Palelu Palelu

Anonyymi

Olen pari eri kertaa herännyt tunnin-parin unen jälkeen hirveään paleluun. Lihaksia jännittämällä ja tärinällä pikkuhiljaa lämmennyt.
Makuuhuoneessa on 21-22 astetta ja normaalin täkin alla nukun. Yleensä on liiankin kuuma, usein otan täkin pois päältä ja yritän jäähtyä, mutta tuo hirvittävä palelu ihmetyttää. Ja olen lähes 80 v mies, joten tuskin on vaihdevuosistakaan kysymys!
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja jos, niin mistähän johtui ja mikä auttoi?

9

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän miehilläkin on menopaussi, huomattavasti iäkkäämpänä kuin naisilla ja vähän erilaisena. Myös kilpirauhanen voi oireilla tuollaisena lämmönvaihteluna.

• Anonyymi

Ei ole ongelmia...

• Anonyymi

Aloittajan ikää ajatellen tulee mieleen, johtuisiko verenkierrosta.
      Kun menee makaamaan, nukkumaan, niin yleensäkin verenkierto hidastuu.
      Tuo lihasten liikuttelu ja tärinätkin kun kerran auttavat, niin verenkierto mietityttää.

Onkohan todettu esim. sydämen vajaatoimintaa tms. ?

• Anonyymi

Tutkittu pari vuotta sitten ja kaikki kunnossa. Paitsi ajoittain verenpainetta vähän liikaa. Pitänee kai sitten tilata aika arvauskeskukseen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutkittu pari vuotta sitten ja kaikki kunnossa. Paitsi ajoittain verenpainetta vähän liikaa. Pitänee kai sitten tilata aika arvauskeskukseen...

Niin kai sinun kannattaa tehdä, parempihan tuo olisi tarkastuttaa.
        Periaatteessa kahdessa vuodessakin ehtii sydämeen tulla muutoksia, jos on tullakseen, ikääkin kun tässä ajattelee.

Toivotaan, että asia selviää.

• Anonyymi

Joku flunssavirus yritti tulla?

• Anonyymi

Ei ole ollut flunssaa minkäänlaista noin 37 vuoteen. Kalanmaksaöljy lopetti flunssat ja angiinat yms. Joku ihan muu tuo palelu on, mitä lienee...

• Anonyymi

Itse en pelkällä tärinällä lämmittelisi. Ottaisin lisää peittoa tai jotakin.

Ite olen 42-vuotias nainen ja vähän ylipainoinen. Ehkä rasva lämmittää yleensä. Mutta kaupasta tultua yleensä hikoilen paljon. Kun ulos pitää pukeutua lämpimästi ja kaupassa ja kantaessa paahtuu. Pitää vaihtaa kotona paita.

No jokatapauksessa, sen jälkeen olen viime päivinä tuntenut kylmyyttä. Lämpötilaa saman verran 21-22. Sitten otan neuletakin ja menen peiton alle ja ehkä vielä lampaantalja päälle.

Vähän passivoi, kun pitää kääriytyä näin. Syksyllä operoitiin pattereita ja yhdestä huoneesta otettiin patteri pois, kun se oli ruosteessa. 2 huonetta sitten ilman lämpöä. Vähän oli kylmä. Ostettiin irtopatteri sitten.

Mutta joo, tuo, että olet noin vanha, niin ehkä liittyy tuohon paleluun eikä se kai ole hyvä juttu. Tärinä kuluttaa myös energiaa ja vanhukset saattavat olla aliravittuja.

https://www.ess.fi/teemat/718729

• Anonyymi

Jos ei infektio, niin koronarokotus?

Minulla menee päin vastoin. Illalla saattavat jalat olla umpijäässä, mutta myöhemmin yöllä tarkenee ihan hyvin työntää kädet ja jalat peiton alta pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe