Elämäntapamuutokset

Anonyymi

Ei elämäntapamuutoksienkaan teko niin helppoa ole JOS laluaa edes pitää yllä samaa painoa.JOS laihtunut palaa takaisin entiseen ruokavalioon LIHOO takaisin.

1Nämä elämäntapamuutokset vaatii ensimmäisenä vilja ja maitotuotteiden vähetämisen minimiin,muuten LIHOO
2Sekään ei vielä riitä.Syödyn ruuan pitää olla terveellistä.Jos yrität pitsoilla ja hampurilaisilla ei varmasti onnistu ja LIHOO
3Jos syö myös karkkia on syötävä vain yksi iso ateria päivässä muuten kalorit nousee puolet suuremmaksi ja LIHOO.(sekin pitää silloin valita syökö sen päivällä vai illalla.Jos syö ne päivällä ja illalla LIHOO.)
4 toinen vaihtoehto on syödä vain terveellistä ruokaa jolloin myös illalla saa syödä,ei sekään ole kovin houkutteleva tapa syödä.

Lisäksi on harrastettava liikuntaa jossakin muodossa JOS haluaa syödä enemmän.

34

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tuo mielestäsi kuin koraani? Ainoa totuus! Kaikki muu tieto ja kokemus on turhaa!

    • Anonyymi

      Tämä on se kylmä totuus.Melkein kaikki laihtuneet lihoo yleensä takaisin.
      Pieniä laihdutuskuureja TÄYTYY pitää aivan jatkuvasti jos haluaa ennaltaehkäistä lihomisen.

    • Anonyymi

      Olen propagoinut menetelmää jossa pitkäaikaisen kitkuttamisen tai jojoilun asemesta rysäyttää kerralla painonsa pari kiloa tavoitteen alapuolelle ja, ENNEN sitä, on SUUNNITELLUT SEN JÄLKEISEN ELÄMÄNTAVAN ja noudattaa sitä tehden tarvittaessa pieni säätöjä.
      Elämäntapa ilman vahtimista!
      38 vuotisena kuudessa viikossa 96kg -> 80kg.
      Nyt 78 vuotisena 78kg -80kg.
      Tuona aikana oireili poikkeavista olosuhteista johtunut yksi lipsahdus mutta pari kiloa riitti hälyttämään.

      Jos joku haluaa uhriutua kaloreja laskemalla niin se on jokaisen oma valinta.

    • Anonyymi

      Liikunta on meille kaikille hyväksi terveyden ylläpitämiseksi.

      Muista luuloistasi ota yhteyttä. Emailini löydät varmasti sivulta.

    • Anonyymi

      "Jos joku haluaa uhriutua kaloreja laskemalla niin se on jokaisen oma valinta."

      Kiitos, kun annat tämän mahdollisuuden.

      Itse lasken kaloreita siihen saakka, kunnes opin varmuudella ymmärtämään sen, paljonko mikäkin ruoka-annos sisältää energiaa noin suurinpiirtein,

      • Anonyymi

        "Itse lasken kaloreita siihen saakka, kunnes opin varmuudella ymmärtämään sen, paljonko mikäkin ruoka-annos sisältää energiaa noin suurinpiirtein,"

        Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet. Diabeetikolle huomattavasti tärkeämpää keskittyä ravinnon verensokeria nostavan hiilihydraatin määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse lasken kaloreita siihen saakka, kunnes opin varmuudella ymmärtämään sen, paljonko mikäkin ruoka-annos sisältää energiaa noin suurinpiirtein,"

        Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet. Diabeetikolle huomattavasti tärkeämpää keskittyä ravinnon verensokeria nostavan hiilihydraatin määrään.

        Entä se hiilarin laatu? Hidas ei aiheuta piikkiä ja antaa pitemmän kylläisyyden tunteen.
        Hitaat ovat enemmäkin "tavallista" ruokaa jota ei ahmita maun, sokerihimon vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä se hiilarin laatu? Hidas ei aiheuta piikkiä ja antaa pitemmän kylläisyyden tunteen.
        Hitaat ovat enemmäkin "tavallista" ruokaa jota ei ahmita maun, sokerihimon vuoksi.

        Lasken energiat. Huomaan että osa ruuasta pitää nälän poissa, osa ei pidä nälkää poissa.

        Valkoisesta sokerista, mehusta ja limusta saatu 500 kaloria on nälän ja suojaravinteiden kannalta ihan eri asia kuin vaikkapa 250 kaloria kanasta ja 250 kaloria perunasta ja kasviksista. Öljyä pullosta ja rasvaa rasiasta vain hyvin maltillisesti.

        Kyllä tässä oppii yrityksen ja erhdyksen kautta. Ja lukemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasken energiat. Huomaan että osa ruuasta pitää nälän poissa, osa ei pidä nälkää poissa.

        Valkoisesta sokerista, mehusta ja limusta saatu 500 kaloria on nälän ja suojaravinteiden kannalta ihan eri asia kuin vaikkapa 250 kaloria kanasta ja 250 kaloria perunasta ja kasviksista. Öljyä pullosta ja rasvaa rasiasta vain hyvin maltillisesti.

        Kyllä tässä oppii yrityksen ja erhdyksen kautta. Ja lukemalla.

        Et mainitse lainkaan viljatuotteita.
        Valkeasta vehnäjauhosta valmistetut, rasvalla ja sokerilla eri muodoissa maistyviksi täydennetyt >< kokojyvä ruis- ja kauravalmisteet.
        En ole laskenut energioita vaan valinnut syötäväni järkiperustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et mainitse lainkaan viljatuotteita.
        Valkeasta vehnäjauhosta valmistetut, rasvalla ja sokerilla eri muodoissa maistyviksi täydennetyt >< kokojyvä ruis- ja kauravalmisteet.
        En ole laskenut energioita vaan valinnut syötäväni järkiperustein.

        Lasken, mittaan tai ainakin arvioin energiat.

        Valkoinen jauho, rasva ja sokeri ei ole tasavertainen täysjyvän, kasvisten ja hedelmien kanssa. On tunnettua että valkoisen jauhon ja voin tai margariinin sekä mahdollisen sokerin yhdistelmä lähes kaikissa mahdollisissa muodoissaan ovat tosi huonoja pitämään nälkää.

        Huonoimmat laihduttajalle, vaikka ihan hirveän hyvän makuisia ovat mm. croissantit, wienerit sekä kaikki voi- tai lehtitaikinasta leivotut. Sokerisena tai suolaisena.


    • Anonyymi

      Elämäntapamuutos on tietenkin jotain pysyvää, josta ei palata entisiin huonoihin elämäntapoihin.

      • Anonyymi

        "Elämäntapamuutos on tietenkin jotain pysyvää, josta ei palata entisiin huonoihin elämäntapoihin."

        Aivan oikein, kyseessä ei ole dieetti niinkuin onet näyttävät luulevan.


    • Anonyymi

      Elämäntapamuutos on monille kaikista järkevin tapa koska ei kaikki jaksa koko ajan laihduttaa.Se onnistuu vain niin että ei palaa takaisin siihen entiseen ruokavalioon mistä on lihonut.
      Kyllä jokaisella pitäisi olla sen verran itsesuojeluvaistoa.Esim roskaruokapäivän jälkeen pitää välittömästi ainakin 4 terveellisesti syötyä päivää.

      • Anonyymi

        "Kyllä jokaisella pitäisi olla sen verran itsesuojeluvaistoa.Esim roskaruokapäivän jälkeen pitää välittömästi ainakin 4 terveellisesti syötyä päivää."

        Ja miten sitten itse kukan luokittelee terveellisen ruoan. Monet viittaa THL:n satuihin. Kuinkas sinä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä jokaisella pitäisi olla sen verran itsesuojeluvaistoa.Esim roskaruokapäivän jälkeen pitää välittömästi ainakin 4 terveellisesti syötyä päivää."

        Ja miten sitten itse kukan luokittelee terveellisen ruoan. Monet viittaa THL:n satuihin. Kuinkas sinä??

        Mikä THL:ssä on vikana, yleinen pohjoismainen ruokakäytäntö?

        Kysypäs asiasta Veijolta, hän on asunut Ruotsissa pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä THL:ssä on vikana, yleinen pohjoismainen ruokakäytäntö?

        Kysypäs asiasta Veijolta, hän on asunut Ruotsissa pitkään.

        "Mikä THL:ssä on vikana, yleinen pohjoismainen ruokakäytäntö?"

        THL:n tyydyttyneen rasvan pelko on täysin perustelematon. Sillä kuitenkin on aiheutettu hiilihydraatin/sokerin täysin älytön osuus "terveellisessä" ravinnossa.

        Ruotsin THL yritti perustella tyydyttyneen rasvan pelkoa ja epäonnistui siinä täysin-mitään perusteita ei löytynyt.

        Ruotsin Sosiaalihallitus pesi kasvonsa ja ilmoitti että suositus on täysin terveille ihmisille.

        Minä olisin ilmaissut asian vielä selvemmin: suositus on juuri nyt täysin terveille ihmisille.


      • Anonyymi

        Ihmisen pitää syödä kaikkia mitä maa päällään kantaa.Mitään EI saa syödä liikaa.

        Ei tarvitse syödä vain rasvaista lihaa ja kasviksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä THL:ssä on vikana, yleinen pohjoismainen ruokakäytäntö?"

        THL:n tyydyttyneen rasvan pelko on täysin perustelematon. Sillä kuitenkin on aiheutettu hiilihydraatin/sokerin täysin älytön osuus "terveellisessä" ravinnossa.

        Ruotsin THL yritti perustella tyydyttyneen rasvan pelkoa ja epäonnistui siinä täysin-mitään perusteita ei löytynyt.

        Ruotsin Sosiaalihallitus pesi kasvonsa ja ilmoitti että suositus on täysin terveille ihmisille.

        Minä olisin ilmaissut asian vielä selvemmin: suositus on juuri nyt täysin terveille ihmisille.

        Ruotsissa suositellaan diabeetikoille 4 eri dieettiä mutta LCHF ei ole yksi niistä. Siitä todetaan että jollei diabeetikko ole laihtunut sillä niin hänelle pitää suositella jotain dieettiä, jonka teho on tieteellisesti osoitettu. Siellä kylläkin suositellaan diabeetikoille maltillista karppausta eli 30-40E% hiilihydraatista ja rasva pehmeänä. Dokumentti on täällä: https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/vagledning/2011-11-7.pdf#:~:text=Koster som visat sig vara bra vid diabetes,bra alternativ kan vara en fullt tillräcklig kostförändring.


    • Anonyymi

      En tiedä mitään hkl:stä tai tthk:sta.
      Olen syönyt tavallista kotona valmistettua sekaruokaa. Poikkeuksena komennustöissä kuluttamani vuoteni jolloin työpaikkaruokaloiden mauttomat, rasvaiset, suolaiset eineskeittiötuotteet nostivat verenpaineeni ja kolestrolini.

      Niiden jälkeen olen syönyt mieltymysteni mukaan. Itse sekoitettua, normaalisuolaista valkosipulivoita ruisleivälle. Päälle juustoa, keitettyä kananmunaa, kokolihaleikkelettä, Jotain noista.
      Jokaisella pääaterialla lihaa jossakin muodossa. Lihajalosteita käytämme hyvin vähän. Eineksiä emme lainkaan.
      Maitoa juon viikossa noin 10 litraa. Kanamunia samassa ajassa noin 10 kpl.
      Juon vahvaa kahvia. Närkin suolapähkinöitä, kuivakakkua, täytepipareita, hillopullaa yms. suun mukaista.
      Veriarvoni ovat viitealueiden keskustojen tietämissä. Paineet optimissaan. Kolestrolit nykyisissä, tiukennetuissa rajoissa.
      Trombosyytit ovat poikkeus. Yhtä kertaa lukuun ottamatta lukema on ollut alle viiteminimin.
      Lääkitys? Eturauhasen saadessa lounaan yhteydessä kaksi pilleriä niin se älyää antaa minulle kesketymättömät yöunet. Poikkeus ehkä kerran viikossa kuten viime yönä. Kertakäynti hiekkalaatikolla keskeytti 9 tuntisen uneni.

      Olen 78v ikäinen ukko.

    • Anonyymi

      Painon pudotuksessa ja painon hallinnassa kannattaa käyttää apuna painonpudotuslaskuria (löytyy netistä) . Laskuri kertoo esim., että 165 cm pitkä ja 64 kg painava nainen, joka harrastaa liikuntaa keskimäärin 3-5 kertaa viikossa voi nykyisen painonsa säilyttääkseen syödä n. 1950 kilokaloria päivässä. Jos tämä nainen haluaisi pudottaa painoaan 2 kg 30 pv:n aikana hänen pitäisi pudottaa päivittäinen kalorimäärä n. 1420 kaloriin. Jatkuvaa päivittäistä painon tarkkailua ei tarvita jos ei ole tarvis laihduttaa, mutta on itsensä pettämistä jos ei nouse vaa'alle edes kerran kuukaudessa.

      • Anonyymi

        "Painon pudotuksessa ja painon hallinnassa kannattaa käyttää apuna painonpudotuslaskuria (löytyy netistä) ."

        Yhtä hyvin toimii toteamus "Sarjakuvien vaikutus siemenviljan kasvuun"


      • Anonyymi

        "Painon pudotuksessa ja painon hallinnassa kannattaa käyttää apuna painonpudotuslaskuria (löytyy netistä) ."

        Yhtä hyvin toimii toteamus "Sarjakuvien vaikutus siemenviljan kasvuun"


      • Anonyymi

        Jos on kova reeni päällä saa syödä ainakin 1000 kaloria enemmän mitä nämä laskurit antaa ymmärtää.Olen tämän todennut itse tarkalla seurannalla.

        Kevyttä liikuntaa harrastavalla lskuri pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on kova reeni päällä saa syödä ainakin 1000 kaloria enemmän mitä nämä laskurit antaa ymmärtää.Olen tämän todennut itse tarkalla seurannalla.

        Kevyttä liikuntaa harrastavalla lskuri pitää paikkansa.

        "Kevyttä liikuntaa harrastavalla lskuri pitää paikkansa."

        Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkui luulrt


    • Anonyymi

      Kalorien laskeminen vaikuttaa olevan monelle itsetarkoitus.
      Eikö olisi yksinkertaisempaa ja tehokkaampaa säädellä syömistensä laatua ja määrää?
      Kaikki tietänevät mistä vähemmän tarpeellisista tulisi luopua tai ainakin vähentää.
      Laadun myötä on mahdollisuus myös säädellä määrää oikeiden ravinteiden antaman pitemmän kylläisyyden tunteen vuoksi.
      Tapanärkkiminen kerralla pannaan!

      Miten moni viitsii jatkaa kalorien laskemista tavoitteen saavuttamisen jälkeen?
      Jos on totuttautunut aritematiikan orjaksi niin se vaatinee myös jatkuvuutta?

      • Anonyymi

        Kannattaa laskea kaloreita siihen saakka, kunnes oppii ymmärtämään niiden merkityksen.

        Ei ole lainkaan sama syödä 200 g leipää, 200 g kanaa, 200 g salaattia, 200 g perunoita, 200 hedelmiä tai 200 g voita. Riittävän harjoittelun jäljiltä osalla päivittäinen energiatarve ja -saanti menee selkäytimeen. Lienee kuitenkin niin, että jos koulussa asiaa ei lapsille opeteta tai vanhemmat eivät ole kotona opettaneet, jokaisen on opittava asia yrityksen ja erehdyksen kautta - yleensä lihomalla.

        Kaikki kropat eivät ole tasavertaisia, mutta jokainen voi oppia. Mitä aikaisemmin asiat oivaltaa, sen paremmin on aikaa asiat sisäistää. Sen jälkeen lihominen on ihan omissa käsissä.


      • Anonyymi

        Totuushan on se, että laihtua voi vain jos kuluttaa kaloreita enemmän kuin syö niitä. Kehon terveyden kannalta ei ole saman tekevää mitä syö vaikka ihmisellä ei olisi yhtään ylimääräistä kiloa. Laihallakin ihmisellä saattaa olla vyötäröllä haitallista ruskeaa rasvaa ja tai hänellä ei ole kolestroliarvot kohdallaan koska hän syö vääränlaisia ruoka-aineita kuten kovia rasvoja. Jotkin perinnölliset tekijät tai muut itsestä riippumattomat syyt voivat toki vaikuttaa kolestroliarvoihin (lääkärissä käynti ja kokeet todentavat tällaiset tapaukset ja silloin määrätään yleensä arvoja korjaavaa lääkitys). Oman kokemukeni mukaan jokaisen pudotetun kilon myötä lähtee 1 cm tasaisesti joka puolelta kehoa ja sitä vähemmän jää laihtumisen myötä löysää kehon eri kohtiin mitä enemmän jaksaa liikkua koska liikunta kiinteyttää vartaloa. Ja niitä hiilareita ei tarvitse pelätä jos valitsee hiilihydraatit oikein,. Minä esim. olen syönyt joka ikinen päivä 5-7 siivua ruis- ja täysjyväleipää ja olen pudottanut painoa n. 18 kg kymmenen kk:n aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuushan on se, että laihtua voi vain jos kuluttaa kaloreita enemmän kuin syö niitä. Kehon terveyden kannalta ei ole saman tekevää mitä syö vaikka ihmisellä ei olisi yhtään ylimääräistä kiloa. Laihallakin ihmisellä saattaa olla vyötäröllä haitallista ruskeaa rasvaa ja tai hänellä ei ole kolestroliarvot kohdallaan koska hän syö vääränlaisia ruoka-aineita kuten kovia rasvoja. Jotkin perinnölliset tekijät tai muut itsestä riippumattomat syyt voivat toki vaikuttaa kolestroliarvoihin (lääkärissä käynti ja kokeet todentavat tällaiset tapaukset ja silloin määrätään yleensä arvoja korjaavaa lääkitys). Oman kokemukeni mukaan jokaisen pudotetun kilon myötä lähtee 1 cm tasaisesti joka puolelta kehoa ja sitä vähemmän jää laihtumisen myötä löysää kehon eri kohtiin mitä enemmän jaksaa liikkua koska liikunta kiinteyttää vartaloa. Ja niitä hiilareita ei tarvitse pelätä jos valitsee hiilihydraatit oikein,. Minä esim. olen syönyt joka ikinen päivä 5-7 siivua ruis- ja täysjyväleipää ja olen pudottanut painoa n. 18 kg kymmenen kk:n aikana.

        "Totuushan on se, että laihtua voi vain jos kuluttaa kaloreita enemmän kuin syö niitä"

        Ja milläpä se toteat kun kaloriteoria ei toimi niinkuin luulet ihmisen kohdalla.

        "hän syö vääränlaisia ruoka-aineita kuten kovia rasvoja. "

        Ja mikä niissä on vikana???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Totuushan on se, että laihtua voi vain jos kuluttaa kaloreita enemmän kuin syö niitä"

        Ja milläpä se toteat kun kaloriteoria ei toimi niinkuin luulet ihmisen kohdalla.

        "hän syö vääränlaisia ruoka-aineita kuten kovia rasvoja. "

        Ja mikä niissä on vikana???

        Jos ne on vääränlaisia. Millä tavalla? Huonolla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuushan on se, että laihtua voi vain jos kuluttaa kaloreita enemmän kuin syö niitä. Kehon terveyden kannalta ei ole saman tekevää mitä syö vaikka ihmisellä ei olisi yhtään ylimääräistä kiloa. Laihallakin ihmisellä saattaa olla vyötäröllä haitallista ruskeaa rasvaa ja tai hänellä ei ole kolestroliarvot kohdallaan koska hän syö vääränlaisia ruoka-aineita kuten kovia rasvoja. Jotkin perinnölliset tekijät tai muut itsestä riippumattomat syyt voivat toki vaikuttaa kolestroliarvoihin (lääkärissä käynti ja kokeet todentavat tällaiset tapaukset ja silloin määrätään yleensä arvoja korjaavaa lääkitys). Oman kokemukeni mukaan jokaisen pudotetun kilon myötä lähtee 1 cm tasaisesti joka puolelta kehoa ja sitä vähemmän jää laihtumisen myötä löysää kehon eri kohtiin mitä enemmän jaksaa liikkua koska liikunta kiinteyttää vartaloa. Ja niitä hiilareita ei tarvitse pelätä jos valitsee hiilihydraatit oikein,. Minä esim. olen syönyt joka ikinen päivä 5-7 siivua ruis- ja täysjyväleipää ja olen pudottanut painoa n. 18 kg kymmenen kk:n aikana.

        Ei toimi lievässä ylipainossa.Viljatuotteet pitää lopettaa kokonaan JOS haluaa laihduttaa pois viimeiset kilot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi lievässä ylipainossa.Viljatuotteet pitää lopettaa kokonaan JOS haluaa laihduttaa pois viimeiset kilot.

        Viljojen poisto ei auta, sillä viimeiset millit läskeistä lähtee vain ydinvoimalla.


    • Anonyymi

      Jos et halua tai et voi syödä viljatuotteita syö sitten jotain muuta runsaskuituista jotta saat tarpeeksi kuituja ja vatsasi toimii niin kuin pitääkin.
      Kovien rasvojen syönnin vaikutuksista mm. valtimosairauksiin löytyy runsaasti tietoa netistä. Jos oikein paljon epäilee muiden ihmisten kokemuksia ravinnosta ja laihduttamisesta kannattaa hakeutua ravitsemusterapeuttien puheille. Jos sinulla on ylipainoa tai diabetesoireita saat apua myös julkisesta terveydenhoidosta.

      • Anonyymi

        Se on valitettavasti ainut konsti laihtua lopettaa melkein kokonaan ne mistä on lihonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on valitettavasti ainut konsti laihtua lopettaa melkein kokonaan ne mistä on lihonut.

        Niinpä. Minunkin liikakiloni (joista olen nyt päässyt eroon) kertyivät valkoisista vehnätuotteista, sokerista, kovista rasvoista, liiasta suolasta, epäsäännöllisestä syömisestä ja liian vähäisestä liikkumisesta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe