Miten laihtua 15kg nopeasti

Oon nyt jonkun aikaa ajatellut paljonkin että oikeasti olen aika lihava. Painoindeksin mukaan olen ylipainoinen ja tiedän sen hyvin. Oon 13v tyttö ja oon n.157cm pitkä ja painan 65kg. Kukaan ei myönnä et oon lihava mut nään sen itte. On mulla lihasta mut läskiä kans. Mun reidet on ku joulukinkut ja torso on läskin ympäröimä. Haluaisin laihtua sellaset 15kg ennen kesää. Oon googlaillu paljon painon pudottamisesta mut sellasta mun ruokavalioon sopivaa dieettiä ei oo löytyny. En syö punaista lihaa ja herkkuja sillon tällöin 1-3krt viikossa. Tiedän että sokerit ja ylimääräiset suolat, radvat ja hiilarit pitää jättää pois mut en tiiä paljonko mulla pitäs sit syyä. Kulutan päivässä noin 2500kcal eikä mitään tietoa paljonko syön. Mää harrastan säännöllisesti urheilua 2krt viikossa muut pienemmät urheilut. Miten mulla pitäs syödä ja miten saan turhat kilot pois.

4

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä taas yksi uusi syömishäiriökandidaatti. Tervemenoa bulimia- tai anoreksiaryhmiin. Sellaiset pikadieetit ovat aina tuhoisia. Jos kroppa ei mene sekaisin, niin mieli menee. Mutta kokeilepa itse. Ehkä paluuta normaaliin ei enää ole.

      Yleensä ei suositella nopeaa rajua laihdutusta. Siitä seuraa vain jojoilua. Saatat kestää tiettyyn rajaan asti hyvin matalaenergista dieettiä ja nälkää, mutta sitten kun repsahdat, saatat alkaa ahmia. Seurauksena voi olla bulimia tai ahmimishäiriö. Pahimmillaan laihdutus vain lihottaa entisestään.

      Mutta itse valitset.

    • Anonyymi

      Aika myöhään kirjoittelen, mutta oon ollut sun iässä (nyt 19) juuri samoissa mitoissa ja ajattelin itestäni samoin ku sää nyt ja siitä alkoi juuri sillä tavalla se jojoilu että laihtu ensi mut paino tuli aina takas tai jopa enemmän. Suosittelisin nyt kerran liikut säänöllisesti nii jatkat hyvän mielen rajoissa ja jos haluut nyt jotenki sitä ruokailua pakosta muuttaa, niin syö terveellisesti ja monipuolisesti vaikket lihaa söisikään. Oot vielä kasvavassa iässä ja semmosessa vaiheessa et itsetunto ja omakuva muuttuu kun murrosikä iskee, niin suosittelen kertomaan ajatuksista vaikka koulu terkkarille, kuraattorille tai jollekkin muulle luotettavalle aikuiselle joka voi auttaa sua käsittelee noita tuntemuksia. Mää kärsin vieläkin joistain syömisongelmista koska en osanut pyytää apua silloin kun tarvin, mutta nyt kun se apu on niin ne ajatukset oikeesti helpottuu

    • Anonyymi

      Liian tiukalla dieetillä saattaisit vain joutua säästöliekille, jolloin painonhallinta olisi entistä vaikeampaa.

      Sinun pitäisi poistaa nykyisestä ruokavaliostasi muutama tyhmä juttu pois ja kokeilla auttaisiko se pitkällä aikavälillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe