Kastekiistojen aloitus Suomessa

Anonyymi

Helluntailaiset käynnisti kastekiistat Suomessa 1920-luvulla.

Helluntailaisuuden opit toi Suomeen Norjalainen Pelastusarmeijalainen T.B.Barrat niminen mies.

Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi kuten Kristityt kirkkokunnat tekevät.
Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies kannatti vain aikuisten kastamista.

Riitaisan äänestyksen voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smidt:in ehdotus.

286

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan.

    • Anonyymi

      Kristinusko kasteineen ja sakramentteineen tuli Suomeen jo 800jKr. itäistä reittiä pitkin Ortodoksien tuomana.

      Jenkkilahkot uskoineen ja oppeineen alkoi tulla Suomeen vasta noin 100 v. sitten Amerikasta.

      Adventismi: Ellen G. White
      Jehovantodistaminen: Charles Russell
      Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
      Mormonismi: Joseph Smith

    • Anonyymi

      helluntailaisuus on ihmistekoinen oppi, siksipä se "puree" ja houkuttaa helpommin kuin terve kristinusko, se oppi tyydyttää lihallisen ihmisen ymmärryksen tasoa.

      "ymmärryksen"
      "te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia"

      tää kirjoitusten "tunteminen" tai paremminkin kun ei tunne, kuten vaikka raamattu on tunnettava kokonaisuudessaan, jossa:

      "toista EI voi ymmärtää ilman toista" !!

      • Anonyymi

        Lahkoissa luodaan valheellinen "illuusio" oikeasta uskosta ja uskovaisesta ja sekös menee Raamattua tuntemattomaan ihmiseen kuin häkä päähän. Hilluminen ja hurmostelu on pahan aikaansaamaa valheellista illuusiota.

        Valkoinen Saatana pistää paremmaksi ja näyttävämmäksi kuin oikea Jeesus,
        joka on luonteeltaan hiljainen ja nöyrä. Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

        Jaakob on yksi uskon esikuvista. Raamatussa sanotaa, että hän viihtyi kotosalla

        Fariseukset oli aikansa helluntailaisia. He eivät tunnustaneet syntisyyttään Johannekselle, vaan luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa. Johannes lähetti heidät Jordanilta pois synneissään kotiinsa ja lahkokellareihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkoissa luodaan valheellinen "illuusio" oikeasta uskosta ja uskovaisesta ja sekös menee Raamattua tuntemattomaan ihmiseen kuin häkä päähän. Hilluminen ja hurmostelu on pahan aikaansaamaa valheellista illuusiota.

        Valkoinen Saatana pistää paremmaksi ja näyttävämmäksi kuin oikea Jeesus,
        joka on luonteeltaan hiljainen ja nöyrä. Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

        Jaakob on yksi uskon esikuvista. Raamatussa sanotaa, että hän viihtyi kotosalla

        Fariseukset oli aikansa helluntailaisia. He eivät tunnustaneet syntisyyttään Johannekselle, vaan luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa. Johannes lähetti heidät Jordanilta pois synneissään kotiinsa ja lahkokellareihinsa.

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkoissa luodaan valheellinen "illuusio" oikeasta uskosta ja uskovaisesta ja sekös menee Raamattua tuntemattomaan ihmiseen kuin häkä päähän. Hilluminen ja hurmostelu on pahan aikaansaamaa valheellista illuusiota.

        Valkoinen Saatana pistää paremmaksi ja näyttävämmäksi kuin oikea Jeesus,
        joka on luonteeltaan hiljainen ja nöyrä. Tulkaa minun tyköni kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

        Jaakob on yksi uskon esikuvista. Raamatussa sanotaa, että hän viihtyi kotosalla

        Fariseukset oli aikansa helluntailaisia. He eivät tunnustaneet syntisyyttään Johannekselle, vaan luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa. Johannes lähetti heidät Jordanilta pois synneissään kotiinsa ja lahkokellareihinsa.

        Valehtelet. Miksi? Valheen henki on aina yllytänyt ihmisiä valehelemaan pahaa Jesuksen opetuslapsia vastaan.

        Sinun on syytä tarkastaa, ketä sinä palvelet.
        Oletko paaduttanut sydämesi vihallasi uskovia kohtaan?
        Jumala haluaisi sinutkin pelastaa.

        Jeesus on Tie Totuus ja Elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

        Tekstisi ei ole Raamatun mukainen.
        Oikea teksti on:

        Hes. 13 :
        17. "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka profetoivat oman sydämensä voimasta. Profetoi heistä
        18. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi naisia, jotka punovat taikasiteitä kaikkiin ranteisiin ja tekevät huntuja kaikenkokoisten ihmisten päähän pyydystääkseen sieluja! Tehän pyydystätte minun kansani sieluja, mutta annatte toisten sielujen jäädä eloon omaksi eduksenne.


    • Anonyymi

      Miksi kasteesta pitäisi riidellä? Kaste ei vaikuta pelastukseen. Mutta jos siltä tuntuu, niin tietenkin voi käydä kasteella, vaikka olisi saanut lapsikasteen. Me kaikki lankeamme usein, joko teoin, sanoin, tekemättä jättämisin ja ajatuksin. joten saisimme pyytää kastetta joka paivä. Ehtoollisiakin otamme usein. Itse olen saanut vain lapsikasteen, mutta olen myös saanut tuntea Pyhän Hengen vahvan vaikutuksen, nuoruuteni päivinä ilman kastettakin ja tiedän olevani uudestisyntynyt kristitty kokoajan. Kun otamme Jeesuksen Herraksemme ja tunnustamme Hänen sovitustyönsä Golgatalla, ei meillä ole mitään kadotustuomiota.

      • Anonyymi

        "kaste ei vaikuta pelastukseen"
        - ei ainakaan niille, jotka eivät ENSIMMÄISTÄ SIJAA Jumalalle anna !
        vaan ottavat sen itse, > "minun ratkaisuni" . . .

        "ratkaisu" on kylläkin Jumalan ratkaisu ihmiskunnalle" !!

        "Ja hän on meidän syntiemme sovitus, eikä AINOASTAAN meidän vaan koko maailman
        syntien"
        Joh: 1 Joh: 2: 2

        "Sillä JUMALAN armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille"
        Tiit: 2: 11

        "Joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10 > "TÄTÄ käske ja opeta" > 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaste ei vaikuta pelastukseen"
        - ei ainakaan niille, jotka eivät ENSIMMÄISTÄ SIJAA Jumalalle anna !
        vaan ottavat sen itse, > "minun ratkaisuni" . . .

        "ratkaisu" on kylläkin Jumalan ratkaisu ihmiskunnalle" !!

        "Ja hän on meidän syntiemme sovitus, eikä AINOASTAAN meidän vaan koko maailman
        syntien"
        Joh: 1 Joh: 2: 2

        "Sillä JUMALAN armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille"
        Tiit: 2: 11

        "Joka on KAIKKIEN ihmisten vapahtaja ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10 > "TÄTÄ käske ja opeta" > 11

        Jeesus sanoo

        Joh. 14:
        ........
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."


    • Anonyymi

      usko , voi olla myös huume.
      se ei ole edes pelkkä vitsi tai herja, vaan todellakin näin on.

      • Anonyymi

        Minulle kristinusko on Raamatun ja Pyhän Hengen , moninkertaisesti vahvistama, ehdoton totuus. Vahvistukset ovat tulleet, kun olen vienyt epäilykseni aina Jeesukselle, Hän antaa vastauksen kysynykseeni viivyttelemättä, selkokielellä ja käytännöllisesti. Uskoni ei ole huume, tiedän tämän luonnollisesti paljon paremmin, kuin sinä. Helppo heikkimäisestä herjastasi
        päätellen et edes tiedä mitä usko on. En ole hullu, vajakki enkä harhaluuloinen. Minulla on terveen paperit, joten toivottavasti et ala luennoimaan lapsellisesti harhaluuloisuudesta.


      • Anonyymi

        Kaiki asiat voidaan vääristäen väittää huumeksi, mutta ei kaikki silti ole humeetta.

        Sydämen usko Jeesukseen ja Hänen Rakastaminen Totudessa johtaa todelliseen Elämään.

        Joh. 13:
        6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20

        Room. 8:
        16.. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        2. Kor. 1:22; 2. Kor. 5:5; Ef. 1:13; Ef. 4:30


    • Anonyymi

      Totuus on Jumalan sanassa. Ei missään entisten linnakundien tarinoissa ja sepitelmissä.

      Uusi Liitto on Jumalan yksipuolinen pelastusteko, joka on ikuinen liitto.

      Jumala yhdistää kasteessa ihmisen elävän sielun Kristuksen ruumiin jäseneksi.
      Silloin ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu Kristuksessa Jeesuksessa.

      1. Piet. 3:21

      "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON,
      Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme SAANEET juoda samaa HENKEÄ".

      2. Kor. 4:13

      "Meillä on sama USKON HENKI, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme."

      Kristillinen kaste on Jumalan pelastusteko, jossa Jumala pesee ihmisen kaikesta syntisyydestä pois ja liittää puhtaan ihmisen sielun ikuisesti elävään Kristuksen Jeesuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi Sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi Jumala vuodattaa kasteessa puhdistettuun tyhjään sieluun Jeesuksen Kristuksen uskon Henkeä.

      2. Kor. 4:13

      "Meillä on sama USKON HENKI, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme."

      • Anonyymi

        Kasteessa lahjaksi ja sinetiksi saatava Henki on Jeesuksen Kristuksen omaa Totuuden Henkeä.

        Siksi oikea usko on Jeesuksen uskoa meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa lahjaksi ja sinetiksi saatava Henki on Jeesuksen Kristuksen omaa Totuuden Henkeä.

        Siksi oikea usko on Jeesuksen uskoa meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Kasteessa kukaan ei saa mitään sinettiä, ellet sitten tarkoita kirkolliverolapun sinettiä.
        Pyhän hengen sinetti painetaan silloin, kun ihminen kuulee evankeliumin ja tulee uskoon:
        Ef 1
        "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa kukaan ei saa mitään sinettiä, ellet sitten tarkoita kirkolliverolapun sinettiä.
        Pyhän hengen sinetti painetaan silloin, kun ihminen kuulee evankeliumin ja tulee uskoon:
        Ef 1
        "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,"

        Raamattu ei opeta ettei kasteessa saa mitään. Pyhä hengen voi saada uskoon tulossa ja kasteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa lahjaksi ja sinetiksi saatava Henki on Jeesuksen Kristuksen omaa Totuuden Henkeä.

        Siksi oikea usko on Jeesuksen uskoa meissä.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Maahan tulleiden vieraiden uskontojen kasteet on pelkkiä vesikasteita, niin eihän niissä silloin saada yhtään mitään taivaasta.

        Kristillinen Yksi Kaste on Jumalan teko, Henki, vesi ja veri on yhdessä ja samassa kasteessa.

        "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei opeta ettei kasteessa saa mitään. Pyhä hengen voi saada uskoon tulossa ja kasteessa

        Pyhä Henki ei tule uskoontulossa synnin sekaan ihmisen sisälle. Eihän se muuten Pyhä olisikaan.

        Päälle voi tulla, mutta ei sisälle.

        Uutta viiniä vuodatetaan vain uuteen, puhtaaseen ja tyhjään leiliin.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.

        Ensin syntien pesu kasteessa ja vasta sitten sinen sydämeen tulee Pyhä uskon Henki.

        Kääntyminen tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja sen vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä. Mielenmuutos omasta asemasta Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa kukaan ei saa mitään sinettiä, ellet sitten tarkoita kirkolliverolapun sinettiä.
        Pyhän hengen sinetti painetaan silloin, kun ihminen kuulee evankeliumin ja tulee uskoon:
        Ef 1
        "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,"

        Alkukielen sana "uskova" tarkoittaa Kristukseen kastettu.

        Kristukseen kastettuja seurakuntalaisia alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos".

        Raamatun mukaan Jumala tekee kasteessa veriliiton ja sen merkiksi ja sinetiksi antaa kasteessa ihmisen sydämeen uskon Hengen lahjan.
        Kristittyjen kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen veren tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkukielen sana "uskova" tarkoittaa Kristukseen kastettu.

        Kristukseen kastettuja seurakuntalaisia alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos".

        Raamatun mukaan Jumala tekee kasteessa veriliiton ja sen merkiksi ja sinetiksi antaa kasteessa ihmisen sydämeen uskon Hengen lahjan.
        Kristittyjen kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen veren tähden.

        "Raamatun mukaan Jumala tekee kasteessa veriliiton".??????

        Mutta luterilaisten veriliitto toteutui keskiajalla, kun kasteesta kieltäyneet menettivät päänsä ja väkisinkastetuita alettiin virheellisesti kutsua kristityiksi. Todellisuudessa he olivat kastettuja pakanoita, kuten useimmat tämänpäivän luterilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun mukaan Jumala tekee kasteessa veriliiton".??????

        Mutta luterilaisten veriliitto toteutui keskiajalla, kun kasteesta kieltäyneet menettivät päänsä ja väkisinkastetuita alettiin virheellisesti kutsua kristityiksi. Todellisuudessa he olivat kastettuja pakanoita, kuten useimmat tämänpäivän luterilaiset.

        Nii, kaste ja Kristuksen veri kuluvat yhteen. Mutta väkivaltaa ja tappamista uudestikastajien viestit on täynnä. Joitakin useamman kerran kylvetettyjä alettiin viime vuosituhannella kutsua kristityiksi mutta todellisuudessa he ovat vain vain tappohulluja lasten hyväksikäyttäjiä, kuten hellarit tänä päivänä ovat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii, kaste ja Kristuksen veri kuluvat yhteen. Mutta väkivaltaa ja tappamista uudestikastajien viestit on täynnä. Joitakin useamman kerran kylvetettyjä alettiin viime vuosituhannella kutsua kristityiksi mutta todellisuudessa he ovat vain vain tappohulluja lasten hyväksikäyttäjiä, kuten hellarit tänä päivänä ovat

        Niin tuntuu olevan

        Eivät he kristuksesta välitä vaan kuullessaan sanan veri he alkavat puhumaan tappamisesta.

        Kertoo aika paljon


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei tule uskoontulossa synnin sekaan ihmisen sisälle. Eihän se muuten Pyhä olisikaan.

        Päälle voi tulla, mutta ei sisälle.

        Uutta viiniä vuodatetaan vain uuteen, puhtaaseen ja tyhjään leiliin.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.

        Ensin syntien pesu kasteessa ja vasta sitten sinen sydämeen tulee Pyhä uskon Henki.

        Kääntyminen tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja sen vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä. Mielenmuutos omasta asemasta Jumalan edessä.

        Apt.3:
        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
        20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ei tule uskoontulossa synnin sekaan ihmisen sisälle. Eihän se muuten Pyhä olisikaan.

        Päälle voi tulla, mutta ei sisälle.

        Uutta viiniä vuodatetaan vain uuteen, puhtaaseen ja tyhjään leiliin.

        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.

        Ensin syntien pesu kasteessa ja vasta sitten sinen sydämeen tulee Pyhä uskon Henki.

        Kääntyminen tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja sen vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä. Mielenmuutos omasta asemasta Jumalan edessä.

        Pakanat saivat Pyhän Hengen jo ennen kuin heidät oli kastettu.
        Lue Raamatustsa Apostolien teot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkukielen sana "uskova" tarkoittaa Kristukseen kastettu.

        Kristukseen kastettuja seurakuntalaisia alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos".

        Raamatun mukaan Jumala tekee kasteessa veriliiton ja sen merkiksi ja sinetiksi antaa kasteessa ihmisen sydämeen uskon Hengen lahjan.
        Kristittyjen kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen veren tähden.

        En ole tuolaista havainnut. Missä kohtaa Raamatussa sellainen olisi noin kuin kirjoitit??

        Uskossa oleminen ei ole vain yksi tapahtuma, vaan siinä pitää pysyä ja valvoa itseään.

        Uskovan elämä tulee kasvaa Jumalan Rakkaudessa, Armossa ja Hänen tuntemisessa.
        Elävä uskova turvautuu Jeesuksen sovitukseen meidän puolestamme.
        Uskossa elävä kasvaa Pyhityksessä Jumalan Armon ja Rakkauden syvyydessä.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan helluntailaiset ovat luopuneet lapsen uskostaan ja kasteen armoliitosta ja seuraavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

      Lapsen usko ja lapsena saatu Kristittyjen kaste on se esikoisoikeus, josta ei pidä koskaan luopua.

      1. Tim. 4:1

      "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."

      Ylivainiokin muistelmiensa mukaan katui toisinaan kun lähti helluntailaiseksi.

    • Anonyymi

      Kristukseen kastettuja alettiin kutsua "uskoviksi", kreikaksi "pistos"

      14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
      15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

      • Anonyymi

        po.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.


    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi: 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

      • Anonyymi

        Siinä viitataan siihen, kun Jeesus lähettää omaan Henkeään veden lisäksi kasteeseen helluntaina ja siitä eteenpäin Kristittyjen yhdessä kastessa, jossa on Henki, veri ja vesi yhdessä ja samassa kasteessa.


    • Anonyymi

      Kaste edellyttää aina uskoa, se on tietoista Jeesuksen vastaan ottoa.

      • Anonyymi

        Raamattu vain ei opeta tuollaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu vain ei opeta tuollaista

        Joh: 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        On paljon kastettuja jotka ei ole uskossa.
        Ristin ryöväriä ei kastettu, joka pelastui. Tärkeintä on Elävä Henki kuin kirjain.

        Joh: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Henkeä ihminen ei voi hallita mutta kastetta voi, se on ihmisten rituaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh: 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        On paljon kastettuja jotka ei ole uskossa.
        Ristin ryöväriä ei kastettu, joka pelastui. Tärkeintä on Elävä Henki kuin kirjain.

        Joh: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Henkeä ihminen ei voi hallita mutta kastetta voi, se on ihmisten rituaali.

        Niin pelastui, hän eli ennen Kristuksen lähetyskäskyä

        Ei kai tarkoita kirjaimella Raamatun sanaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pelastui, hän eli ennen Kristuksen lähetyskäskyä

        Ei kai tarkoita kirjaimella Raamatun sanaa?

        Jumalan tahto on aina ollut olemas ja se on sama, se on kiinni ihmisen käsitys kyvystä.
        Evankeliumi on ilmoitettava ylhäältä, sitä ei voi alhaalta käsittää, siinä emergenssi ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan tahto on aina ollut olemas ja se on sama, se on kiinni ihmisen käsitys kyvystä.
        Evankeliumi on ilmoitettava ylhäältä, sitä ei voi alhaalta käsittää, siinä emergenssi ilmiö.

        Tahto on sama mutta Kristuksen kuoleman jälkeen alkoi uuden liiton kaste

        Tätäkään ei kaikki käsitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahto on sama mutta Kristuksen kuoleman jälkeen alkoi uuden liiton kaste

        Tätäkään ei kaikki käsitä

        Tahallaan ne harhauttaa sillä asialla.

        Kristillinen kasteen liitto on kastamista ja liittämistä Kristuksen kuolemaan.
        Kristillisessä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristksen sovintoveren tähden. Ja antaa siitä sinetiksi Pyhää uskon Henkeä ihmiselle merkiksi kuulumisesta uuden kasteliiton jäseneksi. Kasteen liitto on uusi liitto ja veriliitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh: 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        On paljon kastettuja jotka ei ole uskossa.
        Ristin ryöväriä ei kastettu, joka pelastui. Tärkeintä on Elävä Henki kuin kirjain.

        Joh: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Henkeä ihminen ei voi hallita mutta kastetta voi, se on ihmisten rituaali.

        Kristillisen kasteen aika alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.
        Jeesus lähetti taivaasta kasteeseeen veden lisäksi omaa uskon Henkeään helluntaina ja siitä eteenpäin aina tähän päivään saakka.

        Jeesuksella oli eläissään valta antaa syntejä anteeksi ja pelastaa ja parantaa ihmisiä ilman kastettakin. (syntin nainen, sokea mies, lapset, ristin ryöväri)

        Luuk. 5:24

        Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."


    • Anonyymi

      Vierashenkiset uususkonnot tuli Suomeen noin 100 v. sitten Amerikasta.

      Ne yrittävät syrjäyttää maasta pois perinteisen kristillisyyden ja tulla omine oppeineen ja rituaaleineen sen tilalle.

    • Anonyymi

      Ei syntisellä ihmisellä voi vielä olla oikeata uskoa ennen kastetta, koska kasteessa vasta ne synnit pestään pois Kristuksen veren tähden ja saadaan lahjaksi se Pyhä uskon Henki.

      • Anonyymi

        Kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki on Jeesuksen uskon Henki, joka tulee kasteessa pestyyn sieluun asuvaiseksi.
        Kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuuksia uskon lisäksi on toivo, rauha, rakkaus, ilo ja terve harkintakyky, eli terve järki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa lahjaksi saatava Pyhä Henki on Jeesuksen uskon Henki, joka tulee kasteessa pestyyn sieluun asuvaiseksi.
        Kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuuksia uskon lisäksi on toivo, rauha, rakkaus, ilo ja terve harkintakyky, eli terve järki.

        Jos ihmiseltä puuttuu terve järki, niin ei hänellä voi olla oikeata Pyhää uskon Henkeäkään.

        Ihmisiä maahan viskovat villitsevät hurmoshenget ovat epäpyhiä henkiä ja voimia.

        Ylivainiokin jo ihmetteli mikä kumman henki tai voima heitä oikein viskoo maahan selälleen, kun se sama voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään todellisesta sairaudesta.
        Filmata pitää

        Asia selvisi kun oikea lääkäri totesi helluntailaisten väittämät 1403 paranemisihmettä pekäksi "tunnelmointiefektiski" eli illuusioksi.
        Moni sairaus vain paheni kun ihminen luuli parantuneensa kun kuuluisa saarnamies julisti hänet terveeksi, niin ihminen jätti lääkkeet ottamatta.


      • Anonyymi

        Oikea sydämen usko on hengen lahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea sydämen usko on hengen lahja.

        Vierashenkisten helluntailaisten uskonopit pyörii ihmisen itsensä ympärillä.

        Siihen oppiin ei tarvita Raamattua juuri ollenkaan.

        Ne vaan toistelee, että Jordanissa menee paljon vettä ja sillä kasteasia tuli selväksi.

        Helluntailaiset eivät tuo tänne yhtään jaetta kasteen merkityksestä, mitä kasteessa ihmiselle tapahtuu ja mitä Jumala tekee kasteessa.


      • Synnit Jeesus sovitti meidän puolestamme. Ensin eläessään täydellisesti puhtaan Pyhän elämän, sitten hän viattomana käri syntisille kuuluvan rangaistuksen, Hänet riistiinaulitiin jossa Hän kuoli. Kolmantena päivänä Hän nousi kuolleista.
        Näin Jumala sovitti meille kuuluvat rangaistukset meidän puolestamme.

        Meidän tehtäväksemme jää hyväksyä tämä omakohtaisesti itsellemme ja alkaa Jumalan avulla elämään Hänen kanssaan Hänen tahtonsa mukaisesti.

        Hänen tahtonsa vakuudeksi Jumala antoi melle Raamatun. Uusi Testamentti todistaa meille Hänen tahtonsa. Me ymmärrämme sen vain Pyhän Hengen avulla.


      • Kyllä ennen kastetta on uudestisyntyneellä oikea usko. Sen jälkeen hänet kastetaan.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Kyllä ennen kastetta on uudestisyntyneellä oikea usko. Sen jälkeen hänet kastetaan.

        Kaste on uudestisyntymisen peso.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on uudestisyntymisen peso.

        Hepr.10:
        12. Kristus sen sijaan on uhrannut yhden ainoan uhrin syntien vuoksi ja istuutunut ikuisiksi ajoiksi Jumalan oikealle puolelle.
        13. Tästä lähtien hän odottaa, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi,
        14. sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        15. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki. Sillä ensin hän sanoo:
        16. "Tämä on se liitto, jonka minä teen heidän kanssaan näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: minä panen lakini heidän sydämeensä ja kirjoitan ne heidän mieleensä."
        17. Ja sitten:
        "Heidän syntejään ja laittomuuksiaan minä en enää muista."
        18. Missä nämä on annettu anteeksi, siellä ei enää tarvita uhria synnin edestä.

        Hepr.10:
        35. Älkää siis heittäkö pois rohkeuttanne, jonka palkka on suuri,
        36. sillä te tarvitsette kestävyyttä, että täyttäisitte Jumalan tahdon ja saisitte sen, mikä on luvattu.
        37. Vielä vähän aikaa, aivan vähän, niin saapuu se, joka on tuleva, eikä hän viivyttele.
        38. Minun vanhurskaani elää uskosta, mutta jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielly häneen.
        39. Me emme ole kuitenkaan niitä, jotka vetäytyvät pois ja joutuvat kadotukseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.


    • Anonyymi

      Miksi Jeesus lausuu näin: 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'?
      Mikä on syy?

      • Anonyymi

        Hihhulilahkoissa ei ole oikea Pyhä Henki, vaan villitsevät valheen henget viskoo heitä nurin ja johtaa heitä valheiden avulla ja illuusioiden avulla heitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihhulilahkoissa ei ole oikea Pyhä Henki, vaan villitsevät valheen henget viskoo heitä nurin ja johtaa heitä valheiden avulla ja illuusioiden avulla heitä.

        Et sinä "Anonyymi 29.01.2022 20:07" , eikä kukaan muukaan ihminen ole oikeututtu arvioimaan tuollaista.
        Saatat vain itsesi vastuuseen sanoistasi.

        Matt.12:
        30. Joka ei ole minun kanssani, on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        31. Sen tähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        32. Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se annetaan hänelle anteeksi. Mutta jos joku puhuu Pyhää Henkeä vastaan, sitä hänelle ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."
        33. "Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan.
        34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa.
        36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.
        37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."


    • Anonyymi

      <<Kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuuksia uskon lisäksi on toivo, rauha, rakkaus, ilo ja terve harkintakyky, eli terve järki.<<<

      Kastettu on mutta uskottu ei, erottu on kirkosta ja muututtu ateistiksi ja haukutaan uskovia, ja näitä on paljon. Ei siis kaste auta kun ei ole uskoa.
      Kaste tulee papilta muuta usko Jumalalta, siinä on ontologinen ero jota ihminen ei voi ylittää.

      • Anonyymi

        Kyllä sinun nimesi on Kristittyjen kasteen saadessasi kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

        Kristittyjen kasteessa Jumala on tunnustanut isyytensä ja ottanut sinut omaksi lapsekseen.

        Tuhlaajapoikakin joutui elämässään väärille raiteille, mutta ei isä häntä koskaan hyljännyt eikä kieltänyt. Kotiin kannattaa aina palata. Jeesuskin meni kerran viikossa tapansa mukaan kotikirkkoonsa ja luki Vanhaa Testamenttia. Tee sinä samoin.

        Odota rauhassa, kyllä Hyvä Paimen löytää omansa, vaikka kallion kolosta.

        Ateismi on kapinaa Jumalaa vastaan.

        Ateisti on lähempänä Jumalaa kuin helluntailainen, joka on antanut vieraan hengen sitoa itsensä uudestikasteissa vääryyden siteisiin. Niistä on vaikea päästä irti.

        Hes. 34:12

        Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.


      • Anonyymi

        Kristittyjen yksi kaste lapselle on Jumalan teko. Jumala on ottanut sinut kasteessa uuden liiton jäseneksi. Kaikki jäsenedut kuuluvat sinulle. Älä jätä etujasi käyttämättä.

        Lahkojen uudestikasteet uskonnollisiin yhdistyksiin on pelkkää vettä ja ihmisen oma teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen yksi kaste lapselle on Jumalan teko. Jumala on ottanut sinut kasteessa uuden liiton jäseneksi. Kaikki jäsenedut kuuluvat sinulle. Älä jätä etujasi käyttämättä.

        Lahkojen uudestikasteet uskonnollisiin yhdistyksiin on pelkkää vettä ja ihmisen oma teko.

        Raamatun mukaan

        Jumala otti lapsen omakseen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa 8 pv. iässä.
        Tytöistä piti uhrata syntiuhrian kyyhkysen poikasia.

        Uusi liitto, Veriliitto, Verensuoja
        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa, mikä on enää tallessa vanhoissa Kristillisissä Kirkoissa. Ei lahkoissa. Niillä on omat vesirituaalit lahkon jäseneksi pyrkivälle.


      • Anonyymi

        Kristittyjen kaste on Jumalan ainutkertainen pelastusteko, joka on voimassa ikuisesti ajan rajan taakse. Ihminen voi menettää uskonsa elämänsä aikana, mutta ei lapsena saamaansa Kristillistä kastetta.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen kaste on Jumalan ainutkertainen pelastusteko, joka on voimassa ikuisesti ajan rajan taakse. Ihminen voi menettää uskonsa elämänsä aikana, mutta ei lapsena saamaansa Kristillistä kastetta.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        Usko Jumalan sana todeksi kohdallasi ja ojentaudu sen mukaan.

        Älä lähde entisten linnakundien sepitelmien perään eksytyksen kavaliin juoniin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Jumalan sana todeksi kohdallasi ja ojentaudu sen mukaan.

        Älä lähde entisten linnakundien sepitelmien perään eksytyksen kavaliin juoniin mukaan.

        No vaikka Paavali oli entinen linnakundi, niin kuitenkin hän ole saanut oppinsa Jeesukselta, ja oli sen verran nöyrä, että antoi kastaa itsensä. Jeesuksen kohtaaminen muuttaa ihmisen.
        Tätähän fariseukset eivät hyväksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinun nimesi on Kristittyjen kasteen saadessasi kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

        Kristittyjen kasteessa Jumala on tunnustanut isyytensä ja ottanut sinut omaksi lapsekseen.

        Tuhlaajapoikakin joutui elämässään väärille raiteille, mutta ei isä häntä koskaan hyljännyt eikä kieltänyt. Kotiin kannattaa aina palata. Jeesuskin meni kerran viikossa tapansa mukaan kotikirkkoonsa ja luki Vanhaa Testamenttia. Tee sinä samoin.

        Odota rauhassa, kyllä Hyvä Paimen löytää omansa, vaikka kallion kolosta.

        Ateismi on kapinaa Jumalaa vastaan.

        Ateisti on lähempänä Jumalaa kuin helluntailainen, joka on antanut vieraan hengen sitoa itsensä uudestikasteissa vääryyden siteisiin. Niistä on vaikea päästä irti.

        Hes. 34:12

        Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.

        Tuossa Raamatunkohdassa ei puhuta mitään kasteesta.

        Ateisti on tuominnut itsensä Jumalan armon ja tuntemisen ulkopuolelle.

        Tuntemani helluntailaiset ovat Jeesuksen opetuslapsia. Ei sinulla ole oikeutta aarvostella Jeesuksen opetuslapsia helluntailaisia tai muitakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen yksi kaste lapselle on Jumalan teko. Jumala on ottanut sinut kasteessa uuden liiton jäseneksi. Kaikki jäsenedut kuuluvat sinulle. Älä jätä etujasi käyttämättä.

        Lahkojen uudestikasteet uskonnollisiin yhdistyksiin on pelkkää vettä ja ihmisen oma teko.

        Tuolle kommentillesi "Anonyymi 29.01.2022 20:11" EI löydy pohjaa Raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan

        Jumala otti lapsen omakseen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa 8 pv. iässä.
        Tytöistä piti uhrata syntiuhrian kyyhkysen poikasia.

        Uusi liitto, Veriliitto, Verensuoja
        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa, mikä on enää tallessa vanhoissa Kristillisissä Kirkoissa. Ei lahkoissa. Niillä on omat vesirituaalit lahkon jäseneksi pyrkivälle.

        Varsinaiseti monet vanhat kirkot eivät ole kristilisiä. Esim. katoliset ja heidän tytärkirkot eivät ole kristillisiä .

        Jo Apostolisena aikana kristittyjä pilkattiin lahkoiksi, Kristittyjä ovat aina vainonneet ulkokultaiset uskonnolliset ihmiset, jotka eivät ole uudestisyntyneet sydämeltään Jeesukseen uskovaksi.

        Apt.24:
        13. Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
        16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka Paavali oli entinen linnakundi, niin kuitenkin hän ole saanut oppinsa Jeesukselta, ja oli sen verran nöyrä, että antoi kastaa itsensä. Jeesuksen kohtaaminen muuttaa ihmisen.
        Tätähän fariseukset eivät hyväksy.

        Paavali ei koskaan ole ollut linnakundi, mutta oli kristittyjen vainoaja ennen uudestisyntymäänsä.

        Niin Jeesuksen kohtaaminen muuttaa ihmisen.
        Paljon on nykyäänkin monenlaisia syntisiä, jotka ovat muuttuneet Jeesuksen kohtaamisesta. Samoin kuin Paavali, hekin menevät kasteelle uudestisyntymän jälkeen.

        Niin, fariseukset eivät hyväksy sitä, että henkilökohtainen usko Jeesukseen pelastaisi, vaan he vaativat siihen omia muotomenojaan (liturgioitaan).


    • Anonyymi

      Kastettuja on paljon mutta uudestisyntyneitä vähän.
      Teoreetikkoja vielä enemmän.

      "Kristittyn koulutuksen saanut ilman uudestisyntymää, heistä tulee sivistyneitä perkeleitä": Lordi Wellington.

    • Anonyymi

      Vauvakaste ei ole koskaan ketään pelastanut.

      • Anonyymi

        Sellainen onkin vain pääsi sisällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen onkin vain pääsi sisällä

        Yksi kaste, amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kaste, amen!

        Raamatusta löytyy vain yksi kaste , se on uskovien upotuskaste

        Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Täytyy ollaa ymmärtävaisessä iässä ja parannuksen tehnyt , että näin voisi tehdä.


    • Anonyymi

      Käännyttämällä syntyvä päänusko ei tarkoita ihmisen uudestisyntymistä.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Raamatun tarkoittama uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan sanan voimasta kasteen vedestä ja Hengestä, kuten Jeesus Nikodemukselle sanoi.

      Synnit pitää ensin pestä pois ja sitten sydämeen voidaan vuodattaa sitä oikeata uskon Henkeä sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

      Sitä prosessia kutsutaan uudestisyntymiseksi vedestä ja Hengestä. Jumalan teko.
      Uudestisyntymisen pesoksi.
      Peso=Kaste.

      "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme....

      • Hepr.11:
        6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


    • Anonyymi

      Vierashenkisistä Amerikasta tänne 100 v. sitten työntyneistä lopun ajan uskonlahkoista ei kannata mennä sitä Jeesusta etsimään.

      Luuk. 17:23

      Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä."

    • Anonyymi

      Sodomiasta syytetty mies alkoi kastamaan kristittyjä uudestaan omilla kasteillaan perustamansa uskonlahkoon (Pentecostalism) jäseniksi 1900k-luvun alussa Amerikassa.

      Sieltä sitä villitystä on tänne Suomeenkin tullut 1920-luvun alussa.

      Kun toinen miehimys alkoi niitä lahkoja tänne perustaa.

      • Anonyymi

        Luterilaisuuden perustaja oli malliesimerkki murhanhimoisesta nimikristitystä. Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

        Luterilaisuus perustuu sarjamurhaajan oppeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuden perustaja oli malliesimerkki murhanhimoisesta nimikristitystä. Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

        Luterilaisuus perustuu sarjamurhaajan oppeihin.

        Luther ei perustanut luterilaisuutta. Tutki historiaa

        Uudestikastajilla tuo tappaminen on koko ajan läsnä. Kertoo jostain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei perustanut luterilaisuutta. Tutki historiaa

        Uudestikastajilla tuo tappaminen on koko ajan läsnä. Kertoo jostain

        Eikö vauvakastetta voi puolustaa muutoin kuin valehtelemalla:
        "Uudestikastajilla tuo tappaminen on koko ajan läsnä"???
        Se kertoo jostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö vauvakastetta voi puolustaa muutoin kuin valehtelemalla:
        "Uudestikastajilla tuo tappaminen on koko ajan läsnä"???
        Se kertoo jostakin.

        Eikö uudestikastetta voi puolustaa ilman vauvoja ja tappamista???

        Miksi nuo pellet ei lue edes historiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö uudestikastetta voi puolustaa ilman vauvoja ja tappamista???

        Miksi nuo pellet ei lue edes historiaa?

        Ne keskittyy mieluummin tuohon tappamiseen. Kertoo jostakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne keskittyy mieluummin tuohon tappamiseen. Kertoo jostakin

        Hurmahenki

        Hurmahengen tunnistaa siitä,että se pilkkaa Kristittyjen lapsena saamaa Pyhää Kastetta Kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Väärämieliset hurmahenkiset pyhän kasteen herjaajat aloittavat ensin kasteen vähättelyn ja mitätöinnin ja sitten käyttävät yhä herjaavampia nimityksiä Kristittyjen kasteesta.

        Siinä vaiheessa Jumala on paaduttanut heidät, eivätkä he voi enää ottaa totuutta vastaan.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmahenki

        Hurmahengen tunnistaa siitä,että se pilkkaa Kristittyjen lapsena saamaa Pyhää Kastetta Kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Väärämieliset hurmahenkiset pyhän kasteen herjaajat aloittavat ensin kasteen vähättelyn ja mitätöinnin ja sitten käyttävät yhä herjaavampia nimityksiä Kristittyjen kasteesta.

        Siinä vaiheessa Jumala on paaduttanut heidät, eivätkä he voi enää ottaa totuutta vastaan.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Tuo pitää paikkaansa useimman vauvakastetun kohdalla:
        "Eivätkö he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausutteu teidän ylitsenne."

        Jo pienestä lapsesta lähtien he kiroilevat ja sadattelevat Jumalan nimeen ja ottavat naisten sukupuolielimetkin avukseen pilkatessaan toisia ja purkaakseen suuttumustaan.
        Sellainen on oakollisen vauvakasteen hedelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkaansa useimman vauvakastetun kohdalla:
        "Eivätkö he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausutteu teidän ylitsenne."

        Jo pienestä lapsesta lähtien he kiroilevat ja sadattelevat Jumalan nimeen ja ottavat naisten sukupuolielimetkin avukseen pilkatessaan toisia ja purkaakseen suuttumustaan.
        Sellainen on oakollisen vauvakasteen hedelmiä.

        Tuo pitää paikkansa uudestikastettujen kohdalla. Selvästi tuo jatkuva vauvakuume on myös sen uudestikasteen hedelmää. Sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa uudestikastettujen kohdalla. Selvästi tuo jatkuva vauvakuume on myös sen uudestikasteen hedelmää. Sairasta.

        Koitappas katsoa ettei vaan omakannassasi lue joka sarakkeessa että Sairasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa uudestikastettujen kohdalla. Selvästi tuo jatkuva vauvakuume on myös sen uudestikasteen hedelmää. Sairasta.

        noin sitä käännellään ja väännellään, Pyhä Henki varmaan ohjaa kättänsä kun foorumille laittelee käännelmiään !

        kasteen armossa on moneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitappas katsoa ettei vaan omakannassasi lue joka sarakkeessa että Sairasta !

        Sinun kannassasi taitaa jo niin lukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin sitä käännellään ja väännellään, Pyhä Henki varmaan ohjaa kättänsä kun foorumille laittelee käännelmiään !

        kasteen armossa on moneksi.

        Kääntely ja vääntely tuntuu olevan vaarin lempipuuhia

        on siitä ratkaisun tuomasta armosta moneksi !


    • Anonyymi

      Sodomiasta vangitun ja syytetyn miehen perustamaan uskonlahkoon liittyminen on iso riski.

      Niiden asioiden vuoksi Jumala poltti Sodoman ja Gomorran asukkaat, lapset mukaanlukien.

      Rakkaudesta ei puhuttu yhtään mitään. Kukaan ei pelastunut.

      Muista Lootin vaimoa!

      • Anonyymi

        Vielä suurempi riski on joutua sarjamurhaajan perustaman lahkon pauloihin:
        "Luterilaisuuden perustaja oli malliesimerkki murhanhimoisesta nimikristitystä. Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä suurempi riski on joutua sarjamurhaajan perustaman lahkon pauloihin:
        "Luterilaisuuden perustaja oli malliesimerkki murhanhimoisesta nimikristitystä. Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

        Luther vaan ei ole yhtään kirkkokuntaa perustanut. Perehdypä historiaan tarkemmin ennen kuin nolaat itsesi. Muutenkin tuo tappaminen tuntuu olevan joka viestissäsi läsnä. Kertoo aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther vaan ei ole yhtään kirkkokuntaa perustanut. Perehdypä historiaan tarkemmin ennen kuin nolaat itsesi. Muutenkin tuo tappaminen tuntuu olevan joka viestissäsi läsnä. Kertoo aika paljon.

        Mutta sinusta kertoo paljon enemmän se, että kopioit noita juttuja jostain Parhamistä, jota kukaan ei tunne, ja levität niitä jokaiselle palstalle.
        Tuotahan on jatkunut jo monta vuotta.

        Sellainen kertoo häiriintyneestä seksuaalisuudesta.


      • Anonyymi

        Sinähän niistä tappamisista ja lastenraiskauksista puhut jatkuvasti.
        Nyt nolasit itsesi.
        Etkö tunne historiaa? Luther perusti luterilaisen kirkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän niistä tappamisista ja lastenraiskauksista puhut jatkuvasti.
        Nyt nolasit itsesi.
        Etkö tunne historiaa? Luther perusti luterilaisen kirkon.

        Sinähän noista tappamiseista ja raiskaamisista puhut koko ajan, ne ovat aina esillä viesteissäsi.

        Luther ei ole luterilaista kirkkoa peustanut. Perehdypä historiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän noista tappamiseista ja raiskaamisista puhut koko ajan, ne ovat aina esillä viesteissäsi.

        Luther ei ole luterilaista kirkkoa peustanut. Perehdypä historiaan!

        Jep, tuo sama hellari oli kopsannut tuon tappojuttunsa kaste-osioonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, tuo sama hellari oli kopsannut tuon tappojuttunsa kaste-osioonkin.

        Mutta eikös se ole hienoa, että Lutherin opetuksia levitetään? Vai häpeättekö Lutherin opetuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikös se ole hienoa, että Lutherin opetuksia levitetään? Vai häpeättekö Lutherin opetuksia?

        Varmaan nuo tappojutut on hienoaja uudestikastajien mielestä

        Kristustahan he häpeävät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan nuo tappojutut on hienoaja uudestikastajien mielestä

        Kristustahan he häpeävät

        No sieltä ei kyllä muuta tule kuin Lutheria ja tappamista.

        Jotenkin säälittää tuo miten ukatajat ei ollenkaan julista Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sieltä ei kyllä muuta tule kuin Lutheria ja tappamista.

        Jotenkin säälittää tuo miten ukatajat ei ollenkaan julista Jeesusta.

        miksi et halua että idolisi elämäntöistä kirjoitellaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi et halua että idolisi elämäntöistä kirjoitellaan ?

        Onko Luther sinulle noin suuri idoli? Siksikö puhut hänestä koko ajan?


    • Ei kai kaste asiassa ole mitään riitaa.Sehän on sanottu raamatussa selkeästi että milloin ja miksi

    • Anonyymi

      Lääkäri tutki väitöskirjaansa varten erään uudestikastavan uskonlahkon luvalla heitä psykologisin testein.
      Lopputulos oli hirveätä luettavaa.
      Mielenterveys oli normaali enää 20% jäsenistä.

      • Anonyymi

        Olipa lääkärin mielenterveys pudonnut rajusti. Varmaan menettää toimilupansa.


      • Anonyymi

        ainoa joka on hirveää luettavaa on tuo lapsellinen purkauksesi tuossa ylempänä !

        meinaatko että s e lääkäri tutki 1403 potilasta eli käytti jokaiseen aikaa sanotaan nyt kymmenen tuntia, ja oli kutsunut jokaisen heistä ympäri suomea toimipisteeseensä ja maksoi kaiketi kulut itse niinkö?

        kuinka pöljänä pidät suomalaista lukijakuntaa, kerro!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainoa joka on hirveää luettavaa on tuo lapsellinen purkauksesi tuossa ylempänä !

        meinaatko että s e lääkäri tutki 1403 potilasta eli käytti jokaiseen aikaa sanotaan nyt kymmenen tuntia, ja oli kutsunut jokaisen heistä ympäri suomea toimipisteeseensä ja maksoi kaiketi kulut itse niinkö?

        kuinka pöljänä pidät suomalaista lukijakuntaa, kerro!

        80 % sairaita hulluntailaisuudessa, siitä raamatussakin:

        "ei sokea voi sokeaa taluttaa" !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainoa joka on hirveää luettavaa on tuo lapsellinen purkauksesi tuossa ylempänä !

        meinaatko että s e lääkäri tutki 1403 potilasta eli käytti jokaiseen aikaa sanotaan nyt kymmenen tuntia, ja oli kutsunut jokaisen heistä ympäri suomea toimipisteeseensä ja maksoi kaiketi kulut itse niinkö?

        kuinka pöljänä pidät suomalaista lukijakuntaa, kerro!

        Kyse ei ole mistään mielipiteestä, vaan tieteellisesti todistetusta factatiedosta.

        Lääketieteen tohtorin väitöskirja on varmasti oikein tehty ja asiat tutkittu ja tarkastettu moneen kertaan.

        Ylipiopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

        Monien sairaudet parani, kun herkkäuskoiset lahkolaiet uskoivat puoskaripastoreiden huutoja "sinä paranet nyt" ja jättivät lääkkeet ottamatta.

        Ihmisten puoskarointi uskonnon varjolla pitäisi säätää valelääkärinä toimimiseen.


      • Anonyymi

        Seura tekee kaltaiseksi. Lääkäri totesi vain 20% "normaaleiksi" psykologisissa testeissä.

        Lääkäri oli pyydetty todistamaan, että ihmeparanemisia tapahtuu. Yhtän ei löytynyt helluntailaisten keskuudessa.

        Vaikka koko propakandakoneisto oli valjastettu niiden rummuttamiseen Yliainion aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole mistään mielipiteestä, vaan tieteellisesti todistetusta factatiedosta.

        Lääketieteen tohtorin väitöskirja on varmasti oikein tehty ja asiat tutkittu ja tarkastettu moneen kertaan.

        Ylipiopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

        Monien sairaudet parani, kun herkkäuskoiset lahkolaiet uskoivat puoskaripastoreiden huutoja "sinä paranet nyt" ja jättivät lääkkeet ottamatta.

        Ihmisten puoskarointi uskonnon varjolla pitäisi säätää valelääkärinä toimimiseen.

        po.monet sairaudet PAHENi kun jättivät lääkkeet ottamatta, kun luulivat parantuneensa ihmeellisesti Ylivainion vain julistamalla ihminen terveeksi, ja halleluujaa huudot päälle.

        Kaikki on valhetta ja teatteria. Yhtään ihmeparanemista ei löynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        po.monet sairaudet PAHENi kun jättivät lääkkeet ottamatta, kun luulivat parantuneensa ihmeellisesti Ylivainion vain julistamalla ihminen terveeksi, ja halleluujaa huudot päälle.

        Kaikki on valhetta ja teatteria. Yhtään ihmeparanemista ei löynyt.

        Sairaan kannattaa mennä oikeiden terveydenhuollon ammattilaisten vastaanotolle.

        Heidän kauttaa Jumala parantaa ihmisiä.

        Jumalan tahto toteutuu toisten ihmisten kautta. He ovat niitä palvelukseen lähetettyjä "enkeleitä"

        Samoin lääketiede, rokotukset mukaan lukien on Jumalan lahja, jota ei pidä halveksia eikä pilkata, kuten lahkolaiset tekevät, koska eivät ole Jumalasta syntyneinetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80 % sairaita hulluntailaisuudessa, siitä raamatussakin:

        "ei sokea voi sokeaa taluttaa" !!

        Lahkossa ihminen kiihotetaan hypnoosin kaltaiseen hurmostilaan.
        Hurmokseen huumattu pelleherjammi ei käsitä mistään mitään, kun järki narikassa.
        Lahkohurmokseen huumattu ei pysty mitämään huolta itsestään eikä sielustaan.

        1. Piet. 5:8

        Olkaa raittiit,VALVOKAA. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkossa ihminen kiihotetaan hypnoosin kaltaiseen hurmostilaan.
        Hurmokseen huumattu pelleherjammi ei käsitä mistään mitään, kun järki narikassa.
        Lahkohurmokseen huumattu ei pysty mitämään huolta itsestään eikä sielustaan.

        1. Piet. 5:8

        Olkaa raittiit,VALVOKAA. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        1. Piet 5:8 toteutuu selvästi tässä ketjussa.
        Tuntuu se vastustaja, perkele, käyvän nyt helluntailaisten kimppuun. Johtuisikohan se joukkopaosta luterilaisesta kirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Piet 5:8 toteutuu selvästi tässä ketjussa.
        Tuntuu se vastustaja, perkele, käyvän nyt helluntailaisten kimppuun. Johtuisikohan se joukkopaosta luterilaisesta kirkosta.

        Väärin. Sinä käyt isäntäsi kanssa luterilaisten kippuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Sinä käyt isäntäsi kanssa luterilaisten kippuun.

        niinkö se lutterisi teille opetti, voi hyvänen aika näitä kommenttejanne tuleeko n ejostain pyöreästä huoneesta, ainakin sisältö viittaa sellaiseen.

        olette te omituinen porukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö se lutterisi teille opetti, voi hyvänen aika näitä kommenttejanne tuleeko n ejostain pyöreästä huoneesta, ainakin sisältö viittaa sellaiseen.

        olette te omituinen porukka.

        Opettiko se parhamisi teille että vastustetaan kristityjä? Joltakin suljetulta laitokselta tuntuu olevan käkätys, ei päätä eikä häntää sen jutuissa... " n ejostai"???

        On se omotuinen sakki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettiko se parhamisi teille että vastustetaan kristityjä? Joltakin suljetulta laitokselta tuntuu olevan käkätys, ei päätä eikä häntää sen jutuissa... " n ejostai"???

        On se omotuinen sakki

        menkää töihin sieltä luuhaamasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        menkää töihin sieltä luuhaamasta !

        Mene märisemään muualle!


    • Anonyymi

      15 v. myöhemmin kaksi helluntailaista nuorta miestä teki perusteellise tutkimuksen väitetyistä ihmeparnemisista helluntailaisten propakandaa.

      Tutkimuksen loputulos ihan sama: yhtään paranemisihmettä ei löytynyt hellunailaisten väittämät tapaukset olivat perättömiä

      Googlaa: Hirsilä, Maanselkä: hellunailaisten parantamiset

      • Anonyymi

        niin ja mitä sitten!?

        mitä te tuolla jankutuksella yritätte todistaa... haha ihmeellistä jäkättämistä, jos siellä kirkossa paranee kaikki sairata niin sehän on hieno asia, laittakaa vain osotteita esiin missä sellainen kirkko on, niin heti on paikat täynnä raihnakkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja mitä sitten!?

        mitä te tuolla jankutuksella yritätte todistaa... haha ihmeellistä jäkättämistä, jos siellä kirkossa paranee kaikki sairata niin sehän on hieno asia, laittakaa vain osotteita esiin missä sellainen kirkko on, niin heti on paikat täynnä raihnakkoja!

        Mitä sinä koitat tuolla jänkättämiselläsi sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja mitä sitten!?

        mitä te tuolla jankutuksella yritätte todistaa... haha ihmeellistä jäkättämistä, jos siellä kirkossa paranee kaikki sairata niin sehän on hieno asia, laittakaa vain osotteita esiin missä sellainen kirkko on, niin heti on paikat täynnä raihnakkoja!

        kun avaa sama minkä median niin alusta loppuun kaikkea muuta kuin pienintäkään merkkiä pienimmästäkään kristillisestä menosta.

        mutta nämä umpisokeat piipit jauhaa jostain ylivainoista aamusta iltaan!

        ja kehottavat raittiuteenkin vielä, menkää siitä puhumaan kirkollisille ryyppyjanttereillenne ja jokaviikon horaajille, ei ole minkäänlaista tajua tuolla sakilla!

        Raamattuakin he ovat lainaavinaan ei hyvänen aika hehehe!


      • Anonyymi

        nollakommentti, eikö sieltä mediast a löydy niitä miljoonia kirkkoon kuuluvia häh piip!

        mistä se kansan elämäntapa löytyy ellei mediasta, j a mistä media sen löytää ellei sieltä' tosielämästä häh !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nollakommentti, eikö sieltä mediast a löydy niitä miljoonia kirkkoon kuuluvia häh piip!

        mistä se kansan elämäntapa löytyy ellei mediasta, j a mistä media sen löytää ellei sieltä' tosielämästä häh !

        nollakemmentti. Nyt ei ole kysysmys kirkkoon kuuluvista vaan krisitityistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nollakemmentti. Nyt ei ole kysysmys kirkkoon kuuluvista vaan krisitityistä.

        eikös niistä vauvakastetuista tullutkaan kristittyjä...?

        tuliko pelkkiä veronmaksajia piispojen pohjattomaan pussiin...hohoijaa.


      • Anonyymi

        aijaa että ihanko on enemmä ja vielä kristtittyjäkin...se on oikein ja hyödyllistä !

        vieläkö siellä muuten kirkkoja lämmitetään vai joko on hyppynarut maksajilla!


    • Anonyymi

      Töihinkin menolla on heillä pakkasraja, olisko -1 aste ja jos lunta on sentti niin ei muuta kuin jakkaralle ja vauvatalkaa heti uskoa foorumeilla.

      • Anonyymi

        voi lapsiraukkoja...onko teillä ollut koskaan ketään kasvattajaa mihinkään suuntaan, mikään ei viittaa sellaiseen onnelliseen alkuun !


      • Anonyymi

        Kai ne tietyllä tavalla käkätystä kasvattaa, hehe


      • Anonyymi

        papukaijan pesässäkö olet kasvanut, kun joka asian perään tulee kaikuna takaisin!

        psittakoosiin on lääkitystä, Jumala parantaa apteekin kautta kuten luimme!


      • Anonyymi

        keskity nyt vaan siihen pätkätyöhösi, pian pääset kotiin isommalle näppikselle hehee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keskity nyt vaan siihen pätkätyöhösi, pian pääset kotiin isommalle näppikselle hehee!

        Keskity sinä saasta pitämään pätkäsi kurissa ettei lasten tarvi kärsiä, hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskity sinä saasta pitämään pätkäsi kurissa ettei lasten tarvi kärsiä, hehe

        Tuollaista surkimsta ei kukaan töihin otakana.

        Mutta aoina voin sängyllä mata ja odottaa että täti siivoa pissat, hehe


    • Anonyymi

      Mitä ne siis on jotka ei ole kristittyjä j a maksavat kirkkoveronsa kuten isänsäkin?

      eli pappi kummeineen ja katkismuksineen veden voimalla tunki vaavin väkisten lupaa kysymättä Jumalan polvelle, toki, eihän Jumala kykene sellaiseen ilman noita apureita, ok !
      ja nyt sitten Jumala tipautti miljoonat kastettunsa pois polveltaan ja veti viivan kristityn yli!

      outo on oppi täytyy sanoa ja vaati iloputtoman mielikuvituksen kaiken lisäksi.

      • Anonyymi

        Turha mäkättää täällä veroista ja veden voimasta kun et tajua asioista tuon taivaallista etkä itse ole kristitty


      • Anonyymi

        Eli ratkaisun tehnyt ihminen ratkaisee pelastuksen itselleen eikä Jumalaa siihen tarvita. Ihan lupaa kysymättä ihminen ratkaisee ja Raamattu on vääristely eikä sieltä tätä löydy. No, Jumaal ei kuitenkaan kykene pitämään näita kylvetettyjä luonaan vaan moni lähtee pois. Ja jos joku vaikka vaihtaa seurakuntaan niin hän ei ole enää kristitty vaan häntä aletaan vainoamaan. Ja tämä suuri Jumala ei pidä enää kristitynä henkilö joka koko sydämestään turvaa Jeesukseen vain koska ei kuulu papan porukkaan.

        outo oppi, täyyy sanoa, eikä vähänkään raamatullinen, mutta mielikuvitusta on käytetty


      • Anonyymi

        Lahkoissa on omat konstit ja alan miehet hakemassa niitä kymmenysrahoja lahkon jäseniltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ratkaisun tehnyt ihminen ratkaisee pelastuksen itselleen eikä Jumalaa siihen tarvita. Ihan lupaa kysymättä ihminen ratkaisee ja Raamattu on vääristely eikä sieltä tätä löydy. No, Jumaal ei kuitenkaan kykene pitämään näita kylvetettyjä luonaan vaan moni lähtee pois. Ja jos joku vaikka vaihtaa seurakuntaan niin hän ei ole enää kristitty vaan häntä aletaan vainoamaan. Ja tämä suuri Jumala ei pidä enää kristitynä henkilö joka koko sydämestään turvaa Jeesukseen vain koska ei kuulu papan porukkaan.

        outo oppi, täyyy sanoa, eikä vähänkään raamatullinen, mutta mielikuvitusta on käytetty

        niin on tarinassa sitä on ylen runsaasti käytetty.

        onnea vaan satuilijalle ja pukin väsääjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin on tarinassa sitä on ylen runsaasti käytetty.

        onnea vaan satuilijalle ja pukin väsääjälle.

        Eli siis khä khälle


    • Anonyymi

      Jollei kymmenyksiä ilmesty määräpäivänä johtajan pöydälle, niin tatuoidut enkelit lähtee asialle.

      • Anonyymi

        nyt on vain niiin hassusti että johtajaa ei ole eikä siten pöytääkään eikä osoitettkaan siksi tatskamaakareille, joita on siellä vauvatuskoo noin sata kertaa enemmän.

        miksi teitä pitää yhtenään opastaa pois valheen teiltä, outoa !!?


      • Anonyymi

        "vauvatuskoo noin sata kertaa enemmän"

        'Hyvä että uskovat enemmän kuin sinä


    • Anonyymi

      Jos muistat, että vauvakaste ei ole kristillinen kaste, niin olet jo vähän lähemoänä pelastusta.

      • Anonyymi

        Sellainen onkin vain pääsi sisällä.


    • Anonyymi

      Älä anna pankkikorttiasi kenellekään "enkelinä" esiintyvälle hyväntekijälle.

      Voi olla, että parin viikon päästä tulee kirje kunnantoimistosta, että pankki on ilmoittanut, että teidän viime kuun vuokra on jäänyt maksamatta, koska tilillä ei ole yhtään rahaa.

    • Anonyymi

      Helluntilaisilla on omat opit ja lisäkasteet Kristityille ja muut rituaalit, jotka se Amerikan sodomiamies on keksinyt ja määrännyt pakollisiksi 100 v. sitten perustamansa henkiliikkeen täysjäsenyyden saadakseen.

      Kristillinen Yksi Kaste, Hen Baptisma perustuu Jeesuksen delegoimaan valtaan tehdä hänelle opetuslapsia kastamalla nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.(Matt.28:18-20)

      • Anonyymi

        Liittyyk se khä khä sodomia tuohon jotenkin Amerikan juttuun?


      • Anonyymi

        " omat opit ja lisäkasteet Kristityille ja muut rituaalit,"???

        Tarkoitatko noilla rituaaleilla kastekynttilöitä, kastemekkoja tai kummeja tai ristinmerkkiä.? Nehän ovat aivan vieraita Raamatussa. Tai sitä papin kuuluisaa kahvia?


      • Anonyymi

        Ei siitä ainakaan ole esimerkkiä Raamatussa !


    • Anonyymi

      vähäisiksi ovat jutut menneet kastekynttilöitten sytyttäjiltä!

      ajatella, vuosi on jo 2022 ja aina vaan joku luulee rituaaleilla johonkin pääsevänsä huh!

      • Anonyymi

        Sanopa muuta ja osa uskoo tosiaan että Jeesus muka pelastaa huh !


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tuo palstalle yhtään Kristittyjen kastetta koskevaa Raamatunjaetta. Sillä Raamatussa on monta kohtaa, mistä selviää, mitä Jumala Kristittyjen kasteessa tekee syntiselle ihmiselle.

      Helluntailaiset ovat keskittyneet Kristittyjen lapsien kastamiseen herjaamiseen.

      Paha Parhamin henki ajaa heidät herjaamaan Kristittyjen kastetta.

      Helluntaialisuus on paha Amerikasta 100 v. sitten lähtenyt antikristillinen harhaoppi eli heresia.

      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa ankarasti Kristittyjen lasten Pyhän kasteen herjaavista uskonlahkoista, joita tänne on tuotu käännyttämisen tekniikalla Amerikasta 1920-luvulla. Niiden tarkoitus on syrjäyttää maasta pois perinteinen Kristinusko ja tuoda omat hurmosopit ja valeihmeet tilalle.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa ankarasti Kristittyjen lasten Pyhän kasteen herjaavista uskonlahkoista, joita tänne on tuotu käännyttämisen tekniikalla Amerikasta 1920-luvulla. Niiden tarkoitus on syrjäyttää maasta pois perinteinen Kristinusko ja tuoda omat hurmosopit ja valeihmeet tilalle.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Raamatun mukaan Kristittyjen kasteessa lapsen osallisuus Adamin syntitaakasta pestään pois ja lapsi liitetään kasteessa ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen Jeesuksen opetuslapseksi Jumalan valtakunna puolelle.

        Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen kasteessa.

        Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

        Ei ihme ollenkaan, että Saatana lahkoapureineen yrittää estää Kristillisen kasteen saamisen viimeiseen asti. Sitä ne vierashenkiset uskonlahkot yrittävät kaikella valheen voimalla tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Kristittyjen kasteessa lapsen osallisuus Adamin syntitaakasta pestään pois ja lapsi liitetään kasteessa ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen Jeesuksen opetuslapseksi Jumalan valtakunna puolelle.

        Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen kasteessa.

        Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

        Ei ihme ollenkaan, että Saatana lahkoapureineen yrittää estää Kristillisen kasteen saamisen viimeiseen asti. Sitä ne vierashenkiset uskonlahkot yrittävät kaikella valheen voimalla tehdä.

        Varokaa vierashenkisiä ihmisiä eksyttäviä hurmoslahkoja, joita on tänne tuotu Amerikasta 100 v. sitten.

        2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Kristittyjen kasteessa lapsen osallisuus Adamin syntitaakasta pestään pois ja lapsi liitetään kasteessa ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen Jeesuksen opetuslapseksi Jumalan valtakunna puolelle.

        Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen kasteessa.

        Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

        Ei ihme ollenkaan, että Saatana lahkoapureineen yrittää estää Kristillisen kasteen saamisen viimeiseen asti. Sitä ne vierashenkiset uskonlahkot yrittävät kaikella valheen voimalla tehdä.

        Et taida itsekään uskoa tuohon satuun, kun joudut kopioimaan sitä parin viikon välein.
        Mutta hyvin osaat rienata. Onko se pakollisen vauvakasteen hedelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa ankarasti Kristittyjen lasten Pyhän kasteen herjaavista uskonlahkoista, joita tänne on tuotu käännyttämisen tekniikalla Amerikasta 1920-luvulla. Niiden tarkoitus on syrjäyttää maasta pois perinteinen Kristinusko ja tuoda omat hurmosopit ja valeihmeet tilalle.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Tarkoitatko luterilaista lahkoa?
        "Luterilaisuuden perustaja oli malliesimerkki murhanhimoisesta nimikristitystä. Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida itsekään uskoa tuohon satuun, kun joudut kopioimaan sitä parin viikon välein.
        Mutta hyvin osaat rienata. Onko se pakollisen vauvakasteen hedelmää?

        Sinähän täällä rienaat kristittyjä. Onko se uudestikasteen hedelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko luterilaista lahkoa?
        "Luterilaisuuden perustaja oli malliesimerkki murhanhimoisesta nimikristitystä. Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

        Hän tarkoittaa uudestikastajien lahkoa, jonka jäsenet puhuvat aina tappamisesta ja murhanimosta, kuten sinäkin.


      • Anonyymi

        Johtunee molemmista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtunee molemmista !

        Muista Lootin vaimoa. Sodomassa ei puhuttu mitään rakkauden kaksoiskäksystä,
        eikä edes lapset säästyneet niiden asioiden vuoksi. Yhtään synnitöntä ei löytynyt.
        Lootin perhe pelastui Aabrahamin uskon tähden

        2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista Lootin vaimoa. Sodomassa ei puhuttu mitään rakkauden kaksoiskäksystä,
        eikä edes lapset säästyneet niiden asioiden vuoksi. Yhtään synnitöntä ei löytynyt.
        Lootin perhe pelastui Aabrahamin uskon tähden

        2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        2. Piet. 2:19

        He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Muistamme Lootin vaimoa! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistamme Lootin vaimoa! :)

        Hmnnn: "Muistamme Lootin vaimoa! "????

        Teidän on parempi muistaa Lutherin vaimoa, Kaetheä, joka oli kuuluisa oluenpanija ja teki joka päivä Lutherille ison tuopillisen olutta, jotta Martti pääsisi hyvään humalaan heti aamutuimaan.


      • Anonyymi

        Niin, Lutherin tappamishimot johtuivat varmaan siitä julmasta opista, jonka hän keksi:
        "Luther kirjoittaa ja puolustaa tappokäskyään:
        ": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.


      • Anonyymi

        Veikkaan että molempia.


      • Anonyymi

        Amerikassa sodomia tarkoittaa myös eläimiin sekaantumista.

        Hyi saatana, mikä uskonto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa sodomia tarkoittaa myös eläimiin sekaantumista.

        Hyi saatana, mikä uskonto!

        Liittymällä sodomiasta nousseeseen henkiliikkeeseen tulee heti osalliseksi niistä juurisynneistä.


    • Anonyymi

      Kristityksi kastetun ei pidä mennä yhdistysten eli lahkojen uudestikasteille.

      Raamattu varoittaa monessa kohtaa Kristuksen palvelijoina esiintyvistä uskonlahkoista ja niiden julistajista.

      Puhuvat ylöstempauksista ja esiintyvät hyväntekijöinä ja profeettoina, ennustelevat, levittävät salaliittoterorioita, esiintyvät evankelistoina, parantajina, kielillä puhujina ja ties mitä keksivät.

      "Lahkot", että ne jotka sellaista harjoittavat, eivä peri Jumalan valtakuntaa." (Gal.5:20)

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

    • Anonyymi

      Kastekiistat eivät ole tärkeitä. Tärkeää on käydä oikealla kasteella, jos on uskossa. Vauvakaste ei ole oikea kaste.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus eli Parhamilaisuus on Amerikasta tänne työntynyt vierashenkinen uskonyhdistys, josta eroaminen on mahdotonta. Sieltä et pääse pois ennenkuin olet maksanut heille viimeisenkin rovon.


    • Anonyymi

      Kaste toimii niinkuin Raamatussa on kirjoitettu silloin, kun kaste toimitetaan niinkuin Raamatussa on säädetty.

      Vauvakaste on jokin omituinen ihmisten keksimä rituaali eikä Raamattu puhu siitä mitään.

      • Anonyymi

        Täh: "Vauvakaste on pääsi sisällä"????

        Joko lut kirkko aloittaa vauvojen kallojen poramisen vai miten se taikavesi saadaan pään sisälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Vauvakaste on pääsi sisällä"????

        Joko lut kirkko aloittaa vauvojen kallojen poramisen vai miten se taikavesi saadaan pään sisälle?

        Oho, nytkö uudestikastajilla on noin sairaita suunnitelmia??? Tyypillistä noille väkivaltahulluille taikavesiuskoville uudestikastajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, nytkö uudestikastajilla on noin sairaita suunnitelmia??? Tyypillistä noille väkivaltahulluille taikavesiuskoville uudestikastajille.

        Ei tuollainen kyllä ketään enää yllätä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, nytkö uudestikastajilla on noin sairaita suunnitelmia??? Tyypillistä noille väkivaltahulluille taikavesiuskoville uudestikastajille.

        Oho, onko tuo kallonporaaminen sittenkin suunniteilla lut. kirkossa? Ei se muuten synnyttäisi noin sairata reaktioita.


    • Anonyymi

      Jumala toimii sanansa mukaan.

      Jumala pesee ihmisen syntisyyden pois Kristittyjen kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden ja liittää puhtaan sielun ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen.

      Sinetiksi uuden liiton jäsenyydestä Kristukseen kasteessa liitetty saa Pyhän uskon Hengen lahjan.
      Muuta mahdollisuutta Kristukseen pääsemiseksi ei ole.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      "Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat."

      Kristukseen kastamaton pakana on kadotustuomion alainen.

      Kadotustuomio tarkoittaa elämän loppumista totaalisesti fyysisessä kuolemassa.

      Paratiisista karkotettu perisyntinen ihminen ei ole vielä ikuisesti elävä sielu.

      Ikuinen elämä on niillä, jotka ovat Kristillisessä kasteessa liitetty Kristuksen ruumiiseen.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

    • Anonyymi

      sen kyllä näkee mitä suomalaiset ovat juoneet joka ikkunasta !

      kirkollisella siunauksella tietenkin katkismuksen tahtiin.

      joka päivä lutterikin ryyppäsi kathynsä uuvuttamaa lientä ja siinä ohessa puhdisteli uskoaan.

      • Anonyymi

        Nyt on sodomiasaastakin herännyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on sodomiasaastakin herännyt

        töistä naputtelet, huomaan !

        vai oliko se sossun luukusta pyjamassa...hmm


      • Anonyymi

        ka sinäpä malliesimerkki vääntelystä ja kääntelystä, eli sellaista ns evankeliumia tällä kertaa!

        kuka teitä on kouluttanut?


      • Anonyymi

        lutteri poisteli uskovia euroopasta isolla luudalla!

        jotkut lukutaidottomat luulivat sitä uskonpuhdistukseksi ja osa vieläkin luulee !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ka sinäpä malliesimerkki vääntelystä ja kääntelystä, eli sellaista ns evankeliumia tällä kertaa!

        kuka teitä on kouluttanut?

        Kaljakellunta on sinun evankeliumisi


      • Anonyymi

        Totta.
        Nuo Lutherin armorikkaat havainnot ovat tosi armollisia:
        Luther:
        "" ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Nuo Lutherin armorikkaat havainnot ovat tosi armollisia:
        Luther:
        "" ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”

        Et varman usko itsekään tuohon tapposatuusi kun joka päivä kopsaat sen hädissäsi palstalle

        No, tappaminen on uudestikastajille kaikki kaikessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varman usko itsekään tuohon tapposatuusi kun joka päivä kopsaat sen hädissäsi palstalle

        No, tappaminen on uudestikastajille kaikki kaikessa

        eihän kannata uskoa mitään historiasta, ei lutteri mitään teesejä naulannut !

        mistä paavin munkilla nyt olisi vasara ja nauloja ollut hah !


      • Anonyymi

        luulis hävettävän kun aikuisena luet noita kertomuksiasi foorumilla !

        miten selität lapsillesi, "!iskä miksi olet noin hassuja kirjoittanut.."!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaljakellunta on sinun evankeliumisi

        kerron siitä kun se on faktaa suomen maassa, itse en sellaista ole koskaan tarvinnut, en ole korkkia avannut enkä putelia sihauttanut penninkään edestä.

        mutta jatka sinä vaan herrasi työsaralla asioita vääntelemällä, kai ne ilmestyy Raamattuusi sitten ajallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän kannata uskoa mitään historiasta, ei lutteri mitään teesejä naulannut !

        mistä paavin munkilla nyt olisi vasara ja nauloja ollut hah !

        Ahaa, ukastajilla on oma historia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulis hävettävän kun aikuisena luet noita kertomuksiasi foorumilla !

        miten selität lapsillesi, "!iskä miksi olet noin hassuja kirjoittanut.."!?

        Niin, Jeesus on uudestikastajlle hassua


    • Anonyymi

      Niin olikos teitä siinä extralutterisysteemissä yli vaiko alle sen kolmesataa ?

      kyllä siitä porukasta aina muutam ajoutaa foorumille vakuuttelemaan kuinka vauvat ne vasta uskovatkin !

    • Anonyymi

      uskonnollinen sekopäisyys on samaa luokkaa poliittisen sekavuuden kanssa.

      kuinkahan moni kaheksantoista kapinassa edes tiesi miksi hosuu pyssynsä kanssa pitkin metsiä !

      • Anonyymi

        Joo sinulla on vissiin molempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sinulla on vissiin molempia

        aadee hominem kommenttisi jälleen kerran !

        koita virkistyä, kevät tulee pian ja töihinkin saatat joutua.


      • Anonyymi

        ooh kohtasin palstan omistajan nyt ihan sattumalta !

        et liene järin uskovainen vaikka palstaa mainostatkin kristitynen palstaksi, kielimurteesi kertoo ettää se on paha isäntä näköjään sinulla.


    • Anonyymi

      Parhamilaisten uudestikasteiden anabalistinen historia johtaa Amerikkaan täydelliseen pimeyteen sata vuotta (100v.) taaksempäin sodomiasta syytettyyn mieheen, joka sen uskonlahkon laittoi liikkeelle.

      Nimeä lukuunottamatta sillä lahkoliikkeellä ei ole mitään tekemistä ensimmäisen helluntain tapahtumien kanssa Israelissa Jerusalemissa noin 2000 v. sitten.

    • Anonyymi

      Älä anna hurmoslahkojen johtaa itseäsi harhaan uskonasioissa.

      Lahkolaisten kuten helluntailaisten kaste on todellakin pelkkä "vesikaste"

      Kristittyjen kirkkojen kaste on ihan erilainen. Se on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

      Kristittyjen kirkkojen suorittama Pyhä Kaste on tälläinen. (Matt.28:18-20)

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen,
      jotta syntinne annettaisiin anteeksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA"

      Room. 9:8

      "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN VOIMASTA SYNTYNEET LAPSET."

      • Anonyymi

        ooo aivan kuin olisin tuon lukenut jostain jo aiemminkin hmm... laitteletko lappuja sähkötolppiin...vai mistä luin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ooo aivan kuin olisin tuon lukenut jostain jo aiemminkin hmm... laitteletko lappuja sähkötolppiin...vai mistä luin..

        Et ainakaan Raamatusta tuota ole lukenut !


    • Anonyymi

      Hyvin sujuu kastekeskustelut aina kun vain muistetaan, että vauvakaste ei ole kristillinen kaste.

      • Anonyymi

        Sellainen onkin vain pääsi sisällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen onkin vain pääsi sisällä

        Ei, vaan vauvakaste tehdään pään ulkopuolelle, otsalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan vauvakaste tehdään pään ulkopuolelle, otsalle.

        Ei sellaista ole olemassakaan. Raamatussa on kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista ole olemassakaan. Raamatussa on kaste

        Totta
        Mutta ei uudestikastetta, joka kyllä myös tehdään pään ulkopuolelle 🤪


    • Anonyymi

      Kristittyjen kirkkojen suorittama Pyhä Kaste on tälläinen.
      (Matt.28:18-20)

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen,
      jotta syntinne annettaisiin anteeksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA"

      Room. 9:8

      "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN VOIMASTA SYNTYNEET LAPSET."

    • Anonyymi

      kirkkolaisilta on unohtunut kokonaan tuo kääntyminen joka lieneekin vähän isompi asia kuin on vauvan pään kostuttaminen!

      miten se niin on päässyt heiltä menemään ohi koko elämän ajan se on outoa asia!

      • Anonyymi

        Helluntaikirkkolaiset ei tarvi kääntymistä kun on synnittömiä

        Miten eivät usko raamatun opetusta?


      • Anonyymi

        Tass on vaarilla vauvat mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tass on vaarilla vauvat mielessä

        Ja pään kostutus, sitä niin on liikkeellä 🤪


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkkolaiset ei tarvi kääntymistä kun on synnittömiä

        Miten eivät usko raamatun opetusta?

        Hepr.10:
        38. Minun vanhurskaani elää uskosta, mutta jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielly häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaikirkkolaiset ei tarvi kääntymistä kun on synnittömiä

        Miten eivät usko raamatun opetusta?

        Hellarit ovat jo kääntyneet ennen kasteell menoa. Muuten heitä ei kasteta.


    • Anonyymi

      Hyvin menee nämä kastekeskustelut kun vain muistetaan, että vauvakaste ei ole kristillinen kasgte.

      • Anonyymi

        Alat jo toistamaan itseäs.

        Mikähän tuo kasgte on??


    • PARANNUSTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI

      Luuk.24:
      45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset.
      46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
      47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48. Te olette tämän todistajat.
      49. Ja minä lähetän teille sen, minkä minun Isäni on luvannut. Mutta pysykää te tässä kaupungissa, kunnes teidät puetaan voimalla korkeudesta."
      50. Sitten Jeesus vei heidät pois, lähelle Betaniaa, ja kohottaen kätensä hän siunasi heidät.
      51. Siunatessaan heitä hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
      52. He kumartuivat palvomaan häntä ja palasivat sitten Jerusalemiin suuresti iloiten.
      53. Ja he olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa.

      • Anonyymi

        Tuo on totta:
        "47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."

        Mutta kun eräät jättävät parannuksen teon väliin ja hyppäävät suoraan kasteeseen, niin siitähän niitä riitoja syntyy.
        Järkevä ihminen tajuaa, että vaikka parannusta on käsketty saarnata kaikille kansoille, niin turha sitä on vauvoille saarnata. Vauvoja ei lueta "kaikkiin kansoihin"!
        Ja taas kohta eräät vauvakastekiihkoilijat syyttävät siitä, että " aina ovat vauvat mielessä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta:
        "47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."

        Mutta kun eräät jättävät parannuksen teon väliin ja hyppäävät suoraan kasteeseen, niin siitähän niitä riitoja syntyy.
        Järkevä ihminen tajuaa, että vaikka parannusta on käsketty saarnata kaikille kansoille, niin turha sitä on vauvoille saarnata. Vauvoja ei lueta "kaikkiin kansoihin"!
        Ja taas kohta eräät vauvakastekiihkoilijat syyttävät siitä, että " aina ovat vauvat mielessä".

        Eräät jättävät kasteen pois ja väittävät ettei se liity mitenkään syntien anteeksiantoon. Siitä ne riidat syntyy. Ei uskota mitä Pietari tuossa sanoo


      • Anonyymi

        No tottakai kuuluvat. Kun Israelin kansa pääsi pois orjuudesta niin koko kansa pääsi. Ei sinne pikkulapset jääneet 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät jättävät kasteen pois ja väittävät ettei se liity mitenkään syntien anteeksiantoon. Siitä ne riidat syntyy. Ei uskota mitä Pietari tuossa sanoo

        Noinhan ne vauvakastefanaatikot kuvittelevat. He kuvittelevat, että kaste pelastaa.Vauvatkaan eivät päässeet luvattuun maahan, koska napisivat eivätkä uskoneet Jumalan ohjeisiin.

        Mutta taivaaseenpääsyyn ei tarvita kastetta, vaan usko Herraan Jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä:
        "1. Kor_12
        Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka
        uskovat "

        Vuvakastekiimaiset eivät usko yksinkertaiseen Jumalan sanaan, vaan se on heille hullutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne vauvakastefanaatikot kuvittelevat. He kuvittelevat, että kaste pelastaa.Vauvatkaan eivät päässeet luvattuun maahan, koska napisivat eivätkä uskoneet Jumalan ohjeisiin.

        Mutta taivaaseenpääsyyn ei tarvita kastetta, vaan usko Herraan Jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä:
        "1. Kor_12
        Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka
        uskovat "

        Vuvakastekiimaiset eivät usko yksinkertaiseen Jumalan sanaan, vaan se on heille hullutusta.

        ei se "hullutus" ny tarkoita ihan kongreettista ihmismielen hullutusta . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne vauvakastefanaatikot kuvittelevat. He kuvittelevat, että kaste pelastaa.Vauvatkaan eivät päässeet luvattuun maahan, koska napisivat eivätkä uskoneet Jumalan ohjeisiin.

        Mutta taivaaseenpääsyyn ei tarvita kastetta, vaan usko Herraan Jeesukseen ja hänen sovintotyöhönsä:
        "1. Kor_12
        Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka
        uskovat "

        Vuvakastekiimaiset eivät usko yksinkertaiseen Jumalan sanaan, vaan se on heille hullutusta.

        Hahaha "Vauvatkaan eivät päässeet luvattuun maahan, koska napisivat"

        On tuolla jutut. Uudestikastekiivailija yrittää puolustaa oppiaan


      • Anonyymi

        Höh: "Yksikään Israelin kansan vauva ei jäänyt Egyptiin"????

        Ei niin, mutta yksikään noista silloisista vauvoista ei päässyt luvattuun maahan, vaan he kuolivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan sanaa.
        Samoin käy sille, joka uskoo vauvakasteen riittävän pelastukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh: "Yksikään Israelin kansan vauva ei jäänyt Egyptiin"????

        Ei niin, mutta yksikään noista silloisista vauvoista ei päässyt luvattuun maahan, vaan he kuolivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan sanaa.
        Samoin käy sille, joka uskoo vauvakasteen riittävän pelastukseen.

        Raamatun mukaan Kaikki Isrelin vauvat saivat saman kasteen ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa vanhepiensa kassa Punaisen Meren ylityksen aikana. Kaste on pelastusihme, jonka Jumala tekee. Ihminen ei voi itseään pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh: "Yksikään Israelin kansan vauva ei jäänyt Egyptiin"????

        Ei niin, mutta yksikään noista silloisista vauvoista ei päässyt luvattuun maahan, vaan he kuolivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan sanaa.
        Samoin käy sille, joka uskoo vauvakasteen riittävän pelastukseen.

        Eli siis vauvat kuuluivat Israelin kansaan! Eivätkä he olleet automaattisesti luvatussa maassa. Mutta jokaiselle uskovalle kastetulle on pääsy Jumalan luo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis vauvat kuuluivat Israelin kansaan! Eivätkä he olleet automaattisesti luvatussa maassa. Mutta jokaiselle uskovalle kastetulle on pääsy Jumalan luo!

        Vain ne pääsivät luvattuun maahan, jotka ylittivät Jordan virran, eli saivat uudestikasteen. Punaisen meren ylittäneet hukkuivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan lupauksiin.
        Niinhän se käy noille vauvakasteeseen uskovillekin. Erämaa odottaa ja siellä kuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain ne pääsivät luvattuun maahan, jotka ylittivät Jordan virran, eli saivat uudestikasteen. Punaisen meren ylittäneet hukkuivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan lupauksiin.
        Niinhän se käy noille vauvakasteeseen uskovillekin. Erämaa odottaa ja siellä kuolema.

        Hahaha, saivat uudestikasteen 😂😂😂

        On tuolla pellellä jutut!

        Jotka luottavat Jumalan lupaukset kasteesta ja Jeesuksesta pelastuvat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain ne pääsivät luvattuun maahan, jotka ylittivät Jordan virran, eli saivat uudestikasteen. Punaisen meren ylittäneet hukkuivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan lupauksiin.
        Niinhän se käy noille vauvakasteeseen uskovillekin. Erämaa odottaa ja siellä kuolema.

        Etkö edes sitä tiedä, että Jumala pelastaa kerran kaikki valitun kansan ihmiset, koska on luvannut pitää heistä huolen. Punaisen meren kasteen ihmeen kautta kaikki Israel on kerran pelastuva, vaikka vain kaksi pääsi silloin perille luvattuun maahan. (Joosua ja Kaaleb)
        Mooseskaan ei päässyt perille luvattuun maahan, koska löi kaksi kertaa Jeesusta vettä saadakseen. Yksi kerta riittää. Yksi kaste riittää pelastuksen saamiseksi. Toinen estää pääsyn luvattuun maahan. Koska toinen kaste on Pyhän Hengen pilkka.

        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Kaikki Isrelin vauvat saivat saman kasteen ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa vanhepiensa kassa Punaisen Meren ylityksen aikana. Kaste on pelastusihme, jonka Jumala tekee. Ihminen ei voi itseään pelastaa.

        Ei ole noin Anonyymi 06.02.2022 11:48


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain ne pääsivät luvattuun maahan, jotka ylittivät Jordan virran, eli saivat uudestikasteen. Punaisen meren ylittäneet hukkuivat erämaassa, koska eivät uskoneet Jumalan lupauksiin.
        Niinhän se käy noille vauvakasteeseen uskovillekin. Erämaa odottaa ja siellä kuolema.

        Noin on , JOS EI USKO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Kaikki Isrelin vauvat saivat saman kasteen ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa vanhepiensa kassa Punaisen Meren ylityksen aikana. Kaste on pelastusihme, jonka Jumala tekee. Ihminen ei voi itseään pelastaa.

        missä kohtaa Raamattua olisi noin sanottu??


      • Anonyymi

        Ei Pietari ole noin sanonuta.


    • Ei ksteriidat saa meitä uskovia erottaa toisistamme.
      Värkeintä on pysyä uskossa Jeesukseen ja elää Hänen tahtonsa mukaisesti.

      • Anonyymi

        Parhamin ja Gerhard Olsen-Smidt:in sai erotettua toisistaan ainoastaan rautakangella.


    • Anonyymi

      Se on yks lysti mitä kirkolliset käännynnäiset vouhkaavat he ovat pimeydessä siiheen saakka että uudestisyntyvät Jumalan Hengestä !

      ja siihen ei kirkolla eikä vauvakasteilla ole pennin merkitystä.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden henkivalta ja henkiiike on Amerikasta 100 v. sitten lähtenyt pahojen miesten perustama kristittyjen eksytysliike, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatussa puhutun helluntain kanssa, jotka olivat ainutkertaisia tapahtumia.

      Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kavettuun kuoppaan eikä upotettu veteen, vaan nostettiin käsivarsilla maan pinnan ylöpuolelle kalliohaudan tasanteelle.

      Jeesuksen hautaamistavasta helluntailaisten väittämä kastetapa "upottamalla" ei saa mitään tukea. Helluntailaisten "upotuskasteen" tapa on kopioitu Hindujen tavasta kastaa ihminen upottamalla Gagnes virtaan.

      Mark. 16:4

      "Ja katsahtaessaan YLÖS he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri."

      Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla. Jeesus seisoo ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tuli samoin Jeesuksen pään päälle näkyvässä Kyyhkysen hahmossa.

      • Anonyymi

        mitä vikaa on amerikassa.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset jättävät vauvat Punaisen meren väärälle puolelle eli jättävät lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan Molokille.

      Helluntailaisuus on saatanalinen pahojen miesten perustama harhaoppi eli heresia, paha eksytysliike.

      • Anonyymi

        Mistähän noin sairas ja julma keskiaikainen oppi on peräisin?
        Vai ovat vauvat epäjumalalle uhrattuja. Ei uskoisi, että vielä 2000-luvulla on noin pimeitä ihmisiä, mutta kirkon aivopesu on tehonnut eräisiin yksinkertaisiin hyvin.
        Raamatun mukaan lapset ovat Jumalan lahjoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän noin sairas ja julma keskiaikainen oppi on peräisin?
        Vai ovat vauvat epäjumalalle uhrattuja. Ei uskoisi, että vielä 2000-luvulla on noin pimeitä ihmisiä, mutta kirkon aivopesu on tehonnut eräisiin yksinkertaisiin hyvin.
        Raamatun mukaan lapset ovat Jumalan lahjoja!

        Tuo oppi synnistä on suoraa Raamatusta

        Ukastajille se on julmaa keskiaikaista oppia

        Raamatun mukaan vain Jeesus oli synnitön


      • Anonyymi

        äläs nyt kun he tulee soutamalla perässä ihan ilman kasteita !

        se on Jumalan teko että ihmisellä on hiukan järkeäkin ja jos ei ole sitä saa pyytää aamen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äläs nyt kun he tulee soutamalla perässä ihan ilman kasteita !

        se on Jumalan teko että ihmisellä on hiukan järkeäkin ja jos ei ole sitä saa pyytää aamen !

        Aivan, eivät usko mitä Jeesus opettaa


    • Anonyymi

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        juotu on jopa kymmenen litra apäätä kohden näin kertoo tilastot ja suuret on rahat joita käytetään niiden janoisten hoitoon !

        siellä ei pahemmin helluntai ole edustettuna koska he juovat Jumalan Henkeä ihan sanan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juotu on jopa kymmenen litra apäätä kohden näin kertoo tilastot ja suuret on rahat joita käytetään niiden janoisten hoitoon !

        siellä ei pahemmin helluntai ole edustettuna koska he juovat Jumalan Henkeä ihan sanan mukaan.

        Heluntailaisten kaatohenki on peräisin parhamin mustasta aukosta.


    • Anonyymi

      Kristittyjen uskontunnustus: Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi"

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia."

      "Kääntyminen" tarkoittaa syntisyyden tunnustamista Jumalan edessä ja Jumalan armon puoleen kääntymistä ennen Kristittyjen kasteen suorittamista.

    • Anonyymi

      Henkivallat riepottelee ihmisiä lahkoissa nurin ja saa heidät hurmoksiin.

      Hypnos, Hurmos ja Pervos on epäjumalia ja henkivoimia.

      • Anonyymi

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

        Tuo tarkoittaa varmasti naispappeja, joita on lut kirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tarkoittaa varmasti naispappeja, joita on lut kirkossa.

        Tai naispappeja joita on uudestikastajilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai naispappeja joita on uudestikastajilla

        Olesseni ja Parhami ne yhteen soppii.

        Niitten käsien alle menijät ja tuodut lapset saivat päälleen pelkkää saastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olesseni ja Parhami ne yhteen soppii.

        Niitten käsien alle menijät ja tuodut lapset saivat päälleen pelkkää saastaa.

        Gerhard Olseni Smidt asui Amerikassa ja sai Parhamilta voitelun ja voiteet, jonka kuljetti sitten tänne Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olseni Smidt asui Amerikassa ja sai Parhamilta voitelun ja voiteet, jonka kuljetti sitten tänne Helsinkiin.

        Engl.kielisissä maissa sodomia tarkoittaa kaikenlaisten seksuaalista perverssioita, jopa lapsiin ja eläimiin sekaantumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Engl.kielisissä maissa sodomia tarkoittaa kaikenlaisten seksuaalista perverssioita, jopa lapsiin ja eläimiin sekaantumista.

        kivat aseet teillä on taistelussanne samoja asioita vastaan jotka ovat jokapäiväisiä isossa kirkossa !

        onkohan nyt karvakoipi riitautunut ihan itsensä kanssa, onkohan!! ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Engl.kielisissä maissa sodomia tarkoittaa kaikenlaisten seksuaalista perverssioita, jopa lapsiin ja eläimiin sekaantumista.

        voi sentään nyt on kieliäkin jo tutkittu !

        kursseilla on oltu, oliko seisomapaikat intensiivissä, oliko 99 e omin lakanoin h,mm!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kivat aseet teillä on taistelussanne samoja asioita vastaan jotka ovat jokapäiväisiä isossa kirkossa !

        onkohan nyt karvakoipi riitautunut ihan itsensä kanssa, onkohan!! ?

        Ovatko ne tosiaan helluntaikirkossa??


    • Anonyymi

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        on siellä juotu, iltasanomistakin sen tiedon löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on siellä juotu, iltasanomistakin sen tiedon löytää.

        Niinkö olet tehnyt?

        Mistä numerosta sinusta voi lukea?


      • Anonyymi

        Tuo kasteenpalvoja tarkoittaa, että on juotu Spiritus fortista! Sehän yhdistää juopot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kasteenpalvoja tarkoittaa, että on juotu Spiritus fortista! Sehän yhdistää juopot.

        Tuo saatananpalvoja tarkoittaa että hänen juopottelunsa löytyy iltasanomista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kasteenpalvoja tarkoittaa, että on juotu Spiritus fortista! Sehän yhdistää juopot.

        Kastehoperoksi tuota spiritus fortista juovaa käkätystä kuvailisin 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastehoperoksi tuota spiritus fortista juovaa käkätystä kuvailisin 🙄

        voi ethän myöhästy töistä nyt ensimmäsen kerran elosi aikana !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi ethän myöhästy töistä nyt ensimmäsen kerran elosi aikana !

        Ei vanhus ole töissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vanhus ole töissä

        "Tuo saatananpalvoja tarkoittaa että hänen juopottelunsa löytyy iltasanomista"???

        Jouduit taas turvautumaan saatanan apuun. "Hädässä ystävä tunnetaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo saatananpalvoja tarkoittaa että hänen juopottelunsa löytyy iltasanomista"???

        Jouduit taas turvautumaan saatanan apuun. "Hädässä ystävä tunnetaan."

        Ahaa, hän on siis läheinen ystäväsi?

        Tyypillistä juuri saatananpalvojalle

        Onneksi saan itse kuulua Jeesukselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, hän on siis läheinen ystäväsi?

        Tyypillistä juuri saatananpalvojalle

        Onneksi saan itse kuulua Jeesukselle

        Joo hän vihaa meitä Kristuksen palvojia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, hän on siis läheinen ystäväsi?

        Tyypillistä juuri saatananpalvojalle

        Onneksi saan itse kuulua Jeesukselle

        Älä valehtele.
        Jeesuksen oma ei käytä noin rivoa kieltä eikä hauku toista uskovaa saatananpalvojaksi.
        "Kielimurteesi paljastaa sinut" tekopyhäksi teeskentelijäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.
        Jeesuksen oma ei käytä noin rivoa kieltä eikä hauku toista uskovaa saatananpalvojaksi.
        "Kielimurteesi paljastaa sinut" tekopyhäksi teeskentelijäksi.

        Turha inistä. Sinä olet saatananpalvoja ja vihaat meitä Jeesuksen omia. Uskova sinä et ole, et edes nimikristitty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha inistä. Sinä olet saatananpalvoja ja vihaat meitä Jeesuksen omia. Uskova sinä et ole, et edes nimikristitty

        Jatkat näköjään vaan tuota valehtelemista. Mistä olet saanut tuon vihan uskovia kohtaan?
        Jeesuksen oma ei toimi noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat näköjään vaan tuota valehtelemista. Mistä olet saanut tuon vihan uskovia kohtaan?
        Jeesuksen oma ei toimi noin.

        Jatkat näköjään tuota itkemistä. Vihaat uskovia ja solvaat heitä koko ajan

        Jeesuksen oma et ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat näköjään tuota itkemistä. Vihaat uskovia ja solvaat heitä koko ajan

        Jeesuksen oma et ole

        Oletko noin sokea vai muuten vaan tyhmä?
        Itsehän sinä solvaat uskovia ja haukut heitä saatananpalvojiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko noin sokea vai muuten vaan tyhmä?
        Itsehän sinä solvaat uskovia ja haukut heitä saatananpalvojiksi.

        Sinua ei voi haukkua saatananpalvojaksi koska olet sitä!! Solvaat uskovia ja vihaat Jeesuksen omia. Niin ne karvakorvan apurit tekevät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ei voi haukkua saatananpalvojaksi koska olet sitä!! Solvaat uskovia ja vihaat Jeesuksen omia. Niin ne karvakorvan apurit tekevät

        Oletko yhdessä saatanasi kanssa suunnitellut nuo solvausviestit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko yhdessä saatanasi kanssa suunnitellut nuo solvausviestit?

        Oletko todella liittoutunut karvakorvan kanssa? Siksikö solvaat uskovia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko todella liittoutunut karvakorvan kanssa? Siksikö solvaat uskovia?

        Osaatko puhua mistään muusta kuin saatanasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko puhua mistään muusta kuin saatanasta?

        Onko hän hyväkin kaverisi? Siksikö pilkkkaat uskovia?


    • Anonyymi

      taas kirkon lähetystyöhön erikoistuneet haarat ovat heittäneet parhaat miehensä tuleen !
      kyllä siinä kädet heiluu ja silmät leimuaa kun katkismusta heilutetaan ja keihäitä' kalistellaan.

    • Anonyymi

      Varokaa ihmeessä hurmoslahkojen villitsevä irtohenkiä, jotka tekee niitä valeihmeitä ja valeparanemisia ja muita sirkustemppuja Jenkkilahkoissa. Ja ne sitoo ihmisen riippuvuussuhteeseen, jota eksytetyt uudestikastetut luulee läheiseksi suhteeksi Jeesuksen kanssa kun ne makaa lattialla selällään ja soperelee sekavia hurmostilassa jossain lahkokellarin lattialla tai penkkien välisssä.

      Kristittyjen Kaste on yksi, Hen Baptisma, Ef.4:5

      Yksi Kaste

      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Paholainen, latinaksi Diabolos, verbi=diaballo, heittää yhteenkuuluvat asiat erilleen toisistaan

    • Anonyymi

      Tuon "kääkkä" on saanut Saatanalta tehtävän herjata Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.

      Aikaisemmin samaa herjaamista teki helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27"
      Nyt mohikaanin kanootti on kaatunut.

      Saatanalla on pelkkä vilttiketju käytössä herjaamaan pyhiä asioita.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      2. Piet. 2:12

      Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat,

      Juud. 8

      Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

      • Anonyymi

        Totta:

        Jaak. 2:7
        "Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Väkisin kastetut vauvat kasvaessaan ja rippikoululaiset herjaavat Jumalan nimeä ja kiroilevat ja käyttävät rivoa kieltä. He herjaavat Jumalan nimeä koska eivät tunne Häntä.Sellainen on vauvakasteen hedelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:

        Jaak. 2:7
        "Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Väkisin kastetut vauvat kasvaessaan ja rippikoululaiset herjaavat Jumalan nimeä ja kiroilevat ja käyttävät rivoa kieltä. He herjaavat Jumalan nimeä koska eivät tunne Häntä.Sellainen on vauvakasteen hedelmä.

        joka toinen sana on voi vee ja voi se ja se !

        ja yhä useimmilla nuuska huulessa, semmoist aon uskoontulemattomien kirkkolaisten jälkikasvu elämä, noin mediat kertoo.

        eepillereitä syödään, vanhemmille ei kerrota mitään, näin on tilanne suomessa valtiojohtoisen evankeliumiksi sanotun jälkitauti on pahaa laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka toinen sana on voi vee ja voi se ja se !

        ja yhä useimmilla nuuska huulessa, semmoist aon uskoontulemattomien kirkkolaisten jälkikasvu elämä, noin mediat kertoo.

        eepillereitä syödään, vanhemmille ei kerrota mitään, näin on tilanne suomessa valtiojohtoisen evankeliumiksi sanotun jälkitauti on pahaa laatua.

        Ahaa, helluntaikirkkolaisilla nuuska huulessa ja joka toinen sana veetä ja peetä. Ei ihme että kaljakelluntaa harrastetaan siellä

        Fifteenleiriäiset käy salaa tupakalla ja monella nuuska huulessa....ja syntiä ei moinen ole, sellaista evankeliumia Amerikasta


      • Anonyymi

        Osaatko sinä kirjoittaa yhtään juttua niin, että et mainitse vauvahimostasi?


      • Anonyymi

        Tuo lahkoissa monta kertaa kaadettua ei ole otettu joka kerta kiinni, on kieroutunut harhaoppinen tyyppi ja puhuu koko ajan vauvoista. Ylläpidon pitäisi poistaa tuollainen typerien viestien massapostittaja kokonaan uskontojen aiheista. Kaikki tietään tuo tyypinn mielenlaadun.

        10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lahkoissa monta kertaa kaadettua ei ole otettu joka kerta kiinni, on kieroutunut harhaoppinen tyyppi ja puhuu koko ajan vauvoista. Ylläpidon pitäisi poistaa tuollainen typerien viestien massapostittaja kokonaan uskontojen aiheista. Kaikki tietään tuo tyypinn mielenlaadun.

        10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        Hän on terrorisoinut näitä palstoja pitkään. Liikkuu myös luterilaisuus-osiossa vauvoineen. Sen mielenlaatu on kyllä selvä kaikille


    • Anonyymi

      Kristittyjen kasteessa kun tehdään ristinmerkki lapsen pään päälle, niin Pyhä Henki merkkaa lapsen kuuluvan Jeesuksen opetulapseksi ja uuden liiton jäseneksi näkymättömin Hengen sitein.
      Kasteessa Jumala luo ihmisen uudeksi sanansa voimalla vedestä ja Hengestä.
      Jeesuksenkin kasteessa Jumala tunnusti isyytensä. Tämä on minun rakas poikani.
      Pyhä Henki laskeutui kasteessa Jeesuksen pään päälle.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      "Joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. "

      • Anonyymi

        Tuo merkki vauvan päähän on antikristuksen merkki ja sen avulla vanhemmille valehdellaan, että se riittäisi taivaaseen pääsyyn.
        Moni tulee pettymään karvaasti.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Antikristuksen 100 v. sitten Amerikassa liikkeelle laskema henkivalta, jonka sotii Kristinuskoa vastaan kaikella mahdollisella valheen voimalla, ihmeillä ja tunnusteoilla.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt varmaan vauvakaste ilmestyy Raamattuun tuollaisella rienauksella ja valheella. Ompa taas syvällistä kasteopetusta.


      • Anonyymi

        eikä ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt varmaan vauvakaste ilmestyy Raamattuun tuollaisella rienauksella ja valheella. Ompa taas syvällistä kasteopetusta.

        helluntailaisille pitäis erikseen olla kirjoitettu raamatussa,
        vauvakaste, leikki-ikäisten kaste, ala-koululaisten kaste, nuorten kaste, aikuisten kaste, yksinäisten kaste, vanhusten kaste, perheellisten kaste, leskien kaste,
        raamattu sanoo
        "KAIKKI kansat" ja "hänet ja hänen perhekuntansa", "hänet ja KAIKKI hänen omaisensa", ei riitä helluntailaisille sana. KAIKKI.

        Apostolien teoissa samana päivänä kastettiin n. 3000 sielua, eikä raamattu kerro sen tarkemmin minkä ikäisiä nuo 3000 olivat, helluntailaiset OLETTAA / LUULEE, että yhtään lasta ei ollut, huh, huijaa . . .

        "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu
        Apt: 2:

        helluntailaisille on hirvee "herne" että nyt vauvatkin mukamas kasteen . . .
        Jeesus sanoo:
        "Katsokaa ettette halveksu YHTÄKÄÄN näistä PIENISTÄ"
        Matt:
        helluntailaisille tuo HALVEKSUNTA on ihan "sydämen asia !


    Ketjusta on poistettu 61 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe