Vaihdoin kiisselistä sähköön kaksi vuotta sitten.
Sähköauton "tankkaus" 4 euroa. Kelpaa huviajella. :)
23
868
Vastaukset
- Anonyymi
Minä käyn samalla kiskalla uudella sähköpyörälläni. On vielä paljon halvempaa, kuin sinun sähikäiselläsi ajo.
- Anonyymi
Juku , on sulla halpaa . Omalla diiselilä menee kuitenkin välillä yli 4 l/100km jos vain kaupungissa ajelee .
- Anonyymi
Diiseliä menee 2.4-2.8 l/100km
Tankillisella alelee esim reitin Hki-Oulu-Hki kevyesti ja voi poiketa syömään ja kahvillekin missä ja milloin haluaa.- Anonyymi
Aika paljon sulla menee. Itellä menee vain 0,5L/100km. Dieseliä siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon sulla menee. Itellä menee vain 0,5L/100km. Dieseliä siis.
No tos kulutukses on kyllä mukana ku muija käy kylmällä autolla kaupas siinä 2-3 kertaa viikossa ja vie/hakee lapset tarhaan arkipäivisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tos kulutukses on kyllä mukana ku muija käy kylmällä autolla kaupas siinä 2-3 kertaa viikossa ja vie/hakee lapset tarhaan arkipäivisin.
Sähköpojut rupes runoilemaan kulutuksia diiselille ! Ei ne niin kaukana totuudesta ole , kuin luulevat !
- Anonyymi
Minun dieselilläni kulyy 5-6 l/100 km
Auton hinta oli 4000 €. Vastaava sähköauto maksaisi 50...60 t€
Hinnan ero tankilla on 128 €
55 000 hinnanerolla tankkaan 429 tankillista ja ajan niillä 468 230 km
Perillä tilanne on aivan toinen.
- Anonyymi
3.1/100 :)
- Anonyymi
12 l sataselle, mb superturbo farmari 3l mylly
- Anonyymi
Polttoaine se pienin kulu.
- Anonyymi
Mulla on 5 vuotta vanha dieselauto, hyvälaatuinen vähän keskikoista pienempi citymaasturi.. Maksettu aikaa sitten. Nyt eläkkeellä ajoa tulee enää lähinnä muutaman sadan kilometrin mökkimatkoja ja silloin tällöin joidenkin asioiden hoito vaatii auton käyttöä.
Asun ison kaupungin keskustassa, jossa autoa en tarvitse laisinkaan. Sähköauto on poissuljettu, koska latausmahdollisuutta ei ole. Hybridikin, siis lataus, hyödytön samasta syystä ja kevythybridi on taasen yhtä tyhjän kanssa.
Varmaan löytyisi halvempikin vaihtoehto, mutta ilmaiseksi ei sellaista saa. Nykyisellä ajomäärällä kustannukset ole millään tavalla taloudellisesti ’raskaita’ tai johtaisivat auton vaihtoon. Autonvaihdon tuomalla lisäkustannuksella ajan vuosia, jos vähänkin samantasoista autoa hankkisin. Olen isokokoinen, yli 190 cm pitkä, joten pikkuauto olisi haastava ja eläkeläisenä arvostan myös korkeampia autoja, kun iän tuoma notkeusvajekin vääntäytyä matalaan ja ahtaaseen autoon alkaa käymään työlääksi.
Eli mitään käytännön merkitystä ei minulle ole noilla auton käyttökuluilla....- Anonyymi
En kuitenkaan kadehdi valtiolle maksamaasi vuosittaista käyttövoimaveroa, ja varsinkaan nyt, kun diesel polttoaine on paikka paikoin jopa kalliimpaa, kuin 95e Bensa.....😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kuitenkaan kadehdi valtiolle maksamaasi vuosittaista käyttövoimaveroa, ja varsinkaan nyt, kun diesel polttoaine on paikka paikoin jopa kalliimpaa, kuin 95e Bensa.....😝
Hyvä juttu sulle , että löydät sentään diiselistä jotain , mitä ei tarvi kadehtia .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä juttu sulle , että löydät sentään diiselistä jotain , mitä ei tarvi kadehtia .
Kuolevaa dinosaurusta kadehtii tuskin kukaan. 😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolevaa dinosaurusta kadehtii tuskin kukaan. 😝
Sähköautoille ja plugareille dieselauto ei pärjää, mutta uudehkon dieselin kannattavuus on parantunut uudehkoon samanlaiseen bensamoottoriseen autoon nähden polttoaineiden hinnannousun myötä.
Tämä sama kannattavuuden paraneminen dieselin eduksi on myös vielä suurempi vanhemmissa autoissa, diesel vs bensa.
Ne jotka väittävät muuta, eivät osaa laskea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kuitenkaan kadehdi valtiolle maksamaasi vuosittaista käyttövoimaveroa, ja varsinkaan nyt, kun diesel polttoaine on paikka paikoin jopa kalliimpaa, kuin 95e Bensa.....😝
Ei tarvi kadehtiakaan. Siinä vaiheessa, jos ne muutamat sataset vuodessa käy taloudelleni ylivoimaiseksi, minulla on mahdollisuus helposti tehdä uusia valintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoille ja plugareille dieselauto ei pärjää, mutta uudehkon dieselin kannattavuus on parantunut uudehkoon samanlaiseen bensamoottoriseen autoon nähden polttoaineiden hinnannousun myötä.
Tämä sama kannattavuuden paraneminen dieselin eduksi on myös vielä suurempi vanhemmissa autoissa, diesel vs bensa.
Ne jotka väittävät muuta, eivät osaa laskea.Tuo ’pärjääminen’ ei ole aivan noin yksisellitteistä. Riippuu ihan autonkäyttötarpeesta ja olosuhteista pärjääkö nuo plugarit ja sähköautot dieselille. Jos ’pärjääminen’ on muutakin kuin tankkauksen/lataamisen kustannus.
Sama koskee tietysti vertailu diesel vs bensa, jos se tehdään samanlaisella verrokkiautoilla.
Jankuttaminen eri käyttövoimien paremmuudesta on joutavaa, jos sillä pyritään vaikuttamaan autonvalintaan. Voihan se tietysti olla joillekin syystä tai toisesta tärkeääkin ja olkoon sitten niin. Uskon kyllä, että itse kukin tekee autonvalintansa itsensä kannalta ja mieltymyksiltään niin oikeilla perusteilla kuin osaa/haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi kadehtiakaan. Siinä vaiheessa, jos ne muutamat sataset vuodessa käy taloudelleni ylivoimaiseksi, minulla on mahdollisuus helposti tehdä uusia valintoja.
Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝
Niinhän se on. Toisaalta jos noilla muutamilla satasilla ei ole mitään merkitystä omasssa taloudessa, niin eipä tuota tuolta kannalta ole edes tullut ajatelleeksi. Muutenkin noita satasia kuluu asioihin, joihin löytyisi helposti halvempiakin vaihtoehtoja ja varmasti enemmänkin.
Toki ymmärrän, jos taloudessa on tiukempaa, niin voihan noilla satasilla olla suurikin merkitys. Silloin on syytä olla tarkempi rahankäytössään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝
Ehdotatko kaverille tosissasi, että vaihtaisi maksetun ja juuri ja juuri ikänsä puolesta sisäänajetun dieselin vastaavanlaiseen sähköautoon, jotta ei tarvitsisi maksaa muutamaa satasta käyttövoimaveroa ja polttoaineveroa.
Niin, saahan tuossa kuvatun kaltaisen sähköauton ilmeisesti jo 50.000€:lla. Siinä on melkoisen pitkä takaisinmaksuaika eläkeläiselle, kun huomioi kirjoituksessaan mainitsemat seikat. Verojakin huikea summa eikä niilläkään saa yhtään enempää vastinetta ja nekin rahat voi käyttää omaksi ilokseen.
Mietipä vähä uusiksi ajatuksiasi.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝
Niillä " muutamilla satasilla " kompensoidaan diiselin bensiiniä matalampi valmistevero . Tämä oli sinulle varmaan uusi asia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoille ja plugareille dieselauto ei pärjää, mutta uudehkon dieselin kannattavuus on parantunut uudehkoon samanlaiseen bensamoottoriseen autoon nähden polttoaineiden hinnannousun myötä.
Tämä sama kannattavuuden paraneminen dieselin eduksi on myös vielä suurempi vanhemmissa autoissa, diesel vs bensa.
Ne jotka väittävät muuta, eivät osaa laskea.Ajoin juuri diiselillä n.520 km matkan . Edes takainen matka . Perillä 3 tuntia . Olisiko bensahybridillä polttoainekulut tulleet halvemmiksi , kun diiselini kulutus oli 3,8 l/100km ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoin juuri diiselillä n.520 km matkan . Edes takainen matka . Perillä 3 tuntia . Olisiko bensahybridillä polttoainekulut tulleet halvemmiksi , kun diiselini kulutus oli 3,8 l/100km ?
Ei todellakaan. Pienikulutteinen diesel on näillä hinnoilla erittäin kilpailukykyinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869