Ladattavien sähköautojen suunnaton mainostaminen ei vastaa kansalaisten ostotottumuksia. Tammikuun rekisteröintitilanton mukaan kymmenen eniten myydyn automallin joukossa on peräti 5 itselataavaa hybridiautoa.
Tämä kertoo selvästi siitä, että tavalliset kansalaiset luottavat kaikkein eniten Toyotan kehittämään itselataavaan tekniikkaan. Tämähän ei ole mikään ihme, sillä yli 90 % maailman potentiaalisista autonostajista asuu paikoissa, joissa heikko sähköverkko ei salli sähköautojen lataamista. Suomessakin latausmahdollisuus on vain harvoilla, ja sehän selittääkin itselataavien Tojotien suunnattoman suosion.
1. TOYOTA COROLLA..............561.....7,2 %
2. TOYOTA RAV4........................334.....4,3 %
3. TOYOTA C-HR.........................275.....3,5 %
4. TOYOTA YARIS.......................272.....3,5 %
5. VOLVO XC60..........................240.....3,1 %
6. SKODA OCTAVIA.................226.....2,9 %
7. KIA CEED.................................207.....2,7 %
8. NISSAN QASHQAI...............196.....2,5 %
9. TOYOTA YARIS CROSS......188.....2,4 %
10. FORD KUGA....................147.....1,9 %
Itselataavat hybridit korjasivat potin
87
1081
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä tuossa jää paljoa tilaa jossittelulle. Itselataava hybridi-Tojota on edelleen kukkulan kunkku, ja heikommat merkit katselevat vain sivusta tätä suunnatonta menestystä. Sähköautoja ei näy mailla eikä halmeilla, vaikka patteri-petterit ovat niitä kehuneet viimeisen vuoden aikana suu vaahdossa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/murskaavaa-ylivoimaa-yksi-automerkki-hallitsi-tammikuun-ensirekisterointeja-ennen-nakemattomalla-tavalla/94371a42-754a-42f8-b5e4-e84f67c10860?ref=iltalehti:7919&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi - Anonyymi
Itsetyydyttäjät ajavat itsetyydyttävällä.
- Anonyymi
Yllättikö joitakin, että täyssähkö on täysin keskeneräinen kapistus ankariin olosuhteisiin.
- Anonyymi
Yllättikö joitakin, että täyssähkö on täysin keskeneräinen kapistus ankariin olosuhteisiin.
********
No, eipä tuossa mikään päässyt yllättämään. Onhan jo kauan ollut tiedossa, että itselataava hybridi-Tojota on pistämätön peli vaativissa talviolosuhteissa. - Anonyymi
Jos olisi ostanut ladattavan hybridin lisnmaksanut 2o ooo enemmän
Sillä rahalla saan 2oo ooo km bensat ainakin . - Anonyymi
Kantaakos kuljeitella 5oo kg akkuja joka paikkaan
Sama kun olis anankyydssä 5 bodarii ja itse kun ajelee joka paikaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantaakos kuljeitella 5oo kg akkuja joka paikkaan
Sama kun olis anankyydssä 5 bodarii ja itse kun ajelee joka paikaanHieman enemmän painaa akut, kuin 5 kg... jostain 200-400 kg puhutaan.
- Anonyymi
Nokian kännyköilläkin meni hyvin viimeiseen menestysvuoteen asti, sen jälkeen alamäki oli ruman näköinen.
- Anonyymi
Pystyykö ajamaan pelkästään bensalla, jos se pieni akusto siitä hybridistä tai sen sähkölaitteiston muu osa vikaantuu?
Jättääkö hybridi sitten tielle, kun tulee sopiva vikakoodi siihen hybridin sähköllä ajamiseen liittyen?- Anonyymi
Tarkoitan sitä vanhempaa mallia jota ei pysty ollenkaan lataamaan töpselisähköllä. Suostuuko se toimimaan pelkästään bensalla, jos se sähköpuoli vikaantuu eikä esim lataa sitä avustavaa akkua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan sitä vanhempaa mallia jota ei pysty ollenkaan lataamaan töpselisähköllä. Suostuuko se toimimaan pelkästään bensalla, jos se sähköpuoli vikaantuu eikä esim lataa sitä avustavaa akkua?
Ei pysty ajamaan ollenkaan .
- Anonyymi
"Ladattavien sähköautojen suunnaton mainostaminen ei vastaa kansalaisten ostotottumuksia."
Tesla ei käytä euroakaan mainostukseen, eikä sen edes tarvitse. Myynti tuplaantuu joka vuosi, eikä kestä kovin kauaa enää, kun Toyotakin on saatu kiinni. - Anonyymi
Tuossa toiotan hypriitissä on vaan se ongelma että se ei alenna kulutusta kuin taajama ajossa. Normi bensa-autolla pääsee samoihin lukemiin maantiellä.
- Anonyymi
Lisäksi ajokokemus on aika nihkeä. Suorituskyky pelkällä sähkömoottorilla on sama kuin mopoautolla. Reippaammissa kiihdytyksissä vaparimopokoneella syntyy enemmän ulinaa kuin liikettä.
Kaikki energia saadaan fossiilisesta polttoaineesta. Tekniikka vie tilaa ja kantavuutta, joten takakontti on osassa malleja "vain terveisten kuljetukseen".
Nykyään itsesyttyvillä ei ole enää kulutuksenkaan suhteen kovin suurta etua. - Anonyymi
Alat nyt ymmärtää itselataavan hybridi-Tojotan jujun. Tavallisten polttomoottoriautojen suurin ongelma on juuri suuri kulutus kaupunkiajossa. Toyotan viisaat insinöörit paneutuivat tähän suureen kaupunkikulutukseen huolella ja rakensivat loistavasti toimivan itselataavan hybridiauton. Tällä tempulla he pystyivät pudottamaan polttomoottoriauton kaupukikulutuksen puoleen.
Tojotan suunnittelijat pystyivät siis pudottamaan päästöt puoleen kaupunkiajossa, vaikka auton akkuja ei ollenkaan ladata sähköverkosta. Kaupukiajossa hybridi-Tojota kulkeen siis puolet sähköllä, ja sehän tekee vuositasolla melkoisen säästön ajokustannuksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alat nyt ymmärtää itselataavan hybridi-Tojotan jujun. Tavallisten polttomoottoriautojen suurin ongelma on juuri suuri kulutus kaupunkiajossa. Toyotan viisaat insinöörit paneutuivat tähän suureen kaupunkikulutukseen huolella ja rakensivat loistavasti toimivan itselataavan hybridiauton. Tällä tempulla he pystyivät pudottamaan polttomoottoriauton kaupukikulutuksen puoleen.
Tojotan suunnittelijat pystyivät siis pudottamaan päästöt puoleen kaupunkiajossa, vaikka auton akkuja ei ollenkaan ladata sähköverkosta. Kaupukiajossa hybridi-Tojota kulkeen siis puolet sähköllä, ja sehän tekee vuositasolla melkoisen säästön ajokustannuksissa.Kyllä se Toyotan hybridi pienentää kulutusta myös maantieajossa. Se kun käyttää sitä Atkinson moottoria n. 30% hyötysuhteella verrattuna normi polttisten n. 20%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se Toyotan hybridi pienentää kulutusta myös maantieajossa. Se kun käyttää sitä Atkinson moottoria n. 30% hyötysuhteella verrattuna normi polttisten n. 20%.
Mainospuheet ja teoriat on Toyotan mainososaston merkonomipellejen keksimiä ja uppoavat ainoastaan tyhmimpään kansanosaan. Ne samat hölmöt katselevat jonkun lyhyen pätkän kulutuslukemisa ajotietovalehtelijaltaan ja pitävät sitä keskikulutuksena. Tollakot.
Fiksummat unohtavat tuollaisen kusetushömpän kokonaan ja mittaavat kulutuksen käytännön ajossa pidemmälytä matkalta eri keleissä. Ja kun niin tekee niin tuloksena on vähän eri lukemat kuin tollakko-osaston itsensäkusettajien kuvitelmat.
" Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. "
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainospuheet ja teoriat on Toyotan mainososaston merkonomipellejen keksimiä ja uppoavat ainoastaan tyhmimpään kansanosaan. Ne samat hölmöt katselevat jonkun lyhyen pätkän kulutuslukemisa ajotietovalehtelijaltaan ja pitävät sitä keskikulutuksena. Tollakot.
Fiksummat unohtavat tuollaisen kusetushömpän kokonaan ja mittaavat kulutuksen käytännön ajossa pidemmälytä matkalta eri keleissä. Ja kun niin tekee niin tuloksena on vähän eri lukemat kuin tollakko-osaston itsensäkusettajien kuvitelmat.
" Ajoimme Corollalla 5 068 kilometriä, ja keskikulutukseksi saimme 5,9 l/100 km. "
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/Joo, mutta tavallisella polttiksella tuon saman auton kulutus noissa lähes talvikeleissä olisikin ollut luokkaa 7 l/100 km. Eron tekee juuri se polttiksen hybridi-optimointi.
Ei täsyhybridikään sentään ihmeitä tee, mutta pienen parannuksen. Ns. kevythybrideillä se on kyllä vähän niin ja näin, koska niissä on täysin hybridikäyttöön optimoimaton polttis-voimalinja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta tavallisella polttiksella tuon saman auton kulutus noissa lähes talvikeleissä olisikin ollut luokkaa 7 l/100 km. Eron tekee juuri se polttiksen hybridi-optimointi.
Ei täsyhybridikään sentään ihmeitä tee, mutta pienen parannuksen. Ns. kevythybrideillä se on kyllä vähän niin ja näin, koska niissä on täysin hybridikäyttöön optimoimaton polttis-voimalinja."Joo, mutta tavallisella polttiksella tuon saman auton kulutus noissa lähes talvikeleissä olisikin ollut luokkaa 7 l/100 km."
Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joo, mutta tavallisella polttiksella tuon saman auton kulutus noissa lähes talvikeleissä olisikin ollut luokkaa 7 l/100 km."
Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa.Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa.
*******
Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi, niin sellaisessa ajossa itselataava hybridi-Tojota on täysin lyömätön. Tojota kuluttaa railakkaassa kaupunkiajossa bensaa 4 - 4,5 l/100 km, mutta ilman hybridikoneistoa olevat pienetkin bensiinikäyttöiset autot vievät helposti vastaavassa ajossa bensaa 7 - 8 l/100 km. Nyrkkisääntönä on se, että hybridikoneisto pudottaa kaupunkikulutuksen suunilleen puoleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa.
*******
Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi, niin sellaisessa ajossa itselataava hybridi-Tojota on täysin lyömätön. Tojota kuluttaa railakkaassa kaupunkiajossa bensaa 4 - 4,5 l/100 km, mutta ilman hybridikoneistoa olevat pienetkin bensiinikäyttöiset autot vievät helposti vastaavassa ajossa bensaa 7 - 8 l/100 km. Nyrkkisääntönä on se, että hybridikoneisto pudottaa kaupunkikulutuksen suunilleen puoleen.Kaupunkiajoon on turha viedä mitään bensalla kulkevaa jos tavoitteena on tehdä se mahdollisimman tehokkaasti ja edullisesti. Oikea tapa on jättää polttis kokonaan pois ja ajaa pelkästään sähköllä. Polttomoottorille ei tuossa hommassa jää yksinkertaisesti mitään järkevää roolia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa.
*******
Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi, niin sellaisessa ajossa itselataava hybridi-Tojota on täysin lyömätön. Tojota kuluttaa railakkaassa kaupunkiajossa bensaa 4 - 4,5 l/100 km, mutta ilman hybridikoneistoa olevat pienetkin bensiinikäyttöiset autot vievät helposti vastaavassa ajossa bensaa 7 - 8 l/100 km. Nyrkkisääntönä on se, että hybridikoneisto pudottaa kaupunkikulutuksen suunilleen puoleen."Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi"
Edes leipänsä kaupungissa ajmalla tienaavat taksikuskit eivät ole koko päivää liikkeellä kaupungissa vaan ehtivät ladata sähkötaksinsa. Sähkötakseja näkee yhä enemmän kaupungeissa.
Kukaan ei-ammattilainen ei aja kaupungissa enempää kuin kolme tuntia päivässä. Jos "siviiiltä" kuluu päivästä yli kolme tuntia auton ratissa niin elämässä on jotain tosi pahasti pielessä.
Se tarkoittaa kilometreissä 100-150km. Sen pystyy ajamaan nykyisillä sähköautoilla kaupunkinopeuksia hyvin helposti. Ei tarvitse edes ladata joka yö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa.
*******
Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi, niin sellaisessa ajossa itselataava hybridi-Tojota on täysin lyömätön. Tojota kuluttaa railakkaassa kaupunkiajossa bensaa 4 - 4,5 l/100 km, mutta ilman hybridikoneistoa olevat pienetkin bensiinikäyttöiset autot vievät helposti vastaavassa ajossa bensaa 7 - 8 l/100 km. Nyrkkisääntönä on se, että hybridikoneisto pudottaa kaupunkikulutuksen suunilleen puoleen."Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi, niin sellaisessa ajossa itselataava hybridi-Tojota on täysin lyömätön."
Enpä tiedä mitä hyötyä on tuijottaa tuollaista osa-optimointia kun kuitenkin loppupeleissä se kokonaisuus ratkaisee.
Kun moottori-lehden 5.000km otos toi tulokseksi Corollalle 5,9 litraa ja oma 12.000 taival TSI Golfille 5,7 niin eipä sillä ole mitään merkitystä jos Corolla olisi kaupungissa pihimpi. Näyttää siltä että muualla sitten Corollalle maistuu bensa sitäkin paremmin kun keskiarvoksi tulee Golfia isompi lukema. Keskiarvon mukaan tulee se bensalasku pitkässä juoksussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut 1.0 TSI Golf nyt 10kk ja ajettu 12.000km. Kulutus 5.7 litraa.
*******
Jos lähdetään ajamaan reipasta kaupunkiajoa koko päivän ajaksi, niin sellaisessa ajossa itselataava hybridi-Tojota on täysin lyömätön. Tojota kuluttaa railakkaassa kaupunkiajossa bensaa 4 - 4,5 l/100 km, mutta ilman hybridikoneistoa olevat pienetkin bensiinikäyttöiset autot vievät helposti vastaavassa ajossa bensaa 7 - 8 l/100 km. Nyrkkisääntönä on se, että hybridikoneisto pudottaa kaupunkikulutuksen suunilleen puoleen.Ei pudota puoleen . Ladattava hybridi pudottaa normaali työmatkaliikenteessä polttoaineenkulutuksen nollaan .
- Anonyymi
"Onhan jo kauan ollut tiedossa, että itselataava hybridi-Tojota on pistämätön peli vaativissa talviolosuhteissa."
Latauskelvottomien talviominaisuudet ovat tiedossa kuluttaja-asiamiestä myöden.
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.
– Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa. Käynnistysilmoitusta ei tullut, vain virheilmoituksia. Lisäksi vaihdekeppi lukittui parkkiasentoon, joten autoa ei voinut liikuttaa minnekään- Anonyymi
Tämä Kalevassa ollut herjakirjoitus hybridi-Toyotan myynnin vähentämiseksi ei oikein toiminut. Tammikuussa joka viides ensirekisteröity auto oli hybridi-Toyota.
Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. Suuri yleisö näyttää tykkäävän tällaisesta rakenteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Kalevassa ollut herjakirjoitus hybridi-Toyotan myynnin vähentämiseksi ei oikein toiminut. Tammikuussa joka viides ensirekisteröity auto oli hybridi-Toyota.
Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. Suuri yleisö näyttää tykkäävän tällaisesta rakenteesta.Näinhän se asia on. Viherpoliitikot puhuvat täyttä p*skaa, mutta rivikansalaiset ostavat edelleen parasta toimivuutta ja laatua. Siitä se hybridi-Tojotan valtava suosio johtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Kalevassa ollut herjakirjoitus hybridi-Toyotan myynnin vähentämiseksi ei oikein toiminut. Tammikuussa joka viides ensirekisteröity auto oli hybridi-Toyota.
Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. Suuri yleisö näyttää tykkäävän tällaisesta rakenteesta."Tämä Kalevassa ollut herjakirjoitus hybridi-Toyotan myynnin vähentämiseksi ei oikein toiminut. "
Totta oli joka sana tuossa kirjoitksessa. Toyotan talviongelmat ovat tiedossa ja kirjattu viranomaisia myöden. Ainoa mikä puuttuu on Toyotan toimenpiteet vian korjaamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä Kalevassa ollut herjakirjoitus hybridi-Toyotan myynnin vähentämiseksi ei oikein toiminut. Tammikuussa joka viides ensirekisteröity auto oli hybridi-Toyota.
Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. Suuri yleisö näyttää tykkäävän tällaisesta rakenteesta."Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. "
Kun seniilisetä suunsa avaa niin hyvin usein sieltä pulpahtaa sammakko. Järki kun ei enää asu siellä.
Tässä vain yksi esimerkki hyvin useasta tojo-mallista joissa on tavallinen polttis.
https://www.toyota.fi/autot/yaris/index/grade=701a83b5-c1a3-4d51-835a-b5e7d57869ea|bodytype=7b77d85b-8f26-4645-82ac-22154a7d6293 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. "
Kun seniilisetä suunsa avaa niin hyvin usein sieltä pulpahtaa sammakko. Järki kun ei enää asu siellä.
Tässä vain yksi esimerkki hyvin useasta tojo-mallista joissa on tavallinen polttis.
https://www.toyota.fi/autot/yaris/index/grade=701a83b5-c1a3-4d51-835a-b5e7d57869ea|bodytype=7b77d85b-8f26-4645-82ac-22154a7d6293Elämäntapa-valehtelija taas elementissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäntapa-valehtelija taas elementissään.
Onko se valehtelua, jos olen jo pitkän kertoillut sitä, että ihmiset haluavat ostaa varmatominen helppokäyttöisen hybridi-Tojotan? Tammikuun rekisteröintitilasto kertoi selvästi sen, että ennustukseni kävi täysin toteen. Eihän tosiasioiden ketominen jo ennakkoon ole mitään valehtelua, vaan se on äärimmäistä viisautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se valehtelua, jos olen jo pitkän kertoillut sitä, että ihmiset haluavat ostaa varmatominen helppokäyttöisen hybridi-Tojotan? Tammikuun rekisteröintitilasto kertoi selvästi sen, että ennustukseni kävi täysin toteen. Eihän tosiasioiden ketominen jo ennakkoon ole mitään valehtelua, vaan se on äärimmäistä viisautta.
2021 tammikuussa bensahybrideitä rekisteröitiin 1 652 kpl. 2022 tammikuussa taas 1 604. Taitaa olla suurin huippu takana ja laskusuunnassa itsepetoshybridit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se valehtelua, jos olen jo pitkän kertoillut sitä, että ihmiset haluavat ostaa varmatominen helppokäyttöisen hybridi-Tojotan? Tammikuun rekisteröintitilasto kertoi selvästi sen, että ennustukseni kävi täysin toteen. Eihän tosiasioiden ketominen jo ennakkoon ole mitään valehtelua, vaan se on äärimmäistä viisautta.
Sulla on aina tämä sama tapa yrittää kiemurrella ulos valehteluistasi. Ei koskaan ole selkärankaa myöntää että nyt taas valehtelit. Tämä on siis se vale josta puhutaan
"Tavallisia polttomoottorikäyttöisiä henkilöautoja Toyota ei enää tee, vaan kaikissa autoissa on nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja. "
Se että olet jostain toisesta asiasta puhunut totta ei muuta sitä että valehtelit tuossa. Taas kerran niiinkuin elämäntapa-valehtelija tekee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2021 tammikuussa bensahybrideitä rekisteröitiin 1 652 kpl. 2022 tammikuussa taas 1 604. Taitaa olla suurin huippu takana ja laskusuunnassa itsepetoshybridit?
Tojon latauskelvottomat eivät liiku senttiäkään halvalla verkkosähköllä. Ainoastaan sikakalliilla bensalla. Nyt hinta on jo yli kaksi euroa litra ja nousee yhä.
Oikeat hybridit käyttävät halpaa vrrkkosähköä. Siinä se latauskelvottoman kusetus noin pähkinänkuoressa.
- Anonyymi
Rekisteröinnit jätettiin taas tammikuulle. Helmikuun tilasto on jo erinäköinen.
- Anonyymi
Helmikuun tilasto tosiaan voi olla erilainen. Käsitykseni mukaan Yaris Cross nousee muutaman pykälän ylemmäksi, jolloin listan viisi ensimmäistä autoa onkin itselataavia hybridi-Tojotia. Tällä konstilla se liikenne sähköistyy.
- Anonyymi
Jos ajellaan 10 - 15 tkm vuodessa, niin ihan sama mitä tankissa tai akussa on. Pääomakulut ovat kuitenkin hallitsevat.
- Anonyymi
Katto kannattaisi olla aurinkokennoa kokonaan ja latautuisi akku. Kaikki virta kotiin päin
Ihme ettei autojen isoja pintoja käytetä niihin.- Anonyymi
Katto kannattaisi olla aurinkokennoa kokonaan ja latautuisi akku. Kaikki virta kotiin päin
Ihme ettei autojen isoja pintoja käytetä niihin.
***********
Aurinkokennot nostaisivat paljon auton hintaa, ja niiden tuotto on niin vähäinen, että se ei olisi kannattavaa. Aurinkokennoista on varsin vähän hyötyä, jos olet pitkällä reissulla helmikuussa yöaikaan.
- Anonyymi
Kovasti laatutietoisia viisaat suomalaiset näyttävät olevan. Vain edistyksellisin tekniikka heille kelpaa.
- Anonyymi
Tarvitseeko olla suuri ennustaja jos näkee Toyotan tilanteen nyt samanlaisena kuin tämän? "https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001455929.html"
No odotan muutaman vuoden ja näen olenko suuri ennustaja, vai onko Toyotalla ässä hihassa ja Toyotan markkina-arvo ylittää taas Teslan markkina-arvon kymmenkertaisesti.- Anonyymi
Mahtaisiko tämä linkki toimia paremmin
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001455929.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaisiko tämä linkki toimia paremmin
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000001455929.htmlKyllähän linkki toimii, mutta taisit laittaa linkin väärälle palstalle. Tämä ei ole puhelinpalsta, vaan täällä puhutaan maailman parhaista itselataavista hybridiautoista..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän linkki toimii, mutta taisit laittaa linkin väärälle palstalle. Tämä ei ole puhelinpalsta, vaan täällä puhutaan maailman parhaista itselataavista hybridiautoista..
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
********
Toyota osasi jo tehdä parhaimman valinnan tässä tilanteessa. 90 % maailman ihmisistä asuu alueillla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista. Nämäkin ihmiset haluavat ajella autoilla, joten heille itselataava hybridi-Tojota sopii kuin nenä päähän.
Kyllä nämä ihmiset ehtivät vielä yhden hybridi-Tojotan ajaa loppuun ennen kuin sähköinfra saadaan riittävän hyväksi, jotta sähköautoihin voitaisiin siirtyä. Itselataaville autoille riittää siis jatkossakin markkinoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
********
Toyota osasi jo tehdä parhaimman valinnan tässä tilanteessa. 90 % maailman ihmisistä asuu alueillla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista. Nämäkin ihmiset haluavat ajella autoilla, joten heille itselataava hybridi-Tojota sopii kuin nenä päähän.
Kyllä nämä ihmiset ehtivät vielä yhden hybridi-Tojotan ajaa loppuun ennen kuin sähköinfra saadaan riittävän hyväksi, jotta sähköautoihin voitaisiin siirtyä. Itselataaville autoille riittää siis jatkossakin markkinoita.Suomessa noin 0% asuu alueilla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista.
Joten me huutelemaan näitä hölmöyksiäsi vaikka Intiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
Toyotan porauslautta on jo tulessa, eikä Toyotalla ole tilanteesta ulospääsyä.
Ehkäpä Microsoftilta siirtyy kohta joku hemmo Toyotan puikkoihin, ja ajaa firman alas? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
********
Toyota osasi jo tehdä parhaimman valinnan tässä tilanteessa. 90 % maailman ihmisistä asuu alueillla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista. Nämäkin ihmiset haluavat ajella autoilla, joten heille itselataava hybridi-Tojota sopii kuin nenä päähän.
Kyllä nämä ihmiset ehtivät vielä yhden hybridi-Tojotan ajaa loppuun ennen kuin sähköinfra saadaan riittävän hyväksi, jotta sähköautoihin voitaisiin siirtyä. Itselataaville autoille riittää siis jatkossakin markkinoita.jotenkin luulen, että niillä alueilla joissa latausinfra ei ole ihan tätä päivää, ei haluta myöskään mitään hybridejä, vaan ihan rehellisiä ja simppeleitä bensa, etanoli, kaasu tai diesel käyttöisiä autoja. saattaa tosiaan olla että toyotan lautta palaa jo...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa noin 0% asuu alueilla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista.
Joten me huutelemaan näitä hölmöyksiäsi vaikka Intiaan.Suomessa noin 0% asuu alueilla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista.
*******
Nyt et näytä ollenkaan ymmärtävän, mitä tänne kirjoittelet. Vaikka Suomessa jokaisella paikkakunnalla on sellaisia paikkoja, jossa sähköautoa voi helposti ladata, niin läheskään kaikilla suomalaisilla ei vielä pitkään aikaan tule olemaan latausmahdollisuutta. Isoissa kaupungeissa kaikki kerrostaloissa asustavat ihmiset eivät pääse ainakaan kymmeneen vuoteen lataamaan sähköautoaan kotipihassa. Täyttä haihattelua se juttu, että Suomessa kaikki pystyisivät lataamaan sähköautonsa kotipihassa.
Minä kyllä pystyisin lataamaan sähköautoakin lämpimässä autotallissani, sillä minulla on tarjolla 3-vaihesähköä riittävästi. Järkevämpää on kuitenkin ajella itselataavalla hybridi-Tojotalla, koska sillä voi tarvittaessa ajella mukavasti myös pidemmätkin matkat ilman erityisjärjestelyjä. Minulla on varaa arvostaa mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa noin 0% asuu alueilla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista.
*******
Nyt et näytä ollenkaan ymmärtävän, mitä tänne kirjoittelet. Vaikka Suomessa jokaisella paikkakunnalla on sellaisia paikkoja, jossa sähköautoa voi helposti ladata, niin läheskään kaikilla suomalaisilla ei vielä pitkään aikaan tule olemaan latausmahdollisuutta. Isoissa kaupungeissa kaikki kerrostaloissa asustavat ihmiset eivät pääse ainakaan kymmeneen vuoteen lataamaan sähköautoaan kotipihassa. Täyttä haihattelua se juttu, että Suomessa kaikki pystyisivät lataamaan sähköautonsa kotipihassa.
Minä kyllä pystyisin lataamaan sähköautoakin lämpimässä autotallissani, sillä minulla on tarjolla 3-vaihesähköä riittävästi. Järkevämpää on kuitenkin ajella itselataavalla hybridi-Tojotalla, koska sillä voi tarvittaessa ajella mukavasti myös pidemmätkin matkat ilman erityisjärjestelyjä. Minulla on varaa arvostaa mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä.Aivan, monella on myös varaa arvostaa noita samoja asioita ihan yhtä pienellä tai pienemmällä kulutuksella rehellisen dieselin ratissa. Mutta todennäköisesti monet niistä jotka ovat olleet tyytyväisiä mukavan, helppokäyttöisen tai pienikulutuksellisen diesel-autonsa ominaisuuksiin, vaihtavat autonsa kohtuullisen lähitulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä joko ladattavaan hybridiin tai täyssähköautoon. Toyotan tekniikka tuskin pääsee alkukarsintoja pidemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa noin 0% asuu alueilla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista.
*******
Nyt et näytä ollenkaan ymmärtävän, mitä tänne kirjoittelet. Vaikka Suomessa jokaisella paikkakunnalla on sellaisia paikkoja, jossa sähköautoa voi helposti ladata, niin läheskään kaikilla suomalaisilla ei vielä pitkään aikaan tule olemaan latausmahdollisuutta. Isoissa kaupungeissa kaikki kerrostaloissa asustavat ihmiset eivät pääse ainakaan kymmeneen vuoteen lataamaan sähköautoaan kotipihassa. Täyttä haihattelua se juttu, että Suomessa kaikki pystyisivät lataamaan sähköautonsa kotipihassa.
Minä kyllä pystyisin lataamaan sähköautoakin lämpimässä autotallissani, sillä minulla on tarjolla 3-vaihesähköä riittävästi. Järkevämpää on kuitenkin ajella itselataavalla hybridi-Tojotalla, koska sillä voi tarvittaessa ajella mukavasti myös pidemmätkin matkat ilman erityisjärjestelyjä. Minulla on varaa arvostaa mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä."Minulla on varaa arvostaa mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä."
Ja menet vapaaehtoisesti haisevia bensaletkuja käpistelemään huoltoasemalle? HALOO? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minulla on varaa arvostaa mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä."
Ja menet vapaaehtoisesti haisevia bensaletkuja käpistelemään huoltoasemalle? HALOO?"Ja menet vapaaehtoisesti haisevia bensaletkuja käpistelemään huoltoasemalle? HALOO?"
Tottumus on toinen luonto. Silloinhan se autoilu vasta tuntuukin autoilulta, kun ensin pistää huoltoasemalla bensaa tankkiin ja lähtee sitten huristelemaan maantielle ilman tarkempia ennakkosuunnitelmia. Koska toimintamatkaa täydellä tankillisella on taatusti riittävästi, niin ei aivan kauhean tarkasti tarvitse miettiä sitä, mihin sitä sattuukin huristelemaan. Sähköautoilla ajeleminen ei ole yhtä vapaata ja huoletonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja menet vapaaehtoisesti haisevia bensaletkuja käpistelemään huoltoasemalle? HALOO?"
Tottumus on toinen luonto. Silloinhan se autoilu vasta tuntuukin autoilulta, kun ensin pistää huoltoasemalla bensaa tankkiin ja lähtee sitten huristelemaan maantielle ilman tarkempia ennakkosuunnitelmia. Koska toimintamatkaa täydellä tankillisella on taatusti riittävästi, niin ei aivan kauhean tarkasti tarvitse miettiä sitä, mihin sitä sattuukin huristelemaan. Sähköautoilla ajeleminen ei ole yhtä vapaata ja huoletonta.Vähän vanhanaikainen käsitys sinulla on, mutta hyväksytään tällä kerralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö täällä puhuttu Toyotan menestyksestä? Joka tekniikan murroksessa saattaa hyvinkin päätyä tuolle Nokian uralle väärillä valinnoilla. Toyotan porauslautta voi myös kohta olla tulessa, osaako Toyota tehdä parempia valintoja kuin Nokia osasi?
********
Toyota osasi jo tehdä parhaimman valinnan tässä tilanteessa. 90 % maailman ihmisistä asuu alueillla, joissa huono sähköverkko ei salli sähköauton lataamista. Nämäkin ihmiset haluavat ajella autoilla, joten heille itselataava hybridi-Tojota sopii kuin nenä päähän.
Kyllä nämä ihmiset ehtivät vielä yhden hybridi-Tojotan ajaa loppuun ennen kuin sähköinfra saadaan riittävän hyväksi, jotta sähköautoihin voitaisiin siirtyä. Itselataaville autoille riittää siis jatkossakin markkinoita.Tarkoitat ilmeisesti Kiinaa , Intiaa ja Afrikkaa . Sivistysmaissa on sähköt kunnossa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, monella on myös varaa arvostaa noita samoja asioita ihan yhtä pienellä tai pienemmällä kulutuksella rehellisen dieselin ratissa. Mutta todennäköisesti monet niistä jotka ovat olleet tyytyväisiä mukavan, helppokäyttöisen tai pienikulutuksellisen diesel-autonsa ominaisuuksiin, vaihtavat autonsa kohtuullisen lähitulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä joko ladattavaan hybridiin tai täyssähköautoon. Toyotan tekniikka tuskin pääsee alkukarsintoja pidemmälle.
Näin on .
- Anonyymi
Miksi pitää piuhasirkusta paskaisilla johdoilla? Hommaa itselataavan Toyotan tai Lexuksen ja ajaa huoletta pihillä kulutuksella. Ja kestää.
- Anonyymi
Itsenykyttävät on halvempia kuin ladattava ja se on useimmille se oleellinen syy valintaan. Toinen on joka myös liittyy ensimmäiseen, eli omaa latauspaikkaa ei ole. Varakkaammat ja mukavammin asuvat ostavat ladattavia, mutta heitä on vähemmistö. Latausmahdollisuudet kasvaa kokoajan ja kohta ladattavat on ylivoimainen ykkönen sähköautojen ohella.
- Anonyymi
Hauska tämä ikuinen olettama, että kaalit on aina paskaisia.
Ladattavalla ajaa suurimman osan ajoista lähes ilmaiseksi ja siinä on sen oleellinen ero noihin bensasyöppöihin. Leku ja Toyota ei kestä edes sen vertaa kuin kilpailijat. - Anonyymi
Vaan kun ei kestä nykyään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska tämä ikuinen olettama, että kaalit on aina paskaisia.
Ladattavalla ajaa suurimman osan ajoista lähes ilmaiseksi ja siinä on sen oleellinen ero noihin bensasyöppöihin. Leku ja Toyota ei kestä edes sen vertaa kuin kilpailijat.Ladattavaa en ostaisi huomattavan lisätyön takia auto on laitettava samaan paikkaan ja iso kaapeli kiinni joka ajon jälkeen, myös irti.
Huoletonta käyttöä ajella puhtaalla bensalla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavaa en ostaisi huomattavan lisätyön takia auto on laitettava samaan paikkaan ja iso kaapeli kiinni joka ajon jälkeen, myös irti.
Huoletonta käyttöä ajella puhtaalla bensallaKyllähän itselataavalla hybridi-Tojotalla on kaikkein mukavinta ajella, sillä auto on niin helppokäyttöinen, ja tankkaaminenkin onnistuu pelkällä maksukortilla ilman mitään älypuhelinsovelluksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän itselataavalla hybridi-Tojotalla on kaikkein mukavinta ajella, sillä auto on niin helppokäyttöinen, ja tankkaaminenkin onnistuu pelkällä maksukortilla ilman mitään älypuhelinsovelluksia.
"itselataava hybridi-Toyota" tarkoittaa tässä vanhanaikaista bensakärytintä. Näistä pitäisi päästä pois, haisevatkin pahalle.
Moderni auto ei polttonesteitä tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän itselataavalla hybridi-Tojotalla on kaikkein mukavinta ajella, sillä auto on niin helppokäyttöinen, ja tankkaaminenkin onnistuu pelkällä maksukortilla ilman mitään älypuhelinsovelluksia.
VW ja Tesla käyttävät automaattista tunnistautumista latauksessa. Ei tarvitse mitään korttia niinkuin bensan tankkauksessa. Silloin erittäin harvoin kun käy lataamassa kodin ulkopuolella.
Ja tietysti se isoin asia että latauskelvottomalla tojolla maksaa kilometreistä viisi kertaa enemmän.
Kaikki se vaiva seisoa se haiseva bensaletku kädessä räntäsateessa bensiksellä kun voisi ladata autonsa kun katsoo telkkaria kotona. Ja maksaa vielä itsensä kipeäksi siitä bensasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ja Tesla käyttävät automaattista tunnistautumista latauksessa. Ei tarvitse mitään korttia niinkuin bensan tankkauksessa. Silloin erittäin harvoin kun käy lataamassa kodin ulkopuolella.
Ja tietysti se isoin asia että latauskelvottomalla tojolla maksaa kilometreistä viisi kertaa enemmän.
Kaikki se vaiva seisoa se haiseva bensaletku kädessä räntäsateessa bensiksellä kun voisi ladata autonsa kun katsoo telkkaria kotona. Ja maksaa vielä itsensä kipeäksi siitä bensasta.Kaikki se vaiva seisoa se haiseva bensaletku kädessä räntäsateessa bensiksellä kun voisi ladata autonsa kun katsoo telkkaria kotona. Ja maksaa vielä itsensä kipeäksi siitä bensasta.
***********
Minä en viitsi juuri koskaan katsella telkkaria, koska sieltä ei koskaan tule hyvää ohjelmaa. Olen paljon mieluummin bensa-asemalla kuin seuraan väkisin tehtyä huonoa TV-ohjelmaa. Hybridi-Tojota kuitenkin vie niin vähän bensaa, ettei mukavalle tutulle huoltoasemalle ole kovin usein asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki se vaiva seisoa se haiseva bensaletku kädessä räntäsateessa bensiksellä kun voisi ladata autonsa kun katsoo telkkaria kotona. Ja maksaa vielä itsensä kipeäksi siitä bensasta.
***********
Minä en viitsi juuri koskaan katsella telkkaria, koska sieltä ei koskaan tule hyvää ohjelmaa. Olen paljon mieluummin bensa-asemalla kuin seuraan väkisin tehtyä huonoa TV-ohjelmaa. Hybridi-Tojota kuitenkin vie niin vähän bensaa, ettei mukavalle tutulle huoltoasemalle ole kovin usein asiaa.Tuhlaat siis sekä aikaa että rahaa siellä bensiksellä. Tuplamoka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhlaat siis sekä aikaa että rahaa siellä bensiksellä. Tuplamoka.
Tuhlaat siis sekä aikaa että rahaa siellä bensiksellä. Tuplamoka.
***********
En minä aikaa tuhlannut bensiiniasemalla, kun kävin eilen nopeasti tankkaamassa autoni. Maksoin ostokseni kortilla, joten setelirahaakaan ei lompakosta kulunut yhtään.
Tänään ajoin autolla 260 km maantieajoa suhteellisen hyvissä talviolosuhteissa, ja kulutus oli reissulla 4,5 l/100 km. Bensiiniä jäi siis tankkiin vielä useita reissuja varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhlaat siis sekä aikaa että rahaa siellä bensiksellä. Tuplamoka.
***********
En minä aikaa tuhlannut bensiiniasemalla, kun kävin eilen nopeasti tankkaamassa autoni. Maksoin ostokseni kortilla, joten setelirahaakaan ei lompakosta kulunut yhtään.
Tänään ajoin autolla 260 km maantieajoa suhteellisen hyvissä talviolosuhteissa, ja kulutus oli reissulla 4,5 l/100 km. Bensiiniä jäi siis tankkiin vielä useita reissuja varten.Eipähän ollut paha kulutus. Täytyykin mennä tilaamaan uusi täyshypriittiauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipähän ollut paha kulutus. Täytyykin mennä tilaamaan uusi täyshypriittiauto.
Sain hyvät pullakahvit, kun tilasin uuden Corolla Cross auton. Saan auton aika pitkän ajan päästä, mutta vanha autoni toimii edelleen hyvin, vaikka se viekin paljon polttoainetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain hyvät pullakahvit, kun tilasin uuden Corolla Cross auton. Saan auton aika pitkän ajan päästä, mutta vanha autoni toimii edelleen hyvin, vaikka se viekin paljon polttoainetta.
Miksi et tilannut sähköautoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et tilannut sähköautoa?
Sähköautoa en uskaltanut tilata, sillä lataussähkö voi loppua koska tahansa. Jos sähköpörssi romahtaa, niin kaikki jäävät ilman virtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa en uskaltanut tilata, sillä lataussähkö voi loppua koska tahansa. Jos sähköpörssi romahtaa, niin kaikki jäävät ilman virtaa.
Ymmärrän asenteesi. Kyllähän itselataava hybridi-Toyota onkin turvallisempi valinta kuin vasta kehitysvaiheessa olevat täyssähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän asenteesi. Kyllähän itselataava hybridi-Toyota onkin turvallisempi valinta kuin vasta kehitysvaiheessa olevat täyssähköautot.
"Kyllähän itselataava hybridi-Toyota onkin turvallisempi valinta"
Muutaman vuoden päästä arvoton. Bensavehkeillä ei ole kenelläkään varaa ajaa, pitää olla oikea täyssähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllähän itselataava hybridi-Toyota onkin turvallisempi valinta"
Muutaman vuoden päästä arvoton. Bensavehkeillä ei ole kenelläkään varaa ajaa, pitää olla oikea täyssähköauto.Todellinen Hölmö ostaa lataudkelvottomia uusia autoja. Viisi vuotta tästä eteenpäin ja kukaan ei halua ottaa sellaista vaihdossa. Bensan hinta tulee nousemaan rajusti.
Siitä tapellaan nyt hallituksessa jo. Lisää hintaa on varma asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellinen Hölmö ostaa lataudkelvottomia uusia autoja. Viisi vuotta tästä eteenpäin ja kukaan ei halua ottaa sellaista vaihdossa. Bensan hinta tulee nousemaan rajusti.
Siitä tapellaan nyt hallituksessa jo. Lisää hintaa on varma asia.Todellinen Hölmö ostaa lataudkelvottomia uusia autoja. Viisi vuotta tästä eteenpäin ja kukaan ei halua ottaa sellaista vaihdossa. Bensan hinta tulee nousemaan rajusti.
Siitä tapellaan nyt hallituksessa jo. Lisää hintaa on varma asia.
********
Ei bensan hintaa voida nostaa aivan älyttömäksi, sillä silloin koko yhteiskuntamme pysähtyy. Köyhien ihmisten ei enää kannata käydä töissä, koska koko palkka menisi bensalaskun maksamiseen. 50000 € maksavaa sähköautoa köyhät eivät ikinä pysty ostamaan, joten he jäävän makaamaan kotiin ja hakevat leipärahat sossun luukulta. Tilanne olisi ihan mahdoton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellinen Hölmö ostaa lataudkelvottomia uusia autoja. Viisi vuotta tästä eteenpäin ja kukaan ei halua ottaa sellaista vaihdossa. Bensan hinta tulee nousemaan rajusti.
Siitä tapellaan nyt hallituksessa jo. Lisää hintaa on varma asia.
********
Ei bensan hintaa voida nostaa aivan älyttömäksi, sillä silloin koko yhteiskuntamme pysähtyy. Köyhien ihmisten ei enää kannata käydä töissä, koska koko palkka menisi bensalaskun maksamiseen. 50000 € maksavaa sähköautoa köyhät eivät ikinä pysty ostamaan, joten he jäävän makaamaan kotiin ja hakevat leipärahat sossun luukulta. Tilanne olisi ihan mahdoton.Bensan hintaa nostava mekanismi on jo rakennettu ja se nostaa bensan hintaa automaattisesti joka vuosi., Päätökset on jo tehty.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2071fa60-ec3c-4b0e-81d1-85c28c5fcd7e
Ja sitten vielä Putinin touhut päälle.
IL:"Näin hyökkäys Ukrainaan näkyisi bensapumpulla – ”Kahden euron raja paukkuu koko Suomessa” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllähän itselataava hybridi-Toyota onkin turvallisempi valinta"
Muutaman vuoden päästä arvoton. Bensavehkeillä ei ole kenelläkään varaa ajaa, pitää olla oikea täyssähköauto." Muutaman vuoden päästä arvoton. Bensavehkeillä ei ole kenelläkään varaa ajaa, pitää olla oikea täyssähköauto. "
Itselataava hybridiauto ei ole arvoton viiden vuoden päästä. Kaikki köyhät ihmiset ajavat vielä silloin bensiinikäyttöisillä autoilla ne vähän ajonsa, mitä on ihan pakko ajaa. Silloin vähän bensaa kuluttavat itselataavat hybridi-Tojotat nousevat arvoon arvaamattomaan, sillä kalliisiin sähköautoihin vähävaraisilla ihmisillä ei ole varaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Muutaman vuoden päästä arvoton. Bensavehkeillä ei ole kenelläkään varaa ajaa, pitää olla oikea täyssähköauto. "
Itselataava hybridiauto ei ole arvoton viiden vuoden päästä. Kaikki köyhät ihmiset ajavat vielä silloin bensiinikäyttöisillä autoilla ne vähän ajonsa, mitä on ihan pakko ajaa. Silloin vähän bensaa kuluttavat itselataavat hybridi-Tojotat nousevat arvoon arvaamattomaan, sillä kalliisiin sähköautoihin vähävaraisilla ihmisillä ei ole varaa."Kaikki köyhät ihmiset ajavat vielä silloin bensiinikäyttöisillä autoilla"
Tuo myös takaa, että pysyvät köyhinä. Typerää käyttää museoautoja, kuluttavat paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikki köyhät ihmiset ajavat vielä silloin bensiinikäyttöisillä autoilla"
Tuo myös takaa, että pysyvät köyhinä. Typerää käyttää museoautoja, kuluttavat paljon.Rikkaus ja hyvinvointi ovat perinnöllisiä juttuja. Rikkaiden lapset pääsevät helposti vihreälle oksalle, mutta köyhien lapsilla on kivisempi tie kuljettavanaan. Siihen ei juuri vaikuta se, ajeleeko bensa- vai sähköautolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaus ja hyvinvointi ovat perinnöllisiä juttuja. Rikkaiden lapset pääsevät helposti vihreälle oksalle, mutta köyhien lapsilla on kivisempi tie kuljettavanaan. Siihen ei juuri vaikuta se, ajeleeko bensa- vai sähköautolla.
Itse olen köyhästä perheestä, mutta nyt ylempää keskiluokkaa, 95% tienaa minua vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen köyhästä perheestä, mutta nyt ylempää keskiluokkaa, 95% tienaa minua vähemmän.
Sama vika rahikaisella. Köyhästä työläisperheestä syrjäseudulta peräisin ja nyt yli 90.000 per vuosi.
Suomessa syntyperä ei sanele tulotasoa. Lahjakkuus ja ahkeruus painaa enemmän.
- Anonyymi
vanhan näistä otetaan akut irti ja ajellaan bensalla....diseleistä otetaan hiukkasloukut pois ja matka jatkuu eikä edes katsastus huomaa vaikka palanen puttuu katalysaattorista.
- Anonyymi
Kiitos vinkistä, pitää muistuttaa katsastajia tarkistamaan katit kunnolla.
- Anonyymi
Artic diesel pallaa puhtaasti ei tarvita edes kusta joukkoon?🤡🤡
- Anonyymi
Ne kusivehkeet eivät oikein tahdo Suomessa toimia. Yksi tuttavanikin vaihtoi kusi-dieselautonsa bensavehkeeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kusivehkeet eivät oikein tahdo Suomessa toimia. Yksi tuttavanikin vaihtoi kusi-dieselautonsa bensavehkeeseen.
Kyllä se kusiautokin toimii, jos juo riittävästi kaljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kusiautokin toimii, jos juo riittävästi kaljaa.
Kelpaako tavallinen keskikalja vai pitääkö olla parempaa laatua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelpaako tavallinen keskikalja vai pitääkö olla parempaa laatua?
Paras toiminta saavutetaan, kun juodaan lasipulloihin pakattua kaljaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255