Bensa 2.20 euroa litra

Anonyymi

Putlerin syy, että bensa maksaa jo 2,20€/litra.
Ei enää autolla paljon ajella, mitään turhia ajoja ei metriäkään.
Onneksi asuu taajamassa lähellä kauppoja, on pyörä ja pyörän peräkärry, että saa tehtyä sillä tavalla ruoka ostokset.

17

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole paljoakaan autolla ajanut viime syksystä lähtien. Laskin että 1400 euroa on säästynyt bensoissa ainakin 5 kk ajalta. Säästän rahat kesään ja kuljen fillarilla kaikki matkat kalaan ja kauppaan. Kalaankin on 10 km yhteen suuntaan joten siinä kyllä säästää koska kuljen fillarilla. Työtkin lopetin koska ei ole varaa 250 euron bensakuluihin kuukaudessa. Eikä pomo halunnut maksaa bensakuluja joten ainoa ratkaisu oli etten tee uutta työsopimusta.

      No kesällä sitten tehdään tyttöystävän kanssa jotain mukavaa kuten vuokrataan mökki ja käydään festareilla. Veneillään myös mutta tuskin niin paljon kuin viime vuoden kesällä koska bensa se venekin tarvii.

      • Anonyymi

        Kohta onkin kalastus välineille käyttöä, kun ruon hinta alkaa nousemaan.
        Tällaisina poikkeusaikoina pitäisi kalastuslupa poistaa ainakin niitä vesialueita koskien, kuten meri, järvi ja lammikoit, joissa ei ole istutettua arvokalaa.
        Pyörällä vaan merenrannalle virvelöimään ja saa sitten saaliiksi kalaa, josta voi tehdä ruokaa.

        Kevät lähenee ja kohta saa pyydystää siikaa, kun se tulee keväällä jäiden lähdön jälkeen lähelle rantoja.
        Siian rauhoitus aika oli syksyllä, kun siika tulee kutemaan.
        https://yle.fi/uutiset/3-12145245
        Siika on erittäin hyvänmakuinen kala ja sitä saa pyydettyä pohja ongella rannan läheisyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta onkin kalastus välineille käyttöä, kun ruon hinta alkaa nousemaan.
        Tällaisina poikkeusaikoina pitäisi kalastuslupa poistaa ainakin niitä vesialueita koskien, kuten meri, järvi ja lammikoit, joissa ei ole istutettua arvokalaa.
        Pyörällä vaan merenrannalle virvelöimään ja saa sitten saaliiksi kalaa, josta voi tehdä ruokaa.

        Kevät lähenee ja kohta saa pyydystää siikaa, kun se tulee keväällä jäiden lähdön jälkeen lähelle rantoja.
        Siian rauhoitus aika oli syksyllä, kun siika tulee kutemaan.
        https://yle.fi/uutiset/3-12145245
        Siika on erittäin hyvänmakuinen kala ja sitä saa pyydettyä pohja ongella rannan läheisyydestä.

        Ihan sellainen pikkujuttu... Onkiminen kuuluu jokamiehen oikeuyksiin, eikä tarvitse kalastuslupaa.

        Sitä paitsi se on rauhallisempaa, kuin virvelin paiskominen turhaan. Itse asiassa onkimisessa kalat välillä häiritsevät sitä.


      • Anonyymi
        Simiti_taasen kirjoitti:

        Ihan sellainen pikkujuttu... Onkiminen kuuluu jokamiehen oikeuyksiin, eikä tarvitse kalastuslupaa.

        Sitä paitsi se on rauhallisempaa, kuin virvelin paiskominen turhaan. Itse asiassa onkimisessa kalat välillä häiritsevät sitä.

        Kuka onkii ruokakalansa ja kuka virvelöi. Ensimmäisessä muodossa ei paljon ruokakaloille pääse.


    • Anonyymi

      Itse ajan noin 30 000km vuodessa mistä yksikään ei ole ns turhia ajoja. Eikä määrä vähene. 15 000 omalla autollani ja sama työautolla jonka kustantaa firma.
      Kilometrit vähenee vain sitten, jos työssäkäynti tehdään kannattamattomaksi ja on jäätävä työttömäksi. Lienee tulevaisuuden kuva. No itse olen senverran maahan veroja maksanut, että valtio elättäkööt minutkin kuten muutkin loiset. Säästöjäkin senverran, että elintaso ei laske.

    • Anonyymi

      Minä rupean taittamaan 100 km:n työmatkaa jalan.

    • Anonyymi

      En usko mitään mitä luen jos teot puhuu selkeästi sanoja vastaan

    • Anonyymi

      Reilun 10% nousu lyhyessä ajassa on kova nousu. Onneksi luovuin jo omasta autosta.

      • Anonyymi

        Luopuu kuka luopuu. Itse tarvin autoa niin arkeen kuin vapaa aikaankin etenkin töihin. Autosta luopuminen ei ole vaihtoehto ja työttömyyteen en suostu. Voi toki olla, että tällä menolla työttömyys on edullisin keino elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopuu kuka luopuu. Itse tarvin autoa niin arkeen kuin vapaa aikaankin etenkin töihin. Autosta luopuminen ei ole vaihtoehto ja työttömyyteen en suostu. Voi toki olla, että tällä menolla työttömyys on edullisin keino elää.

        Työnteko on kyllä niin kivaa, että jotta siitä maksaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnteko on kyllä niin kivaa, että jotta siitä maksaakin.

        Kommunismissa mitä suomeenkin ajetaan työtä tehdään kohta enää vain valtiolle ruokapalkalla. Kaikki muu tehdään tietoisesti kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismissa mitä suomeenkin ajetaan työtä tehdään kohta enää vain valtiolle ruokapalkalla. Kaikki muu tehdään tietoisesti kalliiksi.

        Julkisilla pääsee jopa nopeammin paikasta toiseen, kun ei tarvi ruuhkissa istua.


    • Anonyymi

      Kyllä se on Suomen hallituskin jo pitkään pitänyt kohoavia bensiinin hintoja. Tuohan yksikin hallituksen tyttö radiossa sanoi jo viime syksynä, että autolla ajamiselle pitää saada kunnon hintalappu.

      • Anonyymi

        Kuten sanoit suomen sisäinen kahtiajako ja viha ajaa suomea pahemmin alas kuin venäjän uhka. Tavallinen suomalainen on ajettu pahaan välikäteen. Joko maan sisäinen vapauden alasajo ja kahtiajako tai sota venäjää vastaan.


      • Anonyymi

        Iiris sanoi, ettei sen ole väliä mitä bensa maksaa, kun eihän köyhillä ole autoa. No tilanne on se, ettei monenkaan enää kannata käydä töissä, kun välttämättömät työmatkabensat maksaa niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iiris sanoi, ettei sen ole väliä mitä bensa maksaa, kun eihän köyhillä ole autoa. No tilanne on se, ettei monenkaan enää kannata käydä töissä, kun välttämättömät työmatkabensat maksaa niin paljon.

        Iiris ei päätä onko köyhillä autoja vai ei. Köyhillä on autoja, koska tarvitsevat niitä elämään ja monista on tullut köyhiä energian hintojen nousun takia. Vihreät haluaa köyhyyttä ja pieniä palkkoja vain siksi ettei keskiluokalla ja köyhälistöllä saa olla varaa ostaa energiaa.
        Vihreät on mielisairaita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe