Näin kertovat automyyjät.
https://www.is.fi/autot/art-2000008572437.html
Keppivaihteisella dieselillä ei ole lainkaan vaihtoarvoa
38
705
Vastaukset
- Anonyymi
Varsinkin vag ja dsg ovat myös ongelmaa.
Taitaa vag autossa olla manuaali parempi. - Anonyymi
Dieselien taru on lopussa.
- Anonyymi
Otsikko: Keppivaihteisella dieselillä ei ole lainkaan vaihtoarvoa
Ja artikkelin teksti: Jos asiakas pohtii autonsa jälleenmyyntiarvon säilyvyyttä, niin suosittelen automaattia, sillä se pitää arvonsa huomattavasti manuaalivaihteista paremmin.
Ei lainkaan vaihtoarvoa on aika kaukana tuon tekstin ajatuksesta.
Kannattaisiko opetella lukemaan ja myös ymmärtämään lukemansa. - Anonyymi
Hyvä, pidän manuaaliaskista. Dieselistä en niinkään, mutta jos nämä etätyöt ovat piakkoin päättymässä, on diesel taas valintakorissa. Ilmeisesti saan siis asioida tarjouslaarissa...
- Anonyymi
Iso diesel kone ja manuaali vaihteet on paras. Automaatit on invaliideja varten.
- Anonyymi
Manuaalivaihteisto dieselissä. Milloin sellaisia on viimeksi tehty?
Tuo on samaa sarjaa putkitelevision kanssa.- Anonyymi
Pakettiautoista ja niistä väännetyissä tila-autoissa manuaali on varsin yleinen vielä vuosimallissa 2022, eli oletettavasti niitä tulee liukuhihnalta edelleen...
Henkilöautoissa tarjonta on heikkoa vuosimalliin 2022, kun vain Dacia taitaa pitää niitä tarjolla. - Anonyymi
Joo hakemalla sai hakea volvoakin ,
ensin oli s 60 kaikilla mausteilla 2011 mutta kovalla laatikolla sitten jo uudempi 2015 malli ruotsista melkein kaikki varusteet ikinä mutta kovalla laatikolla vaihdettuani ne molemmat autot hävisivät vaihtoautohallista alle viikossa,,kyllä automaatti onkin kiva ensin ostin 2020 corollan mutta hybridinä (siis turhakkeena) ja söi liikaa bensaa päivittäiseen 70km työmatka-ajoon joten ostin volkkarin tdi dsg joita kaikilla sukulaisilla on kuinka ja paljon on ollut ja on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakettiautoista ja niistä väännetyissä tila-autoissa manuaali on varsin yleinen vielä vuosimallissa 2022, eli oletettavasti niitä tulee liukuhihnalta edelleen...
Henkilöautoissa tarjonta on heikkoa vuosimalliin 2022, kun vain Dacia taitaa pitää niitä tarjolla.pitää niitä muutkin tarjolla, mutta suomen automakkina eroaa muusta euroopasta melkoisesti. täällä tykätään automaateista, japanilaisista, isoista autoista kaupungissa jne...
- Anonyymi
Missä mainittiin dieselauto?
- Anonyymi
Et siis ymmärrä lukemaasi . Ok .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ymmärrä lukemaasi . Ok .
Heh heh. Artikkelissa ei mainittu dieseliä, toki aloittaja oli se aloitukseen repässyt jostakin, mutta siinä olisi voinut lukea yhtä hyvin wankel, bensa, vety, kaasu, petrooli tai sähkö.
- Anonyymi
Surkee konsepti diesel ja keppiloota, kun petroli mallitkin ovat persiistä!!🏁🏁🏁
- Anonyymi
Kyllä noille manuaaleillekkin on vielä käyttäjä kuntansa, ovat tosin pieni vähemmistö.
- Anonyymi
Kuulun siis pieneen vähemmistöön.
Itse suosin manuaalia, syynä on sen pienempi todennäköisyys rikkoutumiseen ja jos se rikkoutuu, sen pienempi korjauskustannus.
Toki, jos olisi varaa heitellä tuhansia euroja autoon tuosta vaan, ottaisin mukavuuden vuoksi automaatin, mutta pienellä budjetilla eläessä, joutuu asioita miettimään kustannusten kautta. - Anonyymi
Automaatti on ok, jos ajaa aivan uudella autolla ja vaihtaa ihan uutena.
Vaihdelaatikoille ei ole kuluttajansuojaa.
Uudesta VAGista hajoaa laatikko takuuaikana, niin maahantuoja ilmoittaa vaihtohinnaksi 8000e.
Tulevat puoleen väliin vastaan ja kuluttaja maksaa vain 4000e auton hajotessa takuuaikana
osasta, jonka pitäisi kestää koko auton elinkaaren. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Automaatti on ok, jos ajaa aivan uudella autolla ja vaihtaa ihan uutena.
Vaihdelaatikoille ei ole kuluttajansuojaa.
Uudesta VAGista hajoaa laatikko takuuaikana, niin maahantuoja ilmoittaa vaihtohinnaksi 8000e.
Tulevat puoleen väliin vastaan ja kuluttaja maksaa vain 4000e auton hajotessa takuuaikana
osasta, jonka pitäisi kestää koko auton elinkaaren.Olet ristiriidassa oman kommenttisi kanssa.
- Anonyymi
Automaattia en itse osta ollenkaan koska se vikaantuu ja sitten = xxxx euroa
- Anonyymi
Manuaali on kalliimpi korjata
- Anonyymi
Sehän on yleisestikin niin, ettei keppivaihteet enää ole ostajien suosiossa. Ei se koske vain dieselautoja.
Eikä ihme, onhan nimenomaan se ’oikea’ automaatti paitsi kätevämpi, niin myös kestävämpi.
Roboteissa ja kaksoiskytkinvaihteistoissa on ollut lastentauteja ja ongelmia erityisesti vahvasti vääntävissä dieseleissä. Niistä on jo käytännössä päästy eroon uusissa autoissa, mutta onhan käytettyjen markkinoilla tietysti vielä noita paljonkin. ’Oikeissa’ automaateissa ei näitä ongelmia ole ollutkaan.- Anonyymi
OIkeissa automaateissa on vain edelleen jäljellä niiden ominaisuus, eli suuri kulutus ja manuaalia huonompi suorituskyky. Vaikka diesel on sinällään aika energiatehokas tapa saada vauhtia fossiilisesta, niin onko sen hyötysuhdetta järkevää huonontaa perinteisellä automaatilla. Lastentautien korjaantumisen suhteen uudemmissa tekniikoissa "jury is still out"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OIkeissa automaateissa on vain edelleen jäljellä niiden ominaisuus, eli suuri kulutus ja manuaalia huonompi suorituskyky. Vaikka diesel on sinällään aika energiatehokas tapa saada vauhtia fossiilisesta, niin onko sen hyötysuhdetta järkevää huonontaa perinteisellä automaatilla. Lastentautien korjaantumisen suhteen uudemmissa tekniikoissa "jury is still out"
Nykyautomaateissa, niissä oikeissa, ei kulutus ole enää käytännössä mikään iso ongelma, jos ongelma laisinkaan. Luulenpa, että käytännössä monessa tapauksessa kulutus on näissä automaateissa jopa pienempikin, kun aina ei jaksa kepittää kulutuksen kannalta optimaalisesti. Maantieajossa varsinkaan eroa ei ole laisinkaan.
Suorituskyky nykyautoissa on täysin riittävä, teoreettinen ero oikean automaatin ja manuaalin välillä ei käytännössä tunnu eikä näy missään normaalin aikuisen ajokäyttäytymisessä ja -tyylissä.
Mukavuudella on toki hintansa ja se hinta on kovin kovin pieni nykyisin. Mukavuus ja ajamisen helppous ajaa nykyisin kirkkaasti ohi niiden entisaikojen autoiluun liittyvien suorituskykyyn ja moottorin ’käskyttämiseen’ liittyvien ja ihannoivien asenteiden.
- Anonyymi
Kolhoja rotteloita kaikki manueli mankelit, Toyota se olla pittää ja CVT vaihteisto!!🏆🏆🏆
- Anonyymi
Täällä maaseudun kirkonkylässä ei ole enää millään muullakaan mitään arvoa.
- Anonyymi
Ihan viimeinen vaihtoehto vihteistolle cvt. Ainoastaan jos olisin skootteria ostamassa.
- Anonyymi
Itse tykkään ajella manuaalivaihteisilla autoilla ainakin niin kauan kuin kädet ja jalat toimii.
Manuualilla ajaessa on vapaus valita millä vaihteella milloinkin ajelee tai ajaako millään. Alamäet voi lasketella vapaalla ja jos autoa tarvii hinata, ei tarvi pelätä vaihteiston hajoamista.- Anonyymi
Minä pidän kyllä automaateista. Niin autoilussa kuin monessa muussakin on minusta turhaa vaivata itseään yksikertaisilla ja tylsän yksitoikkoisilla teknisillä jutuilla, jotka on helppo automatisoida.
Automaatilla ajettaessa ei tarvitse valita millä vaihteella milloinkin ajaa, koska automaattikin sen osaa tehdä. Automaatillakin on toki mahdollisuus olla ajamatta millään vaihteella. Automaateissakin on myös mahdollisuus valita millä vaihteella ajaa eli manuaalivaihtaminen on vaihtoehtona. Enpä ole koskaan kuullut kenenkään hyödyntävän sitä ominaisuutta, kun kerran automatiikka pystyy vaihtamisen hoitamaan vähintäänkin yhtä hyvin ellei paremminkin. Ihan uusimmissa joissakin malleissa tämä manuaalivaihtoehto onkin jätetty pois, ilmeisesti juuri siksi, ettei sitä tainnut kukaan käyttää.
Alamäet menee ’vapaalla’ kun vain nostaa jalan pois kaasupolkimelta. Polttoaineen kulutus loppuu tykkänään.
Hinaamisessa on tosiaan huolehdittava, että vetävät pyörät ovat ilmassa. Eikä mäkilähtökään ole mahdollinen. Toisaalta vuosikymmenten autoilukokemukselka minulle ei koskaan ole tullut tilannetta eteen, että olisi hinausta tai mäkilähtöä tarvittu, joten en ole katsonut autonvalinnassani moista huomioinut valintakriteereissäni.
- Anonyymi
Sinänsä hyvä jos asia olisi noin. Tuollaisista kuitenkin pyydetään kovia hintoja koska kilometrejä paljon edessä.
- Anonyymi
Manuaali on ainoa jonka hyväksyn autoksi, koska ostan autoja joissa ei tule koskaan yli 300eur korjausta. Tämä on pitänyt 25 vuotta. Kallein remontti 10-20v käyttöautoissa olut 200eur joka jakopään vaihto tai kytkinlevyn vaihto. Nämä esim 350 000km ajetussa ruosteettomassa.
Automaatti vikaantuu ja vaatii osien vaihtoa varmasti. Menette vaan selamaan nettiautoja niin huomaatte miten paljon vaihtejoja on korjautettu ja vähän käytetyissä hinnakkaissa. Esim 10 000 markkinahintaiseen tehty 2000eur remontti.- Anonyymi
Kun puhutaan niistä ’oikeista’ automaateista eikä roboteista eikä kaksoiskytkinautomaateista, niin vikaantuminen niissä on manuaalivaihteistoja selvästikin harvinaisempaa. Nämä automaatithan ovat olleet manuaalivaihteistoja yleisempiä vuosikymmenet mm USAssa ja useissa muissakin autoistuneissa maissa. Eli luultavasti maailmantasollakin manuaaleja yleisempiä. Kestävyys on siten todettu jo vuosikymmenten aikoina.
Kaksoiskytkin ja robotit ovat vasta ’alkutaipaleella’ eli noin parinkymmenen vuoden aikana yleistyneet, joten lastentauteja on tietysti ollut. Nyttemmin niistäkin on jo pääosin päästy eroon ja varmasti sekin on osasyynä manuaalivaihreistojen suosion romahtamiseen uusien autojen kaupassa. Tietysti kun Suomen autokanta on Euroopan vanhinta, niin onhan noita alkuaikojen kaksoiskytkin ja robottivaihteistoja vielä runsaasti markkinoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun puhutaan niistä ’oikeista’ automaateista eikä roboteista eikä kaksoiskytkinautomaateista, niin vikaantuminen niissä on manuaalivaihteistoja selvästikin harvinaisempaa. Nämä automaatithan ovat olleet manuaalivaihteistoja yleisempiä vuosikymmenet mm USAssa ja useissa muissakin autoistuneissa maissa. Eli luultavasti maailmantasollakin manuaaleja yleisempiä. Kestävyys on siten todettu jo vuosikymmenten aikoina.
Kaksoiskytkin ja robotit ovat vasta ’alkutaipaleella’ eli noin parinkymmenen vuoden aikana yleistyneet, joten lastentauteja on tietysti ollut. Nyttemmin niistäkin on jo pääosin päästy eroon ja varmasti sekin on osasyynä manuaalivaihreistojen suosion romahtamiseen uusien autojen kaupassa. Tietysti kun Suomen autokanta on Euroopan vanhinta, niin onhan noita alkuaikojen kaksoiskytkin ja robottivaihteistoja vielä runsaasti markkinoilla.Tosin automaattivaihteiston huolto ja korjaus maksaa kuitenkin moninkertaisesti. Joten jos on ostamassa vanhaa autoa niin automaattia ei kannata ostaa. Ja todista se, että vikaantuminen on harvinaisempaa. Ilman todistetta tuo väite on puhdasta paskaa.
Yksi hailee millä USA:ssa, rahojen käytössä jenkit ovat tunnetusti pelkkiä idiootteja. Joten automaattien ostaminen siellä ei merkitse mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun puhutaan niistä ’oikeista’ automaateista eikä roboteista eikä kaksoiskytkinautomaateista, niin vikaantuminen niissä on manuaalivaihteistoja selvästikin harvinaisempaa. Nämä automaatithan ovat olleet manuaalivaihteistoja yleisempiä vuosikymmenet mm USAssa ja useissa muissakin autoistuneissa maissa. Eli luultavasti maailmantasollakin manuaaleja yleisempiä. Kestävyys on siten todettu jo vuosikymmenten aikoina.
Kaksoiskytkin ja robotit ovat vasta ’alkutaipaleella’ eli noin parinkymmenen vuoden aikana yleistyneet, joten lastentauteja on tietysti ollut. Nyttemmin niistäkin on jo pääosin päästy eroon ja varmasti sekin on osasyynä manuaalivaihreistojen suosion romahtamiseen uusien autojen kaupassa. Tietysti kun Suomen autokanta on Euroopan vanhinta, niin onhan noita alkuaikojen kaksoiskytkin ja robottivaihteistoja vielä runsaasti markkinoilla.Se, että USA:ssa käytetään enemmän automaatteja kuin manuaaleja kertoo vain sen että he suosivat automaatteja. Ei yhtään mitään muuta. Vikaantumisesta se ei todista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että USA:ssa käytetään enemmän automaatteja kuin manuaaleja kertoo vain sen että he suosivat automaatteja. Ei yhtään mitään muuta. Vikaantumisesta se ei todista mitään.
Vähän niinkuin Toyotaa suositaan Suomessa, vikaantumisesta se ei todista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin automaattivaihteiston huolto ja korjaus maksaa kuitenkin moninkertaisesti. Joten jos on ostamassa vanhaa autoa niin automaattia ei kannata ostaa. Ja todista se, että vikaantuminen on harvinaisempaa. Ilman todistetta tuo väite on puhdasta paskaa.
Yksi hailee millä USA:ssa, rahojen käytössä jenkit ovat tunnetusti pelkkiä idiootteja. Joten automaattien ostaminen siellä ei merkitse mitään.Ihan heti sen jälkeen voi kaivelka todisteita, kun olen nähnyt sinun todisteesi manuaalien harvinaisemmasta vikasntumisherkkyydestä.
Mikä automaattivaihteisen huollossa maksaa moninkertaisesti manuaaliin verrattuna? En ole vielä koskaan törmännyt automaattivaihteiston huoltokustannuksiin. Tosin autoni ei ole loppuunajettu eikä ikivanha, joten silläkin on varmaan osuutensa. Ikivanhoilla loppuunajetuilla autoilla on varmasti iso riski myös vaihteisto-ongelmiin automaattienkin osalta. Manuaalivaihteistoillehan tuossa vaiheessa on varmuudelka tehty jo useitakin remontteja.
Ei sillä ole mitään merkitystä auton vaihteistojen kestävyyteen, onko jenkit idiootteja vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän niinkuin Toyotaa suositaan Suomessa, vikaantumisesta se ei todista mitään.
Ei tietenkään se sitä todista. Vielä vähemmän todistaa manuaalivaihteiston vähävikaisempaisuutta se, että se on Suomessa yleisempi.
Vain sitä, että automaatit ovat olleet käytössä ’aina’ ja todennäköisesti suurimmassa osassa maailman autoissa. Eli mikään uusi juttu ei automaattivaihteisto ole.
- Anonyymi
ainoa joka kuluttaa vähän eikä DSG kuluja
- Anonyymi
Eritteletkö mitä tarkoittaa dsg kulut? Eikö manuaalissa ole kuluja?
- Anonyymi
Ihan sama kuinka pitkään manuaali pysyy kasassa. Erittäin harva haluaa ostaa henkiläautossa manuaali-dieseliä ja sen takia mikään liike ei maksa niissä vaihdossa mitään. Sinne jäisi pölyttymään vaihtoautoriviin ikuisiksi ajoiksi. Pelkkä rahareikä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879