Sisko koko ajan kyselee, että vaikuttaako kela etuuksiin.
Olettaa että saan TT tukea.
Valehtelin sille että saan TT tukea ja sanoin että pitää maksaa perinnöstä ja en voi ostaa mitään.
Se oli aivan iloinen . Enkai kerro mitään omia asioita!
Sain pienen perinnön
10
279
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka perintö olisi miljoona tai sata miljoonaa niin ei vaikuta eläkkeeseen, työmarkkinatukeen tai sairausvakuutukseen lääkekorvauksiin.
Asumistukeen se saattaa vaikuttaa ensin. Jossain kohti asumistuki alkaa leikkautua ja jollain kohti se lähtee koko naan.
Toimeentulotuki tietenkin lähtee suoraan. Joku parin tonnin perintö saattaa laittaa tuen hyllylle muutamaksi kuukaudeksi. - Anonyymi
Valehtelet kerran valehtelet aina.Hae terapiaan valehtelustasi.Pääset terapian kautta siitä eroon.Jos valehtelet siskolesi valehtelet kaikille ihmisille!
- Anonyymi
Viekää hoitoontuovalehtelija, yrittää puhua toisten puolesta ja sit muka itse vastaa tämä mies, kuuluisa setä/täti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viekää hoitoontuovalehtelija, yrittää puhua toisten puolesta ja sit muka itse vastaa tämä mies, kuuluisa setä/täti!
Se on vissiin daanut vakityön, eipähän jluda jatkuvasti kyttäämään ja pahoja tekemään!
- Anonyymi
Minulla on tuossa aiempikin vastaus. Haluan tehdä lisäyksen. Paras tapa selvittää mitä vaikutusta on ottaa netin kautta yhteys KELAan ja selvittää asia kun perinnön jako ja osuudet on tiedossa.
Mutta niinkuin sanoin niin työkyvyttömyyseläkkeeseen se ei vaikuta. Harkinnan varaisiin etuihin kyllä enenmpi ja vähempi. Perintöosuuden suuruus tietenkin vaikuttaa. Jos se on tonnin tai pari eikä muuta rahallista varallisuutta ei ole, niin vaikutus on lyhytaikainen tai pieni. Toimeentulotukeenkasn joku tonni ei vaikuta koska on olemassa asioita jotka haetaan erikseen osaksi ja perusosa!
Suomi 24 on huono paikka - Anonyymi
Sain äidiltä kerran perintöö 46000 euroa. Nostin käteisenä kaikki äidin tililtä jatkoin tukien hakemista. Eipä tuet katkenneet.
- Anonyymi
Tarviin tukee sain pienen lottovoiton...
- Anonyymi
Aikoinaan puolisoni sai ison perinnön. Itse olin työttömyyspäivärahoilla huonon työlisyystarjonnan vuoksi. Kela kyseli perheen tilien saldoja. Auliisti annoin tiefot ja totesin että kyllä saldoa on ja lisää tulee. Eivät mahtaneet mitään ja lain mukaan minulle kuului se muutama huntti😄
- Anonyymi
Voitin kenosta 30000 euroa. Hain silti tukia koska nostin käteisellä voitot.
- Anonyymi
Kuinkas pitkään kuvittelet 30 000€ riittävän? Ehkä normaalikulutuksella reilut 18kk tai alle 24kk.
Parhaan vastauksen saa kun kysyy Kelasta! Aiemmassa vastauksessa kirjoitin että on tietyt etuudet joihin se vaikuttaa ja tietyt joihin ei! 30 kiloa ei ole järin suuri, mutta kyllä saattaa lakkauttaa asumistuen pariksi vuodeksi ja lopettaa toimeentulotuen.
Jos itse saisin ”miljoonan” niin lopettaisin kaikki tuet heti! Typerää keinuttaa jos ei olisi pakko!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308378Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4358224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1561091Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58633En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579