Sähköauton "tankkaus" 4 euroa. Kelpaa huviajella. :)

Anonyymi

Vaihdoin kiisselistä sähköön kaksi vuotta sitten.

23

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä käyn samalla kiskalla uudella sähköpyörälläni. On vielä paljon halvempaa, kuin sinun sähikäiselläsi ajo.

    • Anonyymi

      Juku , on sulla halpaa . Omalla diiselilä menee kuitenkin välillä yli 4 l/100km jos vain kaupungissa ajelee .

    • Anonyymi

      Diiseliä menee 2.4-2.8 l/100km
      Tankillisella alelee esim reitin Hki-Oulu-Hki kevyesti ja voi poiketa syömään ja kahvillekin missä ja milloin haluaa.

      • Anonyymi

        Aika paljon sulla menee. Itellä menee vain 0,5L/100km. Dieseliä siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon sulla menee. Itellä menee vain 0,5L/100km. Dieseliä siis.

        No tos kulutukses on kyllä mukana ku muija käy kylmällä autolla kaupas siinä 2-3 kertaa viikossa ja vie/hakee lapset tarhaan arkipäivisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tos kulutukses on kyllä mukana ku muija käy kylmällä autolla kaupas siinä 2-3 kertaa viikossa ja vie/hakee lapset tarhaan arkipäivisin.

        Sähköpojut rupes runoilemaan kulutuksia diiselille ! Ei ne niin kaukana totuudesta ole , kuin luulevat !


      • Anonyymi

        Minun dieselilläni kulyy 5-6 l/100 km
        Auton hinta oli 4000 €. Vastaava sähköauto maksaisi 50...60 t€
        Hinnan ero tankilla on 128 €
        55 000 hinnanerolla tankkaan 429 tankillista ja ajan niillä 468 230 km
        Perillä tilanne on aivan toinen.


    • Anonyymi

      3.1/100 :)

    • Anonyymi

      12 l sataselle, mb superturbo farmari 3l mylly

    • Anonyymi

      Polttoaine se pienin kulu.

    • Anonyymi

      Mulla on 5 vuotta vanha dieselauto, hyvälaatuinen vähän keskikoista pienempi citymaasturi.. Maksettu aikaa sitten. Nyt eläkkeellä ajoa tulee enää lähinnä muutaman sadan kilometrin mökkimatkoja ja silloin tällöin joidenkin asioiden hoito vaatii auton käyttöä.
      Asun ison kaupungin keskustassa, jossa autoa en tarvitse laisinkaan. Sähköauto on poissuljettu, koska latausmahdollisuutta ei ole. Hybridikin, siis lataus, hyödytön samasta syystä ja kevythybridi on taasen yhtä tyhjän kanssa.

      Varmaan löytyisi halvempikin vaihtoehto, mutta ilmaiseksi ei sellaista saa. Nykyisellä ajomäärällä kustannukset ole millään tavalla taloudellisesti ’raskaita’ tai johtaisivat auton vaihtoon. Autonvaihdon tuomalla lisäkustannuksella ajan vuosia, jos vähänkin samantasoista autoa hankkisin. Olen isokokoinen, yli 190 cm pitkä, joten pikkuauto olisi haastava ja eläkeläisenä arvostan myös korkeampia autoja, kun iän tuoma notkeusvajekin vääntäytyä matalaan ja ahtaaseen autoon alkaa käymään työlääksi.

      Eli mitään käytännön merkitystä ei minulle ole noilla auton käyttökuluilla....

      • Anonyymi

        En kuitenkaan kadehdi valtiolle maksamaasi vuosittaista käyttövoimaveroa, ja varsinkaan nyt, kun diesel polttoaine on paikka paikoin jopa kalliimpaa, kuin 95e Bensa.....😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuitenkaan kadehdi valtiolle maksamaasi vuosittaista käyttövoimaveroa, ja varsinkaan nyt, kun diesel polttoaine on paikka paikoin jopa kalliimpaa, kuin 95e Bensa.....😝

        Hyvä juttu sulle , että löydät sentään diiselistä jotain , mitä ei tarvi kadehtia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu sulle , että löydät sentään diiselistä jotain , mitä ei tarvi kadehtia .

        Kuolevaa dinosaurusta kadehtii tuskin kukaan. 😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolevaa dinosaurusta kadehtii tuskin kukaan. 😝

        Sähköautoille ja plugareille dieselauto ei pärjää, mutta uudehkon dieselin kannattavuus on parantunut uudehkoon samanlaiseen bensamoottoriseen autoon nähden polttoaineiden hinnannousun myötä.
        Tämä sama kannattavuuden paraneminen dieselin eduksi on myös vielä suurempi vanhemmissa autoissa, diesel vs bensa.

        Ne jotka väittävät muuta, eivät osaa laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kuitenkaan kadehdi valtiolle maksamaasi vuosittaista käyttövoimaveroa, ja varsinkaan nyt, kun diesel polttoaine on paikka paikoin jopa kalliimpaa, kuin 95e Bensa.....😝

        Ei tarvi kadehtiakaan. Siinä vaiheessa, jos ne muutamat sataset vuodessa käy taloudelleni ylivoimaiseksi, minulla on mahdollisuus helposti tehdä uusia valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoille ja plugareille dieselauto ei pärjää, mutta uudehkon dieselin kannattavuus on parantunut uudehkoon samanlaiseen bensamoottoriseen autoon nähden polttoaineiden hinnannousun myötä.
        Tämä sama kannattavuuden paraneminen dieselin eduksi on myös vielä suurempi vanhemmissa autoissa, diesel vs bensa.

        Ne jotka väittävät muuta, eivät osaa laskea.

        Tuo ’pärjääminen’ ei ole aivan noin yksisellitteistä. Riippuu ihan autonkäyttötarpeesta ja olosuhteista pärjääkö nuo plugarit ja sähköautot dieselille. Jos ’pärjääminen’ on muutakin kuin tankkauksen/lataamisen kustannus.
        Sama koskee tietysti vertailu diesel vs bensa, jos se tehdään samanlaisella verrokkiautoilla.

        Jankuttaminen eri käyttövoimien paremmuudesta on joutavaa, jos sillä pyritään vaikuttamaan autonvalintaan. Voihan se tietysti olla joillekin syystä tai toisesta tärkeääkin ja olkoon sitten niin. Uskon kyllä, että itse kukin tekee autonvalintansa itsensä kannalta ja mieltymyksiltään niin oikeilla perusteilla kuin osaa/haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi kadehtiakaan. Siinä vaiheessa, jos ne muutamat sataset vuodessa käy taloudelleni ylivoimaiseksi, minulla on mahdollisuus helposti tehdä uusia valintoja.

        Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝

        Niinhän se on. Toisaalta jos noilla muutamilla satasilla ei ole mitään merkitystä omasssa taloudessa, niin eipä tuota tuolta kannalta ole edes tullut ajatelleeksi. Muutenkin noita satasia kuluu asioihin, joihin löytyisi helposti halvempiakin vaihtoehtoja ja varmasti enemmänkin.

        Toki ymmärrän, jos taloudessa on tiukempaa, niin voihan noilla satasilla olla suurikin merkitys. Silloin on syytä olla tarkempi rahankäytössään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝

        Ehdotatko kaverille tosissasi, että vaihtaisi maksetun ja juuri ja juuri ikänsä puolesta sisäänajetun dieselin vastaavanlaiseen sähköautoon, jotta ei tarvitsisi maksaa muutamaa satasta käyttövoimaveroa ja polttoaineveroa.
        Niin, saahan tuossa kuvatun kaltaisen sähköauton ilmeisesti jo 50.000€:lla. Siinä on melkoisen pitkä takaisinmaksuaika eläkeläiselle, kun huomioi kirjoituksessaan mainitsemat seikat. Verojakin huikea summa eikä niilläkään saa yhtään enempää vastinetta ja nekin rahat voi käyttää omaksi ilokseen.

        Mietipä vähä uusiksi ajatuksiasi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne muutamat satasetkin voisi käyttää ihan itse, eikä lahjoittaa niitä valtiolle saamatta yhtään mitään vastinetta niille! 😝

        Niillä " muutamilla satasilla " kompensoidaan diiselin bensiiniä matalampi valmistevero . Tämä oli sinulle varmaan uusi asia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoille ja plugareille dieselauto ei pärjää, mutta uudehkon dieselin kannattavuus on parantunut uudehkoon samanlaiseen bensamoottoriseen autoon nähden polttoaineiden hinnannousun myötä.
        Tämä sama kannattavuuden paraneminen dieselin eduksi on myös vielä suurempi vanhemmissa autoissa, diesel vs bensa.

        Ne jotka väittävät muuta, eivät osaa laskea.

        Ajoin juuri diiselillä n.520 km matkan . Edes takainen matka . Perillä 3 tuntia . Olisiko bensahybridillä polttoainekulut tulleet halvemmiksi , kun diiselini kulutus oli 3,8 l/100km ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin juuri diiselillä n.520 km matkan . Edes takainen matka . Perillä 3 tuntia . Olisiko bensahybridillä polttoainekulut tulleet halvemmiksi , kun diiselini kulutus oli 3,8 l/100km ?

        Ei todellakaan. Pienikulutteinen diesel on näillä hinnoilla erittäin kilpailukykyinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe