emlan puudutuslaastari?

tiuku

aion ottaa tatuoinnin ja ostin emlan puudutuslaastarin, onko joku kokeillut ett kuin puuduttaako se yhtään yli laastarin reunojen vai pitääkö vain irvistellä sitten siinä vaiheessa? otan lapaluun kohdalle pienin kuvan, mutta en sentään niin pientä kuin laastari...

23

4676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

hohhoijaa...

• asfasf

Luit mun ajatukset

• MrJinx
        asfasf kirjoitti:

Luit mun ajatukset

Ehkä jos vaikka aataminomenan kohdalle, kainaloon tai genitaaleihin tuon kokoisen ottaisi niin sitten ehkä sattuisi, mutta silloinkin olisi rahat mennyt laastarin suhteen hukkaan.

Siis mistä ihmisillä tuo kumma oletus että tatuoinnit ja lävärit sattuu paljon? tottakai ne vähän sattuu, mutta useimmiten vähemmän kun esim hammaslääkärillä käynti.

Ennen kuin itselläni oli ensimmäistäkään tatuointia tai lävistystä, niin oletin etteivät ne juurikaan satu, vaikka minulla ei todellakaan ole korkea kipukynnys.

Eräs huonoa suomea puhuva asiakkaani rauhoitteli loistavasti kaveriaan, joka tuli ottamaan läväriä;
        "Jos se sattuu, niin sit se sattuu. Kaikki sattuu. Seksi sattuu..."

No en kyllä totakaan ymmärrä (riippuu tietysti mitä hänen seksiin kuuluu), mutta kuulosti silti hauskalta.

• Sonya
        MrJinx kirjoitti:

Ehkä jos vaikka aataminomenan kohdalle, kainaloon tai genitaaleihin tuon kokoisen ottaisi niin sitten ehkä sattuisi, mutta silloinkin olisi rahat mennyt laastarin suhteen hukkaan.

Siis mistä ihmisillä tuo kumma oletus että tatuoinnit ja lävärit sattuu paljon? tottakai ne vähän sattuu, mutta useimmiten vähemmän kun esim hammaslääkärillä käynti.

Ennen kuin itselläni oli ensimmäistäkään tatuointia tai lävistystä, niin oletin etteivät ne juurikaan satu, vaikka minulla ei todellakaan ole korkea kipukynnys.

Eräs huonoa suomea puhuva asiakkaani rauhoitteli loistavasti kaveriaan, joka tuli ottamaan läväriä;
        "Jos se sattuu, niin sit se sattuu. Kaikki sattuu. Seksi sattuu..."

No en kyllä totakaan ymmärrä (riippuu tietysti mitä hänen seksiin kuuluu), mutta kuulosti silti hauskalta.

Juu en minäkään ymmärrä tuota puudutus hommaa.. miksi sitten ottaa läväri/tatuointi, jos pelkää että se on kivuliasta? Sehän kuuluu asiaan. En nyt itse voi sanoa, että sattuuko tatuoinnin otto vai ei (koska itselläni ei vielä sellaista ole), mutta kun menen sellaisen ottamaan, niin haluan, että se nyt edes jossakin tuntuu. Se on osa sitä hommaa.

• koska

tatuoinnin ottaminen ei todellakaan satu! Itse otin lapaluuhun ja tuntu lähinnä siltä kun joku olis painellu ihoa tylsällä neulalla tms. ei siis siltä että olis menny ihosta läpi, lähinnä kutitti. Eli ei mitään laastareita, kokemushan sekin on!

• Johanna

"tatuoinnin ottaminen ei todellakaan satu". Ei niin, jos sinä istuu puoli tuntia lehtiä selaillen ja välillä vilkuillen että joko on valmista. Tule sanomaan kuuden tunnin jälkeen että sattuuko..

• Höpö

Minä olen joskus kokeillut Emlaa tatuointia ottaessani ja en huomannut mitään eroa normaaliiin. Tekisi mieleni väittää, että kyse on enemmän psykologisesta vaikutuksesta...

Kannattaa myös ottaa huomioon, että Emlan puudutus ei kestä kauaa. Eli jos se loppuu kesken kuvan tekemisen, joudut kuitenkin kestämään kipua. Se saattaa olla jopa epämiellyttävämpää, koska et ole ehtinyt tottumaan kipuun siinä alkuvaiheessa, kun iho ei ole vielä niin herkkä.

Ja tatuoinnit eivät todellakaan satu niin paljon, että sitä kipua ei kestäisi ilman puudutteita. Suosittelen menemään ihan rohkeasti tatuoitavaksi ilman mitään emlaa. Ja kyllähän se sitten tuntuukin paremmalta omistaa se kuva, kun olet sen ottamisen kestänyt.

• Mie

...Emlania,kun pojaltani poistettiin ontelosyyliä mahasta ja kyseinen laastari on käsittääkseni tarkoitettu pintapuudutukseen,ei niin syvälle kuin tatuointiväri laitetaan.
      Vaikutus laastarilla oli ohjeen mukaan enintään 4 tuntia.
      Tyhmää sanoa,että tatuointi EI SATU!!!Aivan varmasti sattuu,mutta toisilla vaan vähemmän ja toisilla enemmän.Kenellä on minkäkinlainen kipukynnys.
      Itse oksentelin ja pyörtyilin useampia kertoja kun käsivarteen hakattiin kahteen otteeseen suht isoa kuvaa.
      Osaltaan tuo johtui jännityksestäkin...Olen yksi maailman kovimmista jännittäjistä.
      Mutta suosittelen,ettette rupee minkään laastareitten kanssa pelaamaan,se on arvokastakin(8 euroa 2pientä laastaria.)
      Odottakaan niin kauan,että olette valmiit kestämään kivun jonka tatuointi tuo tullessaan tai sitten olette ilman kuvaa...
      Ystävyydellä.

• sattuu vain vähän

oksentelu ja pyörtyily ei johdu ollenkaan kivusta, vaan 100% jännityksestä. Jos jännittää sikana niin verensokeri heittää häränpyllyä. Joskus on vierestä katsellut kaveri oksentanut/pyörtynyt, eli enpä usko että kivulla on ollut osuutta asiaan.

Tyhmä on todellakin sanoa että; ei se satu. Todellisuudessa se sattuu vähän. Siis vähän.

• höpö

Pyörtyily johtuu todennäköisesti jännityksestä tai jännityksen laukeamisesta, verensokerista tms. eikä niinkään kivusta.

Kuulostaa kyllä hassulta, että olet pyörtyillyt ja oksennellut useita kertoja kuvia tehdessä. Normaalistihan tilanne menee ohi sillä, että kun ensimmäistä kertaa alkaa pyörryttämään, niin pidetään taukoa (juodaan tuoremehua, syödään jotain sokerista, pää polviin jne. peruskikkojen kera)niin kauan kunnes olo on taas täysin normaali. Sitten kun olo on palautunut normaalisksi voidaan tekemistä jatkaa, eikä huonon olon pitäisi enää tulla takaisin.

Kun tatuoija kysyy pyörtymisen jälkeen onko olo jo parempi, etkä tunne oloasi 100% hyväksi, niin kerro totuus. Ei ole kenenkään etu, että kuvaa jatketaan jos asiakas on vielä heikossa olossa, kun sitten sama toistuu kuitenkin uudelleen.

• Mie
        höpö kirjoitti:

Pyörtyily johtuu todennäköisesti jännityksestä tai jännityksen laukeamisesta, verensokerista tms. eikä niinkään kivusta.

Kuulostaa kyllä hassulta, että olet pyörtyillyt ja oksennellut useita kertoja kuvia tehdessä. Normaalistihan tilanne menee ohi sillä, että kun ensimmäistä kertaa alkaa pyörryttämään, niin pidetään taukoa (juodaan tuoremehua, syödään jotain sokerista, pää polviin jne. peruskikkojen kera)niin kauan kunnes olo on taas täysin normaali. Sitten kun olo on palautunut normaalisksi voidaan tekemistä jatkaa, eikä huonon olon pitäisi enää tulla takaisin.

Kun tatuoija kysyy pyörtymisen jälkeen onko olo jo parempi, etkä tunne oloasi 100% hyväksi, niin kerro totuus. Ei ole kenenkään etu, että kuvaa jatketaan jos asiakas on vielä heikossa olossa, kun sitten sama toistuu kuitenkin uudelleen.

Tottakai käsitin jo mennessäni kuvaa kahdeksantoistavuotiaana ottamaan,että sairaalloisuuksiin mennyt jännittämiseni tulee osaltaan vaikeuttamaan kuvan ottoa,sitä en kuitenkaan kokenut esteenä kauan harkitsemani kuvan hankinnalle.
        Tatuoitsija oli tosi leppoisa setä ja samalla kun mä litkin oksenteluni välissä sokerilitkua,ukko piirteli uusia mallikuvia pöytänsä ääressä,eikä hoputellut pahoinvoivaa asiakastaan;).
        Sain levätä tuolissa niin kauan,kun koin tarpeelliseksi,ja sitten taas jatkettiin,kun olin vironnut.Näin jälkeen päin muistelen hetkiä surkuhupaisina,mutta sillon se ei paljon naurattanut...Teille jännittäjille jotka menette ekaa kuvaanne ottamaan neuvoisin,että kertokaa tilanteesta avoimesti tatuointihepulle,että hänkin on varautunut siihen.
        Siistejä kuvanottohetkiä...

• tiuku

no en käyttäny laastaria vaan päätin et kestän kivun jos sitä on. oli sitä! kyl sitä laastaria alko miettiä ku setä joutu vetää tuolin makuuasentoon ku mua alko huimaa (verensokerit alhaalla, jännitys, jne) mut kestin sen.

• nyysse

Vähäx oot nolo, otat jonkun puudutuksen. heh mä kipuherkkä ja oon kestänyt koko selän tatuoinnin ilman puudutusta. Ole mies kestä kipu, niin minäkin tein.. kivusta palkintonsa saa =)

• Laura

"Ole mies kestä kipu, niin minäkin tein.. kivusta palkintonsa saa =)"

Naiset kestää kipua paremmin kuin miehet! Joten OLE NAINEN ja kestä kipu! :)

• Tartsan
        Laura kirjoitti:

"Ole mies kestä kipu, niin minäkin tein.. kivusta palkintonsa saa =)"

Naiset kestää kipua paremmin kuin miehet! Joten OLE NAINEN ja kestä kipu! :)

*Naiset kestää kipua paremmin kuin miehet!*

Mistäs tämmöinen urbaanilegenda on peräisin?

• tiuku
        Tartsan kirjoitti:

naisille kipu voi olla kovinkin arkipäiväistä! kyl mä siin ku se hakkas niin et luissa tuntu ni ajattelin muita kipuja mitä nyt esiintyy kuukausittain :) mut on niitä miehiä jotka on kovin naisellisia tämän asian suhteen ;)

• Bling
        tiuku kirjoitti:

naisille kipu voi olla kovinkin arkipäiväistä! kyl mä siin ku se hakkas niin et luissa tuntu ni ajattelin muita kipuja mitä nyt esiintyy kuukausittain :) mut on niitä miehiä jotka on kovin naisellisia tämän asian suhteen ;)

Kaverille tatuoija oli sanonut laiton jälkeen, että "kyllä te naiset olette ihmeellisiä, kun mikään ei tunnu" :D

• rQz#31
        Tartsan kirjoitti:

Ei todellakaan ole urbaania legendaa, että naiset kestäisivät kivun paremmin. Se on nimittäin totta. Tatuoijat, lävistäjät ja minä, joka muuten ammatissani satutan ihmisiä tiedämme sen kyllä. Miehet yrittävät esittää naama valkoisena kovaa, mitä seuraa helposti pyörtyminen. Tottakai kipu on aina yksilöllinen kokemus, mutta uskaltaisin sanoa, että mikäli otettaisiin yhtä suuri otos naisista ja miehistä, naiset kestäisivät kivun paremmin. Kuten aikaisemmin jo vihjattiin, ihan fyysisistäkin syistä.
        Teille pelokkaille, jotaka himoitesette tatskaa: Emla todellakin puuduttaa vain ihon pinnan. Lisäksi se on kallis, sitä pitää pitää tarpeeksi kauan ennen tatuoinnin ottamista ja vaikutus kestää sen muutaman tunnin. Jos tatuoinnin ottaminen arveluttaa, miettikää miltä teistä tuntuu verikokeessa, missä neula kuitenkin työnnetään ihon läpi suoneen asti.. Voisi hieman auttaa asettamaan perspektiiviä.

• jodie

ei se kuule niin paljoa satu. mulla enemmän oli naurussa pitelemistä kun se kutitti niin. en usko että lapaluuhun sattuu niin paljoa että että puudutuslaastaria edes välttämättä tarviit.

• auringon sirppi

Aina näissä ketjuissa joku valopää tulee vinkumaan, että "älä ota, jos et kestä". Siis mitä v*ttua? Ensinnäkin, mitä se kenellekin kuuluu, jos haluaa helpotusta. Jos tuntee itsensä ja tietää, että on kipuherkkä. Olkoonkin Emlan käyttö psykologista tai ei, jos joku kokee saavansa siitä apua niin antaa mennä vain!

Onko tatuointien laittaminen muka joku viikinkiaikainen miehistymisriitti? "Vain parhaimmat yksilöt suoriutuvat." Ottakaa se pää sieltä persiistänne.

• ljkhhgghougoiughouug

emla on hyvä ja toimii jos heittää ne laastarit mäkeen ja ostaa sen tuubin ja rasvaa sillä tatuoitavan alueen 2h. ennen tatuoimista ja peittää kelmulla. vie tunnon melkein tunniksi.

• tattoo forever

Itselläni on monta tatuointia ja haluisin mielenkiinnosta koittaa emlaa seuraavaa kuvaa laittaessa. Se tehtiin alaselkään. Ensimmäiseen 30min en tuntenut yhtään mitään, kuulin vain äänen. ELI TOIMII =)

• minävaan:)

toimiiko se emla-laastari jos ottaa esim.huulikorun :D :)?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe