Minulla on ollut vuosia verenpainelääkitys.Luin juuri että verenpainelääkkeet pitäisi ottaa illalla kun itse olen ottanut aina aamulla.Miten tuon vaihdon voisi tehdä? Tuleeko lääkettä liikaa jos olen ottanut lääkkeet aamulla ja samana päivänä otan illalla vai pitäisikö jättää yksi kerta aamulla ottamatta? Minulla on käytössä kaksi verenpainelääkettä.
Lääkkeiden oton ajankohdan vaihto
7
69
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä on käytössä kaksi lääkettä kun hoidetaan verenpainetta. Siirrät vain lääkkeen oton iltaan. Jätät aamulla ottamatta ja otat illalla. Siitä tuskin koituu vahinkoa. Ihmiset tämän tästä unohtavat lääkkeen oton eikä siitä koidu mitään vahinkoa
- Anonyymi
Siitä iltaottamisesta on yksi tutkimus joka ei edes täsmennä mitä verenpainelääkkeitä siinä tutkittiin. Älä sörki ajoitusta itse, keskustele lääkärin kanssa
- Anonyymi
Itsellämi myös verenpainelääkitys.
En muista määräsikö lääkäri laakken otettavaksi aamulla mutta aloin ottamaan sitä iltaisin.
Kerroin kotrollikäynnillä että otan lääkkeen iltalääkkeenä ja lääkäri vain tuumasi että se on hyvä vaihtoehto.
Todennäköisesti lääkärit eivät ota kantaa verenpainelääkkeen oton ajankohtaan.
Otan myös tulehduskipulääkkeet illalla sillä haluan että niiden vaikutus hiipuu iltaa kohti aktiiviseen aikaan jolloin ei kivut haittaa niin paljon. Yökipu vaikuttaisi yöuniin.
Verenpaineessa taasen on tiedossa että liikkuessa verenpaine on keskimäärin alempana kuin vaakatasossa levossa.
- Anonyymi
Otat puolikkaan aamulla ja puolikkaan illalla. Seuraavana päivänä kokonaisen illalla.
- Anonyymi
Näin tein hetken pähkäiltyäni.Terveisin aloittaja.
- Anonyymi
Jos lääkkeen ottamisen ajankohta olisi merkityksellinen, se olisi mainittu lääkkeen pakkaus selosteessa.
Jos ajankohtaa ei ole mainittu, sillä ei ole merkitystä.- Anonyymi
Lääkärit kirjoittelevat mitä sattuu resepteihin.
Jos en väärin muista oli mullakin kerran ohjeistus että 2 tablettia 10 krt. vuorokaudessa.
Apteekissa vähän ihmetteli johon sitten suomensin että tarkoitti varmaan 2 tablettia 10 vuorokautta.
Reseptissä ja näinollen pakkauksen tarraan voi tulla teksti että iltaisin tai aamuisin vaikkei välttämättä ole mitään merkitystä ajalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126