ole käyneet - jos nimittäin olisitte - tuntisitte nykyiset maksukäytännöt.


    • Anonyymi

      Joillekin autokin on pätemisen väline. Hyvin tulee tässä keskustelussa esille oman kikottimen hinta. Jotenkin tuo pistää hymyilyttämään. Koko elämä ja talous on aika monella todella tiukalle laskettu. Sitten kun tulee elämässä jotain yllättävää, niin koko korttipakka voi romahtaa aika pienelläkin summalla tai sairausjakson aikana.

      Itse käyttäisin autolla pätemisen sijaan varojani esim. perheen, suvub tai vaimon hyvinvointiin, gurmee ruokaan ja matkustamiseen. Elämä on minusta liian lyhyt osamaksujen ja luottojen maksamiseen. Kannattaa nauttia niin kauan kuin se ylipäätään on mahdollista. Halppisauton omistajalla taitaa olla paremmat ihmissuhteet kuin monella statuskulkineen omistajalla, eikä sitä tarvitse edes selitellä. Se näkyy.

      • Anonyymi

        Meillä on puoli vuotta vanha auto, Tiguan, toinen Tiguan. Hinta oli hiukan vajaa 50,000 e. Tarjous oli silloin talvella tosi hyvä kun teimme kaupat. Nyt auto maksaisi yli 50,000 e. Käteisellä eli maksu pankkikortilla. Olemme eläkeläisiä, asunto maksettu, käymme matkoilla, syömme hyvin, usein ulkona lounaalla. Tulot käteen kuukaudessa, yhdessä, kaksi henkilöä 4,250 e. Auto on tarkoitettu matkustamiseen, enimmäkseen. Uusia autoja ollut yli kymmenen, kaikki maksettu säästöillä, ei osamaksuja. Juuri tunti sitten katselin matkaa autolla kesällä Färsaarille. Jos korona mahdollistaa. Laiva lähtee Tanskasta. Kesällä menemme myös Kuhmoon Kamarimusiikkia kuuntelemaan. Taitaa olla 20:s kerta.


      • Anonyymi

        Jos talous on tiukalla, niin eihän siinä mitään jokaisella on asiat noin jossain vaiheessa.
        Mutta tyhmää on antaa neuvoja ja kehua kuinka on viisasta ostaa halpa auto, kyllä sen jokainen tietää, että sen kokonaiskulut on halvemmat, ellei räjähdä pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on puoli vuotta vanha auto, Tiguan, toinen Tiguan. Hinta oli hiukan vajaa 50,000 e. Tarjous oli silloin talvella tosi hyvä kun teimme kaupat. Nyt auto maksaisi yli 50,000 e. Käteisellä eli maksu pankkikortilla. Olemme eläkeläisiä, asunto maksettu, käymme matkoilla, syömme hyvin, usein ulkona lounaalla. Tulot käteen kuukaudessa, yhdessä, kaksi henkilöä 4,250 e. Auto on tarkoitettu matkustamiseen, enimmäkseen. Uusia autoja ollut yli kymmenen, kaikki maksettu säästöillä, ei osamaksuja. Juuri tunti sitten katselin matkaa autolla kesällä Färsaarille. Jos korona mahdollistaa. Laiva lähtee Tanskasta. Kesällä menemme myös Kuhmoon Kamarimusiikkia kuuntelemaan. Taitaa olla 20:s kerta.

        Ai pankkikortilla, todellako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai pankkikortilla, todellako?

        Hain lehden, join aamukahvin, nyt avasin koneen ja luin pari lehteä. Pankkikortilla ? Käyttämämme pankki antaa maksaa 30,000 e ilman ennakkoyhteenottoa, tarkistin rajat ennen maksua. Todellisuudessa maksu tapahtui siten, että kauppias laittoi laskun nettiin, varmennettu. Maksoimme laskun säästötililtä, tili on tarkoitettu auton vaihtoon, sinne menee säännöllisesti summa jonka olen arvioinut ennakkoon mikä väliraha tarvitaan auton vaihdossa. Tili on ollut käytössä jo noin 20 v. Olisin voinut maksaa laskun pankkikortilla, mutta silloin olisi pitänyt siirtää rahaa käyttötilille. Edellises auton, välirahan maksoimme kortilla autokaupan tiskillä. Nykyinen tapa on parempi. Auto on meillä tarkoitettu matkojen tekoon, kotimaassa ja Euroopassa. Ja nyt mainos, Tiguan on upea auto, on kokoa, ei liikaa, tehoja, ja uskomattoman hyvät valot.


      • Anonyymi

        Sinä saat käyttää rahasi niin kuin itse parhaaksi näet. Niin me muutkin tehdään, eikä se ole sinulta mitenkään pois. Ymmärrätkö?...


    • Anonyymi

      Puolison sairastumisen jälkeen ei ole mikään oikein kiinnostanut. Edes nuo autohommat. Työpaikan terveystarkastuksessa passittivat työpsykologille. Ei siitäkään mitään iloa ollut. Harmittaa kuitenkin ajella vanhalla ritsalla, kun ei tiedä milloin hajoaa. Ei jaksa vaihtamaankaan ruveta.

      • Anonyymi

        Tiguanin omistajan kommentti. Toivottavasti puolisosi paranee. Ei silloin jaksa ajatella auton vaihtoja.


    • Anonyymi

      Miksi auto asioissa olette sairaan kateita jonkun voitoista ja yleensä rahasta kun on kysymys siitä vessasta millä ajat?

      Mieti miksi asut vuokralla?

      Juot ja poltat ?

      Tuhlaat peleihin jne. ?

      Ole hyvä lapsi yhtä tarkka ja kade kaikessa ,
      niin voit mielihyvin ajaa ihan millä haluat ja nautit, niin se menee , ymmärrät eli et!

    • Anonyymi

      "Itse käyttäisin autolla pätemisen sijaan varojani esim. perheen, suvub tai vaimon hyvinvointiin, gurmee ruokaan ja matkustamiseen. Elämä on minusta liian lyhyt osamaksujen ja luottojen maksamiseen. Kannattaa nauttia niin kauan kuin se ylipäätään on mahdollista"

      Kuka sanoo että auton ostaminen on muusta pois. En minä autoa ole koskaan ostanut viimeisillä rahoillani. Siihen käytetän se mitä jää muusta yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      365
      12339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2522
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2482
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2037
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      169
      1970
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      80
      1927
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      132
      1847
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1475
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1440
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1414
    Aihe