Tämä on aivan kamalaa

Anonyymi

Olemme olleet yhdessä 27 vuotta joista 18 vuotta naimisissa ja 4 lasta. Nyt minulle selvisi, että vaimo on pettänyt minua koko ajan. Melkein kaikille reissuilla missä on ollut. Syyttää minua sairaalloisesta mustasukkaisuudesta kun kyselen reissujen tapahtumia.
Olen niin rikki. Unelmieni nainen onkin pelkkä panomiesten kohde. Tekisi mieli heittää vaimo ulos, mutta pitää lasteni äiti kotona. Vaimon kanssa puhuminen ei auta kun hän vaan valehtelee kokoajan. On vaikea antaa anteeksi, kun toinen ei kadu eikä tunnusta.

26

2254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin on edes sinun kakaroita joita elätät. Jännämiesten jälkeläiset olet saanut kasvattaa..

    • Anonyymi

      On ne minun, lapsissa näkyy mun ominaisuudet. Älä viitsi soittaa suuta.

      • Anonyymi

        Aisan kannattajat oot. äläkä paukuta päätäs.


    • Anonyymi

      Alottajalla on ihan hirvee tilanne, kun vaimo ei myönnä että on pettänyt, vaikkei olisikaan pettänyt. Tiedätkö muuten, että yksi hyvin yleinen keino naisilla, miksei miehilläkin saada ero, joka muuten vois olla vaikee saada, on kertoa pettäneensä, vaikkei olisikaan pettänyt eli ehkä se sunkin vaimos sen kohta tajuaa

    • Ensinnäkin, olen hyvin pahoillani puolestasi.

      Toiseksi, tunnut olevan kyllä aikamoinen vässykkä, koska ilmeisesti mitään ei ole mielestäsi tehtävissä.

      • Anonyymi

        No eihän tuossa ole yksinkertaisesti mitään tehtävissä. Muuta kuin eropaperit vireille, ja yrittää välttyä liian suurilta elatusmaksuilta. Pääasia on pitää lapsiin välit kunnossa, eikä vetää lapsia mukaan tuohon. Eikä kannata myöskään mihinkään kostotoimiin ruveta. Ignooraa vain koko ihmisen pois elämästään, ilman sen suurempia keskusteluja ja väittelyitä. Toivottaa kauniisti hyvää loppuelämää, ja keskittyy sen jälkeen omiin olemassaoleviin hyviin asioihin, esim lapsiin, harrastuksiin yms.

        Itselleni tuli ero juurikin naisen epärehellisyyden ja kaksoiselämän takia. Ensimmäistäkään syyttävää kirosanaa tai solvausta en suustani päästänyt. Hymyssä suin täytin eropaperit, kun toisella oli yhtäkkiä kauhea kiire hypätä avioliitosta pois, täysin tuntemattomaan. Annoin mennä. Sillä tiellä on, ei toki hyvin mene hänellä, mutta minulla ja lapsillani menee sitäkin loistavammin. Nyt valittaa kun elämä paremmissa ympyröissä ei olekaan niin kivaa, kun joutuu elämään jatkuvaa matkalaukkuelämää kahden eri asunnon välillä, kun uutta miestä ei lapset voisi vähempää kiinnostaa. Minulla sen sijaan menee loistavasti, asun yhdessä paikassa, ja lapset pitävät tätä asuntoa muutoinkin enemmän oikeana kotinaan. Nais seikkailuni pidän lapsista erossa, kotia en ala kenenkään kanssa leikkimään.


      • Anonyymi

        No kerro mitä voisin tehdä? Leikkiä perhettä ja panna muita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kerro mitä voisin tehdä? Leikkiä perhettä ja panna muita?

        No juuri tuossa yläpuolella kommentoija hyvin kertoi. Ei siihen oikein lisättävää.


    • Anonyymi

      Sama tilanne, 30 vuotta takana ja pettämistä ollut koko ajan. Olen yrittänyt kostaa, mutta ei sovi minulle. Olen kuitenkin suojellut lapsia ja olemme pysyneet yhdessä. Mieheni ei osaa selittää tekojaan. Luottamus ja arvostus häntä kohtaan on mennyt.

    • Anonyymi

      Miksi pilata oma ja lasten elämä sillä, että uhriutuu ja kostaa toisen pettämiset. Ero on lasten ja itsensä kannalta tuossa tilanteessa paras ratkaisu. Mikään kulissien väkisin ylläpito ei ole hyväksi kenellekään.

      Itselläni elämänlaatu parani, kun päästin muitta mutkitta valehtelevan ja pettävän naisen menemään, hymyssä suin. Ja lapset voi nyt paljon paremmin myös. Exä pääsi toteuttamaan mielihalujaan, en tiedä eikä edes kiinnosta, miten hänellä menee. Pääasia ettei enää aiheuta minulle pettymyksiä ja päänvaivaa. Moni on sanonut, että näytän eron jälkeen huomattavasti freshimmältä mitä ennen.

      • Anonyymi

        Totta on tuokin ja olen sitä yrittänytkin. Nyt ollaan asumuserossa, eli aikalisä.
        Näin olen itsekin ajatellut, että en ala kenenkään kanssa kotia leikkimään, en ainakaan ennen kun lapset ovat pois kotoa. Sitä paitsi on hyväksi olla hetki myös itsensä kanssa ja ottaa kaikki irti elämästä. Satsata kerrankin itseensä ja olla vaikka itse se nainen kenen vuoksi järjestetään vaikka ja mitä.


    • Anonyymi

      Tässä ap. Palaan tähän, jos olisi apua muillekin tai joku löytää yhtäläisyyksiä.

      Olen edelleen yhdessä vaimon kanssa. Syytin vaimoa pettämisestä mitä hän ei ikinä myöntänyt. Selitti ja selitti kyllä asiat ihan eri päin. Joskus aikaisemmin kertoi, että oli pettänyt ennen naimisiinmenoa, nyt tuolloin syyttelyn seurauksena selitteli, ettei ole koskaan pettänyt minua ja nimenomaan kielsi pettämisen myös ennen naimisiinmenoa. Kun kyselin vaimon tyttöporukan reissuista, hän vetoaa muistamattomuuteen, eikä halua keskustella asioista. Vaimo muistaa kyllä vanhojakin asioita, nyt verhosi kaikki muistamattomuuden piikkiin kuin pikkulapsi. Ei lähde myöskään pariterapiaan. Minä taas kävin psykologilla kahdesti, koska olin täynnä vihaa yhtenä päivänä ja toisena päivänä olin valmis antamaan kaikki anteeksi. Tunteeni menivät kuin vuoristorata. Lopulta rauhoituin ja ajattelin, että katsotaan kortti loppuun.

      Tilanne on nyt tämä: Seksiä on nyt ollut kolmesti viikossa ja tänä vuonna seksiä on ollut yhtä paljon kuun viime vuonna yhteensä. Keskustelujen jälkeen ei ole riidelty vaan kaikki on mennyt kuin unelma.

      Ikävä puoli tässä on se, että vaimo ei pyydä anteeksi mitään miten hän on kohdellut minua. Hän ei voi pyytää anteeksi, koska silloin tavallaan myöntäisi toimineensa väärin. Tämä veettää välillä aika paljon. Nyt kuitenkin kaikki rakkaudenosoitukset ja runsas seksi viittaavat siihen, että haluaa hyvittää tekemäänsä. Siksi olen nyt 100 varma, että petti vaikka ei kerro. Olen nyt naimisissa ihan eri naisen kanssa kuin puoli vuotta sitten. En ole eronnut vaimostani, koska olen rakastanut häntä koko ajan. Olisi vaikea löytää parempi, varsinkin jos vaimo korjaa nyt omaa käytöstään. Silti tekisi mieli kostaa. En tiedä kostanko.

      • Anonyymi

        Ei pahalla, mutta vaimosi tajuaa käyttää seksiä välineenä ja menet lankaan juuri kuten hän haluaa.
        Naisten vanha kikka.
        Olisi eri asia jos olisi oikeasti katunut asioita ja halukas keskustelemaan oikeasti.
        Lapsia ajatellen ei ole hyvä jos tilanteet vaihtuvat ja tunnetilat kotona.
        Kehoitan sinua miettimään mitä elämältäsi haluat ja mitä haluat lapsillesi.
        Anna heidän kuitenkin elää omaa elämäänsä ilman vanhempien sotkuja.
        Mikä on kodin ilmapiiri?
        Lapset vaistoavat paljon ja ymmärtävät.


    • Anonyymi

      Täällä yksi petetty.
      Rakastan yhä kaiken jälkeen miestäni. Mutta en vanno, ettenkö tarttuisi tilaisuuteen, jos luoja eteeni vastustamattoman miehen toisi. Kynnys vieraissa käyntiin on madaltunut, koska minulla on nyt siihen oikeus omasta mielestäni. Miehelleni se olisi kuitenkin vaikeasti sulatettava asia. Kyse ei kuitenkaan olisi kostosta vaan oikeutetusta nautinnosta.

      • Anonyymi

        Ap tässä, Näin juuri minäkin mietin. En halua suoraan kostaa vaan juuri noin kuin kuvailit. Kynnys pettää madaltuu, kun kohtaan sopivan henkilön. Ja haluaisin nimenomaan nauttia niin, että toinenkin nauttii. Tekisi mieli viettää mökkiviikonloppu paljuillen ja nauttien hyvästä seurasta, ruuasta ja viinistä.


    • Anonyymi

      Parin vuoden kuluttua erosta, on paljon helpompi sanoa kuinka olisi pitänyt tehdä. Itsekin tekisin nyt toisin, ihan oman itseni takia.

      Mulla meni homma siten, että 15 vuotta avioliitossa, lapsia ja omakotitalo. Molemmilla hyvät työpaikat. Harvoin riitoja. Paljon yhdessäoloa ja tasapuolista arjen auttamista. Eli romantiikka muuttui ajan saatossa arjeksi, joskin kaikki oli toimivaa, ja seksiäkin riittävästi. Moni piti meitä unelmaperheenä, oli vilinää ja vilskettä.

      Minä olin aivan tyytyväinen kaikkeen, mutta ex vaimo yhtäkkiä muuttui erään kevään aikana, täysin eri ihmiseksi. Hän alkoi keskittyä vain itseensä, unohti lapsetkin, alkoi puhua että suhteesta puuttuu kipinä, eikä tiedä mitä elämältä haluaa, jne. Siitä alkoi pitkällinen eron tekeminen.

      Tein sen virheen, että yritin vain tehdä kaiken vielä paremmin, ja otin kaikki syyllistämiset todesta. Olin hätäännyksissä, että mitä ihmettä täällä tapahtuu. Mikä vaimoa vaivaa, ajattelin. Miten saan hänet iloisemmaksi ja entiselleen. Tein kaiken viimeisen päälle, ja hän välillä sanoi että älä tee liikaa. Toisaalta hän käytti palvelukseni hyväkseen, ja seikkaili omissa seikkailuissaan. En tajunnut että tein kuukausikaupalla käytännössä kaiken kotityön. Ja kuvittelin samalla koko ajan, etten tee siltikään tarpeeksi, vaikka lapsetkin jo välillä kyselivät ihmetellen, miksi äiti on koko ajan jossain.

      Lopulta hän ehdotti erillään asumista, kokeilumielessä. Ja lähdin vielä siihenkin. Ikäänkuin kuvitellen, että kaikki palaisi ennalleen. Ei palannut, vaan hän rakenteli uutta suhdetta tänä aikana, toki en tiennyt sitä vielä tuolloin. Toki sanoi vielä tuolloinkin ettei halua erota, että kokeillaan nyt vaan. Jossain vaiheessa kysyin, onko hänellä joku uusi mies tms, jonka hän jyrkästi kielsi.

      Lopulta valheiden verkot alkoi paljastua. Kaikesta näki että valehtelu kuormitti häntä. Sain hänet lopulta kiinni, ja paljastui salasuhde joka oli jo kestänyt jonkin aikaa. Hän kiisti vielä tämänkin, vaikka oli todisteet. Siinä vaiheessa olin jo toki pitkään aavistanut asian. Ja tietyllä tapaa kolmannen osapuolen paljastuminen, oli itselleni jopa helpotus. Se oli selitys kaikkeen outoon käytökseen. Laitoin nimen heti avioeropaperiin, ja huokaisin helpotuksesta.

      Mitä opin tästä. Sen, että ei kannata lähteä tuollaiseen venkoiluun ja peliin mukaan, jossa toinen pelaa kaksilla korteilla. Ilmeisesti jos uusi suhde ei olisikaan edennyt tiettyä pidemmälle, hän todennäköisesti olisi "järkiintynytkin" yhtäkkiä ja asumusero olisikin "muka" saanut hänet toisiin ajatuksiin.

      Pitäisi aina, jos toinen vähänkin vihjaa eroajatuksia, ja muuttuu käytökseltä täysin oudoksi ja eri ihmiseksi. Niin pitäisi heti olla kanttia sanoa, että okei, mitäs tässä sen enempää aikaa tuhlata, tämä oli tässä, moro sitten ja hyvää loppuelämää. Ja läväyttää eropaperi heti pöytään, tässä ja nyt, ilman peliä. Mutta helpommin sanottu kuin tehty, varsinkin kun on lapsia ja talot ja kaikki. Mutta näin tekisin jos saisin tehdä uudelleen. En hukkaisi elämästäni yli puolta vuotta venkoiluun. Lopputulos voisi silti olla sama, avioero. Mutta tällöin en olisi hukannut elämästäni 7kk ja antanut toisen vieläpä hyväksikäyttää yliyrittämistäni tuona aikana. Olisin senkin energian voinut kohdistaa vaikka johonkin muuhun asiaan.

      Pitäisi heti tajuta merkit ilmassa. Omassa tapauksessanikin minulla oli lyhyen ajan aikaikkuna, jossa hälytyskelloni soi, että nyt ei ole kaikki ihan normaalisti ja kolmannen osapuolen olemassaolo käväisi kuin intuitiona hetkellisesti mielessäni. Torjuin kuitenkin sen ajatuksen, koska vaimonihan nyt olisi viimeinen ihminen kuka niin voisi tehdä. Tuona hetkenä minun olisi pitänyt olla vahva, ja viheltää peli poikki kuin mies, ja tulostaa eropaperit ja sanoa että tämä oli tässä.

      Se on toki selvää, että harva elämänkriiseilijä yhtäkkiä järkiintyy. En usko että vaimoni olisi tuosta millään järkiintynyt. Kaikkein paras on päästää heti irti, ketään ei voi väkisin pitää suhteessa. Samalla tapaa oma yrittäminenkin on turhaa, jos toisella on jo eroajatuksia. Siksi olisi parasta erota mahdollisimman nopeasti, ettei loukata toista enempää.

      Eron pitkittäminen uuden suhteen epävarmuuden takia, on ensinnäkin valehtelua, ja jopa henkistä väkivaltaa. Siinä kasataan ensin mattoa toisen alle, ja vetäistään sitten pois. Helpoin kun olisi sanoa rehellisesti, anteeksi mutta otan tämän maton nyt pois altasi, voitko nostaa jalkasi kiitos.

      Itse lähtisin suhteesta toista kunnioittaen.

      • Anonyymi

        Näin se homma meilläkin meni, yritin tehdä kaikkeni ja vielä paremmin, että saisin vaimoni huomion. Tein tosi paljon kotitöitä, lähes kaikki, ettei voi vedotaa ainakaan siihen, ettei jaksa. Ihan turhaa oli.
        Tuskin olisi homma muuttunut vaikka olisin toiminut tuolloin toisin, jos vaimon mieli oli muualla.

        Nyt vene vaan kääntyy parempaan suuntaan, mutta mutta silti minulla on nyt vähän jarrut päällä, enkä ole sokea.
        Ollaan vaimon kanssa nuorekkaita ja hyväkuntoisia. Molemmat mennään 8 vuotta nuoremmasta helposti.

        Ap


    • Anonyymi

      Aloittajan ongelmaan on ratkaisu että pidä se vaimosi ja kun ikää tulee sille rupsahtaen niin se ei saa enää ketään kenenkä kanssa pettäisi niin saat pitää sen itselläsi kokonaan. Näin on monilla muillakin käynyt.

      • Anonyymi

        Nykyään vaan tahtoo naiset olla vielä pitkälle yli 50v varsin hyvän näköisiä, kun yhä useampi huolehtii kunnostaan ja hyvinvoinnistaan. Miehet sen sijaan monikin plösööntyy, kun ei huolehdi itsestään. Eräskin 55v nainen on mielestäni nyt paljon paremman ja freesimmän näköinen, mitä hän oli 30 vuotiaana. Ja vientiäkin on enemmän mitä nuorempana. Vasta 65 rupsahtaa nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään vaan tahtoo naiset olla vielä pitkälle yli 50v varsin hyvän näköisiä, kun yhä useampi huolehtii kunnostaan ja hyvinvoinnistaan. Miehet sen sijaan monikin plösööntyy, kun ei huolehdi itsestään. Eräskin 55v nainen on mielestäni nyt paljon paremman ja freesimmän näköinen, mitä hän oli 30 vuotiaana. Ja vientiäkin on enemmän mitä nuorempana. Vasta 65 rupsahtaa nykyään.

        Kyllä se ikä näkyy ihosta vaikka kuinka pitäisi kunnostaan huolta ja eikä ole nuoruuden hehkeyttä enää 40 jälkeen tai voi laittaa silmälasit jos jotain muuta näkee. Naiselle tulee vaihdevuodet siinä alle tai päälle 50v yleensä. Se nuorekkuus voi johtua että on tyylinsä löytänyt vasta varttuneessa iässä elikkä vanhentuneesta mallista nuorekkaasempaan.

        Sitten perintötekijöinä on saattanut saada sellaisen ihon joka ei ryppyynny samaan tahtiin kuin muilla. Kuten huomaa niin terveellisistä elämäntavoistakin huolimatta osa ihmisistä rapistuu ja ryppyyntyy ennenaikaisesti niin ettei edes auta terveelliset elämäntavat geeni perimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään vaan tahtoo naiset olla vielä pitkälle yli 50v varsin hyvän näköisiä, kun yhä useampi huolehtii kunnostaan ja hyvinvoinnistaan. Miehet sen sijaan monikin plösööntyy, kun ei huolehdi itsestään. Eräskin 55v nainen on mielestäni nyt paljon paremman ja freesimmän näköinen, mitä hän oli 30 vuotiaana. Ja vientiäkin on enemmän mitä nuorempana. Vasta 65 rupsahtaa nykyään.

        Kaikki ihmiset vanhentuu siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.
        Aloittajalle sanon että se sun mies vanhentuu siinä missä sinäkin.
        Tuskin näyttää nuorempien ihmisten mielestä miehesi ikäistään nuoremmalta.
        Minä en itse tuollaista sulattaisi sanoisin alappa kalppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset vanhentuu siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.
        Aloittajalle sanon että se sun mies vanhentuu siinä missä sinäkin.
        Tuskin näyttää nuorempien ihmisten mielestä miehesi ikäistään nuoremmalta.
        Minä en itse tuollaista sulattaisi sanoisin alappa kalppia.

        Anteeksi nyt aloittajalle mun vastaus tuli väärään aloitukseen.


    • Anonyymi

      Tuo on ihan omaa tyhmyyttä ja sokeutta niin että kärsii vain eikä ala valittamaan ja kärsii kuin mies. Neljä kakaraa on tehty, joo niin täytyy sinä jotain hekumaa ollut tai se on loppunut sen jälkeen juuri lasten teon jälkeen. Aikamoinen nainen kun on heti perheen perustamisen jälkeen lähtenyt vieraisiin eikä se äijä parka ole heti tiennyt tai milloin onkaan tiennyt. Sulle tulee halvemmaksi antaa sen ämmän käydä vieraissa kuin erota sillä erossa nainen ottaa lapset ja sinä joudut maksajaksi jos valuuttaa on tai sitten veronmaksajat.

    • Anonyymi

      Haastava tilanne teillä kyllä kieltämättä. Varmasti nyt järkevintä olla tekemättä liian nopeita tunneperäisiä ratkaisuja, vaan on hyvä keskittyä miettimään kokonaistilannetta. Ennen kaikkea olette lasten vanhempia ja se on teidän tärkein tehtävänne. Mielestäni teidän tulee kaikesta kamaluudesta huolimatta sivuuttaa omat loukkaantumisen tunteenne ainakin toistaiseksi ja keskittyä olemaan parhaita mahdollisia vanhempia lapsillenne. Jos myöhemmin ilmenee ettei sovinto ole mahdollinen, eikä katumusta tai anteeksiantoa välillänne synny, olette kuitenkin ikuisesti lastenne vanhemmat. Toivon mukaan saatte jonkunlaisen sopusoinnun välillenne syntymään ja arjen kantamaan. Kaikkea hyvää haasteelliseen ajanjaksoon.

    • Anonyymi

      Kun tai jos, suhteessa mies ja nainen, asiat vaikuttaa olevan ns, hyvin. niin ei aikaakaan kun jompikumpi kokee " tylsistystä " ja alkaakin hakea siiheen jännitystä, sitä mennään senssi palstoille ja aletaan esim, kuntoileen ja huolehtiin jopa hygieeniasta yms,,

      Miksi sitten se yhteinen hyvä halutaan vaihtaa turmellukseen ? onkin se perus kysymys,,,

    • Anonyymi

      Sulla on oikeus ottaa avioero koska vaimosi on sinua pettänyt jos et hänen kanssaan pysty enää jatkamaan. Raamatullisesti ajateltuna saat ottaa avioeron jos tahdot koska vaimosi on tehnyt huorin.

      Monet ihmiset eroavat miten huvittaa ja heillä ei ole syytä erota mutta sinulla on oikeus erota.

      Voimia sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe