Osituksen rekisteröinti /peräytyminen

Anonyymi

Kun erosta on yli 5 vuotta, kannattaako ositus vielä rekisteröidä? Voiko ex-puolison eron jälkeen tekemät velat, konkurssit, ulosottoon joutumiset olla aiheena osituksen peräyttämiselle?

Suurkiitos jos joku osaisi neuvoa!

18

925

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En nyt ymmärrä miten jo 5 vuotta sitten jaetun omaisuuden voisi jakaa uudelleen.
      Eikö osituksesta ole tehty paperit silloin kun ero astui voimaan ja omaisuus jaettiin?

      Kai ositus tehtiin osituspaperissa kirjoitetun mukaan?
      Jos ex-puoliso on salannut velkojaan osituksen aikana, niin eikö ongelma ole ex-puolisosi, eikä sinun?

    • Anonyymi

      Tietysti.

    • Anonyymi

      Ei kannata rekisteröidä. Liian myöhäistä on ja velkojat käyvät kimppuun, jos huomaavat rekisteröintiyrityksen. Ovat todennäköisesti tehneet jo vastarekisteröinnin, jolloin rekisteröinti riitautuu.

    • Anonyymi

      Jos toinen teistä menehtyy... perunkirjoituksessa on väliä

    • Anonyymi

      Enpä nyt ymmärrä mitä väliä sillä on jos toinen kuolee 5 vuotta eron jälkeen.
      Kun kerran omaisuuden jaosta on tehty paperit, molemmat ovat paperin allekirjoittaneet, eivätkä ole riitauttaneet missään vaiheessa jakoa.

      • Anonyymi

        Oletpa luottavainen, mutta paperit tuppaavat häviämään.


    • Ei eron jälkeen tehdyt velat yms vaikuta.

      Ex puoliso voi kyllä muuten tulla lastesi tai uuden puolisosi apajille jos sinä kuolet, jos hän on sitä mieltä, että ositusta ei ole tehty .

    • Anonyymi

      Kyllä voi saada entisen siipan velkojat perään vaikka erosta olis vuosia JA vaikka on ositus tehtynä JOS ei oo rekisteröity. Mutta silloin ositus ei ole tehty 50/50 vaan enemmän toisen hyväksi.

    • Anonyymi

      Minne ne paperit teillä häviää?
      Ei minulla ainakaan ole mikään tärkeä paperi koskaan hävinnyt.

      Kai nyt jokainen ihminen on sen verran tervepäinen, että ymmärtää mikä on tärkeä paperi ja mikä ei. Jos on osannut avioliittoon mennä, niin luulisi jokaisen osaavan hoitaa eronsakin niin, ettei mitään jää enää epäselväksi siinä vaiheessa kun pistetään kantapäät vastakkain ja lähdetään eri suuntiin.

      Minä laitan paperit kansioon sitä mukaa kun niitä tulee.
      Lisäksi olen ottanut kännykällä kuvat kaikista papereista ja tallentanut ne muistitikulle pdf:nä.
      Silleen ne tärkeät paperit ovat, niin kansiosta kuin muistitikultakin, katsottavissa koska tahansa. Eikä se muistitikkukaan häviä kun sitä säilyttää kaikkia muitakin muistitikkuja varten hankitussa peltilippaassa.

      Itse en tallenna tärkeiden papereiden kuvia pilvipalveluun turvallisuussyistä. Niistä papereista kun selviää esim. sotu, pankkitilien numerot, kiinteistötunnukset yms yms yms muut oleelliset tiedot, ehkä, joku esim ulkomainen taho, voisi niitä väärin käyttää.

      • Anonyymi

        Voiko jo 20 vuotta vanhan ositusparein heittää meneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko jo 20 vuotta vanhan ositusparein heittää meneen.

        Älä heitä.


    • Anonyymi

      Aika huolettomasti ihmiset elämäänsä elävät jos ei avioerotilanteessa papereiden teko/papereiden säilyttäminen eron jälkeen, ei heitä kiinnosta.

      • Anonyymi

        25 vuotta erosta ja jo olen ollut uuden kanssa aviossa 15 vuotta ja exäni samoin , minä hävitin nuo ositus paperit , pistin silppuriin viime viikolla, jos osituksesta haluaa valittaa , niin se pitää tehdä vuoden sisällä osituksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        25 vuotta erosta ja jo olen ollut uuden kanssa aviossa 15 vuotta ja exäni samoin , minä hävitin nuo ositus paperit , pistin silppuriin viime viikolla, jos osituksesta haluaa valittaa , niin se pitää tehdä vuoden sisällä osituksesta.

        Et tietenkään pistänyt silppuriin. Kunhan trollailet.

        Jos kuolet ennen exääsi, niin hän voi tunkea perinnönjakoon, jos väittää, ettei ositusta ole tehty.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Et tietenkään pistänyt silppuriin. Kunhan trollailet.

        Jos kuolet ennen exääsi, niin hän voi tunkea perinnönjakoon, jos väittää, ettei ositusta ole tehty.

        Höpö, höpö....


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Et tietenkään pistänyt silppuriin. Kunhan trollailet.

        Jos kuolet ennen exääsi, niin hän voi tunkea perinnönjakoon, jos väittää, ettei ositusta ole tehty.

        Sen , kun tunkee , mutta ei minulta jää mitään , käytän kaiken itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen , kun tunkee , mutta ei minulta jää mitään , käytän kaiken itse.

        No se on sitten eri asia. Epäilen kuitenkin, että jos olet ehtinyt 15 vuotta olla jo uudessa parisuhteessa, että kyllä sinulta jää jotain.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        No se on sitten eri asia. Epäilen kuitenkin, että jos olet ehtinyt 15 vuotta olla jo uudessa parisuhteessa, että kyllä sinulta jää jotain.

        Olen tehnyt testamentin, ja meillä on myös avioehto, lapsia ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe