Jeesus ei kumonnut sabattia!

Anonyymi

On täysin Raamatun ja Jeesuksen opetusten vastaista väittää, että Jeesus olisi kumonnut sapatin!

Ne ovat Sielunvihollisen levittämiä, Jumalan vastaisia oppeja, joita sielunsa Saatanalle myyneet kadotuksen lapset levittävät, että sabatti olisi muka kumottu!

Jeesus ei sabattia kumonnut!

Matteuksen evankeliumi:
24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

2.Mooseksen kirja:
16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."

Matteuksen evankeliumi:
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

26

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
      16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Se tarkoittaa myös lakiin liitettyjä rajoja!

Mooseksen laki oli annettu vain Israelia varten ja se sisältää muutakin kuin käskyt.
        Ja joka rikkoo yhtä Vanhan liiton kohtaa rikkoo koko liiton.
        Ei meitä saatettu tahallaanrikkojiksi Jeesuksen toimesta.

5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Jumala poisti kaiken mahdollisuuden rikkoa Jumalaa vastaan asettamalla Uuden Liiton.
        Vanha liitto oli Jumalan nimessä asetettu ja Uusi Liitto on Jeesuksen nimessä asetettu.
        Uudessa liitossa rikkomiset kohdentuvat liiton päämieheen ja asettajaan Jeesukseen, ei Jumalaan.

1.Timoteuksen kirje:
        4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Jeesuksella on kaikki se valta minkä Jumala antoi ihmisen hallinnan alaiseksi jo luomiskertomuksessa.

Jumala on suurempi kuin koko luomakunta ja muut ovat häntä vähäsempiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tarkoittaa myös lakiin liitettyjä rajoja!

Mooseksen laki oli annettu vain Israelia varten ja se sisältää muutakin kuin käskyt.
        Ja joka rikkoo yhtä Vanhan liiton kohtaa rikkoo koko liiton.
        Ei meitä saatettu tahallaanrikkojiksi Jeesuksen toimesta.

5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Jumala poisti kaiken mahdollisuuden rikkoa Jumalaa vastaan asettamalla Uuden Liiton.
        Vanha liitto oli Jumalan nimessä asetettu ja Uusi Liitto on Jeesuksen nimessä asetettu.
        Uudessa liitossa rikkomiset kohdentuvat liiton päämieheen ja asettajaan Jeesukseen, ei Jumalaan.

1.Timoteuksen kirje:
        4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Jeesuksella on kaikki se valta minkä Jumala antoi ihmisen hallinnan alaiseksi jo luomiskertomuksessa.

Jumala on suurempi kuin koko luomakunta ja muut ovat häntä vähäsempiä.

JEESUS SANOI:

Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luukkaan evankeliumi:

Kuka antoi Paavalille vallan kumota Jeesuksen puheita?

Itse otit tämän jakeen esille:

Matteuksen evankeliumi:

Kerro jae, jossa kerrotaan Paavalille (Saul-Paul-?) siirretyn tuon vallan?!
        Ja jos Jeesus olisi saanut KAIKEN vallan, niin silloinhan myös Jumala olisi jäänyt tuon Jeesuksen saaman vallan alle ja alaiseksi?!
        Kuka sen vallan Jeesukselle antoi?
        Eräs pakanakeisari vuonna 325 Nikeassa!!!
        Elikkä Jeesus ei ole noin sanonut, eikä asettautunut Jumalansa yläpuolelle, tältä kaiken vallan anastaen!!!
        Jeesus rakasti ja kunnioitti Jumalaamme!
        Jeesuksen ja meidän Jumalaa!

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

• Anonyymi

Apostolien teot:
      23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."

Apostolien teot:
      26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Apostolien teot:
      26:6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
      26:7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.

("juutalaiset syyttävät" juutalaista, fariseusta, Paavalia, joka on juutalainen fariseus?!?)

Filippiläiskirje:
      3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

Jeesuksen parantaessa ihmisiä sabattina, ei ollut sabatin kumoamista!

• Anonyymi

Kyllä minulla ainakin on joka päivä se päivä kun muistan Herraa ja hän on minun rauhani ja leponi, joka päivä.

• Anonyymi

Meidän tulee pyhittää joka päivä sillä koko elämämme on "Jumalanpalvelusta".
        Jummalan tahtoa pitää noudattaa aina muulloinkin kuin kirkon penkillä istuen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän tulee pyhittää joka päivä sillä koko elämämme on "Jumalanpalvelusta".
        Jummalan tahtoa pitää noudattaa aina muulloinkin kuin kirkon penkillä istuen.

Kyllä. Eikä ole rauhaa kenessäkään muussa kuin Jeesuksessa. Meneillään on yhteiskunnassa terveydellinen, sosiaalinen ja taloudellinen kriisi. Ja tätä kansaa paimentavat johtajatkin murehtivat vain säätä ja kurittavat sitä loputtomilla veroilla. Jos ei olisi Herraa, ei olisi keneen toivonsa panna.

• Anonyymi

Jokainen päivä ei ole sapatti. Viikkosapatti on perjantai-illasta lauantai-iltaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen päivä ei ole sapatti. Viikkosapatti on perjantai-illasta lauantai-iltaan.

Voihan sitä vähemmänkin niin halutessaan antaa elämästään Jumalalle. Jos sinulle yksi päivä viikossa riittää niin miksi me sinua siitä tuomitsisimme?

• >>Jeesus ei kumonnut sabattia!>>

Jeesus ei kumonnut Litteää Maata.

• Anonyymi

Kerrotko vielä, missä Jeesus ottaa kantaa siihen, onko maa litteä vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko vielä, missä Jeesus ottaa kantaa siihen, onko maa litteä vai ei.

Kerro ensin itse, missä Jeesusta pyydetään ottamaan kantaa siihen?

• Anonyymi

Kerrotko PasiToivonen3 vielä, missä Jeesus ottaa kantaa siihen, onko Volkkari hyvä auto vai ei.

• Anonyymi

Jeesus ei kumonnut mitään jota meille ei oltu määrättykään. Jumala sanoo ettei pidä ottaa muita jumalia Hänen rinnalleen tarkoittaen ettei meille voi määrätä ihmiskäskyjä noudatettavaksi Jumalan sanojen rinnalle sillä ne ovat epäjumalanpalvelusta.
        Kukaan ei ole opettajan asemassa Jumalan rinnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko PasiToivonen3 vielä, missä Jeesus ottaa kantaa siihen, onko Volkkari hyvä auto vai ei.

Missä kohden Raamattua on määräys vastata kysymyksiis?

• Anonyymi

Vain yhä vanhassa liitossa hirttäytyneet puhuvat sapatista. Lainalaiset palvelevat kuollutta lihan lakia joka naulittiin ristille.
      Sapatti on pelkkää paskan jauhantaa. Sitä ei enää ole.

• Anonyymi

Mitä naulittiin ristille ? Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona, esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnit.

Jeesus sanoikin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten kymmenenkäskyn laki on voimassa myöskin Uudessa Liitossa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä naulittiin ristille ? Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona, esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnit.

Jeesus sanoikin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten kymmenenkäskyn laki on voimassa myöskin Uudessa Liitossa.

1234567---

Kyllä siellä Golgatalla meni kymmenen käskyä, sapatti ja kaikki Jumalan israelilaisia varten annetut lait ja käskyt samalla naulauksella.
        Et sinä puupää ymmärrä että kaikki käskyt olivat lihan käskyjä. Ei hengen. Lihan käskyllä vaikka niitä olisi ollut miljoona, niitä noudattamalla pysyi hengissä ettei kivitetty kuoliaaksi.
        Sapatti on yksi lihan käsky jolla rajoitettiin tarkkaan mitä sai sapattina tehdä ja mitä ei!
        Se annettiin vain israelilaisia varten.
        Lopeta trolli höpötys ja siirry uuteen hengen, ei lihan liittoon!

• Anonyymi

Sanotko noin epäkunnioittavasti Jeesuksen jauhaneen pelkkää paskaa?
        Häpeä!

Matteuksen evankeliumi:

Luukkaan evankeliumi:

Fariseus Paavalikin yhä ympärileikkasi, kun ei `pelkkä´ kastaminen aina riittänyt!

Apostolien teot:
        16:3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.

• Anonyymi

Jos luulet noin et tunne mitä tarkoittaa Evankeliumi.
      Muilla kansoilla kuin Israelilla ei ollut määrätty sapattia.
      Jeesus sanoo ettei muuta lakia.

• Anonyymi

Somessa on yksi hyvä teksti aiheeseen liittyen, minä kopioin tähän:

"Sapatti on ikuinen liiton merkki

Helluntailaiselle liikemiehelle tuli pisto sydämeen, kun hän huomasi Raamatusta sapatin pitämisen olevan ikuinen merkki liitosta Jumalan kanssa. Hän soitti Raamatun tuntevalle ystävälleen, joka selitti, että sapatin pitäminen on ehto olla uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa. Liikemies oli vaivautunut, koska sapatin noudattaminen vähentäisi hänen tulojaan, mutta hän ei voinut kiistää lukemaansa.

Ihmisellä ei ole valtaa valita lepopäiväänsä. Sapatti on joka perjantain auringonlaskusta lauantaihin auringonlaskuun. Sapatin tarkoitus on muistuttaa, että Jumala loi maailman kuutena päivänä ja pyhitti seitsemännen päivän levolle. Sapatti on tarkoitettu ihmiselle virkistykseksi ja levoksi, minkä takia silloin ei saa käydä kauppaa eikä tehdä työtä, mutta hätää kärsiviä saa auttaa.

Sapatti on myös koetus. Jos tässä ajassa ei noudata sapattia, silloin ei pääse Herran pyhälle vuorelle. Tuhatvuotisessa valtakunnassa koko ihmiskunta tulee joka sapatti ja uudenkuunpäivä Herran Jeesuksen luokse viettämään lepopäivää sekä syömään juhla-aterian.

2. Moos. 31:17: "Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Jes. 56:6-7 (2017): "Silloin muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä, rakastaakseen Herran nimeä ja ollakseen hänen palvelijoitaan, kaikki ne, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät liitossani, tuon pyhälle vuorelleni ja ilahdutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otollisia alttarillani, sillä huoneeni nimenä on oleva kaikkien kansojen rukoushuone."

Jes. 66:23: "Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra."

Matt. 5:18: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."

• Anonyymi

Mutta sabattina saa valehdella netissä ja kieriskellä omassa pyhyydessään ja vainota Jeesuksen omia!!!!

• Anonyymi

Vuan mittee jos tuo mielikuvitus jahvetti oeskiin vaekuttanu Savossa. Silloin Raamatusta voes löytyä jottae tämmöstä:

2. Moos. 31:17: "Suakoon laavantai pysyä jonnii aekoo tai kaavemminnii merkkinä liitosta, jonka oun suattana teejän kanssana tehä, vuan kuutena päivänä minä isoherra, ehkä loin koko taevaan ja muan, tai suattaa olla että en, mutta aenakii seihtemäntenä päevänä joka tappaaksessa vuan ihan laeskana makkoilin.

• >>Kerrotko vielä, missä Jeesus ottaa kantaa siihen, onko maa litteä vai ei.>>

Sabatti alkaa illalla. Pallomaassa iltaa saattaa joutua odottamaan viikkoja tai kuukausia.

• Jeesus tiivisti sapatin kahteen lauseeseen: Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten ja sapattina on lupa tehdä hyvää.

• Anonyymi

Sitä sapattia ei pakanoilla ole koskaan ollutkaan. Miten se uuteen liittoon tuli kun muutkin israelilaisille annetut lait täytettiin Golgatalla. Mitään niistä ei ole, vain kaksi rakkauden käskyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4036
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2449
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1597
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1167
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1117
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      892
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      851
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      101
      829
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      810
    Aihe