Anoppi kuoli ja mies suree

Anonyymi

Olemme eläkeläispari ja naimisissa 45v ja 4 poikaa. Ihan ok liitto päällisin puolin. Anoppi kuoli 96vee 1.2. Mies muistelee tätä ja valmistelee hautajaisia ja perunkirjoituksia. Mies muistelee äitinsä sitkeyttä, rohkeutta mutta myös tiettyä kovuutta ja kylmyyttä mm toisiin lapsenlapsiin. Miestäni anoppi palvoi , toista poikaansa väheksyi. Minustakaan anoppi ei pitänyt mutta tulimme toimeen , en halua riidellä.

Olin anopista riippuvainen 50v. Mieheni palvonta äitiään kohtaan ärsyttää. Hän on monta päivää kirjoitellut papille äitinsä elämänkertaa. Äiti on kuulemma miehen tärkein nainen.

En itse ole palvonut vanhempiani jotka kuolivat kauan sitten. Minusta mieheni pitäisi nostaa jalustalle minut eikä äitiään. Pitää älytä erota vanhemmistaan ja liittyä vaimoonsa myös henkisesti.. Mies on ihan hyvä mies mutta suututtaa suhde mutsiinsa näin hautajaisten aikaan. Kaikkea hyvää toivon hautajausten onnistumiseen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pojan suhde äitiin on vahvempi kuin vaimoon. Jos anoppi elää 100v ja vaimo 70v, kummasta suhteesta tulee tärkeämpi.

    • Anonyymi

      Kannattaa pitää suu kiinni vaikka harmittaa ja tukea miestä.

    • Anonyymi

      Anopilta olen saanut parasta seksiä usein kun vaimoni on työssä. Itku tulisi jos anoppi kuolisi.

    • Anonyymi

      Jonkunhan ne hautajaiset ja perunkirjoitukset pitää järjestää.
      Kyllä se aikanaan helpottaa, kun mies nyt tekee kunnolla surutyötä.

    • Anonyymi

      Anna miehen surra. Sinun täytyy nyt tukea.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Sinulla on tärkeä osa miehesi elämässä kuitenkin. Aikanaan riipuvuus ja palvonta syrjäytyy ja muut ajankohtaiset asiat saavat enemmän tilaa.
        Vain ole hiljaa, tue miestäsi ja kunnioita tuota poisnukkunutta äitiä jonka ansiosta sinulla on ikioma perhe.


    • Anonyymi

      Itse olin tyhmä nuorena, kun en hyväksynyt anoppia ja lopulta huomaan, miten ihana ihminen hän oli, muistan hyvällä aina.

    • Anonyymi

      Ketään ei pidä nostaa jalustalle, aivan älytön ajatuksenakin.

      Äiti ei ole miehen tärkein nainen, tämäkin ihan älytön ajatus. Toki äitiä ikävöi monikin mies ja muistelee, se on ihan normaalia, jopa suotavaa. Mutta aika aikaansa kutakin!

    • Anonyymi

      Jokaisen pitäisi olla itse itselleen kaikkein tärkein.
      Vasta sen jälkeen pitäisi tulla muut.

    • Anonyymi

      Tämä on kulttuurinen kysymys. Etelä-Euroopan maissa äiti on miehille aina se ensimmäinen nainen. Kirjailijatkin aloittavat kirjojen omistuskirjoituksen "Äidilleni, vaimolleni, lapsilleni". Miksi otat tästä stressiä ? Onhan sinullakin monta poikaa. Eikö se auta sinua ymmärtämään tilannetta ?

    • Anonyymi

      Äitini ei ollut missään vaiheessa eikä missään suhteessa kilpailijan vaimolleni.
      Minä olin se "vahingonlaukaus" joka pilasi vanhempieni auvoisen avioliiton.
      Ainoa mieleeni tullut myönteinen puoli oli se, että 8 vuotta vanhemman veljeni erinomaisuus korostui.
      Missään vaiheessa vanhempani, varsinkaan äitini ei hyväksynyt vaimoani eikä edes hyvin käyttäytyviä ja koulussa menestyneitä, mm. lukion lopuksi matematiikka stipendin saaneita lapsiamme. Vanhin ehti aloittamaan meteorologian opiskelut ennen äitini kuolemaa.

      Kun minulle tuli ilmoitus äitini viimeisistä tunneista niin en halunnut pahoittaa hänen mieltään vaan pysyin poissa hänen taatusti viimeiseen henkäisyynsä saakka.
      Erinomainen vanhempi veljeni hoiti pari viimeistä vuotta valtakirjalla äitini raha-asiat, onnistui avaamaan tallelokeron ilman minua,pankin virkailijan ollessa läsnä (!!!!!!!!!!!) ja hoiti kaiken irtaimiston ja vaikka olimme yhdessä katsoneet jäämistön niin hoiti ne omalla tavallaan kieltäen myöhemmi mitään olleenkaa.
      Näiden vuosikymmenten aikana veljeni on muuttanut kävelysuuntaa jos olemme sattuneet näköyhteyteen.

    • Anonyymi

      Miehelle äiti on tärkein nainen. Melkein Englannin kuningatar. Mies myöntää että äiti oli ilkeä naapureilleen, kahdelle lapselleen, miestäni palvoi ja koki esteeksi minut. Mieheni äiti hyväksyi lapsenlapsistaan noin kolmanneksen. Osaa haukkui jos näissä ei ollut suvun näköä. Tyttärensä ja tämän kenialaisen miehen lapsen haukkui kaikille. Lapsi pelkää mummoaan muttei onneksi ymmärrä kaikkia sanoja mitä mummo käytti tästä. Mummo sai raivokohtauksen kun lapsi tuli hänen 90v päovilleen. Mummon hyviä puolia oli rohkeus sitkeys ja muista välittämättömyys.

      Mieheni myöntää että nainen oli usein epäystävällinen, kylmä erityisesti lapsenlapsille, ennakkoluulonen ja yleensä aina vihainen. Kehui itseään. Mieheni kuitenkin on unohtanut kaiken pahan ja palvoo äitiään. Anoppi tupakoi koko ajan myös vauvojen vieressä. Hän ei koskaan onnitellut ylioppilasta tai väitellyttä vävyään vaan sanoi tuliko nyt ylpeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe