Äitini oli narsisti

Anonyymi

Äitini on mielestään maailman paras ihminen. Hän osasi vaikka mitä. Vaikkei osannutkaan. Osasi kyllä kehua itseään. Minua hän arvosteli aina, enkä koskaan ollut hänen veroisensa. Eikä hänen veroistaan ollut muuallakaan.
Olin lihava ja ruma hänen mielestään. Sairastuin anoreksiaan, koska hänen ihastuttavat ystävättärensäkin olivat sitä mieltä, että minun pitäisi olla laihempi. Urheilin ja olin normaalikokoinen. Yritin miellyttää äitiä. Laihduin 16-vuotiaana olemalla syömättä. Kuukautiset loppuivat, siis olin aliravittu. Äidin kaverit ihastelivat, äiti ei, koska olin yhä ruma.
Aikuisena en osannut valita aviomiestä, vaan otin sellaisen, jota rakastin. Se ei häntä miellyttänyt .
Sain liian monta lasta. Valitsin väärän ammatin. Hän moitti aina miehelleni minua ja kehui lasteni ulkonäköä kertoen, etteivät ne olleet ainakaan äitiinsä tulleet.
Nyt äiti on jo iäkäs, enkä jaksa pitää häneen enää mitään yhteyttä.
Olen jo kuusikymppinen ja kärsin vieläkin itsetunto-ongelmista.
Ellei isäni olisi ollut kannustava, tuskin olisin hengissä enää.
Isääni äiti nimitti narsistiksi ja moitti siitä, että oli joutunut hänen takiaan hankkimaan lapsia. Isä on kuollut, lapsenlapset muistavat hänet mukavana pappana.
Äitiäni he käyvät tapaamassa joskus, mutta sanovat, ettei ole kivaa kun mummo puhuu koko ajan vain itsestään ja haukkuu muita.

7

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äitisi ...oli.... narsisti.
      Ole onnellinen, hän on tervehtynyt.

    • Anonyymi

      oho.

    • Anonyymi

      Olet hauska.

    • Anonyymi

      Mun äitini on ihana mutta rasittava

    • Anonyymi

      Hyvä on haukkua äitiään kun hän itse ei ole antamassa vastinetta. Omaa syytäsi.

    • Anonyymi

      Jos mumolla alkava muistisairaus,syy mainitsemasi puhe. Paljon juuri muistisairaus tekee ihmisestä pedon.Mumon puhe pitä käntää heti vaikka säähän ,niin vaihtaa aihe.Sama vaarien tai petolisen kerrostalon pihan juoru forumin eläkeläisnaisten puheet.Tilaa ei saa antaa yhtään paha puhe.

    • Anonyymi

      Ikävää, että olet joutunut kokemaan tuollaista ja vieläpä äidiltäsi. Vaikuttaa siltä, että kärsit hänen kohtelustaan edelleen. Se on ymmärrettävää ja surullista.

      Jos sinua kiinnostaa kohentaa tunne- ja ajatusmaailmaasi, voimistua ja vahvistua oikeasti, niin tee sivustollani tunnelukkotesti (www.voimistu.fi). Tunnelukot eli haitalliset skeemat aiheuttavat kärsimystä ja aiheutuvat juuri lapsuutemme kaltoinkohtelusta. Ne tuovat paljon surua ja ahdistusta elämään. Tarjoan 3kk verkkokurssiani Voimistu lempeään asioihin perehtymiseen ja voimaannuttavien ajatusmallien työstämiseen 💛 Tutustu rohkeasti ☀️

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe