90-luvun puolivälissä kauhisteltiin, kun erään kunnan veroprosentti oli 18%.
Nyt Halsualla se on jo 23,5%.
Onhan se epätoivoista yrittää tienata 50 000 € ylimääräistä sähköautoon, kun kunta vie ison siivun, sitten vielä valtio ja sähkökauppias. Viimeiset menee bensiiniin, että pääsee sinne töihin.
No fakta on se, että Suomessa on liian kevyt verotus. Tästä syystä valtion pitää ottaa velkaa, vaikka esim. terveydenhoito on leikattu rappiotilaan.
Suomalaisten verotus on järkyttävän kovaa. Milläs rahalla se sähköauto pitäisi ostaa??
91
634
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän tuo kunnallisvero ja muutos jostain 90-luvusta tähän päivään kerro yhtään mitään. Pitäisi ottaa huomioon kokonaisverotus ja laskea se mitä oikeasti jää käytettäväksi.
- Anonyymi
Tämän maan rahat menevät tehottomaan terveydenhuoltoon sekä eläkkeisiin. Tehdään se velkarahalla.
- Anonyymi
Tuo eläke tulee sinullekin joskus ajankohtaiseksi ja sitten huomaat ettei se duunarilla kaksinen ole. Olisiko sulla jokin muu kuin eläke millä suomalainen työelämänsä päättänyt vanhempi kansalainen eläisi sen 20-30 vuotta minkä elää? Jokainen työntekijä maksaa eläkkeensä itse koko työhistorian ajan ja sitä pottia kuluttaa sitten aikanaan.
- Anonyymi
Tukijulleille, matuille, asumistukiin, kaikenlaiseen hömppään taiteilijoista lähtien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo eläke tulee sinullekin joskus ajankohtaiseksi ja sitten huomaat ettei se duunarilla kaksinen ole. Olisiko sulla jokin muu kuin eläke millä suomalainen työelämänsä päättänyt vanhempi kansalainen eläisi sen 20-30 vuotta minkä elää? Jokainen työntekijä maksaa eläkkeensä itse koko työhistorian ajan ja sitä pottia kuluttaa sitten aikanaan.
Tuossapa oli typerä kommentti! Jos ymmärtäisit eläkkeiden toimintaperiaatteesta yhtään mitään, olisit jättänyt tekstistäsi yli puolet pois.
Ja toiseksi, eläkkeitä maksetaan tällä hetkellä noin 30 mrd euroa vuodessa, kun koko terveydenhuoltosektorin kustannus on noin 20 miljardia. Revi siitä, mutta opettele aluksi alkeet.
Tämän maan rahat menevät tehottomaan terveydenhuoltoon sekä eläkkeisiin: yhteensä nämä kaksi vievät vuodessa yli 50 miljardia euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossapa oli typerä kommentti! Jos ymmärtäisit eläkkeiden toimintaperiaatteesta yhtään mitään, olisit jättänyt tekstistäsi yli puolet pois.
Ja toiseksi, eläkkeitä maksetaan tällä hetkellä noin 30 mrd euroa vuodessa, kun koko terveydenhuoltosektorin kustannus on noin 20 miljardia. Revi siitä, mutta opettele aluksi alkeet.
Tämän maan rahat menevät tehottomaan terveydenhuoltoon sekä eläkkeisiin: yhteensä nämä kaksi vievät vuodessa yli 50 miljardia euroa.Eläkkeitä maksavat eläjevakuutusyhtiöt niistä rahoista joita eläkeläiset ovat työssäkäydessään palkastaan pakolla maksaneet. Joka kuukausi osa meidän jokaisen palkasta menee siivu eläkekassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeitä maksavat eläjevakuutusyhtiöt niistä rahoista joita eläkeläiset ovat työssäkäydessään palkastaan pakolla maksaneet. Joka kuukausi osa meidän jokaisen palkasta menee siivu eläkekassaan.
Kannattaa nyt oikeasti opetella tuo asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeitä maksavat eläjevakuutusyhtiöt niistä rahoista joita eläkeläiset ovat työssäkäydessään palkastaan pakolla maksaneet. Joka kuukausi osa meidän jokaisen palkasta menee siivu eläkekassaan.
Tulee sinne paljon rahaa sijotuksistakin, mitään eläkekriisiä ei edes ole ellei maksettaisi matuille ja naisille leskeneläkkeitä, nyt jo nuorille avoleskillekin.
- Anonyymi
Eipä taida poika ihan ymmärtää tuota kunnallisveroa lainkaan ja mistä ja paljonko se vie bruttopalkasta.
- Anonyymi
Keskivertokansalaiset ovat aina ajaneet käytetyillä autoilla. Sähköautoissakin homma menee aivan samalla tavalla. Tavallisen kansalaisen ensimmäinen sähköauto on käytetty sähköauto.
Aivan huuhaa-juttuja miettiä että yhtäkkiä tavikset alkaisivat ostamaan uusia autoja. Ei ne ole koskaan ostaneet uusia polttiksia eikä ne tule ostamaan koskaan uusia sähköautoja. Tämä on aivan perus maalaisjärkeä.- Anonyymi
Käytetyn polttiksen uusi akku ei kuitenkaan maksa kymmeniä tuhansia euroja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyn polttiksen uusi akku ei kuitenkaan maksa kymmeniä tuhansia euroja...
Ei maksa käytetyn sähköautonkaan akku. Ei niihin vanhoihin sähköautoihin aleta akkuja vaihtamaan vaikka ne eivät 10 vuotta vanhna enää olekaan täydessä terässä. Niitä vaan lataillaan sitten vähän tiheämpään.
Kun range putoaa 400km --> 200km niin se ei haittaa taviksen elämää millään tapaa. Kaupassa ja töissä saa käytyä aivan samalla tapaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa käytetyn sähköautonkaan akku. Ei niihin vanhoihin sähköautoihin aleta akkuja vaihtamaan vaikka ne eivät 10 vuotta vanhna enää olekaan täydessä terässä. Niitä vaan lataillaan sitten vähän tiheämpään.
Kun range putoaa 400km --> 200km niin se ei haittaa taviksen elämää millään tapaa. Kaupassa ja töissä saa käytyä aivan samalla tapaa.Haittaa melkoisesti kun jättää pakkasella tienreunaan, saattaa haitata siihen törmääjääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa käytetyn sähköautonkaan akku. Ei niihin vanhoihin sähköautoihin aleta akkuja vaihtamaan vaikka ne eivät 10 vuotta vanhna enää olekaan täydessä terässä. Niitä vaan lataillaan sitten vähän tiheämpään.
Kun range putoaa 400km --> 200km niin se ei haittaa taviksen elämää millään tapaa. Kaupassa ja töissä saa käytyä aivan samalla tapaa.Eihän ne paskat akut ota edes varausta vastaan, jäätyvät talvella pakkasessa piloille kun varaus putoaa, käyvät epävakaiksi, polttavat autoja ja rakennuksia sitten sytyttyään tuleen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne paskat akut ota edes varausta vastaan, jäätyvät talvella pakkasessa piloille kun varaus putoaa, käyvät epävakaiksi, polttavat autoja ja rakennuksia sitten sytyttyään tuleen...
Aivan höpöhöpö-juttuja taas. Akut toimivat yli 20 vuotta eivätkä ne jätä ketään tien päälle niinkuin vanhoilla polttisruktuilla on tapana.. Ainoa mitä niihin tulee on että kapasiteetti putoaa iän myötä.
TM:"Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan höpöhöpö-juttuja taas. Akut toimivat yli 20 vuotta eivätkä ne jätä ketään tien päälle niinkuin vanhoilla polttisruktuilla on tapana.. Ainoa mitä niihin tulee on että kapasiteetti putoaa iän myötä.
TM:"Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/Onko tesla siis ohjelmoinut akut kuolemaan 8 vuoden jälkeen että pääsevät rahastamaan uusilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan höpöhöpö-juttuja taas. Akut toimivat yli 20 vuotta eivätkä ne jätä ketään tien päälle niinkuin vanhoilla polttisruktuilla on tapana.. Ainoa mitä niihin tulee on että kapasiteetti putoaa iän myötä.
TM:"Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoauton-akun-vaihtaminen/Kiinalaisssa akut saattaa kestää vain pari vuotta, sähkömopoissa ei välttämättä vuottakaan, äsken vasta oli juttua lehdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tesla siis ohjelmoinut akut kuolemaan 8 vuoden jälkeen että pääsevät rahastamaan uusilla?
Pelkkää tyhjän huutelua taas. Ei ole sun jutuissa mitään villoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää tyhjän huutelua taas. Ei ole sun jutuissa mitään villoja.
Onhan tuota tehty pienkoneissakin, akkuimureissa kestävät usein vain takuuajan, sitten lakkaa toimimasta kerralla, apple tekee tahallaan lyhytikäisiä tai heikentävät ohjelmallisesti ja rahastavat yli 300€ vaihdosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuota tehty pienkoneissakin, akkuimureissa kestävät usein vain takuuajan, sitten lakkaa toimimasta kerralla, apple tekee tahallaan lyhytikäisiä tai heikentävät ohjelmallisesti ja rahastavat yli 300€ vaihdosta.
Se mitä on tehty pienkoneissa ei vaikuta autoihin.
TM:"Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä on tehty pienkoneissa ei vaikuta autoihin.
TM:"Akkujen kestoikä näyttää olevan paljon pidempi kuin autovalmistajatkaan ovat uskoneet. Eniten dataa on kertynyt Nissanin ja Teslan akuista, ja näyttää, että normaalin auton elinkaaren jälkeen akun energiasisällöstä on yleensä jäljellä yli 80 prosenttia. Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan."Nissan tekeekin järkiautoja kohtuuhinnalla, tesla on jotain aivan muuta ja kokemukset niistä paljon huonompia. 22 vuoden käyttöikään tuskin uskoo kukaan ja enemmän vaikuttaa latauskerrat. Teholataus myös kuluttaa akut nopeammin loppuun, samoin pakkaset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissan tekeekin järkiautoja kohtuuhinnalla, tesla on jotain aivan muuta ja kokemukset niistä paljon huonompia. 22 vuoden käyttöikään tuskin uskoo kukaan ja enemmän vaikuttaa latauskerrat. Teholataus myös kuluttaa akut nopeammin loppuun, samoin pakkaset.
"22 vuoden käyttöikään tuskin uskoo kukaan ja enemmän vaikuttaa latauskerrat."
Uskon kyllä paljon enemmän Teslan ja Nissanin tutkimuksia kuin tämän palstan huru-ukkoja jotka vetävät aivan tunnepohjalta ja pisimmät kokemukset heillä on lyijyakuista. Sieltä historiasta kai tämä teholatauksen turmiollisuuskin on kaiveltu.
Varsinkin kun tietää että oikeassa elämässä autoja ladataan melkein aina hitaasti kotona ja lataustaso pysyy välillä 10-80%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"22 vuoden käyttöikään tuskin uskoo kukaan ja enemmän vaikuttaa latauskerrat."
Uskon kyllä paljon enemmän Teslan ja Nissanin tutkimuksia kuin tämän palstan huru-ukkoja jotka vetävät aivan tunnepohjalta ja pisimmät kokemukset heillä on lyijyakuista. Sieltä historiasta kai tämä teholatauksen turmiollisuuskin on kaiveltu.
Varsinkin kun tietää että oikeassa elämässä autoja ladataan melkein aina hitaasti kotona ja lataustaso pysyy välillä 10-80%.Uskon kyllä että uskot teslan huru-ukkojen myyntipuheita, minä uskon käyttäjien kokemuksiin. Eihän niitä ole kovn kauaa vielä ollut, silti kalliita vikoja valtavasti ja romuttamolle kun akkuja ei kannata edes vaihtaa. Kun räjähtää tai autopilotilla pääsee hengestään niin sitten ei tarvitse murehtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon kyllä että uskot teslan huru-ukkojen myyntipuheita, minä uskon käyttäjien kokemuksiin. Eihän niitä ole kovn kauaa vielä ollut, silti kalliita vikoja valtavasti ja romuttamolle kun akkuja ei kannata edes vaihtaa. Kun räjähtää tai autopilotilla pääsee hengestään niin sitten ei tarvitse murehtia.
Tesla on vain yksi joka on noita tutkimuksia tehnyt ja ne kaikki ovat samansuuntaisia.
Sen sijaan täällä ei ole esitetty mityään tutkimuksia joissa akkujen kestoiäksi olisi saatu jotain 10 tai edes 15 vuoden lukemia. Nämä akkujen rikkoja manaavat ovat täysin oman tunteen ja mutun varassa. Ei ensimmäistäkään tutkimukseen perustuvaa argumenttia.
Maailmalla on niin paljon polttiksiin tarrautuvaa isoa rahaa että siellä on varmasti yritetty kaivaa kaikki mahdollinen negatiivinen sähköautoihin liittyvä. Kaivelkaa niitä ja esitelkää niitä. Nyt olette vain tyhjän puhujia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on vain yksi joka on noita tutkimuksia tehnyt ja ne kaikki ovat samansuuntaisia.
Sen sijaan täällä ei ole esitetty mityään tutkimuksia joissa akkujen kestoiäksi olisi saatu jotain 10 tai edes 15 vuoden lukemia. Nämä akkujen rikkoja manaavat ovat täysin oman tunteen ja mutun varassa. Ei ensimmäistäkään tutkimukseen perustuvaa argumenttia.
Maailmalla on niin paljon polttiksiin tarrautuvaa isoa rahaa että siellä on varmasti yritetty kaivaa kaikki mahdollinen negatiivinen sähköautoihin liittyvä. Kaivelkaa niitä ja esitelkää niitä. Nyt olette vain tyhjän puhujia.Ei yli 10 vuoden tutkimuksia ja kokemuksia tesloista voi ollakaan, mutta huono laatu ja huono akkujen kestävyys ehditty jo hyvin todeta. Ylihintaista paskaa millä ei ole mitään arvoa vanhemmiten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yli 10 vuoden tutkimuksia ja kokemuksia tesloista voi ollakaan, mutta huono laatu ja huono akkujen kestävyys ehditty jo hyvin todeta. Ylihintaista paskaa millä ei ole mitään arvoa vanhemmiten.
Tesla on vain yksi sähköautojen valmistajista. Teslan laatu ei tarkoita kaikkien sähköautojen laatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yli 10 vuoden tutkimuksia ja kokemuksia tesloista voi ollakaan, mutta huono laatu ja huono akkujen kestävyys ehditty jo hyvin todeta. Ylihintaista paskaa millä ei ole mitään arvoa vanhemmiten.
On älytöntä kuvitella että nyt valmistettujen akkujen kestävyyttä kuvaisi 10, 15 tai 20 sitten valmistettujen akkujen live-seuranta ja siitä vedetyt johtopäätökset.
Sulla ei ole kovin paljon loogista ajattelua suotu. Tyhmempikin ymmärtää että nyt valmistetut akut ovat paljon edellä 10 tai 15 vuotta sitten valmistettuja akkuja.
Mietipä nyt vähän itsekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On älytöntä kuvitella että nyt valmistettujen akkujen kestävyyttä kuvaisi 10, 15 tai 20 sitten valmistettujen akkujen live-seuranta ja siitä vedetyt johtopäätökset.
Sulla ei ole kovin paljon loogista ajattelua suotu. Tyhmempikin ymmärtää että nyt valmistetut akut ovat paljon edellä 10 tai 15 vuotta sitten valmistettuja akkuja.
Mietipä nyt vähän itsekin.Heheh, tesla-uskovaiset ovat yhtä hölmöjä kuin apple-uskovaiset, niissäkin on surkeat akut kaiken muun lisäksi, mutta järjettömästi ylihintaa.
Aina on osattu tehdä hyviä ja huonoja akkuja, eniten tekee voittoa myymällä huonoja autoja ja akkuja kalliilla hölmöille, varsinkin kun rahastetaan nillä huolloilla ja varaosilla yhtä järjettömästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheh, tesla-uskovaiset ovat yhtä hölmöjä kuin apple-uskovaiset, niissäkin on surkeat akut kaiken muun lisäksi, mutta järjettömästi ylihintaa.
Aina on osattu tehdä hyviä ja huonoja akkuja, eniten tekee voittoa myymällä huonoja autoja ja akkuja kalliilla hölmöille, varsinkin kun rahastetaan nillä huolloilla ja varaosilla yhtä järjettömästi.Oletko mielestäsi älyltäsi ylivoimainen ja järkevämpi kuin kukaan muu?
Onko sinua edellisen vuoksi ja onko sinua aina ollut mahdotonta saada ostamaan mitään, mitä et voisi järkiperäistää?
Et varmuudella ole koskaan tehnyt heräteostosta, jonka arvo ylittäisi kaksi euroa.
Oletko koskaan ostanut mitään ilman tarkkaa vertailua tai alle kuukauden harkinta-aikaa.
Oletko vaikea ihmisluonne tai ainkin todella itsepäinen?
Ei tarvitse vastata, ellet halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko mielestäsi älyltäsi ylivoimainen ja järkevämpi kuin kukaan muu?
Onko sinua edellisen vuoksi ja onko sinua aina ollut mahdotonta saada ostamaan mitään, mitä et voisi järkiperäistää?
Et varmuudella ole koskaan tehnyt heräteostosta, jonka arvo ylittäisi kaksi euroa.
Oletko koskaan ostanut mitään ilman tarkkaa vertailua tai alle kuukauden harkinta-aikaa.
Oletko vaikea ihmisluonne tai ainkin todella itsepäinen?
Ei tarvitse vastata, ellet halua.En ole tehnyt huonoja kalliita ostoksia, halvoissa voi ottaa riskejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tehnyt huonoja kalliita ostoksia, halvoissa voi ottaa riskejä.
Respect! Olet kaikissa mahdollisissa mittakaavoissa ihan ylivoimainen - hienoa isäainesta. Tiedoksi kaikki rikkaat ja kauniit naiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheh, tesla-uskovaiset ovat yhtä hölmöjä kuin apple-uskovaiset, niissäkin on surkeat akut kaiken muun lisäksi, mutta järjettömästi ylihintaa.
Aina on osattu tehdä hyviä ja huonoja akkuja, eniten tekee voittoa myymällä huonoja autoja ja akkuja kalliilla hölmöille, varsinkin kun rahastetaan nillä huolloilla ja varaosilla yhtä järjettömästi."Heheh, tesla-uskovaiset ovat yhtä hölmöjä kuin apple-uskovaiset, niissäkin on surkeat akut kaiken muun lisäksi, mutta järjettömästi ylihintaa."
Nyt iskit kirveesi kiveen ja haukut väärää puuta. En ostaisi koskaan Teslaa.
Sanoin vain että on logiikan kannalta täysin idioottimaista perustaa ostamistaan 20 vuotta vanhan tuotteen kestävyysseurantaan.
Tuon tarkastelun paras tulos on se että kannattiko oastaa 20 vuotta sitten jotain tuotetta vai ei.
Tuollaisen tarkastelun tulos siihen mitä kannattaa ostaa tänään on täysin nollan arvoinen. Kun kukaan ei enää tee niitä samoja akkuja kuin 20 vuotta sitten tehtiin.
Kai ymmärrät miten koko ajatus vanhan teknologian kestävyyden tutkimisella on tämän päivän ostopäätösten tekemisessä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heheh, tesla-uskovaiset ovat yhtä hölmöjä kuin apple-uskovaiset, niissäkin on surkeat akut kaiken muun lisäksi, mutta järjettömästi ylihintaa."
Nyt iskit kirveesi kiveen ja haukut väärää puuta. En ostaisi koskaan Teslaa.
Sanoin vain että on logiikan kannalta täysin idioottimaista perustaa ostamistaan 20 vuotta vanhan tuotteen kestävyysseurantaan.
Tuon tarkastelun paras tulos on se että kannattiko oastaa 20 vuotta sitten jotain tuotetta vai ei.
Tuollaisen tarkastelun tulos siihen mitä kannattaa ostaa tänään on täysin nollan arvoinen. Kun kukaan ei enää tee niitä samoja akkuja kuin 20 vuotta sitten tehtiin.
Kai ymmärrät miten koko ajatus vanhan teknologian kestävyyden tutkimisella on tämän päivän ostopäätösten tekemisessä?En ole kirjoittanut mitään ostamisistasi, mutta iskit kirveesi kiveen väittämällä että tiedot teslasta perustuisi mihinkään 20 vuotta vanhoihin tuotteisiin, ihan käyttäjien kokemuksiin ne perustuu. Samaa rahastamista mielikuvilla ja ylihintaisilla huonoilla tuotteilla toki tapahtuu muuallakin ja voi hyvin verrata esim appleen.
Vain sinä olet väittänyt että akut olisi nykyään automaattisesti parempia kuin ennen, niitä on tehty hyviä ja huonoja aina, samoin kaikki muukin laatu vaihtelee ja teslalla se on etenkin hintaan nähden erittäin huonoa.
Tehokkaammat sähkömoottorit ei maksa kovinkaan paljon enemmän verrattuna pienempi tehoisiiin, akkuja tarvitsevat enemmän, mutta nekin ovat huonoja eivätkä nosta hintaa lähellekään noin paljon. Mikään ei puolla teslan korkeaa hintaa, siksi se tekeekin järjettömiä voittoja kuten apple.
Kai ymmärrät ettei viherajatteluun kuulu patteriautoistakaan sen enmpää kuin kännyköistä tehdä lyhytikäisiä kertakäyttötuotteita? Myös akkujen vaihto pitää olla kohtuuhintaista ja auton kestää ainakin se 20 vuotta. Kännyköille EU vaatiikin jo pitempää kestoa ja päivityksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut mitään ostamisistasi, mutta iskit kirveesi kiveen väittämällä että tiedot teslasta perustuisi mihinkään 20 vuotta vanhoihin tuotteisiin, ihan käyttäjien kokemuksiin ne perustuu. Samaa rahastamista mielikuvilla ja ylihintaisilla huonoilla tuotteilla toki tapahtuu muuallakin ja voi hyvin verrata esim appleen.
Vain sinä olet väittänyt että akut olisi nykyään automaattisesti parempia kuin ennen, niitä on tehty hyviä ja huonoja aina, samoin kaikki muukin laatu vaihtelee ja teslalla se on etenkin hintaan nähden erittäin huonoa.
Tehokkaammat sähkömoottorit ei maksa kovinkaan paljon enemmän verrattuna pienempi tehoisiiin, akkuja tarvitsevat enemmän, mutta nekin ovat huonoja eivätkä nosta hintaa lähellekään noin paljon. Mikään ei puolla teslan korkeaa hintaa, siksi se tekeekin järjettömiä voittoja kuten apple.
Kai ymmärrät ettei viherajatteluun kuulu patteriautoistakaan sen enmpää kuin kännyköistä tehdä lyhytikäisiä kertakäyttötuotteita? Myös akkujen vaihto pitää olla kohtuuhintaista ja auton kestää ainakin se 20 vuotta. Kännyköille EU vaatiikin jo pitempää kestoa ja päivityksiä.Sinun ajattelusi kapeakatseisuus kulminoituu siihen että kierrätät kaiken ajattelusi Teslaan ja Appleen. Kumpikaan ei edusta koko toimialaansa mutta se ei mahdu sinun umpimielesyytesi.
https://www.zhidou-overseas.com/a520/?gclid=CjwKCAiA6seQBhAfEiwAvPqu12IN22YF7r25ctKjnfnr8qkiYO79Ku4wo9eVbh6oNxjtbZQ3bOvYjBoCPiYQAvD_BwE
Nämä autot määrittävät autoilun tulevaisuuden. Ei Tesla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ajattelusi kapeakatseisuus kulminoituu siihen että kierrätät kaiken ajattelusi Teslaan ja Appleen. Kumpikaan ei edusta koko toimialaansa mutta se ei mahdu sinun umpimielesyytesi.
https://www.zhidou-overseas.com/a520/?gclid=CjwKCAiA6seQBhAfEiwAvPqu12IN22YF7r25ctKjnfnr8qkiYO79Ku4wo9eVbh6oNxjtbZQ3bOvYjBoCPiYQAvD_BwE
Nämä autot määrittävät autoilun tulevaisuuden. Ei Tesla.Minähän myönsin että Nissan tekee järkiautoja tesloihin verrattuna, kiinalaisten mopoautojen akut sen sijaan ei ole kestäneet kuin 1-2 vuotta, äsken vasta oli lehdessä juttua. Hallitus kuitenkin tukee myös teslojen ja muiden ylitehokkaiden ostoa, vaikka puhtaampi sähkö ei riitä nytkään ja tuskin ihan heti tulevaisuudessakaan, hiilivoiman käyttö vaan lisääntynyt maailmalla.
- Anonyymi
Kyllä säästeliäs pääsee vaurastumaan Suomessakin. Se vain pitää pitää mielessä, että vain asunto kannattaa ostaa velaksi ja muut hankinnat sen päälle niin, että jotain jää säästöönkin.
Sitten kun asunto on velaton, on aika pieni matka siihen että voi myös käteisellä ostaa uuden sähköauton. Meinaan jos 250 000 asuntolaina on maksettu 12 vuodessa pois, joka vauhti ainakin tavalliselta pariskunnalta onnistuu helposti, niin eihän 50 000€ säästöön sen jälkeen kestä kuin kaksi ja puoli vuotta. Todennäköisesti ei edes sitä, kun tuollaisen 12 vuoden aikana pitäisi kyllä tulla tuon verran säästöönkin.
Suurin osa suomalaisista ei ole köyhiä, eikä rikkaita, mutta tavisten leimaaminen ökyrikkaiksi on sekin aika noloa.- Anonyymi
Suuri osa ihmisistä sinkkuja, eronneita, pätkätyöläisiä...
- Anonyymi
" Hallitus kuitenkin tukee myös teslojen ja muiden ylitehokkaiden ostoa"
"Tuki voidaan myöntää, jos alla olevat edellytykset täyttyvät:
Auto on täyssähköinen henkilöauto
Auton kokonaishinta on enintään 50 000 euroa"
Ei mahdu tuen piiriin paljoakaan Tesloja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Hallitus kuitenkin tukee myös teslojen ja muiden ylitehokkaiden ostoa"
"Tuki voidaan myöntää, jos alla olevat edellytykset täyttyvät:
Auto on täyssähköinen henkilöauto
Auton kokonaishinta on enintään 50 000 euroa"
Ei mahdu tuen piiriin paljoakaan TeslojaMahtuu kuitenkin, pitäisi olla tehorajakin hintarajan lisäksi, eikä mitään tukea tarvitse jos on varaa ostaa yli 30 000€ auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtuu kuitenkin, pitäisi olla tehorajakin hintarajan lisäksi, eikä mitään tukea tarvitse jos on varaa ostaa yli 30 000€ auto.
Suomessa uusien autojen keskihinta on noin 33.000€.
Ei koko kansa ole risaperseitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa uusien autojen keskihinta on noin 33.000€.
Ei koko kansa ole risaperseitä.Ja uusia autoja myydään vähän, keski-ikä maailman korkeimpia ja kasvaa koko ajan.
Uusien traktoreiden keskihinta on paljon korkeampi ja niitä uusitaan paljon tiheämmin kokonaan tukiaisilla. Montakos traktoria sinulla on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uusia autoja myydään vähän, keski-ikä maailman korkeimpia ja kasvaa koko ajan.
Uusien traktoreiden keskihinta on paljon korkeampi ja niitä uusitaan paljon tiheämmin kokonaan tukiaisilla. Montakos traktoria sinulla on?Keskihinta on joka tapauksessa yli 30.000 joten se ei sovellu mitenkään hankintatuen ylärajaksi. Tuo 50.000 on aika sopiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskihinta on joka tapauksessa yli 30.000 joten se ei sovellu mitenkään hankintatuen ylärajaksi. Tuo 50.000 on aika sopiva.
Totta kai 30 000€ sopisi hankintatuen ylärajaksi. Ei ole kansantalouden näkövinkkelistä millään tavalla perustelvaa kauppataseen vajeen kasvattaminen suosimalla arvokkaiden tuontituotteiden hankintaa.
Tai sitten voisi tehdä näin : hankintatuen yläraja 50 000, jossa autohinnassa tukea olisi 0€ ja siitä hinnan laskiessa tukea tulisi 0,15€ / laskeva 1€, tällä matematiikalla 40 000€ autossa tukea 1500€ ja 20 000€ autossa 4500€. Todennäköisesti tällä tavalla autokanta sähköistyisi huomattavasti nykyistä kovemmalla tahdilla ja myös pienemmät, vähemmän luonnonvaroja kuluttavat kaupunkiautot alkaisivat yhtäkkiä olla myös kohtuuhintaisia ja nykyistä kiinnostavampia. Pelkkä autoveron poistohan teki luxus-luokan autoista bensa- ja diesel autoja houkuttelevampia ihan ilman tukeakin. Oikeastaan jopa niin houkuttelevia, että kun autoilusta varmaan pitää jatkossakin kerätä verotuloja, niin yksi vaihtoehto voisi olla auton omapainoon perustuva käyttömaksu, joka suhteellisen suoraviivaisesti olisi samassa suhteessa tiestön kuluttavuuteen. Veron suuruus voisi olla esimerkiksi niin, että 1000 kg omapainoon asti käyttömaksu olisi 0,1€/kg ja käyttömaksua perittäisiin 1€/kg 1000 kg ylittävältä massalta / vuosi. eli 1200 kg painavan auton vuosittainen käyttömaksu olisi 320€ ja 2150 kg auton maksu olisi 1250€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskihinta on joka tapauksessa yli 30.000 joten se ei sovellu mitenkään hankintatuen ylärajaksi. Tuo 50.000 on aika sopiva.
Tistysti sopii, rikkailla on varaa kustantaa koslansa kokonaan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tistysti sopii, rikkailla on varaa kustantaa koslansa kokonaan itse.
Ja siksi tuo hankintatuki on rajattu pois yli 50.000 maksavilta. Rajan ei tule olla 30.000 koska keskimäärin suomalaiset ostavat kalliimpia uusia autoja kuin 30.000. Kyllä keskiverrin uuden auton kuuluu saada hankintatukea. Se ei ole pelkästään rikkaiden hommaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siksi tuo hankintatuki on rajattu pois yli 50.000 maksavilta. Rajan ei tule olla 30.000 koska keskimäärin suomalaiset ostavat kalliimpia uusia autoja kuin 30.000. Kyllä keskiverrin uuden auton kuuluu saada hankintatukea. Se ei ole pelkästään rikkaiden hommaa.
Yli 30 000€ ostavat eivät tarvitse tukia, vain köyhät tarvitsee, koita nyt tajuta pöljä. Tehokkaat sähköautot eivät myöskääön ole vihteritä vaan ne käöyttävät paljon sähköä mitä tuotetaan hiilellä kun puhasta sähköäa ei riitä.
- Anonyymi
ilmastoliike ja vihreäliitto kalasteli varakkaiden ääniä ja itsellä on nyt pieni kannatus
sakki siirtyi kokoomukseen sanoo lehdet - Anonyymi
hyh
- Anonyymi
Ei tämä ole enää mitään verotusta vaan silkkaa ryöstöä!
- Anonyymi
Luulisi edes nuorison puolustavan oikeuksiaan edulliseen liikkumiseen ja harrastamiseen , taitavat vaan olla liian laiskanpulleita nykyisin mihinkään omien etujensa puolustamiseen , passiivista ja kantaa ottamatonta porukkaa .
- Anonyymi
Juurikin näin, jonkun muun on se heille tehtävä, äidinmaidossa saaneet "joku muu tekee" geenin, laiskoja vätyksiä pelikoneittensa ruutuun kiinni kasvaneita.
- Anonyymi
Vihreätä politiikkaa : isoimmat saastuttajat saavat isoimmat tuet kuten puola esim. siellä on siten varaa tiputtaa polttoaineveroa eli puolalaiset voivat ajella enempi ja suomalaiset vähempi , ja maailma pelastuu niinkö , vai tyhjeneekö vain suomalaisen lompakko ja liikkuminen vähenee , elämä kurjistuu ! hienoa logiikkaa vihreät , olette oikein lahja suomalaisille !
- Anonyymi
Persuilla (PS) on ihan omat juttunsa.
- Anonyymi
Pitää laskea veroja ja ottaa lisää velkaa. Kyllä tulevat sukupolvet sitten maksavat velat pois, jos pystyvät.
Velallahan kaikki asiat pyörii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää laskea veroja ja ottaa lisää velkaa. Kyllä tulevat sukupolvet sitten maksavat velat pois, jos pystyvät.
Velallahan kaikki asiat pyörii.Siihen se sitten niiden elämä meneekin. Autoilut on autoiltu tavallisen palkansaajien kohdalta ja asunnot ostettu mitä on. Palkat on ajettu sen verran alhaalle että hyvä kun pystyy ruuvan pöytään hommamaan.
- Anonyymi
Kerro toki omat Suomen valtion tulo, ja meno politiikkasi, niin saadaan nauraa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki omat Suomen valtion tulo, ja meno politiikkasi, niin saadaan nauraa!
Tulo ja meno. Poliitikka.
Tulo ja meno poliitikkasi. Polii-tikka sekä käpy tikka ja pikku-tikka.
Velkaa ja lisää velkaa ja velat tuleville suku polville maksettavaksi.
Naurattaako polii-tikka?
- Anonyymi
Auton akkujen iästä löytyy kaikenlaista tietoa mutta se on varmaa että nykyteknologialla harvinaisista maametalleista väsätty akku takaa sen että sähkö-auto on koko elinkaareltaan saastuttavampi kuin bensa/diesel auto. Vähän sama juttu kuin lampuissa, ei maltettu odottaa siirtymistä hehkulampuista suoraan led-lamppuihin vaan väliin piti tunkea "energiasäästölamput" ja luonto kiitti. Mutta kun vaalit pidetään joka 4. vuosi niin politikoilla on kiire tehdä typeriä päätöksiä. Eli ensiksi autojen akkuteknologia kuntoon ja vasta sitten siirrytään niihin.
- Anonyymi
Suomalaisen verotus ei ole viime vuosina oleellisesti muuttunut ja ostetaan sitten sellainen ja hintainen auto kun talous antaa mahdollisuuden.
Ei ole mitään syytä tai paniikkia hankkia sähköauto ennen kuin se on omalla kohdalla järkevää.- Anonyymi
Nyt on nimenomaan syytä panikoida, ja oikea aika vaihtaa se vanhentunut polttis uuteen täyssähköautoon, vaikka ei sitä latausmahdollisuutta kotona olisikaan. Fossiilisten polttoaineiden hinnat kun vaan jatkavat nousuaan, eikä sille loppua ole näköpiirissä. Sen sijaan se Täyssähköauto siellä tallissa, tai katoksessa lojuvana turhakkeena ilman latausmahdollisuutta ei ilmastoa enää pilaa entisestään, ja töissä voi silloin käydä tuon väliajan aivan hyvin vaikka ihan julkisilla liikennevälineillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on nimenomaan syytä panikoida, ja oikea aika vaihtaa se vanhentunut polttis uuteen täyssähköautoon, vaikka ei sitä latausmahdollisuutta kotona olisikaan. Fossiilisten polttoaineiden hinnat kun vaan jatkavat nousuaan, eikä sille loppua ole näköpiirissä. Sen sijaan se Täyssähköauto siellä tallissa, tai katoksessa lojuvana turhakkeena ilman latausmahdollisuutta ei ilmastoa enää pilaa entisestään, ja töissä voi silloin käydä tuon väliajan aivan hyvin vaikka ihan julkisilla liikennevälineillä.
Pilaako se tallissa lojuva polttis ilmastoa sitten entisestään?...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilaako se tallissa lojuva polttis ilmastoa sitten entisestään?...
Mun Lincoln -74 tallissani on pilannut ilmastoa vähemmän, kuin täyssähkärit jo nyt.
Ajettu 45000km. 7.5L V8 polttis kone. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun Lincoln -74 tallissani on pilannut ilmastoa vähemmän, kuin täyssähkärit jo nyt.
Ajettu 45000km. 7.5L V8 polttis kone.Oli se hieno Cannonilla kun lapsena katsottiin mustavalko-TV:stä. Mukava olisi omistaa vieläkin, mutta eipä olisi paljon varaa ajella. Toisten rahat ei käy kateeksi, mutta Jay Lenon autot kyllä.
- Anonyymi
"että nykyteknologialla harvinaisista maametalleista väsätty akku takaa sen että sähkö-auto on koko elinkaareltaan saastuttavampi kuin bensa/diesel auto. "
Tiesittekö muuten että nämä "harvinaiset maametallit" ovat harvinaisia vain nimessään. Niitä esiintyy maailmassa todella runsaasti ja niistä ei ole mitään pulaa. Tuo nimi vain johtaa maallikon täysin harhaan.
"Nimitys harvinaiset maametallit johtuu siitä, että ne löydettiin aikoinaan maaperässä esiintyvistä harvinaisista oksidimineraaleista, kuten gadoliniitista, joka ensin löydettiin Ruotsin Ytterbystä. Kovin harvinaisia ne eivät kuitenkaan ole, vaan esimerkiksi cerium on maankuoren 25:nneksi yleisin alkuaine, jota maankuoressa on noin 68 miljoonasosaa. Yksi niistä, prometium, on voimakkaasti radioaktiivinen ja sellaisena epävakaa alkuaine, jota luonnossa ei esiinny muutoin kuin uraanin hajoamistuotteena."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Harvinaiset_maametallit - Anonyymi
Kannattaako edes miettiä enää sähköautoa tai polttomoottoriautoakaan. Suurimman osan ajokortit vanhentuvat 2033 ja varmaan EU direktiivit kiristyvät siihen mennessä niin paljon, että yllättäen saammekin huomata olevamme niin sairasta kansaa, ettei kenellekään enää voida myöntää ajokorttiin jatkoaikaa... loppuu se autoilu silläkin lailla...
- Anonyymi
Jos ei saa enää uusittua ajokorttia niin sitten voi siirtyä käyttämään sähkömopoa. Yksi sukulainen ajoi autoa lähes satavuotiaaksi kuolemaansa asti, tuskin ne vaatimukset juurikaan lisääntyneet, mutta vaivaa ja kuluja jatkuva uusiminen aiheuttaa.
- Anonyymi
Tuskin sähköauton saastuttavuudella elinkaarensa aikana on paljoakaan minkään asian kanssa tekemistä. Polttisautoista pitää päästä eroon siksi, että kauppataseessa näkyy, kuinka ihmisten rahat menee ulkomaille, kotimaan sijaan.
Onhan se nyt järkeenkin käyvää, että on rakennettu ydinvoimaa, jolla saadaan autot ladattua ja päästään liikkeelle, mihin nyt sitten mieli tekeekään. Titenkin sen rangen rajoissa.
Öljyä laitetaan kohtuudella vetopyörästöön ja tippakannulla vähän laakereihin ja muuhun sitä ei sitten tarvitakaan. Öljykin voidaan puristaan luonnontuotteista, se mikä nyt tarvitaan.
Se onkin ihan toinen juttu, mistä ihmiset saisi rahaa sähköauton ostoon. Mulla ei ainakaan sellaiseen ole varaa.- Anonyymi
" Polttisautoista pitää päästä eroon siksi, että kauppataseessa näkyy, kuinka ihmisten rahat menee ulkomaille, kotimaan sijaan."
Katsot tätä asiaa kovin pienestä reiästä. Aivan kun tämä olisi jotenkin suomalainen juttu. Sen verrran pitää valistaa maalaista että tämä on globaali asia. - Anonyymi
Uusikaan ydinvoimala ei riitä kaikkeen sähkönkulutukseen, sähköautoja pitäisi tukea vasta kun on riittävästi puhdasta energiaa ja jakelu kunnossa, siihen menee kauan. Ei ole mitään järkeä rajoittaa polttomoottoreiden käyttöä kun sähköön siirtyminen ei ole mahdollista kuin pienelle osalle. EU:n idioottimaisuus näkyy siinä että aikovaty kieltää kaikki polttomoottorit, vaikka biokaasu olisi kaikkein järkevin, saa jätteetkin hyötykäyttöön, myös synteettinen polttoaine kehitteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusikaan ydinvoimala ei riitä kaikkeen sähkönkulutukseen, sähköautoja pitäisi tukea vasta kun on riittävästi puhdasta energiaa ja jakelu kunnossa, siihen menee kauan. Ei ole mitään järkeä rajoittaa polttomoottoreiden käyttöä kun sähköön siirtyminen ei ole mahdollista kuin pienelle osalle. EU:n idioottimaisuus näkyy siinä että aikovaty kieltää kaikki polttomoottorit, vaikka biokaasu olisi kaikkein järkevin, saa jätteetkin hyötykäyttöön, myös synteettinen polttoaine kehitteillä.
"Uusikaan ydinvoimala ei riitä kaikkeen sähkönkulutukseen, sähköautoja pitäisi tukea vasta kun on riittävästi puhdasta energiaa ja jakelu kunnossa, siihen menee kauan. "
Pelkkää tunnepohjaista hötöä. Sähköautojen osuus Suomen sähkönkulutuksesta on promilleluokkaa ja vaikka kaikki Suomen autot kulkisivat sähköllä niin silti sähkönkulutus olisi pienempi kuin huippuvuosina 15 vuotta sitten.
Sähkönkulutus on ollut laskussa jo pitkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uusikaan ydinvoimala ei riitä kaikkeen sähkönkulutukseen, sähköautoja pitäisi tukea vasta kun on riittävästi puhdasta energiaa ja jakelu kunnossa, siihen menee kauan. "
Pelkkää tunnepohjaista hötöä. Sähköautojen osuus Suomen sähkönkulutuksesta on promilleluokkaa ja vaikka kaikki Suomen autot kulkisivat sähköllä niin silti sähkönkulutus olisi pienempi kuin huippuvuosina 15 vuotta sitten.
Sähkönkulutus on ollut laskussa jo pitkään.Pitemmällä aikavälillä on noussut koko ajan, lauhat talvet, lama ja nyt korona ovat tilapäisesti pitäneet kulutuksen ennallaan, mutta edes nyt ei riitä sähkö, saati kun kulutus palaa normaaliksi ja lisääntyy patteriautojen takia.
https://findikaattori.fi/fi/21 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitemmällä aikavälillä on noussut koko ajan, lauhat talvet, lama ja nyt korona ovat tilapäisesti pitäneet kulutuksen ennallaan, mutta edes nyt ei riitä sähkö, saati kun kulutus palaa normaaliksi ja lisääntyy patteriautojen takia.
https://findikaattori.fi/fi/21Jos ei menisi taas tunne edellä vaan katsoisi tilastoja.
https://datacommons.org/place/country/FIN?utm_medium=explore&mprop=amount&popt=Consumption&cpv=consumedThing,Energy&hl=en
Sähkönkulutus ei ole tällä hetkellä lähelläkään huippuvuosien kulutusta ja tämän vuosituhannen iso trendi on alaspäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitemmällä aikavälillä on noussut koko ajan, lauhat talvet, lama ja nyt korona ovat tilapäisesti pitäneet kulutuksen ennallaan, mutta edes nyt ei riitä sähkö, saati kun kulutus palaa normaaliksi ja lisääntyy patteriautojen takia.
https://findikaattori.fi/fi/21Ja sit vielä insinöörisedältä tällainen muistutus kukkahattu-tädeille:
Sähköautot ladataan yöllä pienen kuorman aikaan. Sähköautot eivät nosta Suomen kulutushuippujen sähköntarvetta eli tarvittavan voimalakapasiteetin määrää.
Huippukuorma on päiväsaikaan jolloin sähköautoja ei juurikaan ladata.
Kai näin yksinkertainen tekninen asia menee humanistinkin kalloon?
https://www.is.fi/autot/art-2000006587036.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei menisi taas tunne edellä vaan katsoisi tilastoja.
https://datacommons.org/place/country/FIN?utm_medium=explore&mprop=amount&popt=Consumption&cpv=consumedThing,Energy&hl=en
Sähkönkulutus ei ole tällä hetkellä lähelläkään huippuvuosien kulutusta ja tämän vuosituhannen iso trendi on alaspäin.Jos ei menisi taas valhe edellä vaan katsoisi tilastoja.
https://findikaattori.fi/fi/21
Kulutus noussut pitkään ja vain kerrotut syyt pitäneet kulutuksen viime vuosina suunnilleen ennallaan. Kun bussit ja muu raskasliikennekin siirtyy sähköön, kulutus kasvaa huomattavasti, tehokkaimmat lataukset tapahtuu juuri päivällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei menisi taas valhe edellä vaan katsoisi tilastoja.
https://findikaattori.fi/fi/21
Kulutus noussut pitkään ja vain kerrotut syyt pitäneet kulutuksen viime vuosina suunnilleen ennallaan. Kun bussit ja muu raskasliikennekin siirtyy sähköön, kulutus kasvaa huomattavasti, tehokkaimmat lataukset tapahtuu juuri päivällä.Kulutus nousi viime vuosituhannella Suomen teollistumisen myötä. Kulutuksen huippu oli noin 15 vuotta sitten ja siitä on tultu alaspäin koko ajan. Sen näkee tuosta käppyrästä jokainen joka ei ole sokea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei menisi taas valhe edellä vaan katsoisi tilastoja.
https://findikaattori.fi/fi/21
Kulutus noussut pitkään ja vain kerrotut syyt pitäneet kulutuksen viime vuosina suunnilleen ennallaan. Kun bussit ja muu raskasliikennekin siirtyy sähköön, kulutus kasvaa huomattavasti, tehokkaimmat lataukset tapahtuu juuri päivällä."tehokkaimmat lataukset tapahtuu juuri päivällä."
Taas tyyppiesimerkki irrationaalisesta tunne edellä menemisestä. Määrällisesti suurin massa sähköautoista ladataan pienen kuorman aikaan yöllä. Jos pieni määrä autoja ladataan isolla teholla päiväsaikaan niin se ei näy Suomen kokonaisuudessa millään tapaa.
Yrität väkisin tehdä tikusta asiaa ilman todellista faktapohjaa. Tyypillistä humanistihommaa. Otetaan joku oman pään teoreema ja yritetään kaivella kaikenmaailman lillukanvarsia sen päättömän teoreeman tueksi ja käännetään sokea silmä sille isolle lihavalle faktalle siinä keskellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tehokkaimmat lataukset tapahtuu juuri päivällä."
Taas tyyppiesimerkki irrationaalisesta tunne edellä menemisestä. Määrällisesti suurin massa sähköautoista ladataan pienen kuorman aikaan yöllä. Jos pieni määrä autoja ladataan isolla teholla päiväsaikaan niin se ei näy Suomen kokonaisuudessa millään tapaa.
Yrität väkisin tehdä tikusta asiaa ilman todellista faktapohjaa. Tyypillistä humanistihommaa. Otetaan joku oman pään teoreema ja yritetään kaivella kaikenmaailman lillukanvarsia sen päättömän teoreeman tueksi ja käännetään sokea silmä sille isolle lihavalle faktalle siinä keskellä.Taas tyyppiesimerkki irrationaalisesta perse edellä puuhun menemisestä. Vain pienitehoiset lataukset tapahtuu yöllä kotona, suuritehoinen kulutus ja lataus tapahtuu pääasoassa päivällä. Silti yöaikainenkin kulutus pakkasilla on aivan liian kovaa eikä tuotanto tule riittämään siihen pitkiin aikoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulutus nousi viime vuosituhannella Suomen teollistumisen myötä. Kulutuksen huippu oli noin 15 vuotta sitten ja siitä on tultu alaspäin koko ajan. Sen näkee tuosta käppyrästä jokainen joka ei ole sokea.
Käppyrästä tosiaan näkee että kulutus lisääntynyt koko ajan paitsi lama-aikoina ja korona-aikana. Sähköautot lisää kulutusta valtavasti, eihän muuten polttomoottoreiden kulutuksellakaan olisi mitään merkitystä jos ne käyttäisi vain vhän energiaa.
Sitäkin hullumpaa että 50-100kW polttomoottorin tilalle valtio tukee 200-300kW sähköauton ostoa, lisäksi ne joutuu lämittämään sähköllä tai pahimillaan erittäin saastuttavalla besakäyttöisellä sisätilanlämmitimellä.
Asunnot ovat yhä useammin ilmastoituja, öljylämmityksestä siirrytään sähkölämmitykseen jne, sähkönkulutus kasvaa kaikissa maissa koko ajan, samoin hiilen poltto koska sähkö ei muuten riitä.
- Anonyymi
70-luvulla liikevaihtovero, eli nykyinan arvonlisävero oli 14%. Nykyisin se on 24%.
- Anonyymi
kaikille perustulo ja lakkautetaan KELA niin säästetään vuositasolla miljardeja
- Anonyymi
Kela-akkojen suojatyöpaikkoihin kuluu valtavat summat. Matuille ei kansalaispalkkaa vaan pelkkä ruokaraha ja asumaan sisäsuomeen missä ollaan purkamassa tyhjillään olevia kerrostaloja.
- Anonyymi
Lakkautetaan yleinen sairaalajärjestelmä aikuisille sekä eläkkeet, niin jo laskee verot ja vastaavat yhteiskunnalliset kulut. Lapsille kaikki sairaanhoito pitää olla ilmaista.
Jokainen hommatkoon itse itselleen vakuutuksen ja eläkejärjestelmän Amerikan tai Sveitsin mallin mukaan - jo loppuu valitus veroista ja kuluista. Vero on molemmissa maissa vain 10 - 15 %.
Lopettakaa itkeminen tai äänestäkää! - Anonyymi
Perustuloa haluavat ovat pelkkiä LUUSEREITA!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakkautetaan yleinen sairaalajärjestelmä aikuisille sekä eläkkeet, niin jo laskee verot ja vastaavat yhteiskunnalliset kulut. Lapsille kaikki sairaanhoito pitää olla ilmaista.
Jokainen hommatkoon itse itselleen vakuutuksen ja eläkejärjestelmän Amerikan tai Sveitsin mallin mukaan - jo loppuu valitus veroista ja kuluista. Vero on molemmissa maissa vain 10 - 15 %.
Lopettakaa itkeminen tai äänestäkää!Riittää kun lopetetaan leskeneläkkeet, maataloustuet ja muut yritystuet ja palautetaan vuokrasääntely niin päästään asumistuista lähes kokonaan, sitten ei houkuta kuntiakaan ottaa enää matuja loisimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää kun lopetetaan leskeneläkkeet, maataloustuet ja muut yritystuet ja palautetaan vuokrasääntely niin päästään asumistuista lähes kokonaan, sitten ei houkuta kuntiakaan ottaa enää matuja loisimaan.
Tukijullit ovat moninkertaisia luusereita, niillä tukiaisilla saadaan kansalaispalkka kaikille, eikä tukijullitkaan kuole nälkään :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää kun lopetetaan leskeneläkkeet, maataloustuet ja muut yritystuet ja palautetaan vuokrasääntely niin päästään asumistuista lähes kokonaan, sitten ei houkuta kuntiakaan ottaa enää matuja loisimaan.
Olet persu (PS).
- Anonyymi
E autoilijille nyt verotos pitää kohdentaa
jos varaa ostaa E niin on varaa veroihin!
polttoaineen hinnat- Anonyymi
Sosialismia taidat ihannoida. Olisko tasapalkkakin hyvä kuten Neuvostoliitossa oli.
- Anonyymi
sille palkansaajalle vuodeksi verot pois työstä jos hankkii uuden e tao E auton?
joko kauppa kävisi? - Anonyymi
En ymmärrä tuota itkemistä etei ole rahaa uuteen sähköautoon.
Onko sitten rahaa uuteen bensakoneiseen ei niin koko asia täysin absurdi.
Jos rahaa on bensakoneiseen niin mikä vinguttaa ? Ei niitä autoja saa kaupasta.- Anonyymi
Bensa-autoja saa käytettynäkin, 20v ei maksa pajon mitään, 15v saa jo hyvän auton muutamalla tonnilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802