Venlaflaxin 2022

Anonyymi

Kokemuksia venlaflaxin nimisestä lääkkeestä?
Itsellä annostus 75mg/vrk. Alussa pari päivää etovaa oloa ja haukottelen paljon. Väsymys lisääntynyt tosi paljon. Eilen kun katsoin peilistä silmiäni niin pupillit heitti edestakasin pienemmäks ja suuremmaks.. rupes vähä kuumottaa. Kellää vastaavanlaisia kokemuksia? Entä apu masennukseen tai sos. tilanteiden pelkoon? Asiallisia vastauksia kiitos niin saadaan tästä hyvä ketju.

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselleni heitti joku joskus vitsinä Venlafaksiinit aloittaessani, että olenko vetänyt huumeita koska pupillini oli niin isot. Oikeastaan hän oli aika oikeassa, laillisia huumeitahan masennuslääkkeet on, näin jälkikäteen sen opin kokemuksen kautta. Toki psykiatria voi väittää muuta, mutta mikä ero huumeilla on masennuslääkkeisiin? Yhteneväisyyksiä on huomattavasti. Labrassa kehiteltyjä välittäjäaineita ja reseptoritoimintaa muokkaavia kemikaaleja, johon keho mukautuu. Veivaavat samoja välittäjäaineita hiukan eri lailla mihin huumeetkin vaikuttaa. Muuttavat reseptorien toimintaa keinotekoisesti mistä seuraa ketjureaktio erilaisia asioita kehossa mistä kaikki ei ole myönteisiä asioita. Masennuslääke häiritsee kehon toimintaa. Lopettamisesta seuraa säännöllisen käytön myötä vieroitusoireet, kuten huumeissa. Lopetin venlafaksiinin n.kuukaudessa, koska se aiheutti hermostuneisuuden tunnetta ja yöheräilyä. Aikanaan koin toisen masennuslääkkeen vieroitusoireet myöhemmin, jotka eivät olleet leikkiä.
      Autonominen hermosto säätelee pupillien kokoa. Tajusin jälkikäteen että masennuslääkkeet sotkevat autonomisen hermoston toimintaa ja balanssia ja vieroitusoireetkin voi olla osittain tästä kumpuavia. Epäluonnollisen kokoiset pupillit on vain yksi ilmentymä siitä kun masennuslääkkeet sotkee kehon normaaleja toimintoja. Psykiatria tosin tuosta on hiljaa koska ovat keskittyneet vaan leikimään ihmisten aivoilla. Oikeastihan heidän tarjoamansa aineet vaikuttaa laajaasti hermostoon ja ympäri kehoa. Siksi myös haitat ja viekkarit tuntuvat ympäri kehoa. Eivät nuo mömmöt ole kovin spesifisti vaikuttavia. Välittäjäaineet kun vaikuttavat niin moneen asiaan kehossa.

    • Anonyymi

      Oon 2015 syksystä syönyt Venlafaksiinia. Alkuun yli 300 mg. Myöhemmin laskettiin, kun ihmettelin väsymystä ja nukkumista. Nyt 225 mg. Kyllä se väsyttää jonkun verran, koska toi vähentäminen piristi.

      Jouluna yritin öö vähentää annosta 150 milligrammaan. Mutta sitten rupesin tuntumaan tunteet liiaksi ja tuntumaan toimintakyvyttömältä ja masentuneelta. No nostin illalla annoksen takaisin vanhaan ja heti aamulla oli pirteä mieli.

      Netissä oli, että kyseessä on silloin lopetusoire, jos lääkkeen nosto vaikuttaa heti.

      Niin no. Koen, että pitää mielialan positiivisena ja iloisena. Tasaa tunteita ja pitää toimintakykyä.

      Ennen olen ollut ailahteleva tunteiltani, helposti ylirasittuneena itkuinen tai huudan, jaksaminen menee.

      Eli lääkkeen vaikutukset nostaa itsetuntoa. En tiedä väsyttääkö sitten liikaa silti.

    • Anonyymi

      Mielestäni lääke on hyvä. Olen käyttänyt jotain 4v. 150 mg. Olen havainnut vain sen että jos jää ottamatta niin painajaisunet alkaa.

    • Anonyymi

      Aloitin venlafaksiinin vasta muutama pvä sitten. Ainoa sivuoire on ruokahalun väheneminen, ja juon paljon vettä. En koe tuota ruokahalun vähenemistä huonona asiana; edellinen lääke piti yllä jatkuvaa nälän tunnetta ja paino nousi muutaman kilon. Jos venlafaksiinin avulla kohenee mieliala ja paino laskee, se on plussaa vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe