Oletko perunut lääkäriaikoja?

Anonyymi

Oletko jättänyt väliin sairauteen liittyviä kontrollikäyntejä ? Tai jättänyt varaamatta lääkäriaikaa, vaikka olit tarvinnut hoitoa sairauteesi? Miksi jätit käynnit väliin tai et edes varannut aikaa?

2

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en ole ikinä jättänyt käymättä, tai perunut varattua aikaa.
      Varaamatta aikaa olen ollut, vaikka tarvetta lääkärille olisi ollut.

      Terveyskeskuksesta osataan juoksuttaa edestakaisin, sanotaan yleensä " jos ei mene ohi tai pahenee, tule uudestaan ".
      Ja vaikka kuinka menisi uudestaan saman vaivan takia, niin sama toistuu.

      Tulee väkisinkin todella turhautunut tunne, eikä kovin herkästi tee mieli yrittää mennä lääkäriin.

      Usein on niinkin, ettei lääkäriä kauheasti edes vaivat kiinnosta, vaikka jossain joku toinen lääkäri olisi sanonut, että asia täytyisi hoitaa.
      Joskus joku kyselee, miksei tälle ja tälle ole aiemmin tehty mitään, potilaan on vaikeaa tietää siihen vastausta.
      Joillekin on tullut myös tilanteita, että on sanottu " ei tälle enää mitään voi tehdä, olisi pitänyt hoitaa ajoissa ".

      Julkisella puolella tuntuu olevan myös joidenkin pitkäaikaissairauksien seuranta yhtä tyhjän kanssa. Tarkoittaen tietenkin, että mitään kontrolleja useinkaan ei edes ole.
      Omalääkäri systeemi olisi tärkeä, mutta lääkärit vaihtuvat niin tiuhaan tahtiin, ettei ehdi edes tutustua puolin ja toisin.
      Pitempikestoisella hoitosuhteella olisi se etu, että lääkärikin tietäisi missä mennään, potilaan yleistilanteen.

      Samanarvoisuus on myös pelkkää sanahelinää. Asiakkaat, potilaat, jotka eivät ole enää jostain syystä työelämässä, ovat jääneet, ja jäävät heikkoon asemaan.

      Tuossa joitakin vastauksia esitettyihin kysymyksiin.
      Tätä asiaa voisi käsitellä vaikka kuinka laajasti ja pitkilläkin kirjoituksilla, mutta jääköön johonkin toiseen kertaan.
      Näitä asioita olisi tietenkin hyvä pohtia, etenkin ajatellen tulevia hyvinvointialueita. Pikkuisen kyllä pistää miettimään, tapahtuuko mitään muutosta.

    • Anonyymi

      Minä kammoan lääkäreitä ja hoitajia. Ikäviä kokemuksia, enkä oikein saa käsiteltyä niitä mielestäni pois. Menen jos on ihan, ihan pakko, muutoin en ikinä (jos saisin valita). Käyntien väli on ollut 10-15 vuotta. Viimeisen 40-vuoden aikana käynyt lääkärissä ehkä 8 kertaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe