Miten vapaa-ajattelijat voivat tukea ukrainalaisia?

Anonyymi

Jätin vaparien jäsenmaksun maksamatta ja panin rahat ukrainalaisten auttamiseen. SPR kerää rahoja kuten myös Kirkon ulkomaanapu. Monet ovat jo antaneetkin. Kirkon keräys on tuottanut jo miljoonan! Olemmeko me vapaa-ajattelijat huonompia kuin kirkko?

Ajattelen, että nyt on tärkeintä saada apu perille eikä kysellä sitä onko auttajalla oikea vai väärä vakaumus. Siksi minusta voi antaa myös kirkon keräykseen, mutta ymmärrän, jos joku ei halua. Valitse itse.

Vapaa-ajattelijain Liitto on saanut valtiolta 2,5 kertaa suuremman avustuksen kuin viime vuonna eli 50000 euroa. Ei vaparitoiminta nyt kaadu, jos jätämme jäsenmaksut maksamatta ja annamme rahat niille, jotka oikeasti niitä tarvitsevat!

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sekulaarit maat eivät aloita sotia, uskonnolliset kyllä.

      Tue rauhaa, kannata humaaniutta ja järkevyyttä, liity vapaa-ajattelijoihin ja/tai Suomen Humanistiliittoon.

      • Anonyymi

        Aika yksinkertaistettua tekstiä. Jos tuo on se, mitä liiton johto vastaa aloittajan esittämään haasteeseen, niin surkeaa on. Minä tuen mieluummin ukrainalaisia.


      • Anonyymi

        ”Tue rauhaa” - entä jos toinen ei anna rauhaa? Olisiko sinulla mitään järkevää sanottavaa vai oletko täällä vain puolustamassa omien järjestöjesi rahapusseja? Nyt riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika yksinkertaistettua tekstiä. Jos tuo on se, mitä liiton johto vastaa aloittajan esittämään haasteeseen, niin surkeaa on. Minä tuen mieluummin ukrainalaisia.

        Mihin ihmeen haasteeseen. Aloittaja tuskin on laittanut rahaa yhtään mihinkään vaan tapansa mukaan valehtelee. Minä en ainakaan usko enää yhtään aloittajan väitteittä ilman todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ihmeen haasteeseen. Aloittaja tuskin on laittanut rahaa yhtään mihinkään vaan tapansa mukaan valehtelee. Minä en ainakaan usko enää yhtään aloittajan väitteittä ilman todisteita.

        Minä en usko sinua. Aion jatkaa ukrainalaisten auttamista, vaikka sinua kyrsiikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en usko sinua. Aion jatkaa ukrainalaisten auttamista, vaikka sinua kyrsiikin.

        Aivan sama mihin sinä uskot, tärkeintä on se että kukaan ei edelleenkään usko sinun höpötyksiä ja valeita.

        "Aion jatkaa ukrainalaisten auttamista, vaikka sinua kyrsiikin."

        No sitten voitkin jättää tämän typerän haukkumisen ja keskittyä olennaiseen. Minusta on typerää että tulet tänne rehvastelmaan jollain avustamisella ja sitten vielä käytät tätä tilaisuutta haukkuaksesi vapareita. Et ole mitään muuta kuin ihmishirviö.


    • Anonyymi

      Minä laitoin avustuksen ja maksoin jäsenmaksun. Mitäs siihen sanot?

      • Anonyymi

        Hyvä! Minäkin laitoin keräykseen Ukrainalle, mutta ei se vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksuista ole pois. En kuulu yhdistykseen.


      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole tuota mahdollisuutta. Voi olla, että joutuu valitsemaan. Kumman sinä valitsisit: vapaa-ajattelijajärjestöt vai hädänalaiset ukrainalaiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole tuota mahdollisuutta. Voi olla, että joutuu valitsemaan. Kumman sinä valitsisit: vapaa-ajattelijajärjestöt vai hädänalaiset ukrainalaiset?

        Miksi teet tästä jonkun valinta kysymyksen. Minä valitsin molemmat. Jos olisin todella köyhä, niin en kumpaakaan.


      • Anonyymi

        "Minä laitoin avustuksen ja maksoin jäsenmaksun. Mitäs siihen sanot?"
        Valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä laitoin avustuksen ja maksoin jäsenmaksun. Mitäs siihen sanot?"
        Valehtelet.

        Miksi valehtelisin? Taitaa olla niin että peilaat taas omaa käyttäytymistäsi muihin ja siksi pidät muitakin valehtelijoina. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelisin? Taitaa olla niin että peilaat taas omaa käyttäytymistäsi muihin ja siksi pidät muitakin valehtelijoina. ;)

        Onko ei.luotu liittynyt vapaa-ajattelijoihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ei.luotu liittynyt vapaa-ajattelijoihin?

        Olen, mutta en Suomen. Voisin kyllä liittyä Suomenkin liittoon ihan vain sen takia että se näyttää ärsyttävän sinua jostain syystä. ;)

        Mutta miksi peilaat omaa käyttäytymistäsi muihin? Ei kaikki ole samanlaisia valehtelijoita kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen, mutta en Suomen. Voisin kyllä liittyä Suomenkin liittoon ihan vain sen takia että se näyttää ärsyttävän sinua jostain syystä. ;)

        Mutta miksi peilaat omaa käyttäytymistäsi muihin? Ei kaikki ole samanlaisia valehtelijoita kuin sinä.

        Liity vaan Suomen vapareihin, ei se minua lainkaan häiritse. Kai liittyä voi vaikkei Suomessa asuisikaan.

        En peilannut omaa vaan sinun käyttäytymistäsi. Kiinni jäit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liity vaan Suomen vapareihin, ei se minua lainkaan häiritse. Kai liittyä voi vaikkei Suomessa asuisikaan.

        En peilannut omaa vaan sinun käyttäytymistäsi. Kiinni jäit.

        "En peilannut omaa vaan sinun käyttäytymistäsi. Kiinni jäit."

        No jos jäin kiinni, niin voit varmaan tällä kertaa näyttää missä valehtelin? Yleensä tässä kohtaa sinä juokset karkuun. :D


    • Anonyymi

      SPR ja Unicef ovat vähintään yhtä hyviä tai parempia kanavia kuin Kirkon ulkomaanapu, mutta jokainen voi valita, vapaasti.

      • Anonyymi

        Totta. Tässä tilanteessa oleellista on avun perillemeno. Nuo toimivat, mutta en vapaa-ajattelun nimissä dissaisi kirkon toimintaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tässä tilanteessa oleellista on avun perillemeno. Nuo toimivat, mutta en vapaa-ajattelun nimissä dissaisi kirkon toimintaakaan.

        "vapaa-ajattelun nimissä dissaisi kirkon toimintaakaan"

        Ja missä näin on tehty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vapaa-ajattelun nimissä dissaisi kirkon toimintaakaan"

        Ja missä näin on tehty?

        "....parempia kanavia kuin Kirkon ulkomaanapu..." Tuossa. Missä perusteet, todisteet ja vertailut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....parempia kanavia kuin Kirkon ulkomaanapu..." Tuossa. Missä perusteet, todisteet ja vertailut?

        Missä siinä mainittiin vapaa-ajattelijat? Miksi taas valehtelet ja näin vakavassa asiassa? Tunnut olevan aika ihmishirviö. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä siinä mainittiin vapaa-ajattelijat? Miksi taas valehtelet ja näin vakavassa asiassa? Tunnut olevan aika ihmishirviö. :(

        Soukempaa suuta ei.luotu. Rajansa rähjäämiselläkin, vaikkei sinun solvauksiasi kukaan ota vakavasti. ;)


      • Anonyymi

        Käytin sinun taktiikkaasi ja jäit kiinni. Olet sinä helppo ;)


      • Anonyymi

        "Mutta voitko sanoa missä mainittiin vapaa-ajattelijat?"
        Kun aletaan vertailla hyväntekeväisyys järjestöjä, vapaa-ajattelijoita ei todellakaan mainita. Vapaa-ajattelijat ovat saamapuolella, vaikkeivat ole hyväntekeväisyysjärjestö.

        Vapaa-ajattelijat pistävät järjestöjä paremmuusjärjestykseen jolloin "Kirkon"..... kuuluu hännille. Perusteita, tilastoja tai mitään faktatietoa esittämättä. "Kirkon" on riittävä peruste dissata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytin sinun taktiikkaasi ja jäit kiinni. Olet sinä helppo ;)

        Mitä taktiikkaa? Missä muka sinä näytit missä olen valehdellut? Olen monta kertaa pyytänyt sinua näyttämään missä minä valehtelen ja joka kerta olet juossut karkuun.

        Kuka ottaa sinunlaista pelkuria ja puskista huutajaa tosissaan? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta voitko sanoa missä mainittiin vapaa-ajattelijat?"
        Kun aletaan vertailla hyväntekeväisyys järjestöjä, vapaa-ajattelijoita ei todellakaan mainita. Vapaa-ajattelijat ovat saamapuolella, vaikkeivat ole hyväntekeväisyysjärjestö.

        Vapaa-ajattelijat pistävät järjestöjä paremmuusjärjestykseen jolloin "Kirkon"..... kuuluu hännille. Perusteita, tilastoja tai mitään faktatietoa esittämättä. "Kirkon" on riittävä peruste dissata.

        Eli nyt tunnustat että valehtelit aikaisemmin.


    • Anonyymi

      Lienee veljet vapaa-ajattelijat pulassa omaisuuksineen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi valtion 50000 riittävän. Ei tarvitse enää jäseniä kyniä. Ukrainalaiset tarttee enemmän niitä rahoja.

        Suomalaiset ovat ryhtyneet eri tahoilla keräämään varoja Ukrainan auttamiseksi.
        Suomalaiset ehkä kokevat Ukrainan olevan samanlaisessa hädässä kuin Suomi oli 1939 - 1940.
        Vapaa-ajattelijat ovat humanisteja. Vapaa-ajattelijat voisivat lähettää humanitaarisena apuna Ukrainan hätää kärsivälle kansalle saamastaan 50000 € valtion tuen potista kymmenykset, 5000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat ryhtyneet eri tahoilla keräämään varoja Ukrainan auttamiseksi.
        Suomalaiset ehkä kokevat Ukrainan olevan samanlaisessa hädässä kuin Suomi oli 1939 - 1940.
        Vapaa-ajattelijat ovat humanisteja. Vapaa-ajattelijat voisivat lähettää humanitaarisena apuna Ukrainan hätää kärsivälle kansalle saamastaan 50000 € valtion tuen potista kymmenykset, 5000€.

        Ja kukas sinä olitkaan määräämään mihin kukakin rahansa käyttävät? Olitko edes vapareiden jäsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kukas sinä olitkaan määräämään mihin kukakin rahansa käyttävät? Olitko edes vapareiden jäsen?

        Kukas täällä ketään määrää? Miksi haluat sammuttaa keskustelun Ukrainan auttamisesta? Ai niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas täällä ketään määrää? Miksi haluat sammuttaa keskustelun Ukrainan auttamisesta? Ai niin...

        Etkö taaskaan uskalla vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin?

        "Miksi haluat sammuttaa keskustelun Ukrainan auttamisesta? "

        en minä tätä halua sammuttaa. Hauskahan tätä on taas katsoa miten ammut itseäsi jalkaan ja näytät millainen ihmishirviö olet. :D


    • Antivapari on jättänyt jo aika monta kertaa VAL:in jäsenmaksun maksamatta, vaikka hän ei koskaan ole jäsen ollutkaan.

      Pitäisiköhän hänet erottaa?

      • Anonyymi

        Heh. Aika monta vuotta. Yhdistykzissä ei pidetä åaperijäseniä. Joten puhuu puppua


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät kuka tai ketkä niitä kirjoittavat?


      • Anonyymi

        No eiköhän kaveri eroa taas tässäkin kuussa muutaman kerran :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiköhän kaveri eroa taas tässäkin kuussa muutaman kerran :D

        Kaikkien kannattaa erota vapareista. Kerta riittää, se lopullinen ero. Slava Ukraini!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien kannattaa erota vapareista. Kerta riittää, se lopullinen ero. Slava Ukraini!

        No miksi sinä erota heistä koko ajan? Eikö tuollainen toiminta ole sinustakin aika typerää mitä teet koko ajan?


      • Anonyymi

        Kyllä. Mitä vähemmän jäseniä vapareissa, sitä useampi on vapaa.


      • Anonyymi

        Mutta eihän näillä sinun höpinöillä ole mitään vaikutusta kun et pysty kertomaan minkä takia heistä pitäisi erota.


    • Anonyymi

      Kyllä vapareista kannattaa erota ainakin nykytilanteessa.

    • Anonyymi

      Joo, minäkin jätän maksamatta Marttaliiton, Pesäpalloliiton, Suomen muusikkojen liiton ja Keskustapuolueen jäsenmaksut. En ole kyllä koskaan ennenkään maksanut, kun en ole koskaan niihin liittynytkään. Eli sama tilanne kuin aloittajalla vaparien jäsenmaksun suhteen.

      • Anonyymi

        Myös vaparien jäsenten kannattaa jättää vaparien jäsenmaksu maksamatta. Ei jäsenpako vapareista turhan takia ole syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vaparien jäsenten kannattaa jättää vaparien jäsenmaksu maksamatta. Ei jäsenpako vapareista turhan takia ole syntynyt.

        Juuri nyt ihmisoikeustyö on aivan erityisen tärkeää. Yksi keino tehdä sitä on olla jäsenenä vapareissa. Toki vain yksi lukuisista, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri nyt ihmisoikeustyö on aivan erityisen tärkeää. Yksi keino tehdä sitä on olla jäsenenä vapareissa. Toki vain yksi lukuisista, mutta kuitenkin.

        Tässä Euroopan humanistifederaation kannanottoon: https://humanistfederation.eu/in-the-name-of-humanity/


    • Anonyymi

      Tärkeä aloitus. Nyt on vapareidenkin syytä niellä vihansa ja auttaa ukrainalaisia. Jäsenmaksurahoja ei kannata antaa liitolle, joka saa ennätyksellistä valtionapua. Se tulee toimeen ilman jäsenmaksuja. Nyt raha kannattaa kohdentaa avustuskohteisiin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe