Mahtaako ne oikeasti tehdä itsekään mitään...monilla tuntuu olevan suuret luulot että mitä tietää ja pystyy tekemään mutta toteutuukohan se ollenkaan käytännön tasolla?? Näyttäisi siltä että monet työnteosta innostuneet ovat vain katkeria ja kiukkuisia kun muut ei mene mukaan siihen samaan ajatteluun.
Pahimpia on ne ketkä yrittää tehdä toisia riippuvaisia itsestään, että ne muka tekee jotain että melkein maailma romahtaa jos herrat/rouvat tee sitä jotain yhtä asiaa mihin ne on kykeneväisiä.
Työnteosta innostuneet ärsyttää
17
402
Vastaukset
- Anonyymi
mitä kukin työllä ja työnteolla sitten tarkoittaa. Jos minä tilaan kotiini vesiputkimiehen tekemään wc-pytyn ja lavuaarin asennuksen niin odotan että homma tulee tehdyksi nopeasti, laadukkaasti ja edullisesti. Mutta. Huonolla tuurilla kotiini yrjönkadulle tuleekin vätys vesiputkimies joka ei olekaan kiinnostunut työnteosta. Rikkoo ja sottaa paikat. Joudun lähettämään hänet pois. itselleni syntyy lisäkustannuksia ja vätyksen sotkujen siivoamista. Joudun tilaamaan työn liikkeestä jossa on vastuuntuntoisia nopeita vesiputkimiehiä töissä. Itseäni ei leikit maksavana asiakkaana ärsytä työstä kiinnostuneet vaan työnvieroksujat.
- Anonyymi
Tervetuloa työpaikalle näkemään,tehdäänkö siellä töitä.
Mitä se innostuminen työstä on? Se on se työn imu,tai siis se että päuvä luiskahtaa tehdessä pois.
T se raskaassa sarjassa näkevä ja siivoava nainen.
Ps jis et tiedä mitä se työ on,kokeile vaikka.- Anonyymi
työpaikkoja ja tekemisen tapoja on monenlaisia. Siis mitä työ on???
Joku tekee vakiotyötänsä vakityöpaikalla (tehdas, konttori,koulu,leipomo, konepaja jne)
Jollakin työpaikka vaihtuu vähän väliä kuin paita. Raksamies saa oman työnsä talosta valmiiksi ja siirtyy toiselle raksalle vaikkapa vallan toiseen kaupunkiin rakentamaan . Työkaverit vaihtuvat kerralla uusiin. Kaupparatsu yöpyy hotelissa ja käy firmoissa myymässä edustamiansa tuotteita ja palveluja. Työkaverina oma autokonttori, Insinööri istuu pehmeällä tuolilla ydinvoimalan valvomossa mittareita monitoroiden ja silmäillen . Apunansa uskollinen kahvimuki. Onko hän laiskana vai erittäin ahkerana tehden 10 ihmisen työt yksin?? Siivooja lykkii siivouskoneella pitkin käytäviä. Tekeekö siivooja työt vai tekeekö kone kuitenkin ne työt. Latasin tänään purut suodatinpussiin ja vedet kahvinkeittimeen. Kahvin valmisti todellisuudessa kahvinkeitin. En suinkaan minä. Palataan lähtöruutuun. Siis mitä työ on??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku tekee vakiotyötänsä vakityöpaikalla (tehdas, konttori,koulu,leipomo, konepaja jne)
Jollakin työpaikka vaihtuu vähän väliä kuin paita. Raksamies saa oman työnsä talosta valmiiksi ja siirtyy toiselle raksalle vaikkapa vallan toiseen kaupunkiin rakentamaan . Työkaverit vaihtuvat kerralla uusiin. Kaupparatsu yöpyy hotelissa ja käy firmoissa myymässä edustamiansa tuotteita ja palveluja. Työkaverina oma autokonttori, Insinööri istuu pehmeällä tuolilla ydinvoimalan valvomossa mittareita monitoroiden ja silmäillen . Apunansa uskollinen kahvimuki. Onko hän laiskana vai erittäin ahkerana tehden 10 ihmisen työt yksin?? Siivooja lykkii siivouskoneella pitkin käytäviä. Tekeekö siivooja työt vai tekeekö kone kuitenkin ne työt. Latasin tänään purut suodatinpussiin ja vedet kahvinkeittimeen. Kahvin valmisti todellisuudessa kahvinkeitin. En suinkaan minä. Palataan lähtöruutuun. Siis mitä työ on???Ammatissani on murto-osa konetyötä. Mikä puhdistaa vessanpytyt,vaikkapa kymmenen kpl? Mikä ne lukemattomat käsienpesualtaat,ja miten käsipaperi menee niihin kaikkiin mistä otetaan tai miten nestesaippua ilmestyy annostelijoihin.
Miten monet pienet kopperot ja looshit siivotaan.
Millä tavoin roskikset tyhjenevät,lattiako imaisee ne roskat niistä?
Entä se säpäleroska mikä lakaistaan,natot jotka imuroidaan? Ja ne alueet mihin ei koneilla pääse? Pesutilat?
Saunat,ikkunat,peilit...
Kylläpä arvostitkin ammattini alas. Kiitän,enpä ole ymmärtänyt aiemmin miten arvotonta se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollakin työpaikka vaihtuu vähän väliä kuin paita. Raksamies saa oman työnsä talosta valmiiksi ja siirtyy toiselle raksalle vaikkapa vallan toiseen kaupunkiin rakentamaan . Työkaverit vaihtuvat kerralla uusiin. Kaupparatsu yöpyy hotelissa ja käy firmoissa myymässä edustamiansa tuotteita ja palveluja. Työkaverina oma autokonttori, Insinööri istuu pehmeällä tuolilla ydinvoimalan valvomossa mittareita monitoroiden ja silmäillen . Apunansa uskollinen kahvimuki. Onko hän laiskana vai erittäin ahkerana tehden 10 ihmisen työt yksin?? Siivooja lykkii siivouskoneella pitkin käytäviä. Tekeekö siivooja työt vai tekeekö kone kuitenkin ne työt. Latasin tänään purut suodatinpussiin ja vedet kahvinkeittimeen. Kahvin valmisti todellisuudessa kahvinkeitin. En suinkaan minä. Palataan lähtöruutuun. Siis mitä työ on???Siivoojan työstä olit ihan ulalla. Esimerkiksi tänään tein kahdessa erilaisessa vakiokohteessa ylläpitosiivouksen. Kolmannessa tein peruspesua- käsityömenetelmällä. Lopuksi poistuin vahattuani lattioita. Huomenna siirtelen kalusteita, yksin. Peruspesen ja vahaan lopun lattian. Vasta seuraavalla kerralla saan ditten kalusteet sille alueelle, ja rupean etsimään yläpölykä ja hämähäkinverkkoja, ja putsaan kalusteita paremmin.
Tiesitkö ettei esim kahviautomaatti täyty itsekseen? Entäpä mikä huolehtii, että on mikä paikka tahansa, sen vessoista löytyy vessapaperia ja käsipyyhrpaperia, ja vesihana ei ole niin epähygieeninen ettei siihen voi koskea.
Miten ikkunatkin puhdistuvat? Itsekseenkö? Mikä vie mustat jäljet lattioita, mikä pyyhkii pölyt toimistojen pöydiltä. Jne. Ai niin! Sehän on se kone vai
- Anonyymi
Uskon, että AP tarkoittaa henkilöitä ketkä sanoo että tekee paljon muttei teekään. Työntekoa on erilaista, ei sitä voi ehkä niin määritellä mikä on työntekoa ja mikä ei. Sitä en tosin tiedä onko esim. pörssikeinottelu työntekoa...
Työnteko on arvokasta mutta jos Jeesus puuttuu elämästä on kaikki turhaa. Jeesus antaa levon, varsinkin sielulle.
”Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt.” Matteus 11:28
https://jeesuspelastaa.com/2021/07/06/kutsu-jumalan-armon-ja-rakkauden-tielle/ - Anonyymi
Työinnolla ei pitkälle pötkitä. Itsekin olin todella innostunut koodarin töistä. Vaan kun parissa vuodessa työnantajalle kävi selväksi, että olen liian tyhmä kehittyäkseni taidoissani, niin työsopimusta ei uusittu.
Arvatkaa, menenkö enää töihin?- Anonyymi
Ei kannata nykyaikana töitä tehdä. Kela jne maksaa sen verran että saa ruuan ja viinat/kaljat. On mukavampi olla rennosti, ottaa huikkaa ja pitää aina välillä kiva turtumus päällä. Naureskella ikkunasta katsoen kun kansa ravaa stressissä töihin.
- Anonyymi
Varsinkin nuorella on tapana pyrkiä "unelma-ammattiin", joka ei ole heidän taipumuksilleen ja luonteelleen sopiva.Maailmassa on kyllä vielä kaikenlaista tehtävää,joillekin kestää pitempään löytää sopiva,josta on oikeasti kiinnostunut.
- Anonyymi
Pahimpia meillä ovat innostuneet supersosiaaliset "kehittäjät", pääosa suulaita naisia. Keksivät kaikkea pöhköä hömppää, kehittämiskokoustamista, kahvipalaveria ja juttelevat lähityöpäivinä lähes koko työajan vain työkavereiden kanssa vapaa-ajan jutuista kupponen kädessä. Nämä eivät saa oikeasti itse työssään mitään aikaiseksi, mutta pomojen silmissä tämä ihmistyyppi on kieroutuneessa nykyajassa se hyvä tyyppi jota palkitaan palkankorotuksin, hyvin tulospalkkioin jne. Me hiljaisemmat peruspuurtajat, tehokkaat, emme saa edes kiitosta.
- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Tunnetteko henkilökohtaisesti yhtään henkilöä joka varsinaisesti pitää työnteosta?
- Anonyymi
Tunnen montakin. Pidän itsekin työstäni,koska se on ihmisille mitä teen. Ei lattia siivooja kaipaa,vaan ihminen joka sillä kävelee. Ei teräs sorvia kaipaa,vaan tilaajat tarvitsevat osia. Jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen montakin. Pidän itsekin työstäni,koska se on ihmisille mitä teen. Ei lattia siivooja kaipaa,vaan ihminen joka sillä kävelee. Ei teräs sorvia kaipaa,vaan tilaajat tarvitsevat osia. Jne.
oikein. Olin Turun Varissuolla isolla rivitalotyömaalla 80 luvun alussa nuorena kloppina raksahommissa. Vanhempi yli 60 v ukko (pesunkestävä sodat käynyt punainen komu) sanoi että työtä ei saa tehdä hutiloiden sillä niihin uusiin asuntoihin tulee tavallisia ihmisiä asumaan. Ovat laittaneet pienet säästönsä kiinni asuntoon ja ottaneet lainaakin. Siksi työ pitää tehdä niin hyvin kuin osaa. Sekundaa ei saa päästää ikinä käsistänsä. Omat kinat työnantajan kanssa palkoista ja työehdoista on eri asioita. Niitä ei saa sekoittaa oman työnsä laadun kanssa. Työnteossa motivoi juurikin se tieto että oma työ ei mene hukkaan. Raksatapauksessa tieto siitä että asuntoon muuttava tavallinen ihminen kokee iloa kun asunto on juuri sitä mitä on ostanut. Asuntoihin muuttavia tuskin koskaan tapaa. Itselle riittää tieto että priimaa laatua tuli tehtyä ja joku tuntematon perhe on siitä kiitollinen. Jos työtä tekee vain yksinomaan palkkansa takia niin eihän se työn tulos ole silloin koskaan primaa. Ammattitaito ei kehity jos työ tuntuu aina kauhealta pakkopullalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oikein. Olin Turun Varissuolla isolla rivitalotyömaalla 80 luvun alussa nuorena kloppina raksahommissa. Vanhempi yli 60 v ukko (pesunkestävä sodat käynyt punainen komu) sanoi että työtä ei saa tehdä hutiloiden sillä niihin uusiin asuntoihin tulee tavallisia ihmisiä asumaan. Ovat laittaneet pienet säästönsä kiinni asuntoon ja ottaneet lainaakin. Siksi työ pitää tehdä niin hyvin kuin osaa. Sekundaa ei saa päästää ikinä käsistänsä. Omat kinat työnantajan kanssa palkoista ja työehdoista on eri asioita. Niitä ei saa sekoittaa oman työnsä laadun kanssa. Työnteossa motivoi juurikin se tieto että oma työ ei mene hukkaan. Raksatapauksessa tieto siitä että asuntoon muuttava tavallinen ihminen kokee iloa kun asunto on juuri sitä mitä on ostanut. Asuntoihin muuttavia tuskin koskaan tapaa. Itselle riittää tieto että priimaa laatua tuli tehtyä ja joku tuntematon perhe on siitä kiitollinen. Jos työtä tekee vain yksinomaan palkkansa takia niin eihän se työn tulos ole silloin koskaan primaa. Ammattitaito ei kehity jos työ tuntuu aina kauhealta pakkopullalta.
Tyhmä moraali.
- Anonyymi
Mitäs menitte sinne työpaikkoihinne. Ei kukaan pakota. Kukaan täällä suomessa ei voi sanoa että olisi kiristetty/pakotettu esim. aseella uhaten mennä työpaikkaan.
- Anonyymi
Sina on nälkä. Ja laskuja. Tietysti eihän jokainen päivä töissä ole kultainen. Mutta tulee uusia päiviä, ja yksikin kultainen nappiin tehty päivä, tuo jaksamista. Kaikkein parasta on kuulla ihmisiltä että oma työn kulki on hyvää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943