Toyota bZ4X ei ole kesällä markkinoille tullessaan puolivalmisteinen prototyyppi kuten Volkswagen,

Anonyymi

...eikä sen tietoviihdejärjestelmä ole keskeneräinen kuten Volkswagenissa.

Toyota lopetti vuonna 2014 sähköautonsa RAV4 EV:n valmistamisen, jota se oli valmistanut vuodeata 1997 alkaen ja luopui sähköautojen kehittämisestä.

Toyota myi kaikki Teslan osakkeensa vuonna 2017 ja päätti ryhtyä uudestaan kehittämään sähköautoja ja jatkaa solid state -akkujen kehittämistä.

Nyt markkinoille tulevaa bZ4X_ää Toyota on kehittänyt vuodesta 2017 saakka. Tapansa mukaan Toyota varmistaa autojensa laadun perin pohjin, joten bZ4X tulee luotettavana ja laadukaana markkinoille.

136

1700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aika vanhalla jutulla poika yrittää onneen, olet hauska, mutta auttamattoman tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vanhalla jutulla poika yrittää onneen, olet hauska, mutta auttamattoman tyhmä.

        Mitähän vanhaa noissa jutuissa on. Ne ovat aivan tätä päivää kaikilta osin.


    • Anonyymi

      Sehän on selvästi puolivalmiste, joka oli pakko saada äkkiä markkinoille. 11kW kotilataus tulee autoon vasta vuoden lopulla, jos vielä silloinkaan. Hanskalokero jätettiin pois, kun tila varattiin lämmittimelle, jota ei kuitenkaan saatu vielä valmiiksi. Noita alkusarjan puutteita ei korjata softapäivityksellä. Siis aivan selvästi tuotu puolivalmisteena, jotta olisi edes jotain myytävää..

      • Anonyymi

        Vai tuollaiset sinä löysit ja nimesit sitten sillä perusteella puolivalmisteeksi. No, mielikuvituksensa kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tuollaiset sinä löysit ja nimesit sitten sillä perusteella puolivalmisteeksi. No, mielikuvituksensa kullakin.

        Latauksen osalta tuo keskeneräisyys on Toyotan itsensä allekirjoittama. Paremman version on luvattu tulevan myöhemmin.

        Toyota itse näin sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauksen osalta tuo keskeneräisyys on Toyotan itsensä allekirjoittama. Paremman version on luvattu tulevan myöhemmin.

        Toyota itse näin sanoo.

        Siinä on kuitenkin 150 kW:n teholataus ja tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, Harva tarvitsee 11 kW:n lataustehoa. Matkamiehille tuo 150 kW:n latausteho on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on kuitenkin 150 kW:n teholataus ja tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, Harva tarvitsee 11 kW:n lataustehoa. Matkamiehille tuo 150 kW:n latausteho on hyvä.

        "Matkamiehille 150kw on hyvä ", joo . Tojota vaan ei matkamiehille ole koskaan kelvannut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Matkamiehille 150kw on hyvä ", joo . Tojota vaan ei matkamiehille ole koskaan kelvannut .

        Matkamies se on sekin joka käy Helsingistä Oulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkamies se on sekin joka käy Helsingistä Oulussa.

        Ei Toyotalla sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on kuitenkin 150 kW:n teholataus ja tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, Harva tarvitsee 11 kW:n lataustehoa. Matkamiehille tuo 150 kW:n latausteho on hyvä.

        "tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, "

        Yksivaihelataus on kökkö ratkaisu ja siksi Toyotakin korvaa sen myöhemmissä autoissa paremmalla. Eli alkupään autot ovat puolivalmisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, "

        Yksivaihelataus on kökkö ratkaisu ja siksi Toyotakin korvaa sen myöhemmissä autoissa paremmalla. Eli alkupään autot ovat puolivalmisteita.

        Sähköautoilijana minä pärjään aivan hyvin 3,7 kW; latausteholla. sinulla ei sen sijaan näytä olevan latauskokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijana minä pärjään aivan hyvin 3,7 kW; latausteholla. sinulla ei sen sijaan näytä olevan latauskokemusta.

        Ei se ole pelkästään max tehosta kiinni. Isompi juttu on käytettävissä olevien vaiheiden määrä ja sitäkautta max ampeerit per vaihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole pelkästään max tehosta kiinni. Isompi juttu on käytettävissä olevien vaiheiden määrä ja sitäkautta max ampeerit per vaihe.

        Tarkennan vielä ja väännän rautalangasta ettei jää mitään epäselväksi. Kun on käytössä kolme vaihetta yhden sijaan niin samalla teholla Ampeerit per vaihe putoavat yhteen kolmasosaan.
        Siksi tuo yksivaihe-lataus on kökkö. Ei sen maksimi tehon vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on kuitenkin 150 kW:n teholataus ja tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, Harva tarvitsee 11 kW:n lataustehoa. Matkamiehille tuo 150 kW:n latausteho on hyvä.

        Miksi 11 kw.n lataus on tulossa , kun sitä niin harva tarvii ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijana minä pärjään aivan hyvin 3,7 kW; latausteholla. sinulla ei sen sijaan näytä olevan latauskokemusta.

        Et aja kovin paljon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijana minä pärjään aivan hyvin 3,7 kW; latausteholla. sinulla ei sen sijaan näytä olevan latauskokemusta.

        Tuolla 3,7kW teholla alkaa 16A sulake olemaan aivan rajoilla todennäköisesti paukkuu usein. Shukosta tuota virtaa ei voi jatkuvasti ottaa, joten se vaatii kiinteän laturin. Sehän kannattaa silloin olla 11kW kolmivaihe boksi, josta käytetään vain kolmasosa. Onhan sitten valmiina seuraavalle autolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennan vielä ja väännän rautalangasta ettei jää mitään epäselväksi. Kun on käytössä kolme vaihetta yhden sijaan niin samalla teholla Ampeerit per vaihe putoavat yhteen kolmasosaan.
        Siksi tuo yksivaihe-lataus on kökkö. Ei sen maksimi tehon vuoksi.

        No siinä meillä on taas yx sähkömies joka ei osaa muuta kuin laskea. Äitinsä sanoi: "taas se on laskenut ... allensa". Ja tyttöystäväkin varoitteli : "älä vaan laske ... sisään".

        Mutta ei kun ei ... aina se vaan laskee. Nyt se on keksinyt että samalla teholla virta putoaa kolmivaiheisena 1/3 osaan. Poju ei ole koskaan kuullut tehokertoimista, vaihesiirrosta eikä cosini fiistä. Siittä se vaan laskee tasavirtasäännöillä ja puhuu suu vaahdossa vaihtovirrasta ja vääntelee rautalangasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuolla alemmalla latausteholla pärjää kotona ja muuallakin aivan hyvin, "

        Yksivaihelataus on kökkö ratkaisu ja siksi Toyotakin korvaa sen myöhemmissä autoissa paremmalla. Eli alkupään autot ovat puolivalmisteita.

        Mersun EQC sisäinen laturi on vain yksivaiheinen, 7,4 kilowattinen. Type2-lataus kestää autolla siis jopa 11 tuntia tyhjästä täyteen. Riittää hyvin tavalliseen kotilataukseen ja DC-lataus on parhaimmillaan jopa 120 kW.


    • Anonyymi

      Hihii, tuo on Subarun tekemä auto.
      Toyota ei vaan osannut omin voimin tekemään omaa sähköautoa ja on ostanut myös PSA:lta pakuja ja sähköpakuja.
      Että sellaista laadunvarmistusta jne..... Hauska omapoika.

      • Anonyymi

        Minä en löytänyt muualta netistä väitettä että se olisi Subarun kehittämä. Kaikkialla kerrotaan, että Subaru on kehittänyt siihen vain lähinnä nelivedon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en löytänyt muualta netistä väitettä että se olisi Subarun kehittämä. Kaikkialla kerrotaan, että Subaru on kehittänyt siihen vain lähinnä nelivedon.

        Tuo "kaikkialla" tarkoittaa tätä palstaa. Sitä virheellistä ajatusta yritetään tyrkyttää vain täällä, ei missään muualla.
        Toki Subaru on neliveto-expertti mutta tuo "vain neliveto" on pelkästään tämän palstan hörhöjen hengentuote.


    • Anonyymi

      Eikö subaru ja toijota ole sama merkki kuten skooda ja rinkelimosse, ainakin helmitaulumiehen laskelmissa?

      • Anonyymi

        Ei ole.
        Toyota Corporation konserniin kuuluu merkit Toyota Lexus Hino ja Daihatsu.

        Toyota Corp omistaa Subarusta 20% mutta se ei kuulu konserniin. Se raja konserniin kuulumisesta on 50% omistuksesta.

        Ei teitä tojotisteja ole kovin paljoa älyllä siunattu kun näin perusasiatkin Toyotasta on hukassa vaikka ne on täällä kovin monta kertaa kerrottu. Onko teidät tiputettu päällenne lapsena vai oletteko ryypänneet aivonne? Jotain feilua teidän päässä pitää olla kun sinne ei tartu tieto edes teille rakkaista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.
        Toyota Corporation konserniin kuuluu merkit Toyota Lexus Hino ja Daihatsu.

        Toyota Corp omistaa Subarusta 20% mutta se ei kuulu konserniin. Se raja konserniin kuulumisesta on 50% omistuksesta.

        Ei teitä tojotisteja ole kovin paljoa älyllä siunattu kun näin perusasiatkin Toyotasta on hukassa vaikka ne on täällä kovin monta kertaa kerrottu. Onko teidät tiputettu päällenne lapsena vai oletteko ryypänneet aivonne? Jotain feilua teidän päässä pitää olla kun sinne ei tartu tieto edes teille rakkaista asioista.

        Mut skooda ja audi on sama auto,; eri logo vaan, pesäpalloräpylä ja männänrenkaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.
        Toyota Corporation konserniin kuuluu merkit Toyota Lexus Hino ja Daihatsu.

        Toyota Corp omistaa Subarusta 20% mutta se ei kuulu konserniin. Se raja konserniin kuulumisesta on 50% omistuksesta.

        Ei teitä tojotisteja ole kovin paljoa älyllä siunattu kun näin perusasiatkin Toyotasta on hukassa vaikka ne on täällä kovin monta kertaa kerrottu. Onko teidät tiputettu päällenne lapsena vai oletteko ryypänneet aivonne? Jotain feilua teidän päässä pitää olla kun sinne ei tartu tieto edes teille rakkaista asioista.

        Aivan kuin emme tietäsi tuota. On siinä meillä lapsellinen asiantuntija. Niin sanottu asiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.
        Toyota Corporation konserniin kuuluu merkit Toyota Lexus Hino ja Daihatsu.

        Toyota Corp omistaa Subarusta 20% mutta se ei kuulu konserniin. Se raja konserniin kuulumisesta on 50% omistuksesta.

        Ei teitä tojotisteja ole kovin paljoa älyllä siunattu kun näin perusasiatkin Toyotasta on hukassa vaikka ne on täällä kovin monta kertaa kerrottu. Onko teidät tiputettu päällenne lapsena vai oletteko ryypänneet aivonne? Jotain feilua teidän päässä pitää olla kun sinne ei tartu tieto edes teille rakkaista asioista.

        Volkswagen, Audi, Skoda ja Seat ovat kaikki eri merkkejä jotka rölli laskee silloin yhteen ja samaksi kun ei muuten pärjää maailman ykköselle vaikka ei sittenkään pärjää. Jos on, mikä on, niin mitä sitä nyt häpeämään. Ennemmin pitäisi fanittajien hävetä konsernin lähihihistoriaa. Siinä kun ei läheskään ihan kaikki ole ollut päivänvalon kestävää toimintaa. Uskottavuus konserniin on kyllä ollut koetuksella näin lievästi ilmaistuna. Sekin on jo saattanut olla kynnyskysymys monelle olla ostamatta puolivillainen kriminaalituote jonka laatukin on voinut olla vielä usein medioissakin kerrotun kaltaista. Että sellainen kunnia voi olla kuuluminen "konserniin"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuin emme tietäsi tuota. On siinä meillä lapsellinen asiantuntija. Niin sanottu asiantuntija.

        Ei tuntunut olevan tämän tojohönön tiedossa
        "Eikö subaru ja toijota ole sama merkki kuten skooda ja rinkelimosse"

        On lohdullista kuulla ettei kyseessö ole kollektiivinen alhainen älykkyys vaan ongelma rajoittuu joihinkin yksilöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen, Audi, Skoda ja Seat ovat kaikki eri merkkejä jotka rölli laskee silloin yhteen ja samaksi kun ei muuten pärjää maailman ykköselle vaikka ei sittenkään pärjää. Jos on, mikä on, niin mitä sitä nyt häpeämään. Ennemmin pitäisi fanittajien hävetä konsernin lähihihistoriaa. Siinä kun ei läheskään ihan kaikki ole ollut päivänvalon kestävää toimintaa. Uskottavuus konserniin on kyllä ollut koetuksella näin lievästi ilmaistuna. Sekin on jo saattanut olla kynnyskysymys monelle olla ostamatta puolivillainen kriminaalituote jonka laatukin on voinut olla vielä usein medioissakin kerrotun kaltaista. Että sellainen kunnia voi olla kuuluminen "konserniin"!

        "Volkswagen, Audi, Skoda ja Seat ovat kaikki eri merkkejä jotka rölli laskee silloin yhteen ja samaksi"

        On varmaan kokopäivätyötä pitää itsensä vuosikausia niin tyhmänä ettei ymmärrä mikä ero on auton valmistajalla ja automerkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut skooda ja audi on sama auto,; eri logo vaan, pesäpalloräpylä ja männänrenkaat?

        Samanlaisia, ihan niin kuin Toyota ja Lexus. Kas kun et vertaa Skodaa Bugattiin, samoja autoja kun samaa konsernia.


    • Anonyymi

      TM on toistanut testeissä sen et Toyotan puolivalmisteet ei pärjää testeissä.
      Viimeisenä Toyota floppasi mopoautojarruilla. Vähän aikaa sitten RAV4 ei pysynyt tiellä ja väistökokeesssa sai alaarvoisen arvosanan. Mutta Toyota on tietysti teknisesti muita edellä. Oon se ehkä jossain edellä mutta ei laadussa eikä luotettavuudessa eikä varsinkaan turvallisissa ajo-ominaisuuksissa. Se on todistettu monessa tapauksessa.

      • Anonyymi

        Pulinat pois! Kyllä kansa on se todellinen lahjomaton "testaaja" joka on ykkösmerkkinsä valinnut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pulinat pois! Kyllä kansa on se todellinen lahjomaton "testaaja" joka on ykkösmerkkinsä valinnut!

        Niin mutta ku lasken automerkit yhteen niin kyl se aika lähele pääsee tohjottia. Lasken naapureitteki autot nii katotaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta ku lasken automerkit yhteen niin kyl se aika lähele pääsee tohjottia. Lasken naapureitteki autot nii katotaa!

        Toyotan maalipinta 80 mikronia pohjassa 20 mikronia TOYOTA RUOSTUU PUHKI ALLE VUODESSA......


      • Anonyymi

        RAV4 hirvenväistökokeessa oli yhtä hyvä kuin C350e. Mutta tämän jälkeen RAV4 ESP on fiksattu toimimaan paremmin.

        Jos kysyst ympäri maailma autotoimittajilta luotettavinta automerkkiä saat vastaukseksi kyllä Toyotan.

        TM vertailussa Corolla puolestaan sai sekä maantie, että kaupunki ajettavuudesta kympin. Octavia jäi kaupungissa pykälän verran. Muut verrokit jäi näille kahdelle enemmän.

        En oikein ymmärrä mikä teki tuossa testissä Corollasta huonon ajoltaan kun arvosanat kuitenkin parhaat. Kerrohan sinä.


    • Anonyymi

      se kertoo jotain, että Toyota käyttää aina viisi vuotta täysin uuden mallin kehittämiseen.

      • Anonyymi

        Näin se on. Vuonna 2007 oli lehdissä kuvia kuinka Toyota kehittää ladattavaa hybridiä, mutta Toyota toi ladattavan hybridin ensimmäisenä autonvalmistajana Euroopan markkinoille vuoden 2012 keväällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on. Vuonna 2007 oli lehdissä kuvia kuinka Toyota kehittää ladattavaa hybridiä, mutta Toyota toi ladattavan hybridin ensimmäisenä autonvalmistajana Euroopan markkinoille vuoden 2012 keväällä.

        Mitä väliä sillä oli milloin tuli ekat plugarit Eurooppaan kun Chevyn plugarilla oli ajettu jo pitkään siinä vaiheessa Jenkeissä?

        Milloinkahan ekat plugarit tuli Mongoliaan ja mikä plugari se oli?

        Tojo oli Chevyn perässähiihtäjä plugareissa niinkuin se on kaikissa asioissa.


    • Anonyymi

      IS 4.3.22 kirjoittaa:"VW Cupra Born koeajoviikon aikana keskinäyttö jumittui kahdesti. Vasta kun auto oli seisonut parkkiruudussa 30 min näyttö alkoi toimia normaalisti - jumittuakseen seuraavana päivänä uudelleen. Pakkasta ei voinut syyttää, ulkolämpötila oli plussan puolella".

      Että ei se VW ole vieläkään saanut sähkövehkeitään toimimaan.

      • Anonyymi

        Tuo on vain viihdejärjestelmä ja Born on just tullut markkinoille. Tuo fiksaantuu päivityksillä muutamassa viikossa niinkuin kaikki muutkin MEB-autot ovat fiksaantuneet.

        Tuo sähkötojon kökkö yksivaihe-latausta ei pysty fiksaamaan muuten kuin vaihtamalla itse laturi kokonaan. Käytännössä menee sutena koko käyttöikänsä.
        Ongelma ei ole vain max-teho vaan enemmän se että se kuormittaa kotona vain yhtä vaihetta sen sijaan että tasaisi kuorman kaikille vaiheille.
        Iso puute ja korjaamaton paikka.


    • Anonyymi

      "se kertoo jotain, että Toyota käyttää aina viisi vuotta täysin uuden mallin kehittämiseen."

      Mihin se viisi vuotta on käytetty jos lopputulos on kaiken sen ajan jälkeen että tuossa bz:on aluksi vain yksivaiheinen tehoton laturi? Kun tojo myöntää että keskeneräinenhän tuo vielä on sanomalla että tuo kökkölaturi on vain väliaikainen ratkaisu ja oikea kolmivaihelaturi tulee myöhemmin.
      Vähän sama juttu on softan kanssa kun kaiken tuon viivyttelyn jälkeen siitä edelleen puuttuu satojen miljoonien käyttämä Spotify.
      Ei näytä vuosien vatulointi paikkaavan osaamattomuutta.

    • Anonyymi

      Kauppalehti kirjoitti viime kuussa että Suomessa on tehty ennakkovarauksia jo satoja, joista nelivetoinen versio on hieman suositumpi. Jatkossa myynti jakautuu maahantuojan arvion mukaan jokseenkin tasan etu- ja nelivetoon.

      Nyt voidaan jo puhua tuhannesta ennakkovarauksesta ja uusi huoli onkin jo virinnyt että saadaanko autoja riittävästi maahan. Maahantuoja yrittää saada tuplamäärän autoja maahan jo kesäkuussa, saas nähdä onnistuuko ?

      • Anonyymi

        "Maahantuoja yrittää saada tuplamäärän autoja maahan jo kesäkuussa, saas nähdä onnistuuko ?"

        Siinä olisi sitten 1.000 "onnellista" tojon omistajaa jolla olisi keskentekoinen härpäke jossa olisi kotilatauksessa käytössä vain kivikautinen yksivaihelataus.
        Tojo saa kolmivaihelatauksen valmiiksi vasta tämän vuoden lopulla. Jos saa.
        Aika pitkään Tojolla on mennyt kaikessa vatuloinneissa muissakin projekteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maahantuoja yrittää saada tuplamäärän autoja maahan jo kesäkuussa, saas nähdä onnistuuko ?"

        Siinä olisi sitten 1.000 "onnellista" tojon omistajaa jolla olisi keskentekoinen härpäke jossa olisi kotilatauksessa käytössä vain kivikautinen yksivaihelataus.
        Tojo saa kolmivaihelatauksen valmiiksi vasta tämän vuoden lopulla. Jos saa.
        Aika pitkään Tojolla on mennyt kaikessa vatuloinneissa muissakin projekteissa.

        Tilasin jo ja kyllä minulla on juurikin tuo 150 kW lataus ! Tossa kilometrin päässä olis 250 kW pikalaturi joka käy myös Toyotaan. Riittääkö tuo 150 KW, mitä mieltä ollaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin jo ja kyllä minulla on juurikin tuo 150 kW lataus ! Tossa kilometrin päässä olis 250 kW pikalaturi joka käy myös Toyotaan. Riittääkö tuo 150 KW, mitä mieltä ollaan ?

        Tuo 150kW on tasavirta-lataus jota käytetään pikalataukseen. Se on se kallein vaihtoehto ja 95% sähköautojen latauksista tehdään kotona vaihtovirralla.
        Ja tuo kotilataus vaihtovirralla on Tojossa se aataminaikuinen yksivaiheinen, Paskarasti BZ:n omistajalle koska kotilataus on se tärkein sähköautossa. Ei se pieni max-teho ole se pääongelma vaan nimenomaan tuo yksivaiheisuus. Todella paljon huonompi vaihtoehto kuin muissa sähköautoissa oleva kolmivaihe.laturi.
        Ja kuten sanottu niin tojokin on tunnustanut että tuo yksivaihe-lataus on ajastaan jäljessä oleva ratkaisu joka korvataan heti kun tojo saa ajanmukaisen laturin toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 150kW on tasavirta-lataus jota käytetään pikalataukseen. Se on se kallein vaihtoehto ja 95% sähköautojen latauksista tehdään kotona vaihtovirralla.
        Ja tuo kotilataus vaihtovirralla on Tojossa se aataminaikuinen yksivaiheinen, Paskarasti BZ:n omistajalle koska kotilataus on se tärkein sähköautossa. Ei se pieni max-teho ole se pääongelma vaan nimenomaan tuo yksivaiheisuus. Todella paljon huonompi vaihtoehto kuin muissa sähköautoissa oleva kolmivaihe.laturi.
        Ja kuten sanottu niin tojokin on tunnustanut että tuo yksivaihe-lataus on ajastaan jäljessä oleva ratkaisu joka korvataan heti kun tojo saa ajanmukaisen laturin toimimaan.

        Mailla pienitehoiset 1-vaiheiset vaihtovirtalaturit sopivat hyvin esim. mökki käyttöön.
        Kaupungissa meidän taloyhtiön tuli juuri pienitehoiset DC-laturitolpat joissa on luokkaa 50 kW lataustehot. Vois tietenkin olla suurempikin mutta näillä mennään.

        Näin meillä mitäs teillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mailla pienitehoiset 1-vaiheiset vaihtovirtalaturit sopivat hyvin esim. mökki käyttöön.
        Kaupungissa meidän taloyhtiön tuli juuri pienitehoiset DC-laturitolpat joissa on luokkaa 50 kW lataustehot. Vois tietenkin olla suurempikin mutta näillä mennään.

        Näin meillä mitäs teillä.

        "Näin meillä mitäs teillä.
        Meillä on täyspäisiä osakkaita. Tuo olisi maailman tyhmin investointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näin meillä mitäs teillä.
        Meillä on täyspäisiä osakkaita. Tuo olisi maailman tyhmin investointi.

        En usko että noin tyhmää taloyhtiötä eli osakkaita löytyisi. Isompi ongelma saada edes normi AC-latausta.
        Tämä on vain tojohönön läpinäkyvää väistelyä kun tojo on häröillyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että noin tyhmää taloyhtiötä eli osakkaita löytyisi. Isompi ongelma saada edes normi AC-latausta.
        Tämä on vain tojohönön läpinäkyvää väistelyä kun tojo on häröillyt.

        Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan.

        Pienitehoinen laturi riittää yön yli ladatessa hyvin arkiajoihin, mutta tien päällä taukopaikalla ladatessa niistä ei ole paljoa iloa. Tunnin ruokatauolla ajokantamaa kertyy akkuun vain 30-40 kilometriä. Ei siis auta vaikka tyypin 2 latauspaikka ravintolan pihassa pystyy antamaan 22 kW tehoa, auto kun voi ottaa siitä vain noin kolmanneksen vastaan.

        Ensisijainen tien päällä tapahtuva lataustapa onkin 5-10 kertaisesti tehokkaampi CCS- tai Chademo-liitäntäinen pikalataus. Tällöin auton hidas vaihtovirtalaturi ohitetaan ja auton ajoakku kytketään suoraan ulkopuoliseen pikalatauslaitteeseen. Ikävä kyllä pikalaturit ovat hankintahinnaltaan myös saman 5-10 kertaa kalliimpia.

        CCS ja Chademo on mielletty vain suuritehoisten tasavirta-pikalatauksien liitännöiksi, mutta niillä voidaan siirtää myös aivan pieniä tehoja. On siis aika ohittaa matalatehoinen autolaturi ja siirtää CCS-liitännän yli myös matalampia, 20-25 kilowatin tehoja.

        Normaaleja pikalatureita matalammasta syöttötehosta on monia etuja: Latauslaite voidaan tehdä pienemmäksi, joten se ei vie kokonaista, arvokasta parkkiruutua esimerkiksi parkkihallista. Laite on kevyempi, eli parkkihallien lattiakantavuudet eivät muutu rajoitteeksi. Laite on myös merkittävästi edullisempi kuin perinteinen pikalaturi, joskin kalliimpi kuin type2 -vaihtovirtalatauslaitteet.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan.

        Pienitehoinen laturi riittää yön yli ladatessa hyvin arkiajoihin, mutta tien päällä taukopaikalla ladatessa niistä ei ole paljoa iloa. Tunnin ruokatauolla ajokantamaa kertyy akkuun vain 30-40 kilometriä. Ei siis auta vaikka tyypin 2 latauspaikka ravintolan pihassa pystyy antamaan 22 kW tehoa, auto kun voi ottaa siitä vain noin kolmanneksen vastaan.

        Ensisijainen tien päällä tapahtuva lataustapa onkin 5-10 kertaisesti tehokkaampi CCS- tai Chademo-liitäntäinen pikalataus. Tällöin auton hidas vaihtovirtalaturi ohitetaan ja auton ajoakku kytketään suoraan ulkopuoliseen pikalatauslaitteeseen. Ikävä kyllä pikalaturit ovat hankintahinnaltaan myös saman 5-10 kertaa kalliimpia.

        CCS ja Chademo on mielletty vain suuritehoisten tasavirta-pikalatauksien liitännöiksi, mutta niillä voidaan siirtää myös aivan pieniä tehoja. On siis aika ohittaa matalatehoinen autolaturi ja siirtää CCS-liitännän yli myös matalampia, 20-25 kilowatin tehoja.

        Normaaleja pikalatureita matalammasta syöttötehosta on monia etuja: Latauslaite voidaan tehdä pienemmäksi, joten se ei vie kokonaista, arvokasta parkkiruutua esimerkiksi parkkihallista. Laite on kevyempi, eli parkkihallien lattiakantavuudet eivät muutu rajoitteeksi. Laite on myös merkittävästi edullisempi kuin perinteinen pikalaturi, joskin kalliimpi kuin type2 -vaihtovirtalatauslaitteet.

        Pikalatureiden veloitus on aikaperusteista, joten niiden käyttö pieniin lataustehoihin ei ole järkevää. Maksaessa huomaa, että olisi kannattanut ajaa bensa v-8:lla.


    • Anonyymi

      Sitten kun kukaan teistä edes harkitsee sähköauton ostamista BZ4X:ssä on 11kW 3-vaihelaturi mikä siis tulee loppuvuoden toimituksiin. Ekat autotha toimitetaan kesällä. Käytännössä ne menee liikkeille koeajoautoiksi.

      150kW DC lataus on jo aika hyvä Audilla on juuri siirtynyt 135kW lataustehoon.

      Ja kuten TM talvitestistä nähtiin, parhaimmankin eli Teslan keksimäräinen latausteho oli alle 100kW. Kyse siis onkin siitä kuinka kovaa lataustehoa Tojo pystyy käyttämään keskimäärin. Se paljonko sitä tehoa saadaan siirtymään ekat 5min ei ratkaise.
      Meidän on vielä odotettava 2H:lle että nähdään miten hyvin Tojo latautuu.

      • Anonyymi

        Toyota pystyy käyttämään 150 kw:n lataustehoa teholatureissa.


    • Anonyymi

      Itelle on riittänyt tähän asti 3.7kW latausteho kotona. Sillä menee akkuunrangea 20km tunnissa. Nyt Korona-aikana ei juuri tule ajettua ja yön aikana saisi latautumaan 250km, siis 16A yksivaihelatauksella.
      Tämä rajoituskin tulee eteen VAIN jos ajaisin akun tyhjäksi ja seuraavana päivänä pitäisi alle 12h latauksen jälkeen päästä yli 250km ennen latausta.
      Minulla ei ole koskaan tuollaista tarvetta ja jos olisi niin matkalta kyllä löytyy DC-latureita.

      • Anonyymi

        Tottakai se riittää jos ei autolla paljon ajeta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai se riittää jos ei autolla paljon ajeta .

        Kyllä sillä saa ajaakin paljon, sillä 3,7 kw:n latausteho 16A virralla lataa autoon 14 tunnissa yön aikana 345 km ajomatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä saa ajaakin paljon, sillä 3,7 kw:n latausteho 16A virralla lataa autoon 14 tunnissa yön aikana 345 km ajomatkaa.

        Mutta miksi laittaisi noin 50.000 rahaa tojoon jossa on noin alkeellinen lataus kun kaikissa muissa samanhintaisissa on kolmivaihelataus.
        Ja siinä tojossakin myöhemmin.
        Täydellinen perseily tojolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi laittaisi noin 50.000 rahaa tojoon jossa on noin alkeellinen lataus kun kaikissa muissa samanhintaisissa on kolmivaihelataus.
        Ja siinä tojossakin myöhemmin.
        Täydellinen perseily tojolta.

        Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan.

        Tais mennä poju hiljaiseks kun ei ymmärrä näistä latausjutuista hölkäsen pölähtämää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan.

        Höpöhöpö! EQC:tä voi ladata 3-vaihe-wallboxista jopa 22kW:n teholla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan.

        Ymmärrän kommenttisi Toyotan puolustajana. Valehtelu kun kuuluu siinä agendassa kulttuuriin.


    • Anonyymi

      "Markkinalle on julkaistu viime aikoina parikin isolla akulla varustettua autoa, joissa on vain seitsemän kilowatin sisäinen vaihtovirtalaturi: Jaguar I-Pace ja Mersun EQC. Myös Hyundai Kona ja Kia Niro ovat suuriakkuisia ja pienitehoisia latausteholtaan."

      Onhan se kiva tojon kannalta että joku muukin on mokannut kunnolla. Ei muuta miksikään sitä että Tojo ja kaikki nämä muut yksivaihe-latausta tarjoavat ovat mokaneet huolella.
      Maailmassa kun on keksitty kolmivaihelataus. Sen voi laittaa autoon eikä se tarvitse muuta kuin halua tehdä asiat oikein.
      Tai sitten voi mennä sieltä missä aita on matalin.

      • Anonyymi

        Minua henkilökohtaisesti naurattaa nämä essonbaarin papat jotka ovat suuressa viisaudessaan olleet täpinöissään siitä kuinka tojo on hauduttanut omaa osaamistaan sähköauto-osastolla täysin kypsäksi. Kun siellä ollaan vain odotettu että aika on kypsä korjata koko potti.

        Ja sitten lopputulos kaiken tämän monien vuosien vatuloimisen jälkeen on se että tojon sähköauto on keskeneräinen tekele josta tojo itsekn sanoo että ekaksi tehdään tälläisia puolivalmisteita ja sitten myöhemmin tulee se versio mitä tojo haluaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua henkilökohtaisesti naurattaa nämä essonbaarin papat jotka ovat suuressa viisaudessaan olleet täpinöissään siitä kuinka tojo on hauduttanut omaa osaamistaan sähköauto-osastolla täysin kypsäksi. Kun siellä ollaan vain odotettu että aika on kypsä korjata koko potti.

        Ja sitten lopputulos kaiken tämän monien vuosien vatuloimisen jälkeen on se että tojon sähköauto on keskeneräinen tekele josta tojo itsekn sanoo että ekaksi tehdään tälläisia puolivalmisteita ja sitten myöhemmin tulee se versio mitä tojo haluaa tehdä.

        Ei sinua henkilökohtaisesti naurata yhtään eikä mikään kun paniikissa katselet trafin julkaisemaa ostokäyttäytymistilastoa. Aika surkeasti on vw kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua henkilökohtaisesti naurata yhtään eikä mikään kun paniikissa katselet trafin julkaisemaa ostokäyttäytymistilastoa. Aika surkeasti on vw kelvannut.

        Skootakin on putinin talutusnuorassa eikä lähde Venäjältä vaikka kaikki muut ovat jo lähteneet. Ostaisitko auton tällaiselta putinin toverivalmistajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skootakin on putinin talutusnuorassa eikä lähde Venäjältä vaikka kaikki muut ovat jo lähteneet. Ostaisitko auton tällaiselta putinin toverivalmistajalta?

        Uusin Moottori lehti testasi sähköautojen rangeja vertaillen niitä valmistajien lupauksiin.

        Suurin valehtelija oli Skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua henkilökohtaisesti naurata yhtään eikä mikään kun paniikissa katselet trafin julkaisemaa ostokäyttäytymistilastoa. Aika surkeasti on vw kelvannut.

        Henkilökohtaisesti minua naurattaa tämä tojotistien henkinen slaavikyykky volsun ja skodan edessä.
        Kukaan muu ei ole ottanut kumpaakaan automerkkiä esiin kun tojo on kontannut tässä sähköautossa kanssa. Mutta tojotisti paljastaa syvät pelkotilansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti minua naurattaa tämä tojotistien henkinen slaavikyykky volsun ja skodan edessä.
        Kukaan muu ei ole ottanut kumpaakaan automerkkiä esiin kun tojo on kontannut tässä sähköautossa kanssa. Mutta tojotisti paljastaa syvät pelkotilansa.

        Vain tojotisti menee niin paniikkiin kun oma automerkki tekee jonkun mokan niin se pieni mieli alkaa epätoivoisesti sättimään toisia automerkkejä.
        Niin pieni on tojotistin pää ja ja koko maailma perustuu pelkoon volsusta. Kalkki asiat tojosta joutuu aina peilaamaan volsuun. Se on kyykyssä olemisen tunnusmerkki.


    • Anonyymi

      Edelleen naurattaa kun nämä tojopellet toistavat omaa naurattavat käyttäytymistään ja yrittävät änkýttää jotain volsusta ja skodasta kun tojo on taas mokannut.
      Volsun pelko on niin syvällä tojotistin mielessä.

      • Anonyymi

        No kun tohjo ohitti minut enkä päässy ite ohi vaikka huopatossuni oli jo konehuoneen puolella. Kyllä otti kaaliin kirjaimellisesti.


      • Anonyymi

        Putinikin on raivoissaan kun ei kaikki mennyt niinkuin Strömsössä. Vain skoda jäi peesaamaan. Ostaisitteko auton tällaiselta valmistajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinikin on raivoissaan kun ei kaikki mennyt niinkuin Strömsössä. Vain skoda jäi peesaamaan. Ostaisitteko auton tällaiselta valmistajalta?

        Vain tojotistin itsetunto on niin heikko että se joutuu heittämään juttuja skodasta kun tojo mokaa.
        Tämä on ketju tojon mokasta ja ainoa asia mikä pikkusintille tulee mieleen on skoda.
        Niin surkea väistöyritys. Sun pieni mieli on niin nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tojotistin itsetunto on niin heikko että se joutuu heittämään juttuja skodasta kun tojo mokaa.
        Tämä on ketju tojon mokasta ja ainoa asia mikä pikkusintille tulee mieleen on skoda.
        Niin surkea väistöyritys. Sun pieni mieli on niin nähty.

        Mitä höpötät? Ei aloitus ainakaan ollut mistään
        "Toyotan mokasta". Minusta siinä kerrottiin Vilunkivagenin puolivalmisteisesta patterihimmelistä jonka ostamista ei ainakaan vielä kannata harkita. Oletko nyt ihan väärin ymmärtänyt vai halunnut ymmärtää? Toyota on muuten maailman ostetuin auto, etkö tiennyt?


    • Anonyymi

      " Ei aloitus ainakaan ollut mistään "Toyotan mokasta".

      Tojon moka on tässä kerrottu jo moneen kertaan. Se on tehdä alkusarjan BZtat keskeneräisinä yksivaihe-latauksella ja kun kolmivaihe-laturi tulee vasta myöhemmin. Samoin softa on vielä keskeneräine ja siitä puuttuu esim Spotify ja YouTube Music.

      Komivaihelataus ja puuttuvat Appit tulevat toki myöhemmin. Näin Toyota on luvannut. Keskeneräisenä ekan erän erän BZt toimitetaan. Näin se vaan on ja siksi tojotetrot paniikissaan yrittivät kääntää puheenaihetta muihin autoihin. Jos tojoteron itsetunto olisi kunnossa niiin tällaiseen pelleilyynei olilis tarvetta.

      Mies sanoisi että tämä homma on kesken ja hoidetaan kuntoon. Mutta eipä terolla ole sellaista miehen selkärankaa. Siksi tulee näitä itkuisia selityksiä muista merkeistä.

      • Anonyymi

        Lapsiko se siellä kaipaa jotain spotifaita ja you tube musiikkia? Itku on kokonaan vikavaagenilla kun oli pakko tuoda puolivalmisteita hätäisesti markkinoille keskeneräisinä kun huijaussofta kantoi aika hapanta hedelmää ja EU saktiot kaiken muun huijaamisen lisäksi alkoivat puremaan. Heh! Tuloksena puolivalmisteinen takavetoinen rumpujarruin?? Kuuskymmentä luvulta? Kyllä meillä naurettiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko se siellä kaipaa jotain spotifaita ja you tube musiikkia? Itku on kokonaan vikavaagenilla kun oli pakko tuoda puolivalmisteita hätäisesti markkinoille keskeneräisinä kun huijaussofta kantoi aika hapanta hedelmää ja EU saktiot kaiken muun huijaamisen lisäksi alkoivat puremaan. Heh! Tuloksena puolivalmisteinen takavetoinen rumpujarruin?? Kuuskymmentä luvulta? Kyllä meillä naurettiin!

        "Lapsiko se siellä kaipaa jotain spotifaita ja you tube musiikkia? "

        Satoja miljoonia käyttäjiä joka päivä. Muut näitä tarjoavat autossa ja Tojokin kun saa tuotteensa valmiiksi. Nyt se on vasta raakile ja se ei siitä näillä typerillä väistöyrityksillä miksikään muutu. Fakta on se että tojo työntää sähköautonsa keskeneräisenä ekoille hölmöille ostjille. Muilla nämä asiat on hoidettu kuntoon jo aikoja sitten.

        Ja sitten vielä kertauksen vuoksi. Tojon BZssa on vain yksivaihelataus. Voitte tojohönöt itkeä vaikka kuinka paljon Skodista ja Volsuista. Se vain kertoo isosta kateudesta kun kaikissa konsernin sähköautoissa on ollut kolmivaihelataus vakiona. Tojo on jälkeenjäänyt.


    • Anonyymi

      "Lapsiko se siellä kaipaa jotain spotifaita ja you tube musiikkia? "

      No miksi tojo ei osaa tehdä aivan yksinkertaista softaa kun kaikki muut osaavat?

      • Anonyymi

        Voivoi, älä nyt potkuhousujasi revi vaikka vikavagen on meillä jo niin harvinaista herkkua että on pudonnut jo parempien autojen top kympistä kun ei kelpaa niin ei osteta. Toyota sen sijaan myy kuin häkä, lhan piikissä! Hätähuutona konsernin skodaa vielä kyhätään venäjällä kahdessa tehtaassa putinin ystäville. Ostaisitko tällaisen konsernin auton? Minä en pystyisi ostamaan.


    • Anonyymi

      ""Lapsiko se siellä kaipaa jotain spotifaita ja you tube musiikkia? "

      Ootteko muuten huomanneet että nämä tojotistit ovat experttejä selittämään kaikkea sitä mitä tojosta puuttuu tai tulee tojoon vuosikaisia muita jäljessä.
      Eikö olisi paljon kivempaa pääsisi kertomaan jälkeenjääneille junteille että ne ovat jälkeenjääneitä juntteja?

      Minä nautin siitä isosti.

      • Anonyymi

        "AC-lataus on Mersun EQC:n akilleen kantapäätä, koska siinä on vain 7,4 kW:n tehoon kykenevä yksivaihelaturi. Sillä akun lataaminen tyhjästä täyteen vie parhaimmillaankin yli 12 tuntia ja tyypillisellä kodin 10A:n latauksella 41 tuntia. Näin suuren kulutuksen auto tarvitseisi ehdottomasti vähintään 11 kW:n tehoisen kolmivaihe AC-laturin".

        Mersukin on päätynyt 1-vaihe laturiin koska se toimii kaikkialla. Puupäätoimittajat ei tajuu mitään. Akut tykkää rauhallisesta latauksesta.


    • Anonyymi

      " Hätähuutona konsernin skodaa vielä kyhätään venäjällä kahdessa tehtaassa putinin ystäville. Ostaisitko tällaisen konsernin auton? Minä en pystyisi ostamaan."

      Tojota on teknisesti jäljessä ja ja tojotisti on kuin Putin. Pelkkää valehtelua päivästä toiseen.

      Olisiko aika hankkia elämä? Mahtaa olla masentavaa kun todellisuutta joutuu paikkaamaan koko ajan mielikuvitusmaailman jutuilla.
      Paljastan sulle sellaisen jutun että mulla on oikeassa elämässä palikat siinä asennossa ettei tule mieleenkään alkaa keksimään juttuja.

      • Anonyymi

        Vautsi,vau! Kyllä nyt kadehdituttaa sinun "palikoita"! Ja niiden asentoa. Vikavaginan laatua ja haluttavuutta ei silti kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vautsi,vau! Kyllä nyt kadehdituttaa sinun "palikoita"! Ja niiden asentoa. Vikavaginan laatua ja haluttavuutta ei silti kateeksi.

        Oliko Kalugassa ja Novgorodissa skodanyrkkipajat joissa skodillackeja putinille
        Ja kumppaneille kyhäillään kahdessa paikassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Kalugassa ja Novgorodissa skodanyrkkipajat joissa skodillackeja putinille
        Ja kumppaneille kyhäillään kahdessa paikassa

        Edelleen samaa epätoivoista yritystä vaihtaa puheenaihetta.
        Tojo on edelleen keskentekoinen yksivaiheladattava vaikka skodalla olisi sata tehdasta Venäjällä.
        Ei Skodan tehtaat tee tojosta valmista autoa.


    • Anonyymi

      "Mersukin on päätynyt 1-vaihe laturiin koska se toimii kaikkialla. Puupäätoimittajat ei tajuu mitään. Akut tykkää rauhallisesta latauksesta."

      Surkeita selittelyjä ja valehtelua. Messussa niinkuin kaikissa hyvissä sähköautoissa on kolmivaihelataus. Se tarkoittaa paljon vähemmän Ampeereita per vaihe joka on parempi talon sähköjärjestelmälle.
      Tuo 11 kW ei todellakaan rasita auton akkua millään tapaa. Typerää valehtelua tojotistilta

      • Anonyymi

        Mikä tässä nyt on ongelamana sinulla? Olisitko tilannut auton jo nyt vai mistä kiikastaa?

        BZ4X:ään tulee 11kW laturi loppuvuoden toimituksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä nyt on ongelamana sinulla? Olisitko tilannut auton jo nyt vai mistä kiikastaa?

        BZ4X:ään tulee 11kW laturi loppuvuoden toimituksiin.

        Ei mulla mitään ongelmaa ole. Olen ajanut saksalaisella jo reilut 25 vuotta. Messevää kyytiä.

        Halusin vain korjata valheellisena otsikon joka väittää ettei bz olisi keskeneräinen sepustus. Kun se kuitenkin on vaikka tulee markkinoille vuosikausia myöhemmin kuin muut.
        Kaikki nämä vuodet käytetty ja silti keskentekoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla mitään ongelmaa ole. Olen ajanut saksalaisella jo reilut 25 vuotta. Messevää kyytiä.

        Halusin vain korjata valheellisena otsikon joka väittää ettei bz olisi keskeneräinen sepustus. Kun se kuitenkin on vaikka tulee markkinoille vuosikausia myöhemmin kuin muut.
        Kaikki nämä vuodet käytetty ja silti keskentekoinen.

        Jokainen järkevä ihminen joka on perehtynyt asiaan tajuaa ja tietää että bZ4X:ssä ei ole mitään keskeneräistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen järkevä ihminen joka on perehtynyt asiaan tajuaa ja tietää että bZ4X:ssä ei ole mitään keskeneräistä.

        No Miksi sitten alkupään autojen yksivaihelaturi korvataan myöhemmin ajanmukaisella kolmivaihelaturilla myöhemmin?


      • Anonyymi

        Täällä näköjään rölli taas hyppii tasajalkaa ja hakkaa päätään seinään kun volsulta taas kerran pukkaa sutta ja sekundaa niin kuin aina ennenkin.
        Piti oikein lukea tuo koeajo jossa ei kertakaikkiaan ei oikein mikään toiminut. Toimittajan vaivautuneisuus ja toivo paremmasta tulevaisuudesta laittoi kyllä mietityttämään. Silkkihanskoin käsittely kun kyseessä oli vw oli jo säälittävää tasoa. Eihän siinä rakkineessa toiminut oikeastaan mikään. Ei nyt ainakaan mikään volsu kävisi mielessäkään jos pakko olisi sähköauto ostaa. Voi olla että Toyotaa kannattaa vielä odottaa hetki ettei tarvitse katua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä näköjään rölli taas hyppii tasajalkaa ja hakkaa päätään seinään kun volsulta taas kerran pukkaa sutta ja sekundaa niin kuin aina ennenkin.
        Piti oikein lukea tuo koeajo jossa ei kertakaikkiaan ei oikein mikään toiminut. Toimittajan vaivautuneisuus ja toivo paremmasta tulevaisuudesta laittoi kyllä mietityttämään. Silkkihanskoin käsittely kun kyseessä oli vw oli jo säälittävää tasoa. Eihän siinä rakkineessa toiminut oikeastaan mikään. Ei nyt ainakaan mikään volsu kävisi mielessäkään jos pakko olisi sähköauto ostaa. Voi olla että Toyotaa kannattaa vielä odottaa hetki ettei tarvitse katua.

        Taas tätä samaa slaavikyykkäystä ja volsun epätoivoista dissausta kun todellisuus Toyotan sähköautosta ei oikein nappaa.

        Sanopa mitä tekemistä Volsun sähköautoilla on sen kanssa että Toyota toi oman sähköautonsa monia vuosia muiden jälkeen ja SIITÄ HUOLIMATTA se ei ole saanut kolmivaihelaturia alkupään tuotantoautoihin vaan se tulee vasta monta kuukautta ekojen autojen jälkeen. Miksi tojo ei laita tuota lopullista konfiguraatiota heti tuotantoon vaan myy alkupään asiakkaille epäkuranttia kuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla mitään ongelmaa ole. Olen ajanut saksalaisella jo reilut 25 vuotta. Messevää kyytiä.

        Halusin vain korjata valheellisena otsikon joka väittää ettei bz olisi keskeneräinen sepustus. Kun se kuitenkin on vaikka tulee markkinoille vuosikausia myöhemmin kuin muut.
        Kaikki nämä vuodet käytetty ja silti keskentekoinen.

        Kyllä on Vw kaupustelija säälinsä ja särkynsä ansainnut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on Vw kaupustelija säälinsä ja särkynsä ansainnut!

        Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
        Saksalainen tekee Autot, japanialainen tojotin tekee riisiritsoja Turkissa. Nyt on sitten saanut vihdoin ja viimein sähköauton aikaiseksi mutta eipä ole valmis vieläkään. Jäljestäpäin näköjään paikkailevat osia ajanmukaiseksi.
        Jos on jo jokatapauksessa viimeinen niin olisiko kannattanut odottaa vielä muutama kuukausi että saisi kaikki tarvittavat osat valmiiksi. Nyt ekat erät on sekundaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
        Saksalainen tekee Autot, japanialainen tojotin tekee riisiritsoja Turkissa. Nyt on sitten saanut vihdoin ja viimein sähköauton aikaiseksi mutta eipä ole valmis vieläkään. Jäljestäpäin näköjään paikkailevat osia ajanmukaiseksi.
        Jos on jo jokatapauksessa viimeinen niin olisiko kannattanut odottaa vielä muutama kuukausi että saisi kaikki tarvittavat osat valmiiksi. Nyt ekat erät on sekundaa.

        Viisi Toyotaa jo top ysissä näköjään on saanut röllin käymään näin kuumana kun ei siihen mahtunut ensimmäistkään vikavaginaa. Ei sitä sääliä tarvi kerjätä, sitä saa pyytämättäkin! Etkö tiennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
        Saksalainen tekee Autot, japanialainen tojotin tekee riisiritsoja Turkissa. Nyt on sitten saanut vihdoin ja viimein sähköauton aikaiseksi mutta eipä ole valmis vieläkään. Jäljestäpäin näköjään paikkailevat osia ajanmukaiseksi.
        Jos on jo jokatapauksessa viimeinen niin olisiko kannattanut odottaa vielä muutama kuukausi että saisi kaikki tarvittavat osat valmiiksi. Nyt ekat erät on sekundaa.

        Valheellista ja syvästi katkeraa höpinää.


    • Anonyymi

      Kaikki autot ovat lopulta samaa paskaa mutta vain eri paketissa.

    • Anonyymi

      Wigavagenin ID3 ja ID4 olivat varoittavia esimerkkejä mitä tapahtuu kun auto on julkaisuhetkellä keskeneräinen ja jää sellaiseksi pysyvästi. Kaikkihan tietää että kiireellä syntyy vain kusipää mukuloita.

      Nyt myynti on lopullisesti romahtanut ja Wigavagen sulkee tehtaitaan.

      • Anonyymi

        Tarkoittaako tämä nyt sylttytehtaalle kovempia aikoja ja kivisempää tietä?


      • Anonyymi

        Ostetuimmat sähköautot Euroopassa 2021:
        Tesla Model 3 - 142,905
        Renault ZOE - 72,562
        Volkswagen ID.3 - 69,567
        Volkswagen ID.4 - 55,006

        Noihin lukuihinToyota ei tule koskaan pystymään.


      • Anonyymi

        "Kaikkihan tietää että kiireellä syntyy vain kusipää mukuloita."

        Sehän tässä eniten naurattaa että tojo nyhjäsi ja nyhjäsi vuosikausia. Ja nyt kun lopulta tuli "valmista" niin BZ on valmistuksen ensimmäiset kuukaudet varustettu väliaikaisratkaisulla eli kökkö-laturilla kun lopullinen ratkaisu eli kolmivaihelaturi saadaan valmiiksi vasta kauan tuotannon aloituksen jälkeen.

        Miten voi olla noin keskeneräinen tuote kaiken tuon vatuloinnin jälkeen? Muissa on ollut kolmivaihelaturit jo vaikka kuinka pitkään. Eli ei ole edes tarvinnut keksiä mitään uutta.


    • Anonyymi

      Mistä tuon muka tiedät. Autohan tulee markkinoille kesällä ja vasta se jälkeen ilmenee kuinka valmis, tai puolivalmis se on.

      Ihan pöhelöä kirjoitella noita ylistyksiä etukäteen.

      • Anonyymi

        "Ylistyksiä" voi kirjoitella jos haluaa mutta toisen merkin silmitön haukkuminen ja raivoaminen on sairasta luuserointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ylistyksiä" voi kirjoitella jos haluaa mutta toisen merkin silmitön haukkuminen ja raivoaminen on sairasta luuserointia.

        Katsos kun osa porukasta ei muuhun kykene. He eivät ikinä tulee uuttaa autoa ostamaan, ei edes Daciaan hinnat alkaen mallia.

        He eivät ikinä tule saamaan jakoavaimen korviketta vaativampaa työtehtävää.

        He eivät ikinä tule kasvattamaan menestyviä lapsia kun eivät itsekään ole menestyneet.


    • Anonyymi

      Tuo BZ:n keskeneräisyys on paljon vakavampi juttu kuin jonkun viihdesoftan päivittäminen.
      Kun siihen autoon on alunperin asennettu vanhanaikainen laturi niin se ei siitä miksikään muutu softapäivityksillä. Se on vanhanaikainen paaliin saakka.

      • Anonyymi

        Mikä keskeneräisyys?

        Miten se ilmenee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä keskeneräisyys?

        Miten se ilmenee?

        Keskeneräisyys ilmenee sillä tavalla että Toyota asentaa alkupään autoihin huonomman laturin kuin mikä siihen lopulta tulee. Alkupään autot ovat siis varustettu huonommin kuin mitä niiden kuuluisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeneräisyys ilmenee sillä tavalla että Toyota asentaa alkupään autoihin huonomman laturin kuin mikä siihen lopulta tulee. Alkupään autot ovat siis varustettu huonommin kuin mitä niiden kuuluisi olla.

        Sillä onko se Type 2 laturi 6 kW:n vai 11 kW:n tehoinen ei ole mitään merkitystä. Kun Toyotassa on kuitenkin 150 kW:n CCS-laturi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeneräisyys ilmenee sillä tavalla että Toyota asentaa alkupään autoihin huonomman laturin kuin mikä siihen lopulta tulee. Alkupään autot ovat siis varustettu huonommin kuin mitä niiden kuuluisi olla.

        Eikä tuo ole ainoa asia joka on kesken. Ainakin tällä hetkellä kaikki Appit eivät ole vielä mukana. Esim Spotify ja YouTube Music puuttuvat. Varmaan jotain muutakin on vielä softassa kesken koska toimittajat eivät ole saaneet sitä testattavaksi itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tuo ole ainoa asia joka on kesken. Ainakin tällä hetkellä kaikki Appit eivät ole vielä mukana. Esim Spotify ja YouTube Music puuttuvat. Varmaan jotain muutakin on vielä softassa kesken koska toimittajat eivät ole saaneet sitä testattavaksi itse.

        Se autohan ei ole edes vielä markkinoilla, niin mitä se haittaa, vaikka niin olisin. Se kyllä on kunnossa kun ensimmäiset autot lasketaan markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä onko se Type 2 laturi 6 kW:n vai 11 kW:n tehoinen ei ole mitään merkitystä. Kun Toyotassa on kuitenkin 150 kW:n CCS-laturi.

        Ja tuolla 150 kW: n laturilla voi ladata 150 kw:n teholla eikä vajaalla teholla kuten Volkswagenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeneräisyys ilmenee sillä tavalla että Toyota asentaa alkupään autoihin huonomman laturin kuin mikä siihen lopulta tulee. Alkupään autot ovat siis varustettu huonommin kuin mitä niiden kuuluisi olla.

        Kuinka niin kuuluisi olla? Sellaisella toimivalla laturilla se myydään kun siinä on. Vikavagina taas myydään toimimattomalla softalla ja rumpujarruilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin kuuluisi olla? Sellaisella toimivalla laturilla se myydään kun siinä on. Vikavagina taas myydään toimimattomalla softalla ja rumpujarruilla!

        BZaan tulee kolmivaihelaturi niinkuin muissakin sähköautoissa on mutta alkukuukausina tojota joutuu asentamaan niihin kökön yksivaihelaturin.
        Täysin reisille mennyt tuotannon aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tuo ole ainoa asia joka on kesken. Ainakin tällä hetkellä kaikki Appit eivät ole vielä mukana. Esim Spotify ja YouTube Music puuttuvat. Varmaan jotain muutakin on vielä softassa kesken koska toimittajat eivät ole saaneet sitä testattavaksi itse.

        Auttaako vw markkinoinnissa Toyotan ja niiden omistajien haukkuminen ja solvaaminen? Tuloksista päätellen vaikutus on ollut päinvastainen ja möykkäävälle luusereille nauretaan. Viisi Toyotaa top ysissä. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta merkiltä milloinkaan vaikka ei sekään vielä ole riittänyt suomen kymmenen uutisten viimeiseksi kevennykseksikään niinkuin skodan ja volkkarin yksikin malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaako vw markkinoinnissa Toyotan ja niiden omistajien haukkuminen ja solvaaminen? Tuloksista päätellen vaikutus on ollut päinvastainen ja möykkäävälle luusereille nauretaan. Viisi Toyotaa top ysissä. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta merkiltä milloinkaan vaikka ei sekään vielä ole riittänyt suomen kymmenen uutisten viimeiseksi kevennykseksikään niinkuin skodan ja volkkarin yksikin malli.

        Ensirekiasatröinneistä kertovana kuvana on silti tämä puolivalmiste ja prototyyppi, vaikka sitä ei ole millään listalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensirekiasatröinneistä kertovana kuvana on silti tämä puolivalmiste ja prototyyppi, vaikka sitä ei ole millään listalla.

        Ilta Sanomat lopetti kokonaan kirjoittamisen ensirekisteröinneistä Toyotan ylivertaisuuden vuoksi. Ei kirjoittanut yhtään mitään hellmikuun rekisteröinneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BZaan tulee kolmivaihelaturi niinkuin muissakin sähköautoissa on mutta alkukuukausina tojota joutuu asentamaan niihin kökön yksivaihelaturin.
        Täysin reisille mennyt tuotannon aloitus.

        JOs olisit vastuussa tuosta tojon sähköauton busineksesta. Olisitko siirtänyt aloitusta puoli vuotta vain jotta ne muutaman tuhat jotka kaipaa 3-vaihelaturin olisi tyytyväisiä?

        No et varmasti olisi koska suurin osalla ei kotona ole 3-vaihesähköä. Suomi on enempi poikkeus.

        Kannaattaa ottaa se pää pois perseestä ja katsoa kuinka iso maailma on.
        Jos katsoo miten Toyota on tähän asti präjännyt niin
        Corolla on maailman eniten myyty malli viime vuonna ja RAV4 toiseksi eniten myyty.
        Toki Toyota valmistajanakin on maailman isoin.
        Jotian siis tekevät oikein vaikka perähikiä tanelit ei sitä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOs olisit vastuussa tuosta tojon sähköauton busineksesta. Olisitko siirtänyt aloitusta puoli vuotta vain jotta ne muutaman tuhat jotka kaipaa 3-vaihelaturin olisi tyytyväisiä?

        No et varmasti olisi koska suurin osalla ei kotona ole 3-vaihesähköä. Suomi on enempi poikkeus.

        Kannaattaa ottaa se pää pois perseestä ja katsoa kuinka iso maailma on.
        Jos katsoo miten Toyota on tähän asti präjännyt niin
        Corolla on maailman eniten myyty malli viime vuonna ja RAV4 toiseksi eniten myyty.
        Toki Toyota valmistajanakin on maailman isoin.
        Jotian siis tekevät oikein vaikka perähikiä tanelit ei sitä ymmärrä.

        "JOs olisit vastuussa tuosta tojon sähköauton busineksesta. Olisitko siirtänyt aloitusta puoli vuotta vain jotta ne muutaman tuhat jotka kaipaa 3-vaihelaturin olisi tyytyväisiä?"

        Nyt et taas tiedä yhtään mistä puhut. Jenkeissä on110V sähköjärjestelmä ja siellä jos missä on tärkeää saada kotiin kolmivaihelataus. 110V yksivaihelataus on kököistä kököin.

        https://thedriven.io/2019/08/18/is-a-3-phase-electric-vehicle-charger-at-home-really-necessary/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "JOs olisit vastuussa tuosta tojon sähköauton busineksesta. Olisitko siirtänyt aloitusta puoli vuotta vain jotta ne muutaman tuhat jotka kaipaa 3-vaihelaturin olisi tyytyväisiä?"

        Nyt et taas tiedä yhtään mistä puhut. Jenkeissä on110V sähköjärjestelmä ja siellä jos missä on tärkeää saada kotiin kolmivaihelataus. 110V yksivaihelataus on kököistä kököin.

        https://thedriven.io/2019/08/18/is-a-3-phase-electric-vehicle-charger-at-home-really-necessary/

        Sori väärä linkki.

        https://www.forbes.com/wheels/advice/ev-charging-levels/#:~:text=There are three levels of,is delivered to the vehicle.

        Tuo Level 2 on se vakio jenkeissä. Ei kukaan järkevä käytä sitä etanalatausta.


    • Anonyymi

      Toyota ei sorru kabiinissa mihinkään hipaisukytkimiin kuten Vigawagen tyhmyyttään meni tekemään. VW käsittämätön munaus, josta joutuu kärsimään niin käyttäjät kuin valmistajakin heikon myynnin muodossa.

      • Anonyymi

        Ja kaikkiein suurin virhe eurooppalaisille oli kevythybridiys.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole vaan 100% valmis ja luotettava sähköauto. Toyotan tapaan.

    • Anonyymi

      Voe pyhä Sylvi mitä idioottimaisia ylistyksiä autoista.
      Voiko jotkut olla noin pimeitä fanaatikkoja. Tukkanuottasilla ihan kuin porvarit ja kommarit aikanaan.

      • Anonyymi

        Tuollaiseksiko se nyt on mennyt se Volkswagenin ja Skodan ylistäminen ja Toyotan haukkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiseksiko se nyt on mennyt se Volkswagenin ja Skodan ylistäminen ja Toyotan haukkuminen.

        Aijaa, niinkö. No joo ymmärrän alla on Toyota, huono itsetunto ja koko hankinta harmittaa, eikä eukkokaan an....
        Vaikeatahan se on.

        Turha tuostakaan toyosta on edes kinata, ennenkuin se on markkinoilla ja siitä on jotain kokemuksia. Sittenhön ne hyvät ja huonot puolet vasta varmistuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, niinkö. No joo ymmärrän alla on Toyota, huono itsetunto ja koko hankinta harmittaa, eikä eukkokaan an....
        Vaikeatahan se on.

        Turha tuostakaan toyosta on edes kinata, ennenkuin se on markkinoilla ja siitä on jotain kokemuksia. Sittenhön ne hyvät ja huonot puolet vasta varmistuvat.

        Toivottavasti TM testaa sen ensimmäisenä niin tulee hyvä auto kunnolla haukutuksi. TM:n tapana on saada heti uusi Toyota testiin ja haukkua se oikein kunnolla.


    • Anonyymi

      Kommentoin ketjun lapsellisia ja muka-asiantuntevia essonbaarityylisiä solvauksia. Mikä helvetti teitä vaivaa?

      Itsellä ollu useita Toyotan hybridejä ja olin jo vaihtamassa plugin hybridiin, mutta isännöitsijän venkoilu 1-vaihe 8A hidaslatauksen laittamiselle sai hankkimaan ww id3 täyssähkön.

      Helvetin hyvä ajaa, hiljainen, 100 kW:n laturi, 150 kW moottori ja 58 kwh akku. Bugeja on ollut ja niitä on korjattu ja korjataan. Mutta sähköauton tyyppiviat korjataan päivittämällä, jos Essonbaarin miehet ymmärtää pointin?

      Voin mainiosti ladata kauppareissuilla tehokkammilla latureilla 80 prosenttiin ja ajella sillä pari viikkoa.

      Merkkiuskollinen Toyota-mies vaihtoi nyt volkkariin. Syy, Toyota kuppasi sähköauton kanssa ja toi sen markkinoille, kun olin vaihtanut merkkiä. Ja, miksi helvetissä sen bz4x:n pitää vielä olla möhkö?

      Mutta toisten merkkien solvaaminen on vaan niin tyhmää.

      • Anonyymi

        Vw - toiminta ei viime vuosien aikana ole ollut niin vakuuttavaa että Toyotaa alkaisin sellaiseen vikapesään vaihtamaan.


      • Anonyymi

        Kyllä niin paljon on konserni huijausoperation jälkeen ja ennen tuottanut puolivalmisteita suuressa kiireessä ja hädässä niin paljon että ostaminen ei tuntuisi kovin järkevältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw - toiminta ei viime vuosien aikana ole ollut niin vakuuttavaa että Toyotaa alkaisin sellaiseen vikapesään vaihtamaan.

        Ja kokemuksesi liittyy ww id3:seen kuinka? Mikä osa siinä on tuottanut suuria korjauskustannuksia? Sähköautojen tyyppiviat korjataan päivittämällä. Perinneautojen viat rakentamalla uusi auto.

        Viiden uuden hybridi-Toyotan jälkeen myönnän, että ovat todella luotettavia, mutta onhan perinneautoilijat niitäkin mollanneet.

        Valitettavasti Toyotan sähköauto tuli itselleni turhan myöhään, turhan isona möhkönä ja turhan kalliina. Mutta varmasti se on hyvä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niin paljon on konserni huijausoperation jälkeen ja ennen tuottanut puolivalmisteita suuressa kiireessä ja hädässä niin paljon että ostaminen ei tuntuisi kovin järkevältä.

        Et siis ostaisi volkkarin sähköautoa, koska ne huijasi pakokaasutesteissä?

        Voihan sitä moraalinkin perusteella auton valita. Eikä siinäkään mitään vikaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ostaisi volkkarin sähköautoa, koska ne huijasi pakokaasutesteissä?

        Voihan sitä moraalinkin perusteella auton valita. Eikä siinäkään mitään vikaa ole.

        Ihmisellä täytyy olla moraali ja katsoa mille antaa tukensa.


      • Anonyymi

        BZ4X iso koko on sikäli perusteltua että jo RAV4 on toiseksi eniten myyty automalli maailmassa joten kyllä BZ kokoisellekin markkina löytyy.

        Pienen auton oletetaanolevnamyös halpa ja se on hiukan ongelmallinen yhdistelmä tällä hetkellä sähköautoissa. Isoman hianta on ostajalle jotenkin helpompi asia.


    • Anonyymi

      Huhtikuussa ei ole myyty montakaan sähkö-Volkswagenia.

      • Anonyymi

        Myynnistä emme tiedä mitään mutta kilpiin ei ole mennyt kun VW ei saa niitä autoja aikaiseksi kun ei osaa.

        Just katsoin lehdessä mm. KIA EV6 mainosta missä vasiten sanottiin että autoja on saatavissa hyvin. Jotkut tehtaan osaa hoitaa logistiikkansa paremmin kuin toiset eikä kärsi komponenttien pulasta. Sama on Toyotalla. Kaikkia autoja on saatavilla runsaasti ja sähköauton toimituksetkin alkaa hyvin kesällä.
        Jenkeissä kylläkin BZ4X ekan vuoden tuotanto on jo myyty loppyyn mutta näin oli RAV4 plugarinkin tulleessa myyntiin. Tämä siis vaikka Toyotalla ei ole komponenttipulaa.
        Toyotat nyt vaan myy hyvin joka puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myynnistä emme tiedä mitään mutta kilpiin ei ole mennyt kun VW ei saa niitä autoja aikaiseksi kun ei osaa.

        Just katsoin lehdessä mm. KIA EV6 mainosta missä vasiten sanottiin että autoja on saatavissa hyvin. Jotkut tehtaan osaa hoitaa logistiikkansa paremmin kuin toiset eikä kärsi komponenttien pulasta. Sama on Toyotalla. Kaikkia autoja on saatavilla runsaasti ja sähköauton toimituksetkin alkaa hyvin kesällä.
        Jenkeissä kylläkin BZ4X ekan vuoden tuotanto on jo myyty loppyyn mutta näin oli RAV4 plugarinkin tulleessa myyntiin. Tämä siis vaikka Toyotalla ei ole komponenttipulaa.
        Toyotat nyt vaan myy hyvin joka puolella.

        Ei Volkswagenilla mitään komponenttipulaa ole. Ketään ei vaan raakileet kiinnosta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe