Diapam Toleranssi

Anonyymi

Olen ottanut Diapamia yhtenä kertana noin 3 kertaa per 2 kuukautta tarpeen mukaan jos päädyin käymään ihan ylikierroksilla.

Olen huomannut, että vuosia sitten kun söin 5mg, se auttoi. Nyt söin kolme tablettia, tyhmänä ruuan jälkeen, en tunne mitään. En ota lääkettä esimerkiksi niin, että syön niitä viikon putkeen, tai sen kuukauden rajan. Syön niitä yhtenä päivänä, ja se siitä. Sitten pärjään taas monta viikkoa, joskus kuukautta.

Minkä takia toleranssini on kasvanut näin kamalasti, vaikka syön lääkettä niin harvoin? Otin niitä esimerkiksi nyt, kun tiedän, että minun tulee saada nukuttua koska minun tulee päästä lääkäriin enkä voi valvoa koko yötä kun olen viime yönkin jo valvonut lähes kokonaan.

Voiko toleranssi (näköjään voi) nousta niin, että et koska lääkkeeseen kuukausiin?

9

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä nyt luulen ettet ole nyt ihan rehellinen

      • Anonyymi

        Nyt kun vielä kerrot motiivin aloittaa tämä lanka sillä oletuksella että valehtelen jostain asiasta niin voidaan keskustella.


    • Anonyymi

      oletko hieroja ammatiltasi

    • Anonyymi

      Ei kyllä ole mitään käsitystä aiheesta.

    • Anonyymi

      Ei toleranssin pitäisi kasvaa tuollaisesta. Itse syön noin kerran viikossa 5 mg tai puolet, ja on riittänyt. Jostain muusta johtuu ettei auta.
      Älä kuitenkaan lisää annoksia, tiedät mitä bentsodiatsepiineista seuraa jos käyttää vähänkään säännöllisemmmin.
      Oletko koettanut valeriaanaa nukkumiseen, se parantaa yöunta, minulle Diapamin vaihtoehto joskus ajoittain kun haluan käyttää pitemmän jakson jotain rauhoittavaa. Valeriaana on apteekissa myytynä kolmiolääke, koska sen on tutkitusti todettu vaikuttavan keskushermostoon.
      Unettomuuteen Diapam ja muut bentsot eivät edes ole hyvä ratkaisu, koska ne heikentävät unenlaatua ja vähentävät syvää unta. Itse otan Diapamia pääasiassa päiväsaikaan.
      Valeriaana saattaa päivällä tehdä tokkuraiseksi, yöksi se sopii. Valeriaanaa voi ottaa aika reilusti, jopa 1000 mg, ei sivuvaikutuksia. Riippuvu
      utta ja toleranssia ei tule. Olen käyttänyt pisimmillään pari kuukautta.

      • Anonyymi

        Voisin kokeilla. Mistä sitä olisi paras ostaa/tilata?


      • Anonyymi

        Käsittääkseni Valeriaanaa ei voi käyttää samaan aikaan kuin esimerkiksi Bentsodiappiinien tai muiden mielialala lääkkeiden kanssa .


    • Anonyymi

      Joulukuun alusta ei ole enää markkinoilla 2: mg: n 100 kpl: n Diapamia ,tilalla 30: n kpl: n 2mg :ä . 50mg: n pysyy ennallaan .Apteekit Turussa suurinpiirtein ilman 2mg: n ja 100 kpl: n on loppu.

    • Anonyymi

      Anteeksi ,tarkoitin 5 mg: n tabletteja niin kuin ennenkin ( ei siis 50 mg ).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe