JOKA VIHAA MINUA, SE VIHAA MYÖS MINUN ISÄÄNI. ( Joh. 15:23)

Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.
( Joh. 15:18-25)

34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
( Joh. 3)

1 Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Jumalassa, meidän Isässämme, ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
2 Armo teille ja rauha Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,
4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä
5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,
6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
7 ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.
11 Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot,
12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.
( 2 Tess. 1)

54

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

varokaa tuota kommentoijaa..taas tuli esille luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatio

>>36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä>>

Tuo on valhetta.

LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
      luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
      KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.

• Anonyymi

TIETOVISA

ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???

"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"

Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

MITÄ TUOHON VASTAAT?
        ONKO TEISSÄ YHTÄKÄÄN HERRA JUMALAN TOTUUDEN MUKAISTA VASTAAJAA TUOHON?

Kaikki kunnia tästä kommentista Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!! !

• Anonyymi kirjoitti:

TIETOVISA

Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

MITÄ TUOHON VASTAAT?

Kaikki kunnia tästä kommentista Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!! !

Tässä ei tarvita mitään tietovisailuja - sillä
        Jeesus Kristus on Totuus!

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        ( Joh. 14:6-7)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

Tässä ei tarvita mitään tietovisailuja - sillä
        Jeesus Kristus on Totuus!

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        ( Joh. 14:6-7)

kuuleppas, nyt tarvitaan vastaus kysymykseen.

alahan vastata.

• Anonyymi kirjoitti:

kuuleppas, nyt tarvitaan vastaus kysymykseen.

alahan vastata.

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        ( Joh. 15:4)

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        ( 1 Joh. 4)

23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
        ( 2 Tim. 2)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        ( 1 Joh. 4)

23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
        ( 2 Tim. 2)

Jes. 44

MITÄ TUOHON VASTAAT?

KYKENETKÖ VASTAAMAAN?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jes. 44

MITÄ TUOHON VASTAAT?

KYKENETKÖ VASTAAMAAN?

Jaa-a, sanoppa sinä.

26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa-a, sanoppa sinä.

26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

kuka on tuo jumala...>>26 Ja Jumala sanoi>>

ja keitä kuvittelet olen >>me>>

mitään nimiä ei ole mainittu..kuka ja ketkä tuossa on???

kenelle sanoi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuka on tuo jumala...>>26 Ja Jumala sanoi>>

ja keitä kuvittelet olen >>me>>

mitään nimiä ei ole mainittu..kuka ja ketkä tuossa on???

kenelle sanoi..

taitaa mennö arvailuksi?

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

( 1 Joh. 4)

( 2 Tim. 2)

Jessessä voi pysyä ilman, että pitää häntä jumalana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

taitaa mennö arvailuksi?

Ei tarvitse arvailla, kun osaa lukea heprealaista Raamattua hepreankielellä. Jeesusta siellä ei mainita. 1.Moos. ei sitä kerro mutta muualla Raamatussa sanotaan kyllä ketkä siellä olivat mukana:

“”Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon?” (Job 38:5-7, FinRK)

Aamutähdet ovat Raamatun mukaan taivaan joukkoja, joista osa on enkeleitä. Jumalan pojat taas ovat niitä, jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin ja saivat lapsikseen jättiläisiä. Raamatun ulkopuolisten lähteiden mukaan Jumalan pojat olivat watchers = hepreaksi irin, joka ei tarkoita enkeliä vaikka se onkin käännetty suomeksi valvojaenkeliksi. He olivat henkimaailman olentoja, elohimeja.

Mitä muita elohimeja Vanhassa testamentissa on? Taivaallisiin joukkoihin kuuluu Vanhan testamentin perusteella:

- Jumalan sanansaattajia (kreik. ángelos = enkeli, hepr. mal'ach)
        - neuvonantajia eli välittäjiä eli asianajajia (haś·śā·ṭān = satan. Jobin kirjan hasatan on käännetty virheellisesti Saatanaksi. Siinä on määräinen artikkeli "ha" ja se voi ilmetä kieliopillisesti oikein tehtäväkuvauksen edessä mutta sitä ei voi koskaan ilmetä etu- ja sukunimissä)
        - serafeja (haś·śə·rā·p̄îm)
        - kerubeja (hak·kə·ru·ḇîm = vartija, suojelija)
        -valvojia (‘î·rîn) käännetty valvojaenkeleiksi mutta eivät ole enkeleitä
        - Jumalan poikia (‘el·yō·wn ū·ḇə·nê = korkeimman lapset, yiś·rā·’êl bə·nê = Jumalan pojat)
        - Pyhiä

Nämä em. nimitykset ovat monasti ennemminkin tehtäväkuvauksia kuin yleisnimiä. Vanhassa testamentissa oli Jumalan pyhiä ja väli"miehinä" enkeleitä ja Jumalan pojat olivat arvoasteikossa enkeleiden yläpuolella. Uudessa testamentissa ei puhuta enää muista välittäjistä kuin Jeesus ja me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Me olemme pyhiä.

Elohimeja ovat myös muut kuin taivaan joukot. Henkimaailman olennot ovat Elohimeja, kuten seuraavasta näemme:

Jumala. Muut jumalat.
        Psalmit 82:1
        "Aasafin psalmi. Jumala (’ĕ·lō·hîm) seisoo jumalien (’ĕ·lō·hîm) kokouksessa, tuomitsee jumalien keskellä: "

Taivaallisen joukot, joita kutsutaan korkeimman pojiksi.
        Psalmit 82:6-7
        "6. Minä sanoin: ’Te olette jumalia (’ĕ·lō·hîm), kaikki te olette Korkeimman poikia. 7. Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista.’” "

Kansojen jumalia, epäjumalia.
        1. Kuninkaiden kirja 11:33
        "Näin tapahtuu siksi, että israelilaiset ovat hylänneet minut ja palvoneet Astartea, siidonilaisten jumalatarta (’ĕ·lō·hê), Kemosta, Mooabin jumalaa (’ĕ·lō·hê), ja Milkomia, ammonilaisten jumalaa (’ĕ·lō·hê). He eivät ole vaeltaneet minun teitäni, eivät ole tehneet sitä, mikä on oikein minun silmissäni eivätkä ole noudattaneet minun lakejani ja määräyksiäni, kuten Daavid, Salomon isä, teki."

Muut jumalat kuin Jumala
        5. Mooseksen kirja 32:17
        "He uhrasivat riivaajille, eivät Jumalalle (’ĕ·lō·w·ha). He uhrasivat jumalille (’ĕ·lō·hîm) , joita eivät tunteneet, uusille, äsken tulleille, joita teidän isänne eivät tunteneet."

Vainajahengistä:
        1. Samuelin kirja 28:13-14
        "13. Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää vaan sano, mitä näet.” Nainen vastasi Saulille: ”Minä näen jumalolennon (’ĕ·lō·hîm) nousevan maasta.” 14. Saul kysyi naiselta: ”Minkä näköinen hän on?” Nainen vastasi: ”Vanha mies nousee ylös viittaan verhoutuneena.” Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta."

Ihan vain Raamattua tutkimalla voi siis päätyä siihen käsitykseen, että elohim tarkoittaa taivaallisia joukkoja, henkimaailman olentoja, joista yksi on Jahve Jumala, jonka tunnemme Isä Jumalana. Professori Michael Heiser on hepreankielen opettaja ja teki väitöskirjansa tähän liittyen. Hän tuntee asiaa syvällisemmin. Hän on useiden muiden tutkijoiden kanssa tästä samaa mieltä.

Kun luetaan 1.Moos kirjaa alusta niin kuin siellä alkutekstissä lukee, käännöksen pitäisi kuulua jotenkin seuraavasti:

"Alussa loi Elohim maan ja taivaan. Elohimit sanoivat: tehkäämme ihminen kuvaksemme."

Tämä ensimmäinen elohim oletetaan kristinuskossa Jeesukseksi mutta teksti itsessään ei sitä sano. Jeesus se ei voisi olla, sillä monestiko Jeesuksesta käytetään elohim-sanaa? Se ei myöskään sano, että juuri näiden elohimien joukkoon kuuluisi Jahve mutta 1.Moos 2:7 kertoo Jahven muovailleen ihmisen maan tomusta. Luojan kanssa oli joku/jotkut taivaallisten joukkojen elohim mutta Vanhan testamentin mukaan luomisen teki yksin Jahve elohim, ei Jeesus eikä muut elohimit. Vasta uuden testamentin kirjoittajat väittävät luojaa Jeesukseksi.

Elohimit olivat Raamatun mukaan mukana myös Baabelin tornin kielten sekoituksessa.

• Anonyymi

>>36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä>>

Tuo on valhetta.

EI OLE ! en kuulu mihinkään ja tiedän tämän!

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

( 1 Joh. 4)

( 2 Tim. 2)

amerikan lahko savis toistaa vaan raamatun sanoja ja ei itse ymmärrä edes niitä.
        Te olette petollisia lahkolaiset saatanat.
        savis on eksyttäjä,hän ei tiedä mitä on Rakkaus..
        On vain kuin (väärän) uskon diktaatori.
        PUTIN !!

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

( 1 Joh. 4)

( 2 Tim. 2)

"he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä."

Tämä on hyvä kriteeri kun arvioi uskonnollisen ihmisen neuvoja. Esim rokotuksista.
        Kun puhuu kuten maailma ja sanoo "myrkkypiikit ovat sinulle pelastus" , niin maailma kuulee heitä koska ovat samaa mieltä maailman kanssa.

• Anonyymi

4Moos.14:29 Tähän erämaahan kaatuvat teidän ruumiinne, teidän kaikkien, jotka olitte katselmuksessa olleet, niin monta kuin teitä on kaksikymmenvuotisista ja sitä vanhempia, jotka olette napisseet minua vastaa. 4Moos.32:10-11 Ja sinä päivänä syttyi Herran viha, ja hän vannoi sanoen: Ne miehet, jotka lähtivät Egyptistä, kaksikymmenvuotiset ja sitä vanhemmat, eivät saa nähdä sitä maata, jonka minä vannoen lupasin Aabrhamille, Iisakille ja Jaakobille, sillä he eivät ole minua uskollisesti seuranneet, paitsi Kaaled, kenissiläisen Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika; sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa. 1Kor.10:5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, joskapa he hukkuivat erämaassa. Hebr.3:17-19 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan? Ja kenelle hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

• Anonyymi

Ps.95:10-11 Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni. Ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. Hebr.4:1-7 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittasi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: Ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni, vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa; ja tässä taas: He eivät pääse minun lepooni. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, tämän päivän, sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne. Hebr.3:7-11

• Anonyymi

Ps.95:7-10 Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota häne katensä kaitsee. Jospa te pänä päivänä kuulisitte hänen äänensä: Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat, jossa he koettelivat minua, vaikka olivat nähneet minun tekoni. Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: He ovat kanssa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teitäni. Ja minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. 2Moos.17:7 Ja hän antoi sille paikalle nimen Massa ja Meriba sentähden, että israelilaiset aiellä riitelivät ja kiusasivat Herraa, sanoen: Onko Herra meidän keskellämme? 1 Nimi merkitsee: kiusaus. 2 Nimi merkitsee: riita. 5Moos.6:16 Älkää kiusatko Herraa, teidän Jumalaanne, niinkuin kiusasitte häntä Massassa, Ps.81:8

• Anonyymi

4Moos.20:13 Tämä oli Meriban vesi, jonka luona israelilaiset riitelivät Herraa vastaan ja hän näytti heille pyhyytensä. 1 Nimi merkitsee: riita. 5Moos.9:22 Tabeerassa, Massassa ja Kibrot-Hattaavassa te vielä vihoititte Herran. 5Moos.33:8-9 Ja Leevistä hän sanoi: Sinun tummistasi ja uurimisi olkoot sinun hurkaasi omat, sen miehen, jonka Massassa koettelit, jonka kanssa sinä riitelit Meriban veden luona, joka sanoi isästänsä ja äidistänsä: Minä en heitä nähnyt, ja joka ei tunnustanut veljiään omiksensa eikä tuntenut omia lapsiansa. Sillä he noudattivat sinun sanaasi ja pysyivät sinun liitossasi.

• Anonyymi

Ps.106-19-37 He tekivät vasikan Hoorebin juurella ja kumarsivat valettua kuvaa; he vaihtoivat Kunniansa ruohoa syövän härän kuvaan. He unhoittivat Jumalan, pelastajansa, joka oli tehnyt Egyptissä suuria tekoja, ihmeitä Haamin maassa, peljättäviä tekoja Kaislameren rannalla. Silloin hän aikoi hävittää heidät, mutta Mooses, hänen valittunsa, seisoi suojana hänen edessään ja päänsi pois hänen vihansa tuhoa tuottamasta. He pitivät halpana ihanan maan eivätkä uskoneet hänen sanaassa. He napisivat teltoissansa eivätkä kuulleet Herran ääntä. Silloin hän nosti kätensä heitä vastaan kaataakseen heidät erämaassa, kaataakseen heidän jälkeläisensä pakanain seassa ja hajoittaakseen heidät pakanamaihin. He antautuivat palvelemaan Baal-Peoria ja söivät kuolleitten jumalien uhreja. He vihoittivat hänet teoillansa, ja niin vitsaus alkoin riehua heidän keskuudessaan. Mutta Piinehas astui esiin ja pani tuomion toimeen, ja vitsaus taukosi. Ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi, polvesta polveen, iankaikkisesti. He vihoittivat hänet Meriban vetten luona, ja Mooseksen hävi pahoin heidän tähtensä. Sillä he niskoittelivat Jumalan Henkeä vastaan, ja hän puhui huulillaan ajattelemattomasti. He eivät hävittäneet niitä kansoja, jotka Herra oli käskenyt heidän hävittää, vaan pitivät yhteyttä pakanain kanssa ja oppivat heidän tekonsa. He palvelivat heidän jumalankuviansa, ja niistä tuli heille paula. Ja he uhrasivat poikiansa ja tyttäriänsä riivajille. Tuom.3:5-7

• Anonyymi

Ps.78:18 He kiusasivat Jumalaa sydämessänsä, vaatien ruokaa himonsa tyydyttämiseksi. Pa.78:41 Ja yhä edelleen he kiusasivat Jumalaa ja vihoittivat Israelin Pyhän. Ps.78:56-60 Mutta niskoittelullaan he kiusasivat Jumalaa, Korkenta, eivätkä ottaneet hänen todistuksistansa vaaria, vaan luopuivat pois ja olivat uskottomia isiensä lailla, kävivät kelvottomiksi kuin velto jousi. He vihoittivat hänet uhrikukkuloillansa ja herättivät hänen kiivautensa epäjumaliensa kuvilla. Jumala kuuli sen ja julmistui, ja hän hylkäsi Israelin peräti. Hän hylkäsi asumuksensa Siilossa, majan, jonka hän oli pystyttänyt ihmisten keskelle.

• Anonyymi

3Moos.26:11-12 Ja minä panen asumukseni teidän keskellenne enkä viero teitä. Ja minä vaellan teidän keskellänne ja olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani. Hes.37:27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Hes.43:7 Se ääni sanoi minulle: Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskella iankaikkisesti. Ja Israelin heimo ei ole enää saastuttava minun pyhää nimeäni - eivät he eivätkä heidän kuninkaansa - haureudellansa, kuninkaittensa ruumiilla ja uhrikukkuloillansa. Sak.2:10 Riemuitse ja ilotse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra. Joh.1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

• Anonyymi

Ilm21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuituimelta sanovan: Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssansa, heidän Jumalansa. Hes.48:35 Ympärinsä: kahdeksantoista tuhatta. Ja kaupungin nimi on tästedes oleva: Herra on täällä. Ps.68:16-17 Baasarin vuori on Jumalan vuori, Baasarin vuori on monihuippuinen vuori. Miksi te, monihuippuiset vuoret, karsaasti katsotte vuorta, jolle Jumala on mielistynyt asumaan? Totisesti, Herra asuu siellä iankaikkisesti.

• Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      ( Hebr. 10:28-29)

• Anonyymi

S-Seutulaiselta on taas ulostullut valhetta ja eksytystä eli syntiä >>joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan>>
        tuossa otteessa on hyökkäys Jumalaa vastaan.

Tässä virressä 187 kuvataan meidän Jumalamme.

Hän on nimeltään Herra.

Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja tuon epäjumalan kaikki kannattajat,

Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät.

VIRSI 187
        1.
        Armahda, Herra Jumala,
        me surren valitamme.
        Pois moni luopuu sinusta
        ja uhkaa uskoamme.
        Sanasi ylenkatsotaan
        ja totuus maahan poljetaan,
        on valhe vallan saanut.
        2.
        Nyt ihmisoppi erheineen
        hallitsee maailmassa,
        ei ota sanaa ohjeekseen,
        on vääryys kasvamassa.
        Yö lieneekö jo edessä
        ja vaivan aika käsissä,
        tuo ennen ennustettu?
        3.
        Me ihmisraukat sokeina
        kuljemme harhateillä
        kuin lampaat vailla paimenta,
        ei kaitsijata meillä.
        Jos tiesi, Herra, hylkäämme,
        niin valheen valtaan vaivumme
        ja käymme kadotukseen.
        4.
        Vaan mittaamaton armosi
        on, Herra, vielä meille.
        Tuot eksyneitä laumaasi
        ja avun langenneille.
        Näin sanallasi kirkkaalla
        pois päästät sielut kahleista,
        lyöt rikki julmat juonet.
        5.
        Ja niin kuin hehkuu hopea
        liekissä loistavana,
        niin koetuksen ahjossa
        myös kestää pyhä sana.
        Se taisteluissa vahvistuu,
        sen valo yhä kirkastuu.
        Näin kunnian saat, Herra.
        6.
        Vahvista seurakuntaasi
        ja kunniaasi puolla.
        Jos emme turvaa sanaasi,
        niin meidän täytyy kuolla.
        Siis kansaasi nyt varjele
        ja seurakuntaasi suojele.
        Vie meidät riemuun kerran.

Kaikki kunnia tästä kommentista Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!!

• Anonyymi kirjoitti:

S-Seutulaiselta on taas ulostullut valhetta ja eksytystä eli syntiä >>joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan>>

Tässä virressä 187 kuvataan meidän Jumalamme.

Hän on nimeltään Herra.

Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja tuon epäjumalan kaikki kannattajat,

Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät.

VIRSI 187
        1.
        Armahda, Herra Jumala,
        me surren valitamme.
        Pois moni luopuu sinusta
        ja uhkaa uskoamme.
        Sanasi ylenkatsotaan
        on valhe vallan saanut.
        2.
        Nyt ihmisoppi erheineen
        hallitsee maailmassa,
        ei ota sanaa ohjeekseen,
        on vääryys kasvamassa.
        Yö lieneekö jo edessä
        ja vaivan aika käsissä,
        tuo ennen ennustettu?
        3.
        Me ihmisraukat sokeina
        kuljemme harhateillä
        ei kaitsijata meillä.
        ja käymme kadotukseen.
        4.
        Vaan mittaamaton armosi
        on, Herra, vielä meille.
        Tuot eksyneitä laumaasi
        ja avun langenneille.
        5.
        liekissä loistavana,
        niin koetuksen ahjossa
        myös kestää pyhä sana.
        sen valo yhä kirkastuu.
        6.
        Vahvista seurakuntaasi
        ja kunniaasi puolla.
        Jos emme turvaa sanaasi,
        ja seurakuntaasi suojele.

Kaikki kunnia tästä kommentista Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!!

Virsi 187

1.
        Armahda, Herra Jumala,
        me surren valitamme.
        Pois moni luopuu sinusta
        ja uhkaa uskoamme.
        Sanasi ylenkatsotaan
        on valhe vallan saanut.

2.
        Nyt ihmisoppi erheineen
        hallitsee maailmassa,
        ei ota sanaa ohjeekseen,
        on vääryys kasvamassa.
        Yö lieneekö jo edessä
        ja vaivan aika käsissä,
        tuo ennen ennustettu?

3.
        Me ihmisraukat sokeina
        kuljemme harhateillä
        ei kaitsijata meillä.
        ja käymme kadotukseen.

4.
        Vaan mittaamaton armosi
        on, Herra, vielä meille.
        Tuot eksyneitä laumaasi
        ja avun langenneille.

5.
        liekissä loistavana,
        niin koetuksen ahjossa
        myös kestää pyhä sana.
        sen valo yhä kirkastuu.

6.
        Vahvista seurakuntaasi
        ja kunniaasi puolla.
        Jos emme turvaa sanaasi,
        ja kirkkoasi suojele.

Voidaan laulaa myös sävelmällä 278.

Martti Luther 1524. Ruots. Olavus Petri 1530. Suom. ja säk. 6 Jaakko Finno virsikirjaan 1583, uud. Elias Lönnrot 1870, säk. 4–6 uud. Niilo Rauhala 1984. | Sävelmä: Saksassa 1524.

• Anonyymi

sinä tuot tänne valhetta ja petosta, epäjumalankuvaa Poikaa ja sinä häpäiset liiton veren >> joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren>>

kostakoon Herra Jumala sinulle kaiken tuon.

2 Moos. 20
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

• Anonyymi

Ps.48:3 Kauniina kohoaa, kaiken maan ilona, pohjan puolella Siionin vuori, suuren kuninkaan kaupunki. Ps.132:13-14 Sillä Herra on valinnut Siionin, halunnut sen asunnoksensa: Tämä on minun leposijani iankaikkisesti; tässä minä asun, sillä tänne on minun haluni tulla.

• Joka ei ole kuuliainen Pojalle, ei hän ole näkevä elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällään. Joh. 3:36.

Ihmisluonnolle on ominaista, että se katselee omia töitään. Omaa hurskauttaan, tahi omia syntejään ja sen mukaan arvostelee Jumalan armoa. Pyhä Henki sanoo: Tässä on mies, Jeesus Kristus, vaimon siemen, jonka ikuinen Isän rakkaus pani edestänne täyttämään lain ja kärsimään kuoleman kaikkien edestä.

Hänen kallis verensä on Jumalan silmäin edessä ottanut kaiken voiman ja merkityksen sekä synneistänne että hyveistänne. "Ja ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa, sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän on pelastuminen."

Epäusko on ainoa kadottava synti. Sen laajuus on kauhistuttava, sen laatu ja olemus vaikuttavat kadottavasti.

Mitä on epäusko? Se on Jumalan suuren armahtavaisuuden halveksimista, hänen suuren rakkautensa häpäisemistä. Epäusko polkee jalkojensa alle jumalallisen armahtavaisuuden suurimman lahjan. Se työntää luotaan meille annetun pelastuskeinon, syntiuhrin, Jumalan ainoan Pojan, jonka hän suuressa armahtavaisuudessaan pelastukseksemme lähetti.

Jeesus syntyi ihmiseksi, rupesi veljeksemme, uhrasi kaikki, vanhurskautensa, elämänsä, verensä meidän pelastamiseksemme. Sinä tiedät kaiken tämän ja siitä huolimatta olet kylmä ja välinpitämätön. Sinä vietät hänen syntymisensä muisto jouluna. Kuulet, luet ja laulat seimenlapsesta. Vietät hänen
      kärsimisensä ja kuolemansa muistojuhlaa.

Kuulet ja luet, miten hän verta hikoillen kärsi yrttitarhassa, miten häntä ruoskittiin ja orjantappuralla kruunattiin. Sinä näet hänet kahden pahantekijän keskelle ristiinnaulittuna. Sinä kuulet hänen tuskanhuutonsa. Ja sinä tiedät ja tunnustat, että kaikki se on sinun ja sinun synteinesi tähden tapahtunut.

Käyt Herran ehtoollisella ja siten vietät hänen kuolemansa muistoa. Siitä huolimatta on sydämesi sittenkin kuollut ja kylmä. Sinä et rakasta etkä halaja häntä, et iloitse hänessä etkä ylistä häntä, vaan sielusi ja sydämesi on kiinnitettynä katoavaisiin. Sinä olet tottelematon ja teet syntiä Vapahtajaasi vastaan.

Onko siis ihme, jos sinut kadotetaan! Onko ihme, että Jumalan viha ympärilläsi leimuaa kuin alimmaisen helvetin tuli. Hänen Poikansa palavan rakkauden ja katkerat kärsimykset maksat sinä äärettömällä kiittämättömyydellä. Halveksien, kylmästi poljet jalkojesi alle Jumalan rakkauden suurimman lahjan.

Puhuessaan Kristuksen kärsimisestä sanoo Luther: "Ihmissydän, joka ei tästä liiku eikä taivu, on kiveä, rautaa ja terästä kovempi. Rakas, hieno maailmamme kulkee kulkuaan ollenkaan Kristuksen kärsimisestä välittämättä. Se on hidas, kylmä, kiittämätön ja halveksii saamaansa suurta aarretta. Sen tähden Herra Jumala jättää sen oman onnensa nojaan, ja niin etääntyy se yhä kauemmaksi auttajastaan.

Ja Herra Jumala on oikeudenmukainen sanoessaan kiittämättömälle maailmalle Isällisellä rakkaudella: Olen etsinyt sinua. Sinun tähtesi olen antanut rakkaan Poikani suuriin kärsimyksiin. Koska et minusta välitä, en minäkään sinusta huoli. Kun et sinä pane arvoa siihen, mitä olen hyväksesi tehnyt, niin en minä välitä sinusta. jos ei Poikani Jeesus Kristus sinulle kelpaa, niin ota sitten Barrabas tahi itse perkele."

Kun näin hylkäät Jumalan rakkauden, olet kylmä ja kiittämätön, niin älä ihmettele, jos Jumala sallii sinun kulkea omaa tietäsi kadotukseen. Apostoli sanoo: Joka panee mitättömäksi Mooseksen lain, hänen on armotta kuoltava. Kuinka paljoa kovemman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren! Tämä on epäuskon olemus.

Sitä paitsi on epäusko kaikkien syntien äiti. Ihminen, joka ei usko Kristukseen, on rikkonut suhteensa taivaalliseen Isään. Hänessä ei ole rakkautta ja luottamusta Jumalaan. Hän ei tahdo täyttää Jumalan tahtoa. Orjan lailla hän ehkä rangaistuksen pelosta, tahi ulkokullatun tavoin paikan toivossa täyttää Herransa käskyn. Luther sanoo: "Epäuskon seuraan liittyy koko helvetti ja lohikäärmeen pyrstö."

Mutta tämä ei kuitenkaan aiheuta kadotusta. Siihen ihminen joutuu hylkäämällä Jumalan armon. Millä maksaa syntinsä se, joka hylkää Kristuksen? Hän on synteinensä alastomana Jumalan tuomioistuimen edessä. Paavali sanoo: "Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan velvollisuudesta."

( C.O.Rosenius)

• Anonyymi

S-Seutulaiselta on tapojensa mukaan taas ulostullut valhetta ja eksytystä eli syntiä >>>>Joka ei ole kuuliainen Pojalle, ei hän ole näkevä elämää, Joh. 3:36. ( C.O.Rosenius)>>>>

Meidän Jumalamme, Hän on nimeltään Herra.

Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
        Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29]. Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].

Psykologinen manipulointi [ kusetus] on toimintaa, jonka avulla luterilaista Kirkkoraamattua tuodaan esille ja pyritään aktiivisesti vaikuttamaan toisten toimintaan ja ajatuksiin. tarkoitus on käsitellä, vaikuttaa ihmisiin taitavasti, muuntaa totuuden tietoja omien harhaoppiensa tähden sekä omien henkilökohtaisten ongelmien ja sairauksiensa tähden [Room. 1: 28-32].
        Luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden kautta tulee etuja ja hyötyjä Kirkkolaitokselle ja organisaatiolle mm. yhteiskunnallisen arvoaseman, taloudellisten raha- ja palkkaetujen ja kirkollisverotusoikeuden tähden! Nuo kaikki edm. hyödyt ja edut ovat manipulaatioiden ja manipuloinnin tavoitteita.

Tuosta psykologinen manipuloinnista esimerkkinä on S-Seutulaisen / saviseutulaisen, , C-O Roseniuksen toimesta nyt julkituotu, että USKONSAARNA yksinään on pelastava saarna perustuen ihmisten luomaan luterilaiseen Itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja muihin perinnäissääntöihin. TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän S24-palstalaisten uskonkäsitykseenne
        ja pelastuskäsitykseenne.

• Anonyymi

Matt.5:21-24 Te olette kuullet sanotuksi vanhoille: Älä tapa, ja: Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: Sinä tyhjänpäiväinen, on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: Sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen. Sentähden, jos tuot lahjasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi. 1Joh.2:9-11 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. Joh.11:8-10

• Anonyymi

5. Moos. 30:19
        Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5. Moos. 30:19
        Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.

5. Moos. 30:
        20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."

• Anonyymi

Tässä hieman Jumalan sanaa niille, jotka osaavat hieman englantia:

Ten “All” Promises to Remember

1.) Jesus draws ALL to Himself. (Jn 12:32)
      2.) Jesus justifies us ALL. (Rom 5:18-19)
      3.) ALL Israel [with ALL people] shall be saved. (Rom 11:26)
      4.) God will have mercy on ALL. (Rom 11:32)
      5.) All are brought to life in Christ. (1Cor 15:22)
      6.) Every human being (ALL)will worship Christ. (Phil 2:9-11)
      7.) ALL will be gathered together in Christ. (Eph 1:9-11)
      8.) ALL will be reconciled to God. (Col 1:19-20)
      9.) God wills to save ALL … testified in due time.(1Tm 2:3-6)
      10.) God is the Savior of ALL people. (1Tm 4:9-11)

In addition to the all promises in above, note these from the New Testament:

1.) All people are to receive good tidings of great joy. (Lk 2:10)
      2.) All flesh shall see the salvation of God. (Lk 3:6) 
      3.) All (esp. people) will be restored in the fullness of time. (Acts 3:21) 
      4.) All families (every person—v. 26) of the earth shall be blessed. (Acts 3:25-26) 
      5.) “All in all” is what God has promised to become in every person. (1Cor 15:28) 
      6.) All peoples shall be blessed is the Gospel. (Gal 3:8) 
      7.) All are brought salvation by God’s grace. (Ti 2:11) 
      8.) All will know Him, from the least to the greatest. (Heb 8:10-12) To know Him is eternal life. (Jn 17:3) 
      9.) All nations shall come and worship before Him. (Rv 15:4) 
      10.) All things (includes everyone) will be made new … these words are true and faithful. (Rv 21:5)

It is tragic that the doctrine of endless punishment destroys the Bible’s most precious promises.

• Anonyymi

Käännös, tässä!

Kymmenen "kaikki" lupausta muistaa

1.) Jeesus vetää KAIKKI luokseen. (Joh. 12:32)
        2.) Jeesus vanhurskauttaa meidät KAIKKI. (Room 5:18-19)
        3.) KOKO Israel [kaikkien ihmisten kanssa] pelastuu. (Room. 11:26)
        4.) Jumala armahtaa KAIKKI. (Room. 11:32)
        5.) Kaikki herätetään henkiin Kristuksessa. (1Kor 15:22)
        6.) Jokainen ihminen (kaikki) tulee palvomaan Kristusta. (Fil 2:9-11)
        7.) KAIKKI kootaan yhteen Kristuksessa. (Ef 1:9-11)
        8.) KAIKKI sovitetaan Jumalan kanssa. (Kol 1:19-20)
        9.) Jumala tahtoo pelastaa KAIKKI… todisti aikanaan. (1Tm 2:3-6)
        10.) Jumala on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja. (1Tm 4:9-11)

Kaikkien yllä olevien lupausten lisäksi huomioi nämä Uudesta testamentista:

1.) Kaikkien ihmisten tulee saada hyvä sanoma suuresta ilosta. (Luuk. 2:10)
        2.) Kaikki liha saa nähdä Jumalan pelastuksen. (Lk 3:6) 
        3.) Kaikki (erityisesti ihmiset) ennallistetaan ajan täyttyessä. (Apostolien teot 3:21) 
        4.) Kaikki perheet (jokainen henkilö – jae 26) maan päällä ovat siunattuja. (Apostolien teot 3:25-26) 
        5.) "Kaiken kaikkiaan" Jumala on luvannut tulla jokaisessa ihmisessä. (1Kor 15:28) 
        6.) Kaikki kansat ovat siunattuja on evankeliumi. (Gal 3:8) 
        7.) Kaikki saavat pelastuksen Jumalan armosta. (Ti 2:11) 
        8.) Kaikki tulevat tuntemaan Hänet, pienimmästä suurimpaan. (Hepr 8:10-12) Hänen tuntemisensa on iankaikkinen elämä. (Joh. 17:3) 
        9.) Kaikki kansat tulevat ja kumartavat Hänen edessään. (Rv 15:4) 
        10.) Kaikki asiat (mukaan lukien kaikki) tehdään uudeksi… nämä sanat ovat totta ja uskollisia. (Rv 21:5)

On traagista, että loputtoman rangaistuksen oppi tuhoaa Raamatun arvokkaimmat lupaukset.

• Anonyymi kirjoitti:

Käännös, tässä!

Kymmenen "kaikki" lupausta muistaa

1.) Jeesus vetää KAIKKI luokseen. (Joh. 12:32)
        2.) Jeesus vanhurskauttaa meidät KAIKKI. (Room 5:18-19)
        3.) KOKO Israel [kaikkien ihmisten kanssa] pelastuu. (Room. 11:26)
        4.) Jumala armahtaa KAIKKI. (Room. 11:32)
        5.) Kaikki herätetään henkiin Kristuksessa. (1Kor 15:22)
        6.) Jokainen ihminen (kaikki) tulee palvomaan Kristusta. (Fil 2:9-11)
        7.) KAIKKI kootaan yhteen Kristuksessa. (Ef 1:9-11)
        8.) KAIKKI sovitetaan Jumalan kanssa. (Kol 1:19-20)
        9.) Jumala tahtoo pelastaa KAIKKI… todisti aikanaan. (1Tm 2:3-6)
        10.) Jumala on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja. (1Tm 4:9-11)

Kaikkien yllä olevien lupausten lisäksi huomioi nämä Uudesta testamentista:

1.) Kaikkien ihmisten tulee saada hyvä sanoma suuresta ilosta. (Luuk. 2:10)
        2.) Kaikki liha saa nähdä Jumalan pelastuksen. (Lk 3:6) 
        3.) Kaikki (erityisesti ihmiset) ennallistetaan ajan täyttyessä. (Apostolien teot 3:21) 
        4.) Kaikki perheet (jokainen henkilö – jae 26) maan päällä ovat siunattuja. (Apostolien teot 3:25-26) 
        5.) "Kaiken kaikkiaan" Jumala on luvannut tulla jokaisessa ihmisessä. (1Kor 15:28) 
        6.) Kaikki kansat ovat siunattuja on evankeliumi. (Gal 3:8) 
        7.) Kaikki saavat pelastuksen Jumalan armosta. (Ti 2:11) 
        8.) Kaikki tulevat tuntemaan Hänet, pienimmästä suurimpaan. (Hepr 8:10-12) Hänen tuntemisensa on iankaikkinen elämä. (Joh. 17:3) 
        9.) Kaikki kansat tulevat ja kumartavat Hänen edessään. (Rv 15:4) 
        10.) Kaikki asiat (mukaan lukien kaikki) tehdään uudeksi… nämä sanat ovat totta ja uskollisia. (Rv 21:5)

On traagista, että loputtoman rangaistuksen oppi tuhoaa Raamatun arvokkaimmat lupaukset.

1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
        19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
        20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
        21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
        ( Room. 10)

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        ( Hebr. 4)

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2.Kor.6:1-2)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
        19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
        20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
        21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
        ( Room. 10)

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni."
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."
        ( Hebr. 4)

Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2.Kor.6:1-2)

S-Seutulaiselta on tapojensa mukaan taas ulostullut ARmonsaarnan valhetta ja eksytystä eli syntiä seuraavasti: >>Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. ( 2.Kor.6:1-2)>>

Tuossa otteessa on pelkkää Armosaarnaa julkituotu. Tuo on hyökkäys Jumalaa vastaan.
        Tuo on luterilaisen Kirkkoraamatun itsepetos nro 1. [Tuossa itsepetoksessa Herra Jumalan evankeliumista ei kerrota mitään, vaan pimitetään tämä evankeliumi kokonaan]

Kostakoon Herra Jumala sinulle kaiken tuon harhaopin julistamisen synnin. [2 Moos. 20]
        [Hebr. 10 : 30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.]

Teidän Jumala, Hän on nimeltään Herra.

Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa sen, joka tuota Armonsaarnaa julistaa ja kannattaa .
        Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-31]. Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].

Totean, että S-Seutulaisen / saviseutulaisen S24- palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia [kusetusta].

Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen [kusetukseen] perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, ETSIEN JAKEITA tuosta Kirkkoraamatusta, JOTKA SOPIVAT tuohon oppiin ja POISJÄTTÄEN JAKEET JOTKA EIVÄT SOVI tuohon oppiin.
        Tuo on luterilaisen Kirkkoraamatun itsepetos nro 1. [Tuossa itsepetoksessa Herra Jumalan evankeliumista ei kerrota mitään, vaan pimitetään tämä evankeliumi kokonaan]
        [ Itsepetos [ itsekusetus] on tilanne, jossa ihminen tietoisesti tulkitsee todellisuutta omien halujensa ja omien toiveidensa mukaisesti vääristellen totuutta ja lopulta uskoen omaan itseluomaansa Lutherin evankeliumiin / Vanhurskauttamisoppi-unelmaansa ja Poika / Sana unelmaansa.]

Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon.

Manipuloinnista esimerkkinä on S-Seutulaisen / saviseutulaisen toimesta nyt julkituotu, että USKON-/ARMONSAARNA yksinään on pelastava saarna perustuen ihmisten luomaan luterilaiseen Itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja muihin perinnäissääntöihin. TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-Seutulaiselta on tapojensa mukaan taas ulostullut ARmonsaarnan valhetta ja eksytystä eli syntiä seuraavasti: >>Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. ( 2.Kor.6:1-2)>>

Tuossa otteessa on pelkkää Armosaarnaa julkituotu. Tuo on hyökkäys Jumalaa vastaan.

Kostakoon Herra Jumala sinulle kaiken tuon harhaopin julistamisen synnin. [2 Moos. 20]
        [Hebr. 10 : 30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa sen, joka tuota Armonsaarnaa julistaa ja kannattaa .
        Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-31]. Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].

Totean, että S-Seutulaisen / saviseutulaisen S24- palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia [kusetusta].

Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen [kusetukseen] perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, ETSIEN JAKEITA tuosta Kirkkoraamatusta, JOTKA SOPIVAT tuohon oppiin ja POISJÄTTÄEN JAKEET JOTKA EIVÄT SOVI tuohon oppiin.
        [ Itsepetos [ itsekusetus] on tilanne, jossa ihminen tietoisesti tulkitsee todellisuutta omien halujensa ja omien toiveidensa mukaisesti vääristellen totuutta ja lopulta uskoen omaan itseluomaansa Lutherin evankeliumiin / Vanhurskauttamisoppi-unelmaansa ja Poika / Sana unelmaansa.]

Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon.

Manipuloinnista esimerkkinä on S-Seutulaisen / saviseutulaisen toimesta nyt julkituotu, että USKON-/ARMONSAARNA yksinään on pelastava saarna perustuen ihmisten luomaan luterilaiseen Itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin ja muihin perinnäissääntöihin. TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne

Me palstalaiset luotamme enemmän s-seutulaiseen.
        Hän ei oikeasti jätä mitään pois, vaan tuo sanan sellaisena kuin se on.

Toisin on sinun laitasi.
        Me palstalaiset luotamme s-seutulaiseen.
        Emme sinuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me palstalaiset luotamme enemmän s-seutulaiseen.
        Hän ei oikeasti jätä mitään pois, vaan tuo sanan sellaisena kuin se on.

Toisin on sinun laitasi.
        Me palstalaiset luotamme s-seutulaiseen.
        Emme sinuun.

taas on uusi jumala-oppi syntynyt ,, sinä tietäjä ja taikuri ilmoitit tuon uuden synnin ja eksytyksen >>Me palstalaiset luotamme s-seutulaiseen.>>

Kostakoon Herra Jumala sinulle kaiken tuon uuden harhaopin julistamisen synnin. [2 Moos. 20]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

taas on uusi jumala-oppi syntynyt ,, sinä tietäjä ja taikuri ilmoitit tuon uuden synnin ja eksytyksen >>Me palstalaiset luotamme s-seutulaiseen.>>

Kostakoon Herra Jumala sinulle kaiken tuon uuden harhaopin julistamisen synnin. [2 Moos. 20]

https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/

Kannatta tutustua.

• Anonyymi

Tämä ei tarkoita lahkoja,ei mitään uskonnon suuntauksia..!

• Anonyymi

juu..me tiedämme , että tuo on valhetta ja petosta, itsepetosta [itsekusetusta].

Jumalan nimi ei ole Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki.

Jumalan nimi on Herra [2 Moos. 20 : 1-11]. Tuo sama nimi on Jumalalla iankaikkisesta iankaikkiseen ja sukupolvesta sukupolveen.Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juu..me tiedämme , että tuo on valhetta ja petosta, itsepetosta [itsekusetusta].

Jumalan nimi ei ole Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki.

Jumalan nimi on Herra [2 Moos. 20 : 1-11]. Tuo sama nimi on Jumalalla iankaikkisesta iankaikkiseen ja sukupolvesta sukupolveen.Aamen.

Jumalan nimi on Herra [2 Moos. 20 : 1-11]. Tuo sama nimi on Jumalalla iankaikkisesta iankaikkiseen ja sukupolvesta sukupolveen

Ei muuten ole Herra Jumalan nimi.
        Se on ihan eri..
        Lahkolaiset on sekaisin,kun eivät ymmärrä historiaa!
        Se ei ole lahkonne juoppojeppe!

• Anonyymi

On yksilö käsite. Yksi /keho/sielu.

• Anonyymi

Koskee,jos vihaat Kristusta,vihaat Jumalaa.
      Ei koske,jos lahkolaisia alistavasia vihaat jotka tekee väärin Kristuksen nimessä,hyvin monikin!

• Anonyymi

En usko,että kukaan vihaa Krstusta maan päällä mutta lahkolaiset taas kirjoittavat paskaa!!
      Savis seutulainen on juuri yksi lahkolainen pahan tuoja tänne.
      1800-luvun oksennus /lahkolainen.
      Tiedätkö savis kikkeli,meitä ei YHTÄÄN KIINNOSTA amerinkan 1800-luvun roska noita oppi ja kuu/enkeli hitun viddu..
      Minä en vihaa Isää tai poikaa/ppyhää henkeä mutta vihaan amerikkalsia 1800 -luvun vääristyneitä lahkoja.Heillä ei ole mitään tekemistä Kristuksen kanssa !!!

• Anonyymi

Savis tai s-sutulainen on ihan roskan puhuja.
      Älkää uskoko tähän amerikan lahko trolliin joka on 1800 luvulta !!

• Anonyymi

Kukaan ei vihaa Jeesuksen isä Joosefia!

• Anonyymi

Koskee Kristusta mutta ei lahko roskaa amerikasta !
      amerikan roskaa pitää estää,etei tule saastuttamaan Suomeen,he ovat pahasta kuten kaikki amerikan 1800 luvun roska lahko uskonnot !
      Älä luota amerikan saatanaan !!

• Anonyymi

hELLUNTALAINEN 1800-Luvun amerikkalainen lahkolainen jos kirjoittaa,EI KANNATA USKOA.
      Typerät lahkot missä 1800-luvulla oli pelko ja viina!

• ss suosittelee meille kirkkon ja
      Lutherin petollinen. opetusta ja kirjoittaa seura minua ja kirkkoa. huh huh..

• "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."

Mikä synti Paavalissa asuu?
        PERISYNTI/SYNNIN JUURI!
        Niin kuin asuu kaikissa muissakin uskovissa ihmisissä.
        Eikä se meistä poistu tämän maallisen vaelluksemme aikana.
        Kun Paavali tämän tilan itsessään tunnustaa, kuinka ylipäätään kukaan voi kuvitella saavuttavansa täydellisen synnittömyyden tässä ajassa!?

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

• Anonyymi

Ps.7:12-14 Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos käätymystä ei tule, niin hän eroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi. Ps.21:11-13 Sinä hävität maan päältä heidän hedelmansä ja heidän jälkeläisensä ihmislasten keskuudesta. Vaikka he hankkivat pahaa sinua vastaan, miettivät juonia, eivät he mitään voi; sullä sinä ajat heidät pakoon, tähtäät heitä kasvoihin jousesi jänteellä. Val.2:4 Hän jännitti jousensa kuin vihamies, seisoi oikea käsi koholla kuin vihollinen ja tappoi kaiken, mihin silmä oli ihastunut. Tytär Siionin majaan hän vuodatti kiivautensa kuin tulen.

• Anonyymi

S-Seutulainen, kuulut maailmaan.

• Anonyymi

Isää luojaa tuskin kukaan vihaa mutta lahkonne perustajaa voi vihata.
      Joka tuo tuskaa ja pahoinvointia ihmisille.
      1800 -luvun lahko.. niin väärin ja ihan roskaa!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4451
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      98
      3976
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3512
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2723
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      25
      2562
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2423
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      45
      2312
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1907
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47