Mulle ollaan lähitulevaisuudessa tekemässä kunnon remonttia suuhun paskan purukaluston takia. Hammaslääkäri oli sitä mieltä että, että yläpuolen kaikki hampaat poistetaan anestesiassa, jätetään kyllä hyväkuntoisia hampaita mikäli niitä on. Ite vahvasti oon sitä mieltä että niitä tuskin on. Sama homma alahampaille. Kiinnostas vaan tietää onko kivut kuinka hirveet ja pitkäkestoset ton operaation jälkeen ja miten pitkiä toipumisajat on, kauan ton anestesian jälkeen pitää olla ilman hampaita, että proteesit saa? Miten tottuminen proteeseihin. Miten käy syömisen, puhumisen kans, joutuuko veteleen kuukausitolkulla tyyliin pussikeittoja naamaan? Entä fyysinen rasitus, teen fyysistä työtä sekä urheilen niin miten näiden kans? Mikään ei tässä maailmassa enää meikäläistä hetkauta tai pelota, mutta kun hammaslääkäristä on kyse nii pelkokerroin on tapissaan, suoraan sanottuna tekis mieli jättää välistä koko homma. Toisaalta mietin sitä, että tää kaikki ois piste tälle vuosia kestäneelle ramppaamiselle hammaslääkärissä siksi, että huonokuntosia hampaita on jouduttu poistamaan yks toisensa jälkeen kun kivut on menny nii sietämättömiksi, ettei niiden kans enää pysty olemaan. Toisaalta myös se, että olisi ihanaa pystyä puhumaan ja hymyilemään ilman, että ihmiset tuijottaa. Varmasti myös itsetunto paranisi huomattavasti entisestä.
Hammasproteesit
Anonyymi
0
78
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039