Omien vanhempiensa tukiverkko

Anonyymi

Mitä lapselle (aikuiselle) aiheuttaa jos lapsi joutuu olemaan vanhempiensa tukiverkkona, mahdollistamaan vanhempiensa elämän. Tässä tapauksessa alkoholi ei ole syynä vaan melkoisella varmuudella toisen vanhemman (lapsen äiti) luonnehäiriö. Vanhempien elämä ei etene tai kehity lainkaan, vaan he polkevat paikoillaan ja lapsi joutuu kannattelemaan heitä. Vanhemmat eivät hanki autoa, asuvat sellaisessa talossa joka on täysin asuinkelvoton. Lapsella joka asuu samassa talonrähjässä on auto ja hän kuljettaa vanhempiaan. Vanhemmat eivät anna bensarahoja. Toinen vanhempi kulkee joka päivä töihin lapsen auton kyydissä, ilman tätä kyytiä hän ei pystyisi töitä tekemään pitkän työmatkan takia. Perheen äiti ei pääse kauppaan jonne on myös niin pitkä matka että se vaatii kulkuvälineen, ja lapsellahan se on.

Vanhemmista ei ole mitään tukea lapselleen vaan he hyödyntävät lasta. Lapsi on solidaarinen vanhempiaan kohtaan ja auttaa heitä, mutta avusta on tullut velvollisuus joka estää lapsen oman elämän alkamisen. Hänen on joka asiassa aina ajateltava ensin että vanhempiensa tarpeet ovat tyydytetty hänen kustannuksellaan ja hän ei tunne omia tarpeitaan jotka jäävät usein kokonaan täyttämättä. Hän asettaa vanhempiensa tarpeet omiensa edelle. Vanhemmat kuin pitävät tätä ihan normaalina että näin kuuluukin lapsen tehdä., lapsi on heille velkaa syntymisestään. He eivät laita tikkua ristiin että tilanne heidän osaltaan muuttuisi jolloin lapsikin pääsisi pois tuosta oravanpyörästä.

Tätä on jatkunut jo 20 vuotta, mitä tuollainen tälle lapselle joka tietysti on myös aikuinen, aiheuttaa?

18

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun sanotaan että lapset ovat vanhempiensa kallein omaisuus se voi kuulostaa hyvälle mutta kätkee sisäänsä kammottavan asian.

    • Anonyymi

      💕💕

    • Anonyymi

      Tilanne on jatkunut 20 vuotta, joten tämä "lapsi" on tällä hetkellä vähintään 38-40 vuotias.
      Jos 40 vuotias ei osaa lähteä lapsuuskodistaan nostelemaan vanhempiensa helmoista, vika on täysin hänen itsensä.

      Jos 40 vuotias ei osaa kunnostaa lapsuuskotiaan vaan suostuu asumaan röttelössä, vika on täysin hänen itsensä, ei vanhempien.

      • Anonyymi

        Näin on.
        Täysin lapsen syytä, vanhemmat ovat itse olleet varmastikin saamattomia nollia, jos eivät kerran tule toimeen ilman lapsensa apua.

        Sääli on sairautta, jos vanhemmat asiasta kärsivät, kärsikööt, itse sen ovat itselleen aiheuttaneet.

        Pois kotoa välittämättä mistään, niin eläimetkin tekevät eivätkä jää emojaan hoitelemaan. Niin minäkin läksin,

        Jos vanhemmat eivät pärjää ilman lasta, niin kuolkoot sitten.

        Remontteja ei kannata tuollaisille jäädä tekemään ja onneksi ei ole varmaan tehnytkään, se työ menee vain julmien vanhempien hyväksi.


      • Anonyymi

        <<Jos 40 vuotias ei osaa lähteä lapsuuskodistaan nostelemaan vanhempiensa helmoista, vika on täysin hänen itsensä.>>

        Tässä ei nyt varmaan syyllistä haeta. Tyhmää kirjoittelua ja joutavaa kannanottoa kirjoittajalta joka ei itse ymmärrä mistä edes on kyse.

        Kyse oli mitä tuo aiheuttaa?


    • Anonyymi

      Ihan tyhmähän tämä aloitus on.
      Muka toisen puolesta kysellään miksi vanhemmat toimivat noin. Ei kyse ole vanhemmista vaan tämän kotiin jääneen "lapsen" omasta kyvystä elää omaa elämäänsä.

      Miksi tämä "lapsen" tasolle jäänyt ei järjestä itselleen omaa asuntoa, omaa elämää?
      Miksi ei ole hakenut äidilleen mielenterveyshoitopalveluista apua?
      Miksi "lapsi" ei ole huolehtinut asunnosta (onhan se hänenkin koti) vaan on antanut rakennusten rapistua asumiskelvottomaan kuntoon?

      Näitä kysymyksiä olisi vaikka ja kuinka. Eikä tässä minun viestissä ole kyse syyllistämisestä, vaan siitä, miksi tämä nyt jo keski-ikäinen "lapsi" ei tee mitään asioiden muuttamiseksi. Ilmiselvästi "lapsella" on joko matala älykkyysosamäärä tai muu vika, kun tilanne on saanut jatkua 20 vuotta.

      Viimeinen kysymys tulee aloittajalle.
      Mitä sinä olet tehnyt tämän "lapsen" olosuhteiden parantamiseksi?
      Oletko tehnyt konkreettisia ehdotuksia, etsinyt mielenterveyspalveluiden numeroja, hommannut tukihenkilöä sossusta tms.

      Jos olet, miksi "lapsi" ei tee niin kuin sinä olet ehdottanut?

      • Anonyymi

        Hänet tuntien voin sanoa että hänellä on korkeampi älykkyysosamäärä kuin sinulla. T. Alloittaja. Ps. Kysymyksesi paljastavat myös että sinulla itselläsi taitaa olla ongelma omassa äö:ssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänet tuntien voin sanoa että hänellä on korkeampi älykkyysosamäärä kuin sinulla. T. Alloittaja. Ps. Kysymyksesi paljastavat myös että sinulla itselläsi taitaa olla ongelma omassa äö:ssä

        Kylläpä sattui arkaan paikkaan aloittajalla. Vastauksesi oli juuri niin tyhmä kuin aloituskin. Minun kysymykseni olivat täysin relevantteja ja 100% oikeita.
        Sinä, hyvä aloittaja kuulut "lapsen" lähipiiriin, mutta olet antanut tilanteen jatkua jo vuosikymmeniä. Minulla ei ole asian kanssa minkäänlaista tekemistä. Mietipä sitä.

        Janus Hanski sanoi hyvin
        Flinkkilä&Kellomäen jaksossa Pinja ja Janus- Boheemiperheen perintö jotenkin näin, että itse ei ole vastuussa omasta lapsuudestaan, sitä syntyy minne syntyy ja lapsuus menee niin kuin menee, se on sattumaa, mutta kun ihminen kasvaa aikuiseksi, jokainen on itse vastuussa siitä miten elämä siitä alkaen lähtee menemään.

        Jos "lapsesi" ei ole tyytyväinen nykytilanteeseensa, hän voi sanoa niin kuin Janus Hanski sanoi alkoholille; en tarvitse tätä enää, tämä oli tässä. Lopetti juomisen.

        Toivottavasti tämä minua älykkäämpi "lapsesi" katsoo ohjelman ja lopultakin oivaltaa sen miten hän on elänyt juuri sellaisen elämän kuin on itse itselleen suonut.
        Ei nykyinen tilanne ole hänen vanhempiensa vika.

        Toisekseen, ehkä tämä "lapsi" onkin täysin onnellinen nykyisessä elämässään, eikä halua mitään muuta kuin olla vanhempiensa lähellä. On tyytyväinen asuessaan röttelössä, eikä kaipaa yhtään mitään muuta.
        Ehkä se onkin niin, että vain sinä haluat muutosta, ei tämä "lapsi". Mietityttää miksi, mitkä ovat sinun motiivisi ja tulevaisuuden suunnitelmasi tämän 40 vuotiaan "lapsen" suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä sattui arkaan paikkaan aloittajalla. Vastauksesi oli juuri niin tyhmä kuin aloituskin. Minun kysymykseni olivat täysin relevantteja ja 100% oikeita.
        Sinä, hyvä aloittaja kuulut "lapsen" lähipiiriin, mutta olet antanut tilanteen jatkua jo vuosikymmeniä. Minulla ei ole asian kanssa minkäänlaista tekemistä. Mietipä sitä.

        Janus Hanski sanoi hyvin
        Flinkkilä&Kellomäen jaksossa Pinja ja Janus- Boheemiperheen perintö jotenkin näin, että itse ei ole vastuussa omasta lapsuudestaan, sitä syntyy minne syntyy ja lapsuus menee niin kuin menee, se on sattumaa, mutta kun ihminen kasvaa aikuiseksi, jokainen on itse vastuussa siitä miten elämä siitä alkaen lähtee menemään.

        Jos "lapsesi" ei ole tyytyväinen nykytilanteeseensa, hän voi sanoa niin kuin Janus Hanski sanoi alkoholille; en tarvitse tätä enää, tämä oli tässä. Lopetti juomisen.

        Toivottavasti tämä minua älykkäämpi "lapsesi" katsoo ohjelman ja lopultakin oivaltaa sen miten hän on elänyt juuri sellaisen elämän kuin on itse itselleen suonut.
        Ei nykyinen tilanne ole hänen vanhempiensa vika.

        Toisekseen, ehkä tämä "lapsi" onkin täysin onnellinen nykyisessä elämässään, eikä halua mitään muuta kuin olla vanhempiensa lähellä. On tyytyväinen asuessaan röttelössä, eikä kaipaa yhtään mitään muuta.
        Ehkä se onkin niin, että vain sinä haluat muutosta, ei tämä "lapsi". Mietityttää miksi, mitkä ovat sinun motiivisi ja tulevaisuuden suunnitelmasi tämän 40 vuotiaan "lapsen" suhteen?

        Taidat olla Hanskin Anus. :) :) Kerropas kuka oikein olet ja oma tarinasi kun tulet noin varmana neuvomaan muita ja olet tietävinäsi asiat vaikka et tiedä mitään. Sinunlaisia tietäjiä mahtuu 45 kpl tusinaan :)


    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele miksi "lapsi" on jäänyt hoitamaan aloittajan mielenterveyttä.
      Sekä aloittaja että "lapsi" ansaitsevat 100% toisensa.

      • Anonyymi

        " Ilmiselvästi "lapsella" on joko matala älykkyysosamäärä tai muu vika, kun tilanne on saanut jatkua 20 vuotta."

        Ei tuollaisia kommentteja terveet ihmiset kirjoittele, Oletko mielisairas?


    • Anonyymi

      Näin ulkopuolisen silmin, ei sellainen ihminen joka jää asumaan aikuisena 20 vuodeksi vanhempiensa tykö ja antaa kodin rapistua lähes asumiskelvottomaan kuntoon, ei kovin viisaalta henkilöltä vaikuta.

      Jos tämä aikuinen lapsi käy töissä ja vanhemmat saavat eläkettä, kyllä heillä pitäisi olla rahaa käytettävissä sen verran, että korjaisivat kiinteistönsä ihmisasuttavaan kuntoon.
      Vailla tämän aikuisen lapsen äidillä olisi mielenterveysongelmia, niin normaalissa järjissään oleva aikuinen lapsi hakisi äidilleen apua mielenterveyspalveluiden piiristä.
      Tuon aikuisen lapsen järjenjuoksussa/mielenterveydessä on jotain vialla koska hän ei aloittajan vinkeistä ja avusta huolimatta ole pystynyt 20 vuoteen asioitaan hoitamaan kuntoon.

    • Anonyymi

      Tee huoli ilmotus sosialli virasto heti netissä.Jos pelkät nimesi antaa? Voi tehdä nimettömänä.Tarkistavat sen kyllä aina kotikäynillä: ONKO tarua vai totta? Omalla ajalaan.

    • Anonyymi

      Käsittelen tuotakin aihetta verkkokurssillani, ja myös sitä, miten lapsi voi aikuisena selvitä tuollaisesta.

      Jos sinua/ tätä henkilöä kiinnostaa kohentaa tunne- ja ajatusmaailmaansa, voimistua ja vahvistua oikeasti, niin voi tehdä sivustollani tunnelukkotestin (www.voimistu.fi). Tunnelukot eli haitalliset skeemat aiheuttavat kärsimystä ja aiheutuvat juuri lapsuutemme kaltoinkohtelusta. Ne tuovat paljon surua ja ahdistusta elämään aikuisena. Tarjoan 3kk verkkokurssiani Voimistu lempeään asioihin perehtymiseen ja voimaannuttavien ajatusmallien työstämiseen 💛 Tutustu rohkeasti ☀️

    • Anonyymi

      Jos tämä omaisiaan huolehtiva aikuinen lapsihaluaa elää niin omasta tahdostaan, asiassa ei ole ongelmaa. itse on valinnut silloin lapsuuskotiin jäämisen ja vanhempien auttamisen.
      Pidän hyvin arvokkaana sitä, että vanhenevilla vanhemmilla on apua, ja tulevaisuudessa omaishoitaja.
      Aloittaja voi nätisti kysyä, onko kyseessä aikuisen lapsen ja vanhempien sopimus.
      Itse aikoinaan säikähdin, koska äitini olisi halunnut sitoa minut pieneen kotitilaan, joka ei millään olisi toimeentuloa antanut. Kyläkin sellainen harvaan asuttu kuoleva kylä, ettei siellä kodin ulkopuolista työtäkään olisi saanut.
      Sanoin silloin äidilleni että lähden. Äitini suuttui vastauksestani, ja on suhtautunut minuun sittemmin kuin vieraaseen ihmiseen.
      Tällä mitä kerroin itsestäni, haluan ilmaista sen, että jos joku maailmaan haluaa lähteä, hän sen myös tekee. ei auta äiteen mannapuurot, eikä luvatut ennakkoperinnöt, eikä mitkään kepposet siinä.
      Näkisin että kyse on sopimuksesta aloittajan kertomassa tapauksessa.
      Ellei, niin sitten on jompikumpi vanhemmista alistanut murrosikäisen, joka ei ole uskaltanut tehdä enää vanhempaansa vastaan.

      Kun kysyt, se selviää kummasta on kysymys.

    • Anonyymi

      Joopa joo. Äiti voi välillä ottaa ja ottaakin👌, mutta kuka aidosti lapsesta huolta pitää,sitä voi kysyä ja että miksi? Senkin jälkeen kun lapsi on täysiikäinen ja kaikki tuki olisi hänen poismuuttamiseenkin näin tahtoessaan. Ja lupa on aina kotiin takaisinkin tulla. Isä ei ole sellaisia lupia antanut. Eipä ole täältä vieläkään lähtenyt. Rahasta ei kiinni ole,eikä siitä että äidistä tarvisi mitenkään huolehtia. Äkää laittako asioita laatikkoihin mitkä ei sinne kuulu.

      • Anonyymi

        Lapsista tehdään liian aikaisin aikuisia. Ajetaan pois kotoa häiritsemästä. Tähän työn ja tienaamisen oravanpyörään sysätään . Lapset kasvavat päiväkodeissa kuin joissain kasvattamoissa. Ollaan niin tyytyväisiä ja ylpeitä rahanahneista jälkeläisistä💩


    • Anonyymi

      Eipä aloittajan tutun lasta ole ainakaan liian aikaisin kotoa pois tuupattu jos kerran on jo neljäkymmentävuotias.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe