Ero hyvästä suhteesta

Anonyymi

Ollaan oltu yhdessä 5 vuotta ja rakastan miestäni valtavasti. Hän on todella hyvä mies. Kaikkea mitä mieheltä toivon ja oikeastaan paljon enemmänkin. Ottaa minut huomioon, meillä on todella hauskaa yhdessä ja kaikki toimii upeasti. Ei me oikeastaan edes tapella ja jos tapellaankin niin erimielisyydet hoidetaan lähinnä puhumalla.
Yhdessä emme asu pitkän välimatkan takia vaan tapaamme useita kertoja viikossa ja viikonloppuisin. Näin ei tule useaa tuntia työmatkaa kummallekaan. Toki yhteen muuttamisesta ollaan jo pitkään puhuttu, mutta työt.

Mikäkö on ongelmana? Liian puuttuva anoppi, miehen exän kiukuttelut ja teinityttö jonka teineily ärsyttää välillä tosi paljon. Hän ingnooraa minua. Muuttaa mieltä kuten teinit nyt tekee ja kiukuttelee milloin mistäkin. Äitinsä sallii huutamisen ja riehumisen ja juoksee helpottamassa tytön elämää ettei vastuuta tarvitse kantaa ja mitään ei itse tarvitse tehdä. Mies toki rakastaa lastansa paljon kuten kuuluukin ja se välittäminen oli yksi mihin hänessä rakastuin.
Ennen teini-ikää tulimme tytön kanssa hyvin juttuun, mutta viime aikoina jäisin mieluummin omaan asuntooni kuin menisin kuuntelemaan vaatimuksia ja kiukuttelua. Taikka siivoamaan hänen jälkiään. Kotona ei tarvitse tehdä joten ei tee meilläkään mitään. Ei vedä vessaa ei pese hampaita kuin hirveällä tappeluilla ei erota imuria mopista jne. Pikkujuttuja! Mutta jotenkin ne painaa. Ilmoittelee miten sattuu että tuleeko vai eikö tule ja monet kerrat on pitänyt omat menot peruuttaa kun viikonloput vaihtuvat lennosta. Usein tuntia ennen.

Toki minulla näistä tunteista hirveä morkkis on. Mä en halua tuntea näin ja haluaisin samat kivat välit kuin ennen mutta mä voin yhtä hyvin puhua seinälle. Minulle hän ei vastaa. Ja jos vastaakin niin valehtelee.

Kun menen mua hieman ärsyttää ja kun en mene minulla on morkkis.

Tässä tämä juttu onkin. Koen että mieheni ansaitsee paremman naisen joka osaisi ottaa teinin jutut kuten aikuinen ottaa. Koen itse olevani siellä ylimääräinen, mutta mieheni toivoo että menisin silti sillä kuulun perheeseen. Minusta taas en kuulu vaan kaikki muut päättävät missä miten ja milloin ja mä hengailen mukana ja perun asioita koska taas jutut muuttui. Niin yhteisiä reissuja tytön kanssa kuin meidän parisuhdemenoja koska asiat muuttuvat.

Tämä on ainoa asia joka suhteessamme painaa. Iso sellainen toki!

Mietinkin, että ehkä on parempi kaikille että eroamme vaikka toisiamme rakastammekin. Ei se rakkaus aina näköjään riitä.
Samaan aikaan sydäntä särkee sillä vihdoin minulla on mies johon voin luottaa ja joka tekee oloni turvalliseksi. Mies joka saa 5v jälkeen sukat pyörimään jalassa ja jonka kanssa tunnen valtavaa yhteenkuuluvuutta.
Mistä tiedän onko ero oikea ratkaisu? Mistä tiedän etten kadu eroa? Entäs jos jäämällä suhteeseen taas evään mieheltä ja tytöltä kivemman naisen joka jaksaa ymmärtää?

7

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on haastava aika. Kyllä se teini kasvaa vielä aikuiseksi ja muuttaa lopulta omilleen. Siedätkö hankalia vuosia nyt? Vai luovutatko?

    • Anonyymi

      Helppo juttu.
      Pysy omassa kodissasi aina kun mies saa lapsensa luokseen.
      Sinua ei kovin tarvita tuohon yhtälöön.

      Olet aivan oikeassa tajutessasi että rakkaus ei riitä kattamaan toisen tahallisesti aiheuttamaa pahoinvointia.
      Mies saattaa olla maailman ihanin mutta. mutta, hänen kuitenkin suurempi velvollisuus on lastaan kohtaan. Myöskin hoitaa kotinsa sekä lapsen siellä ollessa että lapsen lähdön jälkeen. tuon on osa hänen haluamaansa velvollisuutta. Ei sinun.

      Tuo lapsi käy kamppailua itsenästymisensä puolesta. Hän ei aina (ilmeisesti) tiedä mikä on oikein, mikä väärin. Se ei ole helppoa hänellekään.

      Salli tuon perheen yhteistuumin, vaikka vanhemmat ovatkin erossa, tehdä parhaansa lapsensa hyväksi.
      Kohta lapsi on aikuinen ja omillaan. Silloin sinä olet paremmassa asemasa suunnittelemaan yhtestä elämistä tuon miehen kanssaa.

    • Anonyymi

      Lapset hankaloittaa kyllä elämää, mutta ne menee kuitenkin edelle. Mieti nyt vielä. Löydätkö yhtä hyvää miestä?

    • Anonyymi

      Jos ei pese oma-aloitteisesti hampaitaan, niin omahan on vika kun tulee reikii!
      Omapa on suunsa, jos tulee reikiä niin itse hän niistä kärsii. Ei ole sun ongelma.

      Jos likka jättää veskin vetämättä isänsä kotona ja se sua ärsyttää, ainahan voit pyytää teinin isää vetämään vessan. Meet vasta sitten tarpeillesi kun pönttö on tyhjä. Anna isän riidellä lapsensa kanssa, turha sinun on teinille huomauttaa samasta asiasta toistuvasti.

      Jos teini ei puhu sulle, niin so what, olet niin kuin ennenkin. Puhut nuorelle vain positiivisella äänellä ja pelkkiä myönteisiä asioita. Et käskytä, et komentele, et neuvo, et kysele mitään. Sun tehtävä ei ole kasvattaa, eikä sun tarvitse olla myöskään tytön kaveri. Jätä kasvatushommat vanhemmille.

      Viet joskus jotain pientä kivaa tytölle mennessäsi. Jos ei kelpaa, rahallinen tappio ei liian iso ole sulle kun katot että lahjassa on joku muu idea ja pointti kuin sen hinta.

      Tuo kärttyvaihe kestää sen ajan minkä kestää, ei siitä kannata loukkaantua.

    • Anonyymi

      Aika lyhytnäköisesti ajattelet. Sehän teini kasvaa muutamassa vuodessa. Teillähän loppuelämä aikaa olla kahdestaan kun se teini kasvaa aikuiseksi.

    • Anonyymi

      Sukat ja housut nähdään pitkästä aikaa

    • Anonyymi

      Jos ihminen harkitsee eroa suhteesta niin silloin se suhde ei ole hyvä eikä onnellinen, silloin kannattaa erota. Niin yksinkertainen asia se on, jos suhde olisi hyvä ja onnellinen niin sinä et silloin edes harkitsisi eroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2204
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2062
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe