Vaunun kanssa peruuttaminen

Anonyymi

Mistä muistaisi mihin suuntaan rattia pitää kääntää milloinkin kun peruutan vaunua?

74

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos haluat vaunun kääntyvän vasemmalle, käännä rumatikin suuntaan. Jos taas oikealle, niin portapotan suuntaan!

      • Anonyymi

        Lumitöiden takia piti siirtää vaunua ja ei sitten millään onnistunut peruuttaminen, vaikka noita muistisääntöjä keksii niin ei niitä peruuttaessa enää muista, aina kääntää väärään suuntaan. Sitten kun ajattelee että minäpä käännän seuraavan kerran vastakkaiseen suuntaan mihin ekaksi aioin niin sekin on sitten väärä suunta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siihen tepsii vain harjoittelu ja taas harjoittelu .Ja harjoittele peilistä peruuttaminen heti alusta alkaen ja harjoittele Niin minäkin tein ja nyt osaan

    • Anonyymi

      Kärry kääntyy vastakkaiseen suuntaan ohjauspyörään nähden ja pienillä liikkeillä tapahtuu paljon

      • Anonyymi

        Ei tasan tarkkaan aina käänny vastakkaisen suuntaan. Se on koettu monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tasan tarkkaan aina käänny vastakkaisen suuntaan. Se on koettu monta kertaa.

        No jos kärry on valmiiksi lnkussa, niin sitten ei. Mutta jos lähtötilanne on, että auto ja kärry on suorassa linjassa ja kärryssä kiinteä aisa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos kärry on valmiiksi lnkussa, niin sitten ei. Mutta jos lähtötilanne on, että auto ja kärry on suorassa linjassa ja kärryssä kiinteä aisa.

        Siis "linkussa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis "linkussa"

        Siinäpä se juttu onkin kun silloin ei tiedä mihin suuntaan rattia pitää kääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se juttu onkin kun silloin ei tiedä mihin suuntaan rattia pitää kääntää.

        No mutta siihen pätee juuri se harjoittelu! Jos on ajanut kärryn linkkuun, niin se ajolinja pitää ensin suoristaa. Kaikissa peräkärryissä ja vaunuissa on tietääkseni kiinteä vetoaisa. Kuorma-autojen peräkärryt on eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta siihen pätee juuri se harjoittelu! Jos on ajanut kärryn linkkuun, niin se ajolinja pitää ensin suoristaa. Kaikissa peräkärryissä ja vaunuissa on tietääkseni kiinteä vetoaisa. Kuorma-autojen peräkärryt on eri asia.

        Kuorma-autoissa on ihan kiinteä aisa. Ota huomioon, että puhutaan vain aisasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuorma-autoissa on ihan kiinteä aisa. Ota huomioon, että puhutaan vain aisasta.

        Kuorma-autossa ei ole aisaa. Se on perävaunussa ja on kiinteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis "linkussa"

        Ei kärry ole koskaan linkussa mutta yhdistelmä voi olla. Mutta miten se silloin on jos se on "linkussa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se juttu onkin kun silloin ei tiedä mihin suuntaan rattia pitää kääntää.

        Kannattaa ensin harjoitella suoraan peruuttamista. Kun yhdistelmä alkaa kääntyä linkkuun, käännetään rattia siihen suuntaan mistä vaunun takakulma kurkistaa. Tällä tavalla saa kehitettyä "perstuntuman" siitä mihin suuntaan milloinkin pitää kääntää, eikä sitä tarvitse enää miettiä.


    • Anonyymi

      Ootellaan sen yhden kokeneen rekkakuskin neuvoa, kyllä se siitä sitten selviää kaikille.

    • Anonyymi

      Autokoulu kolme vuotiseksi! Minä kun olen rekalla peruuttanut enemmän kuin mitä moni on ajanut eteenpäin henkilöautolla niin onnistuu vaunun kanssa peruuttaminen vaikka vetoaisa olisi ketjua.
      Uusavuttomille onkin niitä sähköisiä vaununsiirtimiä kun raukat eivät peilistä näe mihin se vaunu menee, en voi käsittää miten jotkut uuvatit saa vaunun linkkuun...no kaikki ei ole niin mestareita kun minä.

      • Anonyymi

        No voisitko kertoa vaikka sen, että miten ajolinjan voi muka siitä suoristaa, jos vaunu on jo linkussa????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voisitko kertoa vaikka sen, että miten ajolinjan voi muka siitä suoristaa, jos vaunu on jo linkussa????

        Niin, se on vaikea enää suoristaa kun ei se käänny enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se on vaikea enää suoristaa kun ei se käänny enää.

        Rekkamies ja peruuttajamestari ei taida osata kertoa? Ehkä vain kirjallinen ilmaisu ei ole samaa luokkaa, kuin ajotaidot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se on vaikea enää suoristaa kun ei se käänny enää.

        Ajetaan eteenpäin, niin yhdistelmä suoristuu, ja otetaan uusi aloitus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaan eteenpäin, niin yhdistelmä suoristuu, ja otetaan uusi aloitus!

        No se on sitten samaa edestakaista sahaamista.


      • Anonyymi

        Sinäkö se oletkin kun joka paikassa joku tulee peruuttamalla vastaan. Kuinka paljon olet oikeasti peruuttanut ? Mukava aina katsoo kun mutkittelet peräedellä jokapaikassa tukkien liikenteen. Todellaa avuttoman näköistä veivaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voisitko kertoa vaikka sen, että miten ajolinjan voi muka siitä suoristaa, jos vaunu on jo linkussa????

        Ettehän edes tiedä mikä on ajolinja


    • Anonyymi

      Peruuttaessa helposti renkas sökähtää.
      804 km paripyörän takarenkas hajosi Klo.19.07.

      • Anonyymi

        Ikävä kuulla, mutta eihän siinä sinun Transitissasi ole paripyöriä takana?


    • Anonyymi

      Olisiko sit edessä paripyörät ??

    • Anonyymi

      Minulla on Elnakissa rumatikin höntyrä.

      • Anonyymi

        Takana ihan paskat yks lehtiset jouset, takavaloissa vesihöyryä sisällä.
        Helmakotelon etuovien alta pehmeät, öljypohja öljyssä.
        Tuulilasi halki, kuskin oven tiivisteet riekaleina.
        Turvavyö ei rullaudu sisään, radio ei toimi.
        Tuulilasin pesurin kuskin puolen suutin tukossa, kuskin puolen alapallonivel kolisee.
        Molemmat raidetangon uloimmat päät väljät, turbo viheltää lujaa kun ilmavuoto.
        Pakoputken pöntössä reikä, asuintilan oven lukko rikki.
        Vessan lavuaarin alla vesivuoto. Kattoluukku vuotaa vettä sateella.
        Sänky narisee, jääkaappi toimii vain sähköllä..kaasupuoli ei toimi.
        Portapotta jatkuvasti auki, läppä rikki.
        Vessan ovi jää jumiin ja kaiken huippuna radion antenni löysällä, kääntyy ajaessa vaakatasoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takana ihan paskat yks lehtiset jouset, takavaloissa vesihöyryä sisällä.
        Helmakotelon etuovien alta pehmeät, öljypohja öljyssä.
        Tuulilasi halki, kuskin oven tiivisteet riekaleina.
        Turvavyö ei rullaudu sisään, radio ei toimi.
        Tuulilasin pesurin kuskin puolen suutin tukossa, kuskin puolen alapallonivel kolisee.
        Molemmat raidetangon uloimmat päät väljät, turbo viheltää lujaa kun ilmavuoto.
        Pakoputken pöntössä reikä, asuintilan oven lukko rikki.
        Vessan lavuaarin alla vesivuoto. Kattoluukku vuotaa vettä sateella.
        Sänky narisee, jääkaappi toimii vain sähköllä..kaasupuoli ei toimi.
        Portapotta jatkuvasti auki, läppä rikki.
        Vessan ovi jää jumiin ja kaiken huippuna radion antenni löysällä, kääntyy ajaessa vaakatasoon.

        Paskan möivät !!! Kyllä vanhanakin hankitulla matkakulkimella pitäisi päästä ilman tuollaisia vikoja pitempään kuin 7 vuotta !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskan möivät !!! Kyllä vanhanakin hankitulla matkakulkimella pitäisi päästä ilman tuollaisia vikoja pitempään kuin 7 vuotta !!!

        31.03.2015 20:48
        Kävin noin kuukausi sitten vaihtamassa tämän uuden/käytetyn , ja tiesin jo silloin että vermeet on laittomat. Kiistelin asiasta hyvän tovin myyjän kanssa, jolla omien sanojensa mukaan on kaasuasentajan luvat. Huuteli vielä huoltomiehen avukseen, jonka mielestä myös asennus on laillinen. Kävi avaamassa vaihdossa antamani auton kaasukotelon, ja näytin sille mitä rojua siellä kuuluu nykyasetusten mukaan löytyä. Ei näyttänyt kauppias tietävän, mikä on letkunrikkoventtiili ja mikä painesäädin. Vaihdatin uudet kalut kaappiin, koska tiesin jo ostaessani siellä olevan grilli tavaraa. Ja kuinka paljon mahtaa olla kulkimia grilliherkuin liikenteessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        31.03.2015 20:48
        Kävin noin kuukausi sitten vaihtamassa tämän uuden/käytetyn , ja tiesin jo silloin että vermeet on laittomat. Kiistelin asiasta hyvän tovin myyjän kanssa, jolla omien sanojensa mukaan on kaasuasentajan luvat. Huuteli vielä huoltomiehen avukseen, jonka mielestä myös asennus on laillinen. Kävi avaamassa vaihdossa antamani auton kaasukotelon, ja näytin sille mitä rojua siellä kuuluu nykyasetusten mukaan löytyä. Ei näyttänyt kauppias tietävän, mikä on letkunrikkoventtiili ja mikä painesäädin. Vaihdatin uudet kalut kaappiin, koska tiesin jo ostaessani siellä olevan grilli tavaraa. Ja kuinka paljon mahtaa olla kulkimia grilliherkuin liikenteessä?

        Eka ja luultavasti, samalla viimeinen Transit, minulla. Kyllä diesel koneen pitää kestää ainakin sen viisisataatuhatta kilometriä, pelkillä huolloilla, mutta Transitin koneelle on satatuhatta jo melkoinen saavutus. Sen olen päättänyt jos ja kun vaihdan ,en vaihda uudempaan, vanhemmassa vara parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka ja luultavasti, samalla viimeinen Transit, minulla. Kyllä diesel koneen pitää kestää ainakin sen viisisataatuhatta kilometriä, pelkillä huolloilla, mutta Transitin koneelle on satatuhatta jo melkoinen saavutus. Sen olen päättänyt jos ja kun vaihdan ,en vaihda uudempaan, vanhemmassa vara parempi.

        Millä perseaukinen autoa vaihtaa?? Ota rumatikki talteen ja vie Transiittisi paalaamoon.
        Rumatikistä saa hyvän hinnan , kun myy sen erikseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka ja luultavasti, samalla viimeinen Transit, minulla. Kyllä diesel koneen pitää kestää ainakin sen viisisataatuhatta kilometriä, pelkillä huolloilla, mutta Transitin koneelle on satatuhatta jo melkoinen saavutus. Sen olen päättänyt jos ja kun vaihdan ,en vaihda uudempaan, vanhemmassa vara parempi.

        Fordi jaksaa keksiä pääkopalle pohdittavaa. ,!!! kele .

        Onko jollekulle tuttu oire, ja mistä moinen ? , kun vedättäessä alkaa pätkimään , ja jonkinsorttinen kahahdus kuuluu jostain, kai konehuoneesta.

        Tuo kohahdus voi tietty olla siitäkin johtuva, kun nuo elintoiminnot hetkittäin kadoksissa, ja turbo joutuu elämään mukana tuossa pätkärytmissä ?

        Vaikee tutkittava, kun ei konetta saa pätkimään paikalla ollessa, nostipa kierroksia sitten millä tyylillä tahansa.

        Minkään valtakunnan häiriövaloa ei ole tauluun ilmestynyt.

        Voisko tuo EGR oikutella tuolla tyylillä ?

        Tilasin ensihätään Fordilta uuden kaasupolkimen , jos vaikka vika löytyis siitä potikasta ?


      • Anonyymi

        Alustan numerolla on helppo saada muutkin tiedot.


    • Anonyymi

      Aha siellä on palstavahti Joksu taas tehnyt yötä päivää klo 03.17 uuden vikalistan Fiatistaan.
      Onko Puijolla paljon lunta??

    • Anonyymi

      En minä asu Kuopiossa, tuon vikalistan kirjoitin täällä Puumalassa.

      • Anonyymi

        Loppujen lopuksi kaikki tämän vuosituhannen paketti- ja matkailuauton on fiiatteja, merkistä riippumatta!


    • Anonyymi

      Onhan se kiva, että jaksatte vääntää päivittäin typerää läppää homeisista lasikuituvessoistanne.

      • Anonyymi

        Aivan ihanaa, että olet jaksanut niitä lukea. Olet aika söpö pööpiäinen kun vielä kommentoit.


    • Anonyymi

      Nämä jotkut sinisilmäiset uuvatit luulee että näitä rumatikki ja Fiatin viat viestejä kirjoittaa yksi ja sama henkilö🤣

    • Anonyymi

      Älä kommentoi ! ! Älä kommentoi mitään narsisti mt trollin lämmitin tai muutakaan avausta. Häirikkö narsu haluu vain huomiota ! ! Kohta 90% kaikesta palstan annista tämän hööpön postauksia. Tehnyt palstasta ns viihde ja ajankulu palstan itselleen,jälki sen mukaista. . ÄLÄ KOMMENTOI ! !
      Joksu Kuopiosta

    • Anonyymi

      Onko olemassa asuntovaunuja joissa olisi vetoaisa molemmissa päissä. Ei tarvitsi niin paljon peruutella.

      • Anonyymi

        Laita koukku autoos molempiin päihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita koukku autoos molempiin päihin.

        Tuo on ihan hyvä systeemi, ainut hankaluus vaan on se että se vaatii kunnollisen maasturin, näihin nykyisiin muovisiin citymaastureihin se on aika haasteellisen asennettava.


    • Anonyymi

      Voi ristus kun täällä taas Suomen surkeimmat kuskit keskustelee. Olisittepa ajaneet rekkaa niin kuin minä, 40 vuotta! Olisi kaikki auton käsittely niin simppeliä vaikka kylki edellä auto kulkisi.
      Kortit pois tuollaisilla, vaarantavat liikenteen, tekisi mieli työntää tieltä ojaan tuollaiset puusilmät.

      • Anonyymi

        Miten sä voit osata tuolla kokemuksella, minä oon ajanu 70vuotta kahta rekkaa enkä osaa vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sä voit osata tuolla kokemuksella, minä oon ajanu 70vuotta kahta rekkaa enkä osaa vieläkään.

        Se riippuu vähän missä ajaa, minä ajoin rekkaa yhtenä kesänä kolme vuotta Tukholman keskustassa, ja väittäisin sen vastaavan ainakin monenkymmenen vuoden ajoa jossakin Suomen suorilla teillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu vähän missä ajaa, minä ajoin rekkaa yhtenä kesänä kolme vuotta Tukholman keskustassa, ja väittäisin sen vastaavan ainakin monenkymmenen vuoden ajoa jossakin Suomen suorilla teillä.

        No varmaan vastaa ainakin 120vuoden kokemusta, on se niin vaikeaa siellä. Siinähän tulee kilometrejäkin kymmeniä päivittäin jos tukholmassa rekkaa ajaa. Onneksi sattui noin ammattilainen siihen hommaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan vastaa ainakin 120vuoden kokemusta, on se niin vaikeaa siellä. Siinähän tulee kilometrejäkin kymmeniä päivittäin jos tukholmassa rekkaa ajaa. Onneksi sattui noin ammattilainen siihen hommaan.

        No jos nyt ei ihan 120 :n vuoden, niin sanoisin kuitenkin että neljänkymmenen. On se sen verran vaativaa hommaa täyteen lastatun 25 metrisen tukkirekan pyörittely Gamla Stanin kapeilla kujilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nyt ei ihan 120 :n vuoden, niin sanoisin kuitenkin että neljänkymmenen. On se sen verran vaativaa hommaa täyteen lastatun 25 metrisen tukkirekan pyörittely Gamla Stanin kapeilla kujilla.

        Se on ihan leikkimistä vielä tuollainen ajaminen! Minulla oli täysperävaunu yhdistelmä metallirullilla lastattu, ja ylikuormaa, ja Appalakeilta Gibraltarille piti ajaa, kun vaihteet hävisi jo heti lähdössä. Peileistä peruuttelin yhdistelmän määränpäähän kiertoteitä pitkin ja poliisin tiesulkuja väistellen, yhdellä nukkumisella. Vähän kahvia ja tupakkaa siinä peruutellessa kului, ja jo seuraavana aamuna olin perillä lastia purkamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan leikkimistä vielä tuollainen ajaminen! Minulla oli täysperävaunu yhdistelmä metallirullilla lastattu, ja ylikuormaa, ja Appalakeilta Gibraltarille piti ajaa, kun vaihteet hävisi jo heti lähdössä. Peileistä peruuttelin yhdistelmän määränpäähän kiertoteitä pitkin ja poliisin tiesulkuja väistellen, yhdellä nukkumisella. Vähän kahvia ja tupakkaa siinä peruutellessa kului, ja jo seuraavana aamuna olin perillä lastia purkamassa.

        Onhan se tuokin ollut tietysti jonkunmoinen suoritus, peruuttamalla vastavirtaan.
        Vaan ei vedä kuitenkaan vertoja minun ajotaidoilleni. Joka kadunkulmassa jouduin purkamaan tukkikuorman ennen kuin 4x4 Jyry mahtui kääntymään, ja taas kun olin saanut vekslailtua risteyksen läpi, niin tukit oli lastattava takaisin pankoille kammesta veivattavalla Joutsalaisella. Ja kuten vanhana Slussenin sissinä varmaan tiedätkin, siellä vanhassa kaupungissa niitä katujen risteyksiä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan leikkimistä vielä tuollainen ajaminen! Minulla oli täysperävaunu yhdistelmä metallirullilla lastattu, ja ylikuormaa, ja Appalakeilta Gibraltarille piti ajaa, kun vaihteet hävisi jo heti lähdössä. Peileistä peruuttelin yhdistelmän määränpäähän kiertoteitä pitkin ja poliisin tiesulkuja väistellen, yhdellä nukkumisella. Vähän kahvia ja tupakkaa siinä peruutellessa kului, ja jo seuraavana aamuna olin perillä lastia purkamassa.

        Miten olit perillä vasta seuraavana aamuna. Minä olin jo illalla. Olet tumpelo etkä mikään ammattilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olit perillä vasta seuraavana aamuna. Minä olin jo illalla. Olet tumpelo etkä mikään ammattilainen.

        No varmasti olit kotona vielä samana iltana, kun kävit vain äidin luona, viiden minuutin kävelymatkan päässä vaihtamassa pyykkipussin puhtaisiin sukkiin ja kalsareihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmasti olit kotona vielä samana iltana, kun kävit vain äidin luona, viiden minuutin kävelymatkan päässä vaihtamassa pyykkipussin puhtaisiin sukkiin ja kalsareihin!

        Väärin. Olin jo edellisenä iltana. Olet amis toope.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmasti olit kotona vielä samana iltana, kun kävit vain äidin luona, viiden minuutin kävelymatkan päässä vaihtamassa pyykkipussin puhtaisiin sukkiin ja kalsareihin!

        Viesti poistettu sääntöjen vastaisena.


    • Anonyymi

      Kyllä puukenkä osaa. Kaatoi rekkansakin suoralla Lahden moottoritiellä

    • Anonyymi

      Pullukka ajaa aina peruuttamalla astinlaudalta

    • Anonyymi

      Perstuntuma ja peilit.

    • Anonyymi

      Nuorempana peruuttelin henkilöautolla aika sujuvasti. Nyt ei enää niskat taivu ja täytyy ajaa kaupan parkkipaikallekin ämmäparkkiin.

    • Anonyymi

      Tosi karavaanari ei peruutellessa peilejä tarvitse.
      Olen osunut vieraaseen vaunuun omaa vaunua peruutellessani, ja myös peruuttanut matka-auton ainoaan pihassa olleeseen koivuun, ja nämä molemmat täysin peiliin katsomatta.

      • Anonyymi

        Vaatii kyllä taitoa että osuu koivuun peruuttamalla ilman että katsoo peileihin, minulta tuo ei onnistu vaikka käytän peilejä.


      • Anonyymi

        Se olisi kyllä peiliin katsomisen paikka, jos peruuttaa pihan ainoaan koivuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatii kyllä taitoa että osuu koivuun peruuttamalla ilman että katsoo peileihin, minulta tuo ei onnistu vaikka käytän peilejä.

        Ei se minultakaan ensimmäisellä yrityksellä ollut luonnistua, useampia kertoja jouduin ottamaan eteen ja taakse ennen kuin sain lopulta osumaan.
        Vaunua peruutellessa osuminen oli huomattavasti helpompaa, sillä olihan naapurin vaunu laaja-alaisempi kohde kuin se pihakoivu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se minultakaan ensimmäisellä yrityksellä ollut luonnistua, useampia kertoja jouduin ottamaan eteen ja taakse ennen kuin sain lopulta osumaan.
        Vaunua peruutellessa osuminen oli huomattavasti helpompaa, sillä olihan naapurin vaunu laaja-alaisempi kohde kuin se pihakoivu.

        Nyt on hieno vaunu minulla. Uuden ostin, edullisesti osamaksulla. Kiva tulla kesällä leirintäalueelle, kun on uusi 765 Adria perässä, päät kääntyy ja suut loksahtaa auki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on hieno vaunu minulla. Uuden ostin, edullisesti osamaksulla. Kiva tulla kesällä leirintäalueelle, kun on uusi 765 Adria perässä, päät kääntyy ja suut loksahtaa auki .

        Ai ne anto sulle osamaksulla. Eihän ne ole antanut sulle lainaakaan koskaan. Ihan varmasti loksahtaa suut jos sulla on tuollainen....... sen voit uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on hieno vaunu minulla. Uuden ostin, edullisesti osamaksulla. Kiva tulla kesällä leirintäalueelle, kun on uusi 765 Adria perässä, päät kääntyy ja suut loksahtaa auki .

        Hyvä, hyvä, millä vedät ja peruutat atriaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, hyvä, millä vedät ja peruutat atriaa

        Ensin oli Subarun maasturi, nyt Hummer..parempaa ei löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin oli Subarun maasturi, nyt Hummer..parempaa ei löydy.

        Aivan. Jos Hummer mahtuu puiden välistä, niin vaunu mahtuu varmasti.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe