Erittäin voimakas punastelu

Anonyymi

On kokeiltu altistusta, itsetunnon kohotusta, meikkiä, meikittömyyttä, ihonhoitorutiinien muuttamista ja vaikka mitä. En oikein jaksaisi enää tätä. Punastelen sekä sosiaalisissa tilanteissa että täysin epäloogisesti ilman syytä.

Välillä onkin ihan hyvä fiilis omissa nahoissa, sitten yhtäkkiä joku läväyttää ilmoille kommentin "sä oot ihan punainen", mikä saa aikaan valtavan vitutuksen ja itseinhon kierteen sekä halun erakoitua. Tämän vaivan takia meni viimeisin parisuhdekin ihan persiilleen.

En edes tiedä miksi kirjoitan, koska en edes odota saavani mitään helpotusta tähän. Palstakin on ehkä väärä. Tämä pitkään jatkunut kiusallinen vaiva vain rajoittaa elämääni melkoisesti. Alan olla täysin kypsä tähän ja seuraavalle punastumisen kommentoijalle saatan sanoa hyvinkin pahasti.

7

321

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anteeksi vastaus myöhässä. Itse yhteen väliin ala-asteiässä punastuin herkästi luokan edessä ja muissakin tilanteissa. Ajattelin aluksi, että syy mahtaa olla ihastuksessa. Ei kuitenkaan ollut. Syy punastelulle ja hikoilulle oli se, että join silloin kahvia. Eli ihastus ei liittynyt itse punasteluun. Jos juotte kahvia ja punastelette, kokeilkaa kahvin juonnin lopettamista. Itsellä punastelu loppui kahvin juonnin loputtua.

Monia varmasti mietityttää kysymys "miten se kahvin juonti siihen vaikuttaa"? Anna kun kerron. Kahvin juonti nostaa ihmisen sykettä, jolloin verenkierto kiihtyy ja saattaa aiheuttaa sen takia hikoilua ja punastelua. "Mm. kahvin sisältämä kofeiini on LOISTAVA TAPA PARANTAA PINTAVERENKIERTOA joka vähentää turvotusta, ehkäisee selluliittia, stimuloi ja uudistaa ihoa." (Lähde IltaSanomat). Eli kahvin juonti, kuten sanottu, nostaa sykettä ja tehostaa erityisesti pintaverenkiertoa. Ja poskien pintaverenkierto kun kiihtyy... Niin sittenhän se punastuminen tulee.

Tämä oli vain yksi esimerkki siitä, mistä punastelu voi johtua(jos juo kahvia).

• Anonyymi

Tuossa kahvijutussa on kyllä oikeasti jotain perää. Itsekin juon kahvia, ja kahvin juonnin yhteydessä posket alkavat punottaa. Tästäkään kun ei yleensä missään mainita.

• Anonyymi

No tuntuu olevan monenlaista punastelijaa. Sairaalloisen sosiaalisten tilanteiden punastelijalle ei mikään kahvinjuonti asiassa paljon paina. Elimistö osaa käskyn käydessä läväyttää naaman tomaatin väriseksi joka tapauksessa. Verenkierto naamaan pitäisi pystyä estämään niin sitten ehkä pystyisi elämään normaali elämää.

• Anonyymi

Juu , tottakai voi punastua vaikka ei jois kahvii, mutta jos punastuu usein ja ei keksi sille syytä että miks, ni kannattaa testaa tota kahvindrinkkaamisen stoppaamista ( jos drinkkaa kaffee)

• Anonyymi

Joidenkin mielestä punastelu on viehättävää! En pitäisi sitä ainakaan sosiaalisena haittana.

Kommentit punastumisesta voisit ottaa ihailuna ja kiittää.

• Anonyymi

Just. Ai että ne ala aste aikaiset koko luokan nauramiset ja jokapäiväiset paloauto ym kommentit olikin niin voimaannuttavia ja ihania että. Ja vielä kiittää pitäisi s...tana! Olisit jättänyt idiootti kommenttisi julkaisematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just. Ai että ne ala aste aikaiset koko luokan nauramiset ja jokapäiväiset paloauto ym kommentit olikin niin voimaannuttavia ja ihania että. Ja vielä kiittää pitäisi s...tana! Olisit jättänyt idiootti kommenttisi julkaisematta.

Ei ole kehumista sinunkaan kommentissasi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4266
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2745
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2421
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1629
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      545
      1377
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1324
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1311
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe