Suomen kirkkomuusikot-teos väittää Vilho Kekkosen sotilasarvoksi ratsumestari ja ylennysvuodeksi 1930. Kekkonen oli syntynyt 1909.
Miten 21-vuotias Kekkonen sai jalkaväen kapteenia vastaavan sotilasarvo rauhan aikana? Kummallisempaa on vielä se, ettei Kekkonen ollut käsittääkseni sen paremmin talvi- kuin jatkosodassa, vaikka ikänsä puolesta olisi pitänyt olla.
Vuonna 1918 tuollaisia arvoja saattoi olla 21-vuotiaalla, muttei 1930.
Säveltäjä ja laulaja Vilho Kekkosen mystinen sotilasarvo
5
260
Vastaukset
- Anonyymi
Vilho Kekkonen oli kuulemma maailman vanhin esiintynyt tenori.
- Anonyymi
Millaista musiikkia Vilho Kekkosen tuotanto käsittää? Wikipedian mukaan laulusävellyksistä instrumentaalimusiikkiin mutta mahtuuko mukaan myös laajamuotoisia teoksia kuten sinfonioita?
- Anonyymi
Googlaamalla löytyi Ylen sivuilta vuonna 2014 Kekkosen kuoleman jälkeen kirjoitettu juttu, jossa todetaan muun muassa näin: "Vilho Kekkonen oli myös sotaveteraani, jonka koko elämänkatsomuksen talvisodan 101 päivää muuttivat". Sotilasarvon vuosi lienee virhe.
Kirjasta "Aki Hietala: Maailman vanhin esiintyvä tenori Vilho Kekkonen: Ensimmäiset sata vuotta" selviää ehkä lisää.- Anonyymi
Okei, olen ymmärtänyt, että Kekkonen oli sotavuosina kanttorin toimessa, mutta nähtävästi kuitenkin rintamalla. 21-vuotias kapteeni olisikin käsittämätön juttu, todennäköisempää olisi ylennys 1950.
- Anonyymi
Suomalaisia säveltäjiä esittelevässä kirjassa on mainittu vain "merkittävimmät suomalaiset säveltäjät" kuten Tuukkanen, Saikkola, Aaltonen, Fordell, fougstedt, karjalainen; leiviskä, Pesonen jne. jne. mutta ei sanallakaan mitään Vilho Kekkosesta josta voimme päätellä ettei hän ollut ainakaan säveltäjänä kovin merkittävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962953
- 432846
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj292050- 1331969
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51379- 171315