Milloin potilasvahinkoilmoitus?

Anonyymi

Mietin tässä, että mikä on riittävä syy potilasvahinkoilmoituksen tekemiseen? Onko esim. se, että on nyrjäyttänyt nilkkansa, ja lääkäri nilkkaa tunnustellessaan vahingossa vääntää sitä sivulle, jolloin potilas tuntee hirvittävää viiltävää kipua ja huutaa tuskissaan, ja tämän vääntämisen jälkeen nilkka muuttuu selkeästi kipeämmäksi ja heikommaksi ja paraneminen pitkittyy. Tätä ennen nilkalla pystyi astumaan, mutta nyt sille ei voi laittaa enää painoa. Voiko siis tälläisestä tehdä ilmoituksen?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sun nilkka oli turvoksissa tai punamustana, niin lääkärin ei olis pitänyt sitä väännellä vaan pistää ekaks suoraan kuvaukseen. Tämä siis maalaisjärjellä ajatellen, en ole lääkäri.

      Mut jos sun nilkka oli normaalissa asennossa, normaalin näköinen, niin mistä se lääkäri tietää onko siinä mitään vikaa vai ei. Sillon sen tehtävä oli tutkia sun koipee kääntelemällä, joten ei se sitä mitenkään vahingossa oo kääntänyt, vaan tarkoituksella. Eihän se muuten tiedä feikkaatko sinä vai onko jotain todella tapahtunut.

      Kai se nyt jotain sanoi, oliko jotain murtunut, venähtänyt, mikä syy kipuun on.

      Sinuna nyt varaisin uuden ajan sinne lääkäriin ja pyytäsin jatkotutkimuksia.
      Vasta sitten jos ei mitään tapahdu, kysele minne teet hoitovirheilmoituksen.

    • Anonyymi

      Kannattaisiko kuvauttaa se nilkka? Nyrjäyttäminen oli ehkä oma diagnoosisi, mutta siinä on voinut olla jo alun perin hiusmurtuma. Pieni lääkärin vahingossa tapahtunut väätöliike tuskin nilkkaan saa vammaa aikaan. Ajattele itse, kuinka monen kymmenen kilon rasitus jalan pitää kestää muutenkin. Oletettavasti aikuinen ihminen painaa 50 - 150 kg. Normaalisti jalan pitäisi kestää kävellessä oman kehon paino yhden jalan varassa, ja vähän enemmänkin. Eli ei lääkäri ole pystynyt jalkaan niin isoa voimaa kohdistamaan. Potilasvakuutuksesta et tuolla saa mitään. Pyydä röntgenkuva. Välttämättä pienet murtumat eivät edes heti näy kuvassa, joten sikäli kuvauksen viivästymisestä ei ole haittaa.

      Kannattaa myös varmistaa, ettei turvotuksen ja kivun syynä ole veritulppa. Se voi tulla vamman ja liikkumattomuuden seurauksena. Tosin taitaa yleisimmin tulla pohkeeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe