vihaan itseäni

Anonyymi

en pysty kattoo peiliin ku vihaan itteeni ja kropaani,
oon alottanut lahdutuksen ku oon huomannut et oon ihan hemmetin läski muihin esim. meidän luokan tyttöihin verrattuna.
mielummin laiha ku läski

8

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laihatkin voi inhota itseään. Laihuus ei ole mikään tae tyytyväisyydestä. Muutenhan ei olisi anoreksiaa olemassa. Eli ei se tyytyväisyys löydy laihdutuksella.

      Kun itse katsot peilikuvaasi, niin et näe totuutta. Oma mieli vääristää asioita. Onko sinulle sanottu vaikka terveystarkastuksissa, että olet liian lihava? Jos on, niin silloin pitää olla myös asialliset ohjeet painonhallintaan.

      Saat vain kehosi ja mielesi sekaisin, kun laihdutat ilman tarvetta. Itse olen aina ollut pieni, mutta itseään osaa inhota siitä huolimatta. Itse inhoan esimerkiksi vanhenemisen merkkejä, mitkä saattavat jopa hyvin laihalla näkyä aikaisemmin kuin normaalipainoisella.

      Eli itseään voi inhota aina. Laihdutus ei ole oikea ratkaisu siihen ongelmaan! Laihdutuksella ei oikeasti tavoita edes terveyttä, suurin osa aiheuttaa itselleen vahinkoa vääränlaisella laihdutuksella. Oma kehonkuva vääristyy kokonaan ja samoin suhtautuminen ruokaan. Parempi vaihtoehto on kunnioittaa omaa terveyttään. Liikkua sen verran, että pysyy peruskunnossa. Antaa keholle ravitsevaa ruokaa, jossa on tarpeelliset ravintoaineet. Nukkua tarpeeksi.

      Oikeasti nuori ihminen on aina kaunis, mutta nuoret eivät vaan sitä tajua. Ihminen voi olla hyvin eri mallinen, ja silti kaunis. Monesti vähän vahvempirakenteisella naisella on myös paljon lihasmassaa. Ja se on vakuutus vanhuuden varalta. Lihaksia ei kannata laihduttaa pois.

    • Anonyymi

      ymmärrän todella hyvin sinua. ehkä siksi että kuulostat ihan minulta nuorena. vertailin itseäni muihin luokan tyttöihin enkä voinut mitenkään olla tyytyväinen itseeni. asiaa ei auttanut se että luokallemme saapui erään menestyneen missin tytär. tämä pikku barbi toi mukanaan puheet kehosta, laihdutuksesta ja erilaisista trendeistä. hän ja ystävänsä virkkoivatkin "mitä laihempi sitä parempi". pääsiskin ajassa taaksepäin tapaamaan kouluikäistä itseäni. säästyisin ehkä syömishäiriöltä ja oppisin sen sijaan arvostamaan ja rakastamaan itseäni sellaisena kuin olen. sinulle haluan sanoa että ole sinä fiksumpi tyttö äläkä ala laihduttamaan ja puhu jollekin turvalliselle aikuiselle tästä, esim. koulun terveydenhoitaja. kaikkea hyvää sinulle <3

    • Anonyymi

      "en pysty kattoo peiliin ku vihaan itteeni ja kropaani,"

      Laihduttaminen ei ole lasten hommaa. On tärkeää katsoa mitä syö. Valitettavasti on vaikeaa saada järkeviä neuvoja ja THL pitää huolen siitä että sokeria kuluu roppakaupalla.

    • Anonyymi

      ihan oikein tehty mäki laihdutan ku ei läskejä rakasteta

      • Anonyymi

        En tiedä onko täällä kaikki ihan tosissaan, mutta näin heteromiehenä pakko sanoa, että tuo laihdutus on kyllä usein ihan naisten välistä kilpailua - me miehet kyllä tykätään naisellisista muodoista, teinipojat ja homot sitten ihannoi sitä laihuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko täällä kaikki ihan tosissaan, mutta näin heteromiehenä pakko sanoa, että tuo laihdutus on kyllä usein ihan naisten välistä kilpailua - me miehet kyllä tykätään naisellisista muodoista, teinipojat ja homot sitten ihannoi sitä laihuutta.

        > .... teinipojat ja homot sitten ihannoi sitä laihuutta.

        Olipa tuossa typerä vanhan ja elämäänsä kyllästyneen miehen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > .... teinipojat ja homot sitten ihannoi sitä laihuutta.

        Olipa tuossa typerä vanhan ja elämäänsä kyllästyneen miehen kommentti.

        Ei laihduttaminen onnistu, ellei jossakin kohtaa tunnu pahalta.
        Toisaalta, voi tuntua helpolta kun, on rääkännyt itseään urakalla. Ja jopa tuntua hienolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laihduttaminen onnistu, ellei jossakin kohtaa tunnu pahalta.
        Toisaalta, voi tuntua helpolta kun, on rääkännyt itseään urakalla. Ja jopa tuntua hienolta.

        Olipa typerästi sanottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe