Eli nykyisten jälleenmyyntiarvo myös romahtaa. Siksi on todella huono idea ostaa ainakaan ennen vuotta 2025, nimittäin jos uusien hinnat romahtaa, käytettyjen arvo romahtaa siinä samalla.
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/sahkoautojen-hinnat-voivat-olla-romahtamassa/d3973a02-b211-4152-a329-02c315643f90
Mikrobitti: Sähköautojen hinnat romahtamassa 2025-2027 aikoihin
45
2801
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautojen hinnat romahtavat sitten silloin, mutta vielä enemmän romahtavat polttomoottoriautojen hinnat. Pahimmillaan toimiva peli on paalikamaa.
- Anonyymi
Jep. Kaikkein tyhmin teko olisi ostaa nyt uusi latauskelvoton fossiilipoltin. Kun bensan hinta lähestyy kolmea euroa niin niillä ajamista ei kestä kuin rikkaiden perse.
Käytettyjen sähköautojen kysyntä pysyy suurena mutta käytetyt latauskelvottomat ovat hylkiöitä. - Anonyymi
...ja mikrobittikin kirjoittaa uusien sähköautojen hinnoista.
- Anonyymi
Latausmahdollisuus puuttuu sadoista tuhansista kodeista joten polttiksilla ja itselataavilla kysyntää vielä 20 vuotta helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latausmahdollisuus puuttuu sadoista tuhansista kodeista joten polttiksilla ja itselataavilla kysyntää vielä 20 vuotta helposti.
Kuten itsekin totesit niillä ajetaan tulevaisuudessa vain omien puutteellisten asuinolojen vuoksi. Niiden käyttökustannukset ovat moninkertaiset ladattaviin verrattuna ja hinnat verkonpainon luokkaa käytettynä.
Kaikkein tyhmin liike olisi ostaa nyt uusi latauskelvoton auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latausmahdollisuus puuttuu sadoista tuhansista kodeista joten polttiksilla ja itselataavilla kysyntää vielä 20 vuotta helposti.
Plus että sähköauton hinta puuttuu sadoilta tuhansilta autontarvitsijoilta nyt ja tulevaisuudessa, ja yhtä halvalla ei tule koskaan toimivaa käytettyä sähköautoa saamaan kuin mitä toimivat polttikset maksavat. Liikenteen pakkosähköistämisen myötä pienituloisten liikkuminen loppuu ja siinä samalla monelta ne pienetkin tulot.
Sähkömoposkootterin voi saada ostetuksi, niitä myydään tonnilla-parilla. Mopopapat palaavat taas keskuuteemme kuten oli joskus 70-luvulla. Maaseudulla saatetaan siirtyä jopa takaisin hevosiin. Kotitarveviljely, metsästys ja kalastus lisääntyy kun ei enää käydä kodin ulkopuolella töissä.
Mikäs siinä, oikeastaan.
Vihreän siirtymän sijaan pitäisikin alkaa puhumaan vihreästä taantumasta, se kuvaisi ilmiötä paljon paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten itsekin totesit niillä ajetaan tulevaisuudessa vain omien puutteellisten asuinolojen vuoksi. Niiden käyttökustannukset ovat moninkertaiset ladattaviin verrattuna ja hinnat verkonpainon luokkaa käytettynä.
Kaikkein tyhmin liike olisi ostaa nyt uusi latauskelvoton auto.Aika iso enemmistö on kanssasi erimieltä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Kaikkein tyhmin teko olisi ostaa nyt uusi latauskelvoton fossiilipoltin. Kun bensan hinta lähestyy kolmea euroa niin niillä ajamista ei kestä kuin rikkaiden perse.
Käytettyjen sähköautojen kysyntä pysyy suurena mutta käytetyt latauskelvottomat ovat hylkiöitä.Hyvin menee polttiksella, juuri tein vuodenvaihteessa uuden sopimuksen täysetu polttiksesta, eipä paljon rassaa dieselin hinnan nousu, katsotaan sitten kolmen vuoden päästä, jos patteriautot olisi parantuneet kunnon kulkineiksi, kas kun nykyisillä ei pitkää matkaa peräkärryä vedetä, ehkä tulevaisuudessa onkin uudenlaisen polttiksen vuoro = vetyauto, katsotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin menee polttiksella, juuri tein vuodenvaihteessa uuden sopimuksen täysetu polttiksesta, eipä paljon rassaa dieselin hinnan nousu, katsotaan sitten kolmen vuoden päästä, jos patteriautot olisi parantuneet kunnon kulkineiksi, kas kun nykyisillä ei pitkää matkaa peräkärryä vedetä, ehkä tulevaisuudessa onkin uudenlaisen polttiksen vuoro = vetyauto, katsotaan.
Paitsi että polttokennoautot eivät ole polttiksia vaan nekin ovat sähköautoja. Polttokennoautoissa vety muutetaan sähköksi ja niissä on sähkömoottori.
- Anonyymi
Siinä tulisi kyllä takkiin aika kunnolla jos nyt ostaisi sähköauton. Puhutaan oikein romahtamisesta, ilemeisesti kun komponenttipula on ohi niin massatuotanto nopeutuu kunnolla.
Ei mitään järkeä ainakaan ennen vuotta 2025 harkita sähköautoa- Anonyymi
Sähköautojen hinnat tulevat alas mutta se on pientä verrattuna siihen romahdukseen joka iskee latauskelvottomiin polttiksiin. Ne ovat moninkerroin kalliimpia ajaa kuin uusi tai vanha sähköauto joten niillä ajavat vain tosi rikkaat tai sitten pakosta ne joille ei riitä käytettyjä ladattavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen hinnat tulevat alas mutta se on pientä verrattuna siihen romahdukseen joka iskee latauskelvottomiin polttiksiin. Ne ovat moninkerroin kalliimpia ajaa kuin uusi tai vanha sähköauto joten niillä ajavat vain tosi rikkaat tai sitten pakosta ne joille ei riitä käytettyjä ladattavia.
Mitä väliä, jos hankittu auto on käyttötarkoitukseensa hyvä ja sopiva!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä, jos hankittu auto on käyttötarkoitukseensa hyvä ja sopiva!
Jos haluaa heittää rahaa ikkunasta ulos niin se on oma asia. Jos olisin ostamassa uutta latauskelvotonta nyt niin laittaisin sen homman jäihin ja ajaisin vanhan loppuun.
Jos haluaa alleen uuden auton niin vain ladattavaan kannattaa laittaa omaa rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa heittää rahaa ikkunasta ulos niin se on oma asia. Jos olisin ostamassa uutta latauskelvotonta nyt niin laittaisin sen homman jäihin ja ajaisin vanhan loppuun.
Jos haluaa alleen uuden auton niin vain ladattavaan kannattaa laittaa omaa rahaa.Varmaan fiksua nyt kun latausautojen tuotannot on lopetettu (väliaikaisesti).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen hinnat tulevat alas mutta se on pientä verrattuna siihen romahdukseen joka iskee latauskelvottomiin polttiksiin. Ne ovat moninkerroin kalliimpia ajaa kuin uusi tai vanha sähköauto joten niillä ajavat vain tosi rikkaat tai sitten pakosta ne joille ei riitä käytettyjä ladattavia.
Eli lyhyemmin kiteytettynä: autolla ylipäätään ajavat tulevaisuudessa vain rikkaat.
Köyhillä ei ole varaa sähköauton ostamiseen eikä polttomoottoriautolla ajamiseen. Samalla saadaan palautettua 1800-luvun jyrkkä luokkajako. Sehän tässä koko siirtymässä keskeinen tavoite onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli lyhyemmin kiteytettynä: autolla ylipäätään ajavat tulevaisuudessa vain rikkaat.
Köyhillä ei ole varaa sähköauton ostamiseen eikä polttomoottoriautolla ajamiseen. Samalla saadaan palautettua 1800-luvun jyrkkä luokkajako. Sehän tässä koko siirtymässä keskeinen tavoite onkin.Todennäköisempää on kuitenkin, että autoilun kustannukset putoavat siirryttäessä sähköautoihin, kun lapsentaudeista on päästy eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisempää on kuitenkin, että autoilun kustannukset putoavat siirryttäessä sähköautoihin, kun lapsentaudeista on päästy eroon.
Autoilun kustannukset sinänsä eivät Suomessa koskaan ole pudonneet, joten miten ne tulevaisuudessakaan sitä tekisi? Valtio ottaa kyllä sen minkä on tottunut saamaan.
Mutta vasiten tarkoitin sitä, että kun nyt pienituloinenkin voi hankkia vanhan mutta toimivan ja katsastetun auton jo jopa tonnilla, ja hyvällä tuurilla ajaa sillä useamman vuoden, niin tulevaisuudessa tämä ei ole mahdollista. Sähköautojen akut menettävät kapasiteettiaan jopa 4% vuodessa ajoi sillä tahi ei, ja kun auto olisi ikänsä puolesta riittävän halpa, se on jo käyttökelvoton akkujen ollessa tiensä päässä, ja niiden vaihdattaminen vanhaan autoon olisi kannattamattoman kallista.
Eikä sitä hommaa varmaan edes voi tehdä itse, kuten useimmat remontit polttomoottoriautoon voi. Kuvittelisin että sähköautoihin vanhemmiten tulevat viat ovat hankalia selvittää ja kalliita korjata.
Eli sähköautojen elinkaari jäänee lyhyemmäksi eikä samanlaista halpojen käytettyjen markkinaa tule kuin polttomoottoriautoilla on nyt.
Suomalainen ajaa keskimäärin 12,6 vuotta vanhalla ja 3600 € hintaisella autolla, hyvin moni minun laillani vielä paljon vanhemmalla ja halvemmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilun kustannukset sinänsä eivät Suomessa koskaan ole pudonneet, joten miten ne tulevaisuudessakaan sitä tekisi? Valtio ottaa kyllä sen minkä on tottunut saamaan.
Mutta vasiten tarkoitin sitä, että kun nyt pienituloinenkin voi hankkia vanhan mutta toimivan ja katsastetun auton jo jopa tonnilla, ja hyvällä tuurilla ajaa sillä useamman vuoden, niin tulevaisuudessa tämä ei ole mahdollista. Sähköautojen akut menettävät kapasiteettiaan jopa 4% vuodessa ajoi sillä tahi ei, ja kun auto olisi ikänsä puolesta riittävän halpa, se on jo käyttökelvoton akkujen ollessa tiensä päässä, ja niiden vaihdattaminen vanhaan autoon olisi kannattamattoman kallista.
Eikä sitä hommaa varmaan edes voi tehdä itse, kuten useimmat remontit polttomoottoriautoon voi. Kuvittelisin että sähköautoihin vanhemmiten tulevat viat ovat hankalia selvittää ja kalliita korjata.
Eli sähköautojen elinkaari jäänee lyhyemmäksi eikä samanlaista halpojen käytettyjen markkinaa tule kuin polttomoottoriautoilla on nyt.
Suomalainen ajaa keskimäärin 12,6 vuotta vanhalla ja 3600 € hintaisella autolla, hyvin moni minun laillani vielä paljon vanhemmalla ja halvemmalla."Sähköautojen akut menettävät kapasiteettiaan jopa 4% vuodessa ajoi sillä tahi ei"
Pitää paikkansa, ENSIMMÄISENÄ vuotena. Kokonaismenetys on 10 vuoden kohdalla 10% luokkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautojen akut menettävät kapasiteettiaan jopa 4% vuodessa ajoi sillä tahi ei"
Pitää paikkansa, ENSIMMÄISENÄ vuotena. Kokonaismenetys on 10 vuoden kohdalla 10% luokkaa.Sinun tutkimusko näin kertoi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun tutkimusko näin kertoi ?
Tuosta on aika paljon tutkittua tietoa. Sähköauton akun kapasiteetin menetys ei ole lineaarista, vaan ensimmäisenä vuotena tapahtuu suurempi menetys ja sitten menetys tapahtuu hitaasti kauan aikaa. Vastaavasti tosin pitkän ajan päästä menetys taas kiihtyy. Tosin vanhoja sähköautoja on vähän, joten tästä loppuvaiheesta ei kovin luotettavia lukuja vielä ole.
Voit itse etsiä netistä tietoa asiasta.
- Anonyymi
Kuulostaa ihan järkevältä. vertaa esim taulutelevisioiden hinnat.
- Anonyymi
Hyvä vertaus sinänsä, koska myös taulutelevisioiden oletettu käyttöikä korreloi sähköautojen kanssa.
- Anonyymi
KAIKKIEN autojen jälleenmyyntiarvo romahtaa aina muutenkin. Jos pitää autoa 5 vuottakin niin jo siinä ajassa auton arvo puolittuu. Myös bensa-autojen arvo.
Lisäksi, tällä hetkellä sähköautojen hinta on pikemminkin nousussa eikä laskussa. Nimittäin akkumateriaalien hinta on noussut jopa moninkertaiseksi. Todennäköisesti mitään suurta romahdusta hinnoissa ei siis tapahdu. Itse veikkaan, että sähköautot ovat nykyistäkin kalliimpia vuonna 2025.- Anonyymi
"KAIKKIEN autojen jälleenmyyntiarvo romahtaa aina muutenkin. Jos pitää autoa 5 vuottakin niin jo siinä ajassa auton arvo puolittuu. Myös bensa-autojen arvo."
Näin ennen. Nyt uuden bensa-auton arvo putoaa nollaan ennen vuotta 2030. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"KAIKKIEN autojen jälleenmyyntiarvo romahtaa aina muutenkin. Jos pitää autoa 5 vuottakin niin jo siinä ajassa auton arvo puolittuu. Myös bensa-autojen arvo."
Näin ennen. Nyt uuden bensa-auton arvo putoaa nollaan ennen vuotta 2030.Ei putoa nollaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei putoa nollaan .
Alle nollan? Vai uskotko romutuspalkkioita vielä tulevan vuonna 2030?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle nollan? Vai uskotko romutuspalkkioita vielä tulevan vuonna 2030?
Minkään polttiksen arvo ei koskaan putoa nollaan tai sen alle, vaikka romutuspalkkio poistuisi. Jos et satu tietämään niin kierrätettävällä romuraudallakin on arvonsa.
Ja autosta voidaan osa käyttää varaosina, sillä vuonna 2030 valtaosa suomalaisista ajelee bensa-autoilla. Itse asiassa täyssähköautoja tuskin omistaa edes 10% autoilijoista vuonna 2030. Veikkaisin, että sadat tuhannet suomalaiset ajelee bensa-autoilla jopa vuonna 2040. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle nollan? Vai uskotko romutuspalkkioita vielä tulevan vuonna 2030?
Itse uskon, että on, koska valtaosa ei sähköautoa silloinkaan omista. Sähköautoihin siirtyminen tulee viemään kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle nollan? Vai uskotko romutuspalkkioita vielä tulevan vuonna 2030?
Suomessa on käytössä 2030 , siis alle 8 vuoden päästä 2 miljoonaa polttomoottoriautoa . Sinä uskot niiden arvon olevan 0 ? Oletko kenties tyhmä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on käytössä 2030 , siis alle 8 vuoden päästä 2 miljoonaa polttomoottoriautoa . Sinä uskot niiden arvon olevan 0 ? Oletko kenties tyhmä ?
Ja vaikka kukaan ei polttomoottoriautoja sen jälkeen ostaisikaan niin ei tuo arvo ole 0 (tämä on lähinnä teoriaa, luultavasti polttiksia hieman vielä ostetaan silloinkin). Polttomoottoriautossa on paljon arvokasta kierrätettävää materiaalia, jota vielä senkin jälkeen tarvitaan.
- Anonyymi
Sähköautojen hinnat tulevat nousemaan pian. Ihan jo sodan vuoksi. Nyt kannattaa ostaa sillä kohta maksavat todella paljon. Sota takaa nyt erittäin hyvän jälleenmyyntiarvon juuri luovutetuille autoille. Milloin sinä päivität omasi? Minä juuri päivitin.
- Anonyymi
Ja se tarkoittaisi, että ihmiset siirtävät sähköauton hankintaa vuosilla eteenpäin. Koska tällä hetkellä on pelkona, että tulee todella valtava lama niin suuret hankinnat laitetaan jäihin. Itse uskon kaikkien uusien autojen myyntien romahtavan, myös sähköautojen.
- Anonyymi
Mikä se on se latauskelvoton polttis
Mulla on ollu parisenkymmentä autoa ja kyllä niissä kaikissa on ollut akku ja laturi. Ei ole pahemmin tarvinnu muutoin latailla. - Anonyymi
Joo, hyvä pointti ja olkaa huoleti, kyllä tää meidän naishallitus pitää huolen siitä, että kaikki kulkineet pääsevät himoverotuksen piiriin niin polttoainevehkeet kuin sähköautotkin, joille lyödään polttisten malliin pian päälle kova verotus, kunhan ne saadaan kunnolla markkinoille ja hinnat vähän muutoin laskisi.
Ja pakkohan se on niin tehdäkin. Niin huoletonta on tuo valtion rahankäyttö. Mistä moiset miljardit muutoin saataisi kokoon. - Anonyymi
3000e corolla vaihtuu 3000e E autoon
oikein - Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaksi-akkuvalmistuksessa-kriittista-metallia-menivat-jo-katosta-lapi-hinnannousun-odotetaan-heijastuvan-pian-sahkoautoihin-ja-toimintamatkatkin-saattavat-lyhentya/9b52bc7c-e0f0-434d-b8b1-0593639964df?ref=iltalehti:42bb&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi
Sähköautojen hinnat nimenomaan nyt nousevat kovaa vauhtia. - Anonyymi
älä siis osta
- Anonyymi
Näinhän se menee, mitään ei kannata ostaa, koska sen arvo vuosikymmenien päästä on nolla.
Siksi olenkin muuttanut maakuoppaan asumaan, syön hiekkaa ja sammalta. Rahaa ei kulu mihinkään, eikä minkään omistukseni jälleenmyyntiarvo laske.
Ihanaa ja täyteläistä elämää! - Anonyymi
Arvio Volkkarin Id4 maksanee n 45 000 . Jos autotehdas maksaa akusta tuohon autoon 10 000 . Tulee uusi ja halvempi akku vuonna - 27 joka maksaa puolet nykyisestä , 5000 . Jos muun osuuden hinta tuossa autossa ei muutu , se maksaisi 40 000 . "Hinta romahtaa" ??? Saatte sitä toivoa , mutta ei tule tapahtumaan .
- Anonyymi
Sähköautot ovat juurikin perkeleestä.
Wanhana hyvänä Polttomoottoriaikana kansanauto sai maksaa autotehtaalle n 4000e ja siitä sakemanni sitten maksoi jotai 10000 ja Suomessa tietysti maksettiin se 20-25000 . Nyt kun akkupaketti maksaa sen 10000 Saksalainen maksaa sähköautosta sen 28000 (- tuki 8000) Tsuhna maksaa sen 30-45000 (- "tuki" 2000)
Prosentuaalinen kaula saksalaisiin nähden on toki pienempi nykyään mutta euroja tsuhna joutuu kyllä lappaamaan edellenkin tiskiin paljon enempi noiden tukien jälkeen. - Anonyymi
eli ei kannata nyt ostaa
- Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaksi-akkuvalmistuksessa-kriittista-metallia-menivat-jo-katosta-lapi-hinnannousun-odotetaan-heijastuvan-pian-sahkoautoihin-ja-toimintamatkatkin-saattavat-lyhentya/9b52bc7c-e0f0-434d-b8b1-0593639964df?ref=iltalehti:42bb&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi
Eli kannattaa ostaa nyt eikä myöhemmin koska nyt hinnat nousevat urpo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaksi-akkuvalmistuksessa-kriittista-metallia-menivat-jo-katosta-lapi-hinnannousun-odotetaan-heijastuvan-pian-sahkoautoihin-ja-toimintamatkatkin-saattavat-lyhentya/9b52bc7c-e0f0-434d-b8b1-0593639964df?ref=iltalehti:42bb&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi
Eli kannattaa ostaa nyt eikä myöhemmin koska nyt hinnat nousevat urpo!Sähköautoja ei oikein saa . Tilausjonot on pitkät , saattaa olla yli vuosi tällä hetkellä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaksi-akkuvalmistuksessa-kriittista-metallia-menivat-jo-katosta-lapi-hinnannousun-odotetaan-heijastuvan-pian-sahkoautoihin-ja-toimintamatkatkin-saattavat-lyhentya/9b52bc7c-e0f0-434d-b8b1-0593639964df?ref=iltalehti:42bb&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi
Eli kannattaa ostaa nyt eikä myöhemmin koska nyt hinnat nousevat urpo!Tuo ongelma katoaa kun tarjonta saavuttaa kysynnän. Joten pikemminkin kannattaa jäädä odottamaan muutamaksi vuodeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667