Sain pienen perinnön

Anonyymi

Sisko koko ajan kyselee, että vaikuttaako kela etuuksiin.
Olettaa että saan TT tukea.

Valehtelin sille että saan TT tukea ja sanoin että pitää maksaa perinnöstä ja en voi ostaa mitään.



Se oli aivan iloinen . Enkai kerro mitään omia asioita!

10

139

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka perintö olisi miljoona tai sata miljoonaa niin ei vaikuta eläkkeeseen, työmarkkinatukeen tai sairausvakuutukseen lääkekorvauksiin.

      Asumistukeen se saattaa vaikuttaa ensin. Jossain kohti asumistuki alkaa leikkautua ja jollain kohti se lähtee koko naan.

      Toimeentulotuki tietenkin lähtee suoraan. Joku parin tonnin perintö saattaa laittaa tuen hyllylle muutamaksi kuukaudeksi.

    • Anonyymi

      Valehtelet kerran valehtelet aina.Hae terapiaan valehtelustasi.Pääset terapian kautta siitä eroon.Jos valehtelet siskolesi valehtelet kaikille ihmisille!

      • Anonyymi

        Viekää hoitoontuovalehtelija, yrittää puhua toisten puolesta ja sit muka itse vastaa tämä mies, kuuluisa setä/täti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viekää hoitoontuovalehtelija, yrittää puhua toisten puolesta ja sit muka itse vastaa tämä mies, kuuluisa setä/täti!

        Se on vissiin daanut vakityön, eipähän jluda jatkuvasti kyttäämään ja pahoja tekemään!


    • Anonyymi

      Minulla on tuossa aiempikin vastaus. Haluan tehdä lisäyksen. Paras tapa selvittää mitä vaikutusta on ottaa netin kautta yhteys KELAan ja selvittää asia kun perinnön jako ja osuudet on tiedossa.

      Mutta niinkuin sanoin niin työkyvyttömyyseläkkeeseen se ei vaikuta. Harkinnan varaisiin etuihin kyllä enenmpi ja vähempi. Perintöosuuden suuruus tietenkin vaikuttaa. Jos se on tonnin tai pari eikä muuta rahallista varallisuutta ei ole, niin vaikutus on lyhytaikainen tai pieni. Toimeentulotukeenkasn joku tonni ei vaikuta koska on olemassa asioita jotka haetaan erikseen osaksi ja perusosa!

      Suomi 24 on huono paikka

    • Anonyymi

      Sain äidiltä kerran perintöö 46000 euroa. Nostin käteisenä kaikki äidin tililtä jatkoin tukien hakemista. Eipä tuet katkenneet.

    • Anonyymi

      Tarviin tukee sain pienen lottovoiton...

    • Anonyymi

      Aikoinaan puolisoni sai ison perinnön. Itse olin työttömyyspäivärahoilla huonon työlisyystarjonnan vuoksi. Kela kyseli perheen tilien saldoja. Auliisti annoin tiefot ja totesin että kyllä saldoa on ja lisää tulee. Eivät mahtaneet mitään ja lain mukaan minulle kuului se muutama huntti😄

    • Anonyymi

      Voitin kenosta 30000 euroa. Hain silti tukia koska nostin käteisellä voitot.

      • Anonyymi

        Kuinkas pitkään kuvittelet 30 000€ riittävän? Ehkä normaalikulutuksella reilut 18kk tai alle 24kk.

        Parhaan vastauksen saa kun kysyy Kelasta! Aiemmassa vastauksessa kirjoitin että on tietyt etuudet joihin se vaikuttaa ja tietyt joihin ei! 30 kiloa ei ole järin suuri, mutta kyllä saattaa lakkauttaa asumistuen pariksi vuodeksi ja lopettaa toimeentulotuen.

        Jos itse saisin ”miljoonan” niin lopettaisin kaikki tuet heti! Typerää keinuttaa jos ei olisi pakko!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe