IS kovis 12.3.

Anonyymi

No niin, valmista tuli. Tuuttaus alkaa ennemmin tai myöhemmin.

104

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua jäi vaivaamaan yhden vihjeen logiikka. Toin sen esille toisaalla. Jos täällä siitä kysysytäön voin ehkä ottaa sen esille täälläkin.

      • Sana onkin mukana paljastuslitaniassa. Jis joku muu kaipaa siihen selitystä, seuraan tilannetta.


      • Anonyymi

        Mene pois!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sana onkin mukana paljastuslitaniassa. Jis joku muu kaipaa siihen selitystä, seuraan tilannetta.

        Taas Huuhaalta kaksi aivan turhaa viestiä. Pelkkää tärkeilyä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sana onkin mukana paljastuslitaniassa. Jis joku muu kaipaa siihen selitystä, seuraan tilannetta.

        Huuhaa kertoo omilla sivuillaan, ettei ymmärrä, miten vihje "viides voisi olla viides" antaa ratkaisusanan taalari. Jos ei muuten niin Kielosesta katsomalla hän olisi saanut tietää että taalAri = taalEri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa kertoo omilla sivuillaan, ettei ymmärrä, miten vihje "viides voisi olla viides" antaa ratkaisusanan taalari. Jos ei muuten niin Kielosesta katsomalla hän olisi saanut tietää että taalAri = taalEri.

        Ok. Kiitos. Asia selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene pois!

        Turha kommentti, sillä en näitä päsmäröintiyrityksiä aio noudattaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sana onkin mukana paljastuslitaniassa. Jis joku muu kaipaa siihen selitystä, seuraan tilannetta.

        Seuraa vaan. Aivan kamala osaamattomuuden osoitus Keisarilta. Voi tätä myötähäpeän määrää 😱


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seuraa vaan. Aivan kamala osaamattomuuden osoitus Keisarilta. Voi tätä myötähäpeän määrää 😱

        Jos yhtä koviksen vihjettä ei hoksaa ristikon ratkettua ja yhdestä vihjeestä kysyy, mollaus alkaa välittömästi - kovin tuttu Sanarisin ajalta.

        En ole koskaan väittänyt, että ymmärrän kaikki vihjeet. Mutta jatkuvaa mollausta en ole ansainnut.

        Jos joku hyödyntää paljastuslistaa kesken ratkonnan, hän on todellinen luuseri. Mikset molkaa todellisia luusereita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seuraa vaan. Aivan kamala osaamattomuuden osoitus Keisarilta. Voi tätä myötähäpeän määrää 😱

        Hirveän usein eräs monta kymmentä vuotta rustikoita ratkonut ei aina hoksaa yksinkertaisia typisteitä. Mene Sanarisin foorumiin mollaamaan, jos kehtaat.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Hirveän usein eräs monta kymmentä vuotta rustikoita ratkonut ei aina hoksaa yksinkertaisia typisteitä. Mene Sanarisin foorumiin mollaamaan, jos kehtaat.

        Tunnen kuinka Keisari häpeää. Hyökkäys on paras ja noloin puolustus. Jos ei osaa ja on huono ratkomaan, tosimies ei ala selittelemään. Häpeän määrä on SUURI.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kuinka Keisari häpeää. Hyökkäys on paras ja noloin puolustus. Jos ei osaa ja on huono ratkomaan, tosimies ei ala selittelemään. Häpeän määrä on SUURI.

        Ratkoin koko ristikon aivan oikein ja osaan ratkoa, en ole mikään huono ratkoja. Tiedän myilta ratkojilta paljon nolompia kysymyksiä. En ole niiden vuoksi koskaan ketään mollannut.


    • Sanarin tyylinen mollauskulttuuri (ennen moderaattorin tuloa) kai on anonyymien tavoite. Halpamaista toimibtaa. Pilaavat säikeen halpamaisuudellaan.

      • Anonyymi

        Ole hiljaa! Olet huono ratkoja täynnä itsekorostusta ilman taitoja. Tästä JN usein sinua syystä syytti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa! Olet huono ratkoja täynnä itsekorostusta ilman taitoja. Tästä JN usein sinua syystä syytti.

        Nyt päästiin taas(!) asian ytimeen. Keisari ei ymmärrä edes yksinkertaisimpia vihjeitä. Ylläpitää ristikkosivustoa ja esittää asiantuntijaa. Kyllä hävettää Keisarin puolesta! On kyllä noloakin nolonpaa. Eikö tämä koskaan lopu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt päästiin taas(!) asian ytimeen. Keisari ei ymmärrä edes yksinkertaisimpia vihjeitä. Ylläpitää ristikkosivustoa ja esittää asiantuntijaa. Kyllä hävettää Keisarin puolesta! On kyllä noloakin nolonpaa. Eikö tämä koskaan lopu?

        Ny kyllä puhutaan ihan puppua, joskin tuttua Sanarisin ajoilta.

        Edellusessä IJL-ristikpissa Sanarisin foorumissa ihmeteltiin vihjettä, joka oli itselle selviö. Ymmärrän kyllä pääsääntöisesti vihjeet varsin hyvin.

        Jos yksikin vihje ristikossa jää ymmärtämättä, seuraaa ihan älyttömyyksiin nouseva mollaus. Samalla periaatteella montaa Sanarisin ratkojaa olisi pitänyt mollata todella rajusti.

        En esitä asiantuntijaa vaan kanssaratkojaa. En koskaan ole väittänyt kaikkia ristikoita ratkoneeni oikein tai ymmörtäneeni kaikkia vihjeitä.

        Ihan älytöntä Sarisin ajoilta tuttua mollausta. Eikö tämä ikinä lopu.

        Mitään täällä en saisi kysyä ilman tolkutonta mollaamista. Tämä sivusto muistuttaa todella ikävällä tavalla Sanaris-aikaa. Tällaisyta se oli pahimmillaan.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ny kyllä puhutaan ihan puppua, joskin tuttua Sanarisin ajoilta.

        Edellusessä IJL-ristikpissa Sanarisin foorumissa ihmeteltiin vihjettä, joka oli itselle selviö. Ymmärrän kyllä pääsääntöisesti vihjeet varsin hyvin.

        Jos yksikin vihje ristikossa jää ymmärtämättä, seuraaa ihan älyttömyyksiin nouseva mollaus. Samalla periaatteella montaa Sanarisin ratkojaa olisi pitänyt mollata todella rajusti.

        En esitä asiantuntijaa vaan kanssaratkojaa. En koskaan ole väittänyt kaikkia ristikoita ratkoneeni oikein tai ymmörtäneeni kaikkia vihjeitä.

        Ihan älytöntä Sarisin ajoilta tuttua mollausta. Eikö tämä ikinä lopu.

        Mitään täällä en saisi kysyä ilman tolkutonta mollaamista. Tämä sivusto muistuttaa todella ikävällä tavalla Sanaris-aikaa. Tällaisyta se oli pahimmillaan.

        Ihan h* ala-arvoinen sivusto tämä on. Mieletöntä paljastelua, nöyryyttämustä ja mollausta.

        Pitäisi aina kysyä joiltakin fiksummilta ihmisiltä, mutta aina ei viitsisi s-postilka vaivata.

        Tosin nyt suutuin. Olusi varmaan pitänyt olla suuttumatta.

        Jos kysyy jotain, pitäisi kai aina sietää tolkutonta mollaamista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ny kyllä puhutaan ihan puppua, joskin tuttua Sanarisin ajoilta.

        Edellusessä IJL-ristikpissa Sanarisin foorumissa ihmeteltiin vihjettä, joka oli itselle selviö. Ymmärrän kyllä pääsääntöisesti vihjeet varsin hyvin.

        Jos yksikin vihje ristikossa jää ymmärtämättä, seuraaa ihan älyttömyyksiin nouseva mollaus. Samalla periaatteella montaa Sanarisin ratkojaa olisi pitänyt mollata todella rajusti.

        En esitä asiantuntijaa vaan kanssaratkojaa. En koskaan ole väittänyt kaikkia ristikoita ratkoneeni oikein tai ymmörtäneeni kaikkia vihjeitä.

        Ihan älytöntä Sarisin ajoilta tuttua mollausta. Eikö tämä ikinä lopu.

        Mitään täällä en saisi kysyä ilman tolkutonta mollaamista. Tämä sivusto muistuttaa todella ikävällä tavalla Sanaris-aikaa. Tällaisyta se oli pahimmillaan.

        Miksi et kysy nettitutuiltasi tai Sanariksen palstalla? Tulet pilaamaan äklösivuston säikeitä. Etkö voi koskaan lopettaa tajuamattomuuttasi? Kukaan, kukaan ei halua sinua tänne. Pysy poissa! Kukaan muu ei kysy tuollaisisia älyttömyyksiä kuin sinä. Kysele omilla sivuillasi - ASIANTUNTIJA?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihan h* ala-arvoinen sivusto tämä on. Mieletöntä paljastelua, nöyryyttämustä ja mollausta.

        Pitäisi aina kysyä joiltakin fiksummilta ihmisiltä, mutta aina ei viitsisi s-postilka vaivata.

        Tosin nyt suutuin. Olusi varmaan pitänyt olla suuttumatta.

        Jos kysyy jotain, pitäisi kai aina sietää tolkutonta mollaamista.

        Olet kyllä aivan käsittämättömän suuri pelle. Opettele ratkomaan tasollasi tai pysy Sanariksen palstalla. Ai niin, siellä vihataan sinua. Mistähän tuo johtuu? Varmaan saattaa olla kyse toiminnastasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et kysy nettitutuiltasi tai Sanariksen palstalla? Tulet pilaamaan äklösivuston säikeitä. Etkö voi koskaan lopettaa tajuamattomuuttasi? Kukaan, kukaan ei halua sinua tänne. Pysy poissa! Kukaan muu ei kysy tuollaisisia älyttömyyksiä kuin sinä. Kysele omilla sivuillasi - ASIANTUNTIJA?

        Minulla pitäisi olla täälläkin oikeus jotain kysyä ilman epäasiallista kommentointia.

        Anonyymien epäasiallinen kommentointi sai aikaan tämän säikeen pilaamisen. En edes kysynyt täällä mitään, koska arvelin epäasiallisen kommentoinnin alkavan. Mutta alkoi kuitenkin.

        Minulta kuten keltään ratkojalta ei voi vaatia täydellistä osaamista. Sitä eivät edusta edes monta kymmentä vuotta ratkoneet eivät ristikonratkonnan Suomen mestarit. Jokaisella pitäisi olla oikeus kysyä ongelmakohdista ilman mollausta.

        "Kukaan muu ei kysy tuollaisisia älyttömyyksiä kuin sinä. "

        Ei pidä paikkaansa. Saman tason ongelmia kysytään täällä, Sanarisin foorumissa ja omassa foorumissani. Kyse on kokonaisuutta vääristelevä mollaus. Ymmörrän kyllä, että nyt vääristelevä mollaus on jonkun anonyymin keino savustaa minut ulos. Myönnön, että vääristelevä molkaus ärsyttää minua eniten.

        En ole väittänyt olevani ristikkoasiantuntija - älä vääristele asioita. Piiliksistä minulla on historianäkemys, mutten minä niissäkään mikään asiantuntija ole.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulla pitäisi olla täälläkin oikeus jotain kysyä ilman epäasiallista kommentointia.

        Anonyymien epäasiallinen kommentointi sai aikaan tämän säikeen pilaamisen. En edes kysynyt täällä mitään, koska arvelin epäasiallisen kommentoinnin alkavan. Mutta alkoi kuitenkin.

        Minulta kuten keltään ratkojalta ei voi vaatia täydellistä osaamista. Sitä eivät edusta edes monta kymmentä vuotta ratkoneet eivät ristikonratkonnan Suomen mestarit. Jokaisella pitäisi olla oikeus kysyä ongelmakohdista ilman mollausta.

        "Kukaan muu ei kysy tuollaisisia älyttömyyksiä kuin sinä. "

        Ei pidä paikkaansa. Saman tason ongelmia kysytään täällä, Sanarisin foorumissa ja omassa foorumissani. Kyse on kokonaisuutta vääristelevä mollaus. Ymmörrän kyllä, että nyt vääristelevä mollaus on jonkun anonyymin keino savustaa minut ulos. Myönnön, että vääristelevä molkaus ärsyttää minua eniten.

        En ole väittänyt olevani ristikkoasiantuntija - älä vääristele asioita. Piiliksistä minulla on historianäkemys, mutten minä niissäkään mikään asiantuntija ole.

        Aivan hirveää pa**kaa! Olet esittänyt ristikkoasiantuntijaa vuosikausia. Ohjeistat mitä saa ja mitä ei saa kirjoittaa. Kuitenkaan et tajua edes yksinkertaisimpia vihjeitä ja mikä pahinta - tulet näistä ulisemaan ilman, että mietit itse ollenkaan. Täytyy kunnioittaa Sanariksen palstan toimintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan hirveää pa**kaa! Olet esittänyt ristikkoasiantuntijaa vuosikausia. Ohjeistat mitä saa ja mitä ei saa kirjoittaa. Kuitenkaan et tajua edes yksinkertaisimpia vihjeitä ja mikä pahinta - tulet näistä ulisemaan ilman, että mietit itse ollenkaan. Täytyy kunnioittaa Sanariksen palstan toimintaa.

        Mikä on yksinkertainen vihje vaihtelee suuresti. Skytismi on jollekulle yksinkertainen, jollekulle ylivoimainen.

        Ihmettelen itsr joskus, että joku ei jotain melko yksinkertaista typistettä hoksaa. Teen kyllä joskus itsekin vastaavia virheitä.

        Myönnän, etten ristikon ratkettua kovin pitkään jatanut yhden ongelmavihjeen pohdintaa. Ristikko on melko vaikea ja jos sain sen täysin oikein, en voi olla huono ratkoja.

        Olen ratkonut n. 300 IS:n kovista. Kaikki olen saanut täyteen, mutta en aina oikein ja yhteen ristikkoon tsrvitsin nettitutulta muutaman vinkin (en ratkaisusanaa).

        Jos tuon esille ristikoiden vihjeitä ja puran niitä, teen sen toisten auttamiseksi. Joskus selityksissäni on vivirheitä ja olen niitä joutunut korjaamaan. Kyllä vihjeiden purkuni on kanssaratkojan purkuja, ei esim. muutaman Juhan tasousta asiantuntevuutta. En ole koskaan pitänyt itseäni lähelläkään Juhien tahoisena vihjeiden ymmärtäjänä.

        Olen melko hyvä ratkoja, mutta en lähellekään täydellinen. Sitä ei aina oke edes rustikonratkonnan Suomen mestari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan hirveää pa**kaa! Olet esittänyt ristikkoasiantuntijaa vuosikausia. Ohjeistat mitä saa ja mitä ei saa kirjoittaa. Kuitenkaan et tajua edes yksinkertaisimpia vihjeitä ja mikä pahinta - tulet näistä ulisemaan ilman, että mietit itse ollenkaan. Täytyy kunnioittaa Sanariksen palstan toimintaa.

        Miksi itse kirjoitat tänne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa! Olet huono ratkoja täynnä itsekorostusta ilman taitoja. Tästä JN usein sinua syystä syytti.

        En ole huono ratkoja, jos aivan jokaista vihjettä hoksaa. JN syytti kun olin aloitteleva ratkoja. Hänellä ei ollut mitään kärsivällisyyttä.

        Samalla periaatteella kuin JN minua mollasi, hän olisi voinut mollata montaa muuta kirjoittajaa - moni kirjoittaja kysyi jälkikäteen vihjeistä, joiden logiikka on monen monta kertaa tullut esille aiemmissa ristikoissa. Mikseivät muut aivan joka kerta huomaa tuttua jekkutyyppiä vaan kerta toisensa jälkeen kyselevä?

        Esimerkkejä, joissa JN olisi voinut mollata muita ratkojia löytyy pilvin pimein. Juha heittäytyi vain pahimpien mollaajien joukkoon.

        Tästäkin ristikosta ymmärsin yhtä lukuun ottamatta vihjeet.


      • Ei minun pidä sietää tälkaista päsmäröintiä.


      • Aiheutat tämän tyylin kommrnteilka säijeiden pilaantumista. Jos jokaiseen kommenttini reagoudaan ärhäkkäästi, se pilaa säikeitä solkenaan. Nyt ano yymit ivat pahimpia pilasjia, koska he joka hetki aloittavay pilaamisen.


    • Kirjoitin

      "Minua jäi vaivaamaan yhden vihjeen logiikka. Toin sen esille toisaalla. Jos täällä siitä kysysytäön voin ehkä ottaa sen esille täälläkin."

      Laitoin näin, koska täällä pitää joka hetki pelätä epäasiallista mollausta.
      ...

      "Sana onkin mukana paljastuslitaniassa. Jis joku muu kaipaa siihen selitystä, seuraan tilannetta."

      En kysynyt, sillä jäin odottamaan, jos joku muu kysyisi samasta asiasta.

      Mutta jonkun piti hakea kysymykseni foorumiltami. Seuraava oli kohtuullisen asiallinen vastaus.

      "Huuhaa kertoo omilla sivuillaan, ettei ymmärrä, miten vihje "viides voisi olla viides" antaa ratkaisusanan taalari. Jos ei muuten niin Kielosesta katsomalla hän olisi saanut tietää että taalAri = taalEri."

      Sitten alkoikin täyslaidallinen mollaus.

      Täällä muita kysyjiä on paha mollata, koska esiinnytään anonyymisti. Vastaavaa mollausta voisi keneen tahansa logiikkaa kysyvään soveltaa. Siksi Sanarisin foorumi oli joskus erittäin huono foorumi. Mollauksia oli todella paljon. Eniten ,inuun mutta myös muihin. Moni koki, että olipa taas itseltä nolo kysymys. Nykyisinkin kasvojen menettämisen pelkoa esiintyy.

      Kohdistuuko sama huono toimintakulttuuri vain minuun?

      • Anonyymi

        Kyllä kohdistuu! Olet ansainnut kaiken mitä saat. Olet täysin mahdoton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kohdistuu! Olet ansainnut kaiken mitä saat. Olet täysin mahdoton.

        Olet myös itse täysin mahdoton.

        Täällä on kyllä minua parempia ratkojia, HP:kin, mutta hänkin tekee ratkontavirheitä.

        On kuitenkin varsin kohtuutonta mollata vain yhden henkilön ratkonta- tai ajatusvirheitä.

        Jos jotain kysyn, onko ihan joka kysymyksen kohalka aloitettava mollauskampanja?

        Mollayskampanjat eivät tämän sivuston tasoa nosta.


    • Puretaan muutama vihje aiemmin paljastetuista

      ANDERSON OMISTI! = LIN OLI. Sanaleikki, jossa etsitään saman asian kertovia sanoja, mutta ratkaisussa erilliset sanat kurjoitetaan yhteen.

      kuva, jossa on pii meressä - kuvallinen jaotelma: PII LIPUU T

      JUHS VARTIAINEN > ANASTAS on skytismi, Viitataan Juhan Vartiaiseen. ANA on kirvattu S:llä. ANASTA S. Vihje soveltuisi myös ratkaisusanana ANANAS - ANA:NA S.

      Osaan kyllä pääsäöntöisesti vihjeet selittäö itselleni ja muille.

      • Noihink ja muihin tulee selitykset myöhemin laatijalta. Ne kannattaa lukea. Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja pieniä ajatusvirheitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Noihink ja muihin tulee selitykset myöhemin laatijalta. Ne kannattaa lukea. Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja pieniä ajatusvirheitä.

        Olen lähettänyt sekä järjestyksenvalvojille että sivuston omistajille viestin, jossa osoitan esimerkein nimimerkin Tapio-Huuhaa järjettömän käytöksen tällä palstalla. Toivottavasti he vihdoinkin päätyvät samaan lopputulokseen kuin kaikki täällä toivovat - Keisari ulos! Olen myös pyytänyt olemaan yhteydessä Sanariksen palstaan, jotta tilanteen vakavuus ymmärrettäisiin täysin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lähettänyt sekä järjestyksenvalvojille että sivuston omistajille viestin, jossa osoitan esimerkein nimimerkin Tapio-Huuhaa järjettömän käytöksen tällä palstalla. Toivottavasti he vihdoinkin päätyvät samaan lopputulokseen kuin kaikki täällä toivovat - Keisari ulos! Olen myös pyytänyt olemaan yhteydessä Sanariksen palstaan, jotta tilanteen vakavuus ymmärrettäisiin täysin.

        Järjestyksenvalvoja voi poistaa vain nimimerkin käytön. Kirjoittamista se ei voi estää kuten ei voisi Sanarisin foorumikaan. Kirjoittamista voi vain hankaloittaa.

        Muistutan, että moderaattori piti HP:n toimintaa vääränä. Nyt vaadit samalla HP:n toiminnan hyväksyttämistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lähettänyt sekä järjestyksenvalvojille että sivuston omistajille viestin, jossa osoitan esimerkein nimimerkin Tapio-Huuhaa järjettömän käytöksen tällä palstalla. Toivottavasti he vihdoinkin päätyvät samaan lopputulokseen kuin kaikki täällä toivovat - Keisari ulos! Olen myös pyytänyt olemaan yhteydessä Sanariksen palstaan, jotta tilanteen vakavuus ymmärrettäisiin täysin.

        Kun näun kerroit. laitoin seuraavan viestin:

        "Tiedän, että minusta on valiettu. Viimeinen valittaja samalla pyytää, että ns. Hullun Paljastelijan (HP) toiminta hyväksytään. ja sitä suojellaan aktiivisesti.

        Minulta kiellettiin maaliskuussa 2020 palkintoristikoiden ratkaisusanojen paljastelu. Kun täällä on ollut massiivista paljastelua, siitä ilmoitin. Moderaattori on poistanut monta säiettä ja paljon yksittäisiä kommentteja. Säikeitä on myös suljettu. Moderaattori toimi minusta valittaneen mielestä väärin.


        Kerroin vastustavani toimintaa.

        Seurauksena oli massiivinen hyökkäys kirjoitteluani kohtaan. Kirjoitin mitä tahansa, tuli ilkeyksiä.

        Jos minua pyritään blokkaamaan, samalla annetaan lupa massiiviselle palkintoristikoiden paljastuksille. Sanaris pitää toimintaa erittäin huonona eikä Kolmiokirjakaan sellaisesta pidä.

        Järkevintä minusta olisi sulkea osio joksikin ajaksi ja poistaa säikeet, joissa on vähäisessäkään määrässä epäasiallisuutta. Koskee myös minua, sillä välillä on tullut suututtua."


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun näun kerroit. laitoin seuraavan viestin:

        "Tiedän, että minusta on valiettu. Viimeinen valittaja samalla pyytää, että ns. Hullun Paljastelijan (HP) toiminta hyväksytään. ja sitä suojellaan aktiivisesti.

        Minulta kiellettiin maaliskuussa 2020 palkintoristikoiden ratkaisusanojen paljastelu. Kun täällä on ollut massiivista paljastelua, siitä ilmoitin. Moderaattori on poistanut monta säiettä ja paljon yksittäisiä kommentteja. Säikeitä on myös suljettu. Moderaattori toimi minusta valittaneen mielestä väärin.


        Kerroin vastustavani toimintaa.

        Seurauksena oli massiivinen hyökkäys kirjoitteluani kohtaan. Kirjoitin mitä tahansa, tuli ilkeyksiä.

        Jos minua pyritään blokkaamaan, samalla annetaan lupa massiiviselle palkintoristikoiden paljastuksille. Sanaris pitää toimintaa erittäin huonona eikä Kolmiokirjakaan sellaisesta pidä.

        Järkevintä minusta olisi sulkea osio joksikin ajaksi ja poistaa säikeet, joissa on vähäisessäkään määrässä epäasiallisuutta. Koskee myös minua, sillä välillä on tullut suututtua."

        Olen viime aikoina pyrkinyt sopuisuuteen, mutta koin, että joku aloitti sodan ,inua kohtaan eikä hän edes pyri rauhaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen viime aikoina pyrkinyt sopuisuuteen, mutta koin, että joku aloitti sodan ,inua kohtaan eikä hän edes pyri rauhaan.

        Huuhaa, oliko tämä sinun anonyymi tekstisi: "Eivät ne vinkkejä ole vaan ratkaisusanoja. Vinkit eivät koskaan kerro ratkaisusanoja suoraan. Mielestäni ratkaisusanat ovat oikein." Jos ja kun oli, sinä tähän kuivaan risukkoon bensaa kaadoit.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen viime aikoina pyrkinyt sopuisuuteen, mutta koin, että joku aloitti sodan ,inua kohtaan eikä hän edes pyri rauhaan.

        Täällä ei annettu mahdollisuutta kysyä niin, että saa asiallisen vastauksen. Se on nähty muissakin kuin tässä säikeessä.

        Olisin jättänyt vastapalautteen tekemättä, jos hyökkäykset kirjoitteluani vastaan olisivat loppuneet eikä minusta olisi valitettu. Nyt yli 95% tämän sivuston kirjoittelusta on sellaista, josta on syytä jonkun valittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa, oliko tämä sinun anonyymi tekstisi: "Eivät ne vinkkejä ole vaan ratkaisusanoja. Vinkit eivät koskaan kerro ratkaisusanoja suoraan. Mielestäni ratkaisusanat ovat oikein." Jos ja kun oli, sinä tähän kuivaan risukkoon bensaa kaadoit.

        Oli kyllä. Oikaisin terminologiavirheen.

        "Nämä ovat hienoja vinkkejä." Asiallisesti oikein olisi ollut kirjoittaa "Nämä ovat hienoja apuja". Niin vinkit kuin ratkaisusanatkin voivat olla apuja.

        Takerrun välillä sanoihin. Voi olla tyhmä oikaisu, mutta sen tarkoitus oli vain oikaista väärä sanankäyttö, eikä muuta. Tarkoitus oli, että sitä ei tunnistettaisi kirjoittamakseni.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Oli kyllä. Oikaisin terminologiavirheen.

        "Nämä ovat hienoja vinkkejä." Asiallisesti oikein olisi ollut kirjoittaa "Nämä ovat hienoja apuja". Niin vinkit kuin ratkaisusanatkin voivat olla apuja.

        Takerrun välillä sanoihin. Voi olla tyhmä oikaisu, mutta sen tarkoitus oli vain oikaista väärä sanankäyttö, eikä muuta. Tarkoitus oli, että sitä ei tunnistettaisi kirjoittamakseni.

        13.03.2022 17:38 alkoivat anonyymit kaataa ömärikaupalla bensaa. Toki minun vastaukseni bensan kaatamista lisäsi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        13.03.2022 17:38 alkoivat anonyymit kaataa ömärikaupalla bensaa. Toki minun vastaukseni bensan kaatamista lisäsi.

        Tässä ömärikaupalla mietittävää, miksi ihmeessä yrität tällaista ja olet yrittänyt vaikka millaista muunlaista vain ja ainoastaan voidaksesi jatkaa äklöpalstalle kirjoittamista: "Tarkoitus oli, että sitä ei tunnistettaisi kirjoittamakseni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ömärikaupalla mietittävää, miksi ihmeessä yrität tällaista ja olet yrittänyt vaikka millaista muunlaista vain ja ainoastaan voidaksesi jatkaa äklöpalstalle kirjoittamista: "Tarkoitus oli, että sitä ei tunnistettaisi kirjoittamakseni."

        Tämä on erittäin vilkkaana keskusteluna päässyt täällä sarjaan TRENDAAVAT KESKUSTELUT. Jippii! Hurraakohan Iltiksen väkikin?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Oli kyllä. Oikaisin terminologiavirheen.

        "Nämä ovat hienoja vinkkejä." Asiallisesti oikein olisi ollut kirjoittaa "Nämä ovat hienoja apuja". Niin vinkit kuin ratkaisusanatkin voivat olla apuja.

        Takerrun välillä sanoihin. Voi olla tyhmä oikaisu, mutta sen tarkoitus oli vain oikaista väärä sanankäyttö, eikä muuta. Tarkoitus oli, että sitä ei tunnistettaisi kirjoittamakseni.

        Ei ollut terminologiavirhe. Sellaista termiä kuin "vinkki" ei ole määritelty Huuhaan väittämällä tavalla missään muualla kuin Huuhaan omassa päässä. Kyllä "vinkki" ja "apu" ovat synonyymejä, vaikka Huuhaa yrittää päsmäröidä vänkäämällä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut terminologiavirhe. Sellaista termiä kuin "vinkki" ei ole määritelty Huuhaan väittämällä tavalla missään muualla kuin Huuhaan omassa päässä. Kyllä "vinkki" ja "apu" ovat synonyymejä, vaikka Huuhaa yrittää päsmäröidä vänkäämällä muuta.

        Huuhaa: "Viimeinen valittaja samalla pyytää, että ns. Hullun Paljastelijan (HP) toiminta hyväksytään. ja sitä suojellaan aktiivisesti."

        Huuhaa, tuo yllä oleva väitteesi on vale, jonka keksit omasta päästäsi ja omia tarkoitusperiäsi edistääksesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut terminologiavirhe. Sellaista termiä kuin "vinkki" ei ole määritelty Huuhaan väittämällä tavalla missään muualla kuin Huuhaan omassa päässä. Kyllä "vinkki" ja "apu" ovat synonyymejä, vaikka Huuhaa yrittää päsmäröidä vänkäämällä muuta.

        Eki käyttää "vinkki" samaan tapaan kuin minä. Vinkki on lisäapu, jossa ei kerrota ratkaisusanaa. Eki kirjoitti, että HS-säikeessäkin annetaan VAIN vinkkejä eikä niissä kerrota ratkaisusanoja. Vinkki on ristikoissa apu, jossa ei kerrota ratkaisusanaa, mutta autetaan sen löytämisessä muulla tavoin. Selvyyden vuoksi olisi sanaa "vinkki" hyvä käyttää Ekin tapaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Viimeinen valittaja samalla pyytää, että ns. Hullun Paljastelijan (HP) toiminta hyväksytään. ja sitä suojellaan aktiivisesti."

        Huuhaa, tuo yllä oleva väitteesi on vale, jonka keksit omasta päästäsi ja omia tarkoitusperiäsi edistääksesi.

        Yksi syy, miksi minusta jotkut haluavat eroon, on se, että olen valittanut HP:n toiminnasta. HP:n toiminta halutaan hyväksyä, vaikka moderaattori on osoittanut toiminnallaan sen olevan väärin.

        Ilmaisuni oli kyllä yliampuva "suojellaan aktiivisesti" suhteen. Olisi ollut parempi kirjoittaa vain, että se hyväksytään. Kun minut halutaan ulos, se valittajan suunnalta on kyllä aktiivinen teko, jolla hän samala hakee HP:n toiminnalle hyväksyttävyyttä. Vaikka valittaja ei olisi kertonut mitään HP:stä, oletin, että hänen motiivinsa on ainakin osaltaan HP:n suojelu mahdollisilta valituksiltani. Sanat "samalla pyytää" kertoo syy-seuraussuhteesta.

        HP:n toimintaa voisin kyllä valittamatta sietää. Olen viimeiseen asti yrittänyt asettua sellaisen ratkojan asemaan, joka hyödyntää HP:n apua keskeneräisen ratkonnan suhteen.

        Aivan joka kerta tällainen toisen asemaan asettumisen yritys synnytti minussa raivoa. Koin, että HP:n vain haluaa pilata ratkontaani paljastamalla klöntissä sanoja, jotka haluan itse ratkoa. Koin, että HP vain nöyryyttää minua. Jos itse olisin ajatellut käyttäväni HP:n listaa, en voisi yhtään kunnioittaa itseäni ratkojana.

        Autan kyllä mielelläni. Sivustoni ei ole siksi, että niillä osoittaisin olevani joku guru. En missään kohden sivustoani väitä olevani asiantuntija. Sivustoni on vain vertaissivusto.

        Korostan vielä, että en hakua esiintyä asiantuntijana. Voin verrata itseäni vain toisiin ratkojiin, joilla on suunnilleen saman verran ratkontakokemusta. Hekään eivät ole ratkojina täydellisiä eivätkä aina ymmärrä kaikkia vihjeitä. Ei heitä Sanarisin foorumissa kuitenkaan mollata, vaikka minulle Sanarisin foirumissa ja täällä asetetuin vaatimuksin mollaamista voisi harrastaa paljonkin. Totuus on se, että ymmärrän monesti vihjeen, jota Sanarisin foorumissa on kysytty. Toisaalta minulle jokin ongelmavihje on sellainen, jota siellä ei ole kysytty. Mikä vihje on kulloinkin hankala riippuu monesta tekijästä.

        Alun alkaen sivustoni oli vain blogi. Siinä kerroin vain omia mielipiteitäni ja satunnaisesti kysyin omista ristikko-ongelmistani. Jo vuonna 2018 joku kirjoitti, että yritän olla asiantuntija. Kiistin asian jo vuonna 2018 ja kiistän edelleen. Teen virheitä asiantuntijaksi aivan liikaa ja tulen jatkossakin tejemään niin paljon virheitä, etten koskaa voi itseäni asiantuntijana pitää. Se ei oke päämääränäkään.

        Jossakin vaiheessa sivustoni laajeni foorumiksi. Sillä on nykyisin pieni käyttäjäkunta, joka toimintaani arvostaa. Kuten olen tuonut esille, en suurta joukko voi palvella.

        Käyttäjäkunta on sen verran suppea, että aina välillä minulla on tarve kysyä täältäkin. Pyydän vain asiallista vastaamista.

        Epäasiallinen vastaaminen johtaa helposti ikävään ketjureaktioon ja säikeen tuhoutumiseen köyttökelvottomana. Tämä ketjureaktio tapahtui myt HP:n söikeessä, mutta tälkaiset okisi adialliselka keskustelulla vältettävissä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eki käyttää "vinkki" samaan tapaan kuin minä. Vinkki on lisäapu, jossa ei kerrota ratkaisusanaa. Eki kirjoitti, että HS-säikeessäkin annetaan VAIN vinkkejä eikä niissä kerrota ratkaisusanoja. Vinkki on ristikoissa apu, jossa ei kerrota ratkaisusanaa, mutta autetaan sen löytämisessä muulla tavoin. Selvyyden vuoksi olisi sanaa "vinkki" hyvä käyttää Ekin tapaan.

        Huuhaa vain yrittää päsmäröidä silläkin tavalla, että määrää, mitä mikin sana merkitsee. Ei tuosta EV:n yhdestä lauseesta voi noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetää edes EV:n oman ajattelun suhteen. Ei EV tuolla lauseellaan pyrkinyt määrittelemään terminologiaa Huuhaan väittämällä tavalla. Kyseessä on jälleen vain yksi esimerkki siitä, miten Huuhaa tulkitsee väärin toisten ihmisten sanomisia: hän löytää niistä sellaisia tarkoitusperiä, joita sanojat itse eivät varmasti allekirjoittaisi.

        Kirjoittaja käytti vinkki-sanaa tavalla, jossa ei ollut mitään vikaa, mutta Huuhaa teilasi hänet tökerösti. Huuhaa ryhtyi mollaamaan - täysin provosoimatta.

        Mikä todellisuudessa raivostutti Huuhaan oli se, että kirjoittaja kiitti HP:tä - kun taas Huuhaa-parkaa itseään ei täällä kiitä kukaan. Kyseessä oli aivan samanlainen raivostumisreaktio kuin silloin, kun joku kiitteli HP:n sanavaraston laajuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa vain yrittää päsmäröidä silläkin tavalla, että määrää, mitä mikin sana merkitsee. Ei tuosta EV:n yhdestä lauseesta voi noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetää edes EV:n oman ajattelun suhteen. Ei EV tuolla lauseellaan pyrkinyt määrittelemään terminologiaa Huuhaan väittämällä tavalla. Kyseessä on jälleen vain yksi esimerkki siitä, miten Huuhaa tulkitsee väärin toisten ihmisten sanomisia: hän löytää niistä sellaisia tarkoitusperiä, joita sanojat itse eivät varmasti allekirjoittaisi.

        Kirjoittaja käytti vinkki-sanaa tavalla, jossa ei ollut mitään vikaa, mutta Huuhaa teilasi hänet tökerösti. Huuhaa ryhtyi mollaamaan - täysin provosoimatta.

        Mikä todellisuudessa raivostutti Huuhaan oli se, että kirjoittaja kiitti HP:tä - kun taas Huuhaa-parkaa itseään ei täällä kiitä kukaan. Kyseessä oli aivan samanlainen raivostumisreaktio kuin silloin, kun joku kiitteli HP:n sanavaraston laajuutta.

        Huuhaa: "Korostan vielä, että en hakua esiintyä asiantuntijana."

        No siinä tapauksessa ei kannattaisi hyökätä sitä vastaan, että joku käyttää sanaa "vinkki" hieman toisin kuin juuri sinun mielestäsi pitäisi. Sellaiset hyökkäykset kyllä panevat ajattelemaan, että sinä nimenomaan haluat esiintyä suurenakin asiantuntijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Korostan vielä, että en hakua esiintyä asiantuntijana."

        No siinä tapauksessa ei kannattaisi hyökätä sitä vastaan, että joku käyttää sanaa "vinkki" hieman toisin kuin juuri sinun mielestäsi pitäisi. Sellaiset hyökkäykset kyllä panevat ajattelemaan, että sinä nimenomaan haluat esiintyä suurenakin asiantuntijana.

        Kuten moneen kertaan olen kertonut, noudatin vain Sanarisin Ekin käyttämää merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa vain yrittää päsmäröidä silläkin tavalla, että määrää, mitä mikin sana merkitsee. Ei tuosta EV:n yhdestä lauseesta voi noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vetää edes EV:n oman ajattelun suhteen. Ei EV tuolla lauseellaan pyrkinyt määrittelemään terminologiaa Huuhaan väittämällä tavalla. Kyseessä on jälleen vain yksi esimerkki siitä, miten Huuhaa tulkitsee väärin toisten ihmisten sanomisia: hän löytää niistä sellaisia tarkoitusperiä, joita sanojat itse eivät varmasti allekirjoittaisi.

        Kirjoittaja käytti vinkki-sanaa tavalla, jossa ei ollut mitään vikaa, mutta Huuhaa teilasi hänet tökerösti. Huuhaa ryhtyi mollaamaan - täysin provosoimatta.

        Mikä todellisuudessa raivostutti Huuhaan oli se, että kirjoittaja kiitti HP:tä - kun taas Huuhaa-parkaa itseään ei täällä kiitä kukaan. Kyseessä oli aivan samanlainen raivostumisreaktio kuin silloin, kun joku kiitteli HP:n sanavaraston laajuutta.

        Mielestäni Eku kyllä tarkoitti sanalla "vinkki" kaikkia selkaisia neuvoja, joissa ei kerrota suoraan ratkaisusanaa. Vinkki oli hänellä selvä VASTAKOHTA paljastuksille. Kontekstissa Eki kertoi, että täällä paljastellaan ristikoissa niiden keskeiset ratkaisusanat. Hän kertoi, että HS-säikeissäkään ei paljastella ratkaisusanoja vaan annetaan vain vinkkejä. Ei nyt vääristellä Ekin kirjoituksia. Kyllä Eki käytti sanasta "vinkki" suurin piirtein samaa merkitysyä kuin mitä olen käyttänyt. Paljastus ei ole vinkki, sillä paljastuksen jälkeen ei ole mitään vinkattavaa ainakaan yksittäisen ratkaisusanan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Eku kyllä tarkoitti sanalla "vinkki" kaikkia selkaisia neuvoja, joissa ei kerrota suoraan ratkaisusanaa. Vinkki oli hänellä selvä VASTAKOHTA paljastuksille. Kontekstissa Eki kertoi, että täällä paljastellaan ristikoissa niiden keskeiset ratkaisusanat. Hän kertoi, että HS-säikeissäkään ei paljastella ratkaisusanoja vaan annetaan vain vinkkejä. Ei nyt vääristellä Ekin kirjoituksia. Kyllä Eki käytti sanasta "vinkki" suurin piirtein samaa merkitysyä kuin mitä olen käyttänyt. Paljastus ei ole vinkki, sillä paljastuksen jälkeen ei ole mitään vinkattavaa ainakaan yksittäisen ratkaisusanan suhteen.

        Sinä se vääristelet EV:n kirjoituksia. Ei hän tuossa kohtaa määritellyt termiä, vaan käytti sanaa sellaisella tavalla, että hänen sillä kertaa tarkoittamansa merkitysvivahde tuli täysin selväksi asia- ja lauseyhteydestä. Jossakin toisessa yhteydessä EV voisi aivan hyvin käyttää samaa sanaa eri merkitysvivahteella.

        Sinun on nähtävästi hyvin vaikea ymmärtää sitä, että samalla sanalla voi eri käyttökerroilla olla eri merkitysvivahde. Tietokoneiden nollat ja ykköset ovat siinä mielessä paljon yksinkertaisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se vääristelet EV:n kirjoituksia. Ei hän tuossa kohtaa määritellyt termiä, vaan käytti sanaa sellaisella tavalla, että hänen sillä kertaa tarkoittamansa merkitysvivahde tuli täysin selväksi asia- ja lauseyhteydestä. Jossakin toisessa yhteydessä EV voisi aivan hyvin käyttää samaa sanaa eri merkitysvivahteella.

        Sinun on nähtävästi hyvin vaikea ymmärtää sitä, että samalla sanalla voi eri käyttökerroilla olla eri merkitysvivahde. Tietokoneiden nollat ja ykköset ovat siinä mielessä paljon yksinkertaisempia.

        En usko että Eki käyttäisi ristikoiden suhteen sanaa vinkki tarkoittamassa "ratkaisusana" jossain muualla. Todistetusti Eki käytti sanaa "vinkki" tarkoittamalla muuta asiaa kuin ratkaisusanan kertomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että Eki käyttäisi ristikoiden suhteen sanaa vinkki tarkoittamassa "ratkaisusana" jossain muualla. Todistetusti Eki käytti sanaa "vinkki" tarkoittamalla muuta asiaa kuin ratkaisusanan kertomista.

        Jos väitetän muuta, se on lelkkää spekulointia ja arvailua. 14.03.2022 13:39 on pelkkää spekulointia ja arvailua, joka ei millään tavoin oerustu todistetuun faktaan. Ekin sanat on löydettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väitetän muuta, se on lelkkää spekulointia ja arvailua. 14.03.2022 13:39 on pelkkää spekulointia ja arvailua, joka ei millään tavoin oerustu todistetuun faktaan. Ekin sanat on löydettävissä.

        Luuletko siis, että EV:n mielestä tuo tässä säikeessä HP:tä kiittänyt kirjoittaja käytti sanaa "vinkki" virheellisellä tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lähettänyt sekä järjestyksenvalvojille että sivuston omistajille viestin, jossa osoitan esimerkein nimimerkin Tapio-Huuhaa järjettömän käytöksen tällä palstalla. Toivottavasti he vihdoinkin päätyvät samaan lopputulokseen kuin kaikki täällä toivovat - Keisari ulos! Olen myös pyytänyt olemaan yhteydessä Sanariksen palstaan, jotta tilanteen vakavuus ymmärrettäisiin täysin.

        Sain vastauksen. Pitävät kuulemma Keisaria tärkeänä osana tätä palstaa, koska aiheuttaa niin paljon klikkauksia ja sitä kautta näkyvyyttä mainoksille. Eivät välitä hevonpaskaakaan, että kirjoittaa pelkkää hevonpaskaa.


    • Elämä on muutenkin nykyisin niin ahdistavaa, ettei kaikenlainen toisten iusaaminen saisi lippua. Kiusaamista on kaikkinainen epäasiallinen puuttuminen toisen kirjoitteluun.

      Minun terminologinen huomautus ei ollut tarkoitettu kiusaksi. On vain selvempää kysyjän kannalta, että vinkki ja paljastaminen tarkoittaa eri asiaa. Tällöin jos joku pyytää vinkkiä, hän ei pyydä ratkaisusananaa. Jos vinkikillä tarkoitetaan mitä tahansa apua, pitää varta vasten kertoa, ettei halua tietää ratkaisusanaa jos ratkaisusanaa EI halua tietää. Sellaisiakin pyyntöjä on täällä esitetty nimittäin.

      • Anonyymi

        Niinhän se on: kun sinä mollaat, niin kyse on siitä, että sinä haluat vain ja ainoastaan auttaa.


      • Anonyymi

        Älä sinä yritä täällä määrätä mitä milläkin sanalla tarkoitetaan.

        Omalla foorumillasi voit tietysti ottaa käyttöön vaikka minkälaisen orwellilaisen uuskielen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä yritä täällä määrätä mitä milläkin sanalla tarkoitetaan.

        Omalla foorumillasi voit tietysti ottaa käyttöön vaikka minkälaisen orwellilaisen uuskielen.

        Köytin sanasta merkitystä, jota Eki on käyttänyt. Oletin, että täällä käytetään samaa merkitystä. Kyse ei siis ollut omasta kielenkäytöstä eikä vain foorumini kielenkäytöstä. Mistä minä osasin idottaa, että täällä sanalla on eri merkitys kuin Sanarisin foorumissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köytin sanasta merkitystä, jota Eki on käyttänyt. Oletin, että täällä käytetään samaa merkitystä. Kyse ei siis ollut omasta kielenkäytöstä eikä vain foorumini kielenkäytöstä. Mistä minä osasin idottaa, että täällä sanalla on eri merkitys kuin Sanarisin foorumissa?

        Sinua kiusataan. Pöllö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kiusataan. Pöllö.

        Pidetäänkö äänestys, kuka kiusaa ketä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köytin sanasta merkitystä, jota Eki on käyttänyt. Oletin, että täällä käytetään samaa merkitystä. Kyse ei siis ollut omasta kielenkäytöstä eikä vain foorumini kielenkäytöstä. Mistä minä osasin idottaa, että täällä sanalla on eri merkitys kuin Sanarisin foorumissa?

        EV käytti sanaa tuossa merkityksessä yhdessä lauseessa, ja silloin EV tiesi että tuo hänen sillä kertaa tarkoittamansa merkitysvivahde tulee täysin selväksi asia- ja lsuseyhteydestä. Ei hän tarkoittanut, että hän tässä nyt määrittelee termin, jolla on vain yksi tarkkaan rajattu merkitys.

        Täällä joku toinen kirjoittaja nyt sitten käytti samaa sanaa yleisemmässä ja siten hieman toisenlaisessa merkityksessä kuin EV juuri tuossa nimenomaisessa omassa lauseessaan. Tämän toisen kirjoittajan käyttämä merkitys oli aivan sama kuin se, mikä sanalla on yleiskielessä.

        Sinä katsoit asiaksesi ojentaa tuota toista kirjoittajaa. Ojennustoimenpiteesi oli perusteeton ja tökerö, ja kummallinen siksikin kun myönnät ettet ole asiantuntija. Olet tuolle toiselle kirjoittajalle anteeksipyynnön velkaa.

        Selvästikin ärsyynnyit siitä että HP:tä kiitettiin. Samalla tavoin ärsyynnyit silloin kun HP:n sanavarastoa taannoin kiiteltiin. Kummassakin tapauksessa käytöksesi oli asiatonta. Sinä aloitit tökerön käytöksen tässä säikeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EV käytti sanaa tuossa merkityksessä yhdessä lauseessa, ja silloin EV tiesi että tuo hänen sillä kertaa tarkoittamansa merkitysvivahde tulee täysin selväksi asia- ja lsuseyhteydestä. Ei hän tarkoittanut, että hän tässä nyt määrittelee termin, jolla on vain yksi tarkkaan rajattu merkitys.

        Täällä joku toinen kirjoittaja nyt sitten käytti samaa sanaa yleisemmässä ja siten hieman toisenlaisessa merkityksessä kuin EV juuri tuossa nimenomaisessa omassa lauseessaan. Tämän toisen kirjoittajan käyttämä merkitys oli aivan sama kuin se, mikä sanalla on yleiskielessä.

        Sinä katsoit asiaksesi ojentaa tuota toista kirjoittajaa. Ojennustoimenpiteesi oli perusteeton ja tökerö, ja kummallinen siksikin kun myönnät ettet ole asiantuntija. Olet tuolle toiselle kirjoittajalle anteeksipyynnön velkaa.

        Selvästikin ärsyynnyit siitä että HP:tä kiitettiin. Samalla tavoin ärsyynnyit silloin kun HP:n sanavarastoa taannoin kiiteltiin. Kummassakin tapauksessa käytöksesi oli asiatonta. Sinä aloitit tökerön käytöksen tässä säikeessä.

        Jotta sanojen merkitys olisi tarkka, olisi hyvä, että Ekin tapaan ristikoiden yhteydessä muusta kuin ratkaisusanan paljastavasta avusta käytetään nimitystä vinkki. Näin tiedetään, mistä kirjoitetaan. Jos joku kysyy vinkkiä, täällä ei muuten tiedä, mitä sanalla tarkoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EV käytti sanaa tuossa merkityksessä yhdessä lauseessa, ja silloin EV tiesi että tuo hänen sillä kertaa tarkoittamansa merkitysvivahde tulee täysin selväksi asia- ja lsuseyhteydestä. Ei hän tarkoittanut, että hän tässä nyt määrittelee termin, jolla on vain yksi tarkkaan rajattu merkitys.

        Täällä joku toinen kirjoittaja nyt sitten käytti samaa sanaa yleisemmässä ja siten hieman toisenlaisessa merkityksessä kuin EV juuri tuossa nimenomaisessa omassa lauseessaan. Tämän toisen kirjoittajan käyttämä merkitys oli aivan sama kuin se, mikä sanalla on yleiskielessä.

        Sinä katsoit asiaksesi ojentaa tuota toista kirjoittajaa. Ojennustoimenpiteesi oli perusteeton ja tökerö, ja kummallinen siksikin kun myönnät ettet ole asiantuntija. Olet tuolle toiselle kirjoittajalle anteeksipyynnön velkaa.

        Selvästikin ärsyynnyit siitä että HP:tä kiitettiin. Samalla tavoin ärsyynnyit silloin kun HP:n sanavarastoa taannoin kiiteltiin. Kummassakin tapauksessa käytöksesi oli asiatonta. Sinä aloitit tökerön käytöksen tässä säikeessä.

        Myönnän kyllä, että anonyymi käytti sanaa eri lailla kuin Eki. Tuossa yhteydessä sen merkitys ei jäänyt epäselväksi. Kritiikki oli tökerö, pyydän sitä anteeksi.

        Kuten olen todennut, olisimparempi antaa sanalle vinkki rajattu merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän kyllä, että anonyymi käytti sanaa eri lailla kuin Eki. Tuossa yhteydessä sen merkitys ei jäänyt epäselväksi. Kritiikki oli tökerö, pyydän sitä anteeksi.

        Kuten olen todennut, olisimparempi antaa sanalle vinkki rajattu merkitys.

        Huuhaa: "Kuten olen todennut, olisimparempi antaa sanalle vinkki rajattu merkitys."

        On ongelmallista, jos yleiskieleen kuuluvan sanan merkitystä ruvetaan ehdottamasi kaltaisella tavalla rajaamalla tohtoroimaan. Siitä luultavasti seuraisi lähinnä sekaannusta, niin kuin tässäkin tapauksessa jo ehti käydä. Saattoi jopa käydä niin, että tuo sanaa yleiskielen mukaisessa merkityksessä käyttänyt kirjoittaja koki tulleensa loukatuksi.

        En usko, että täältä löytyy sinun lisäksesi juuri muita sellaisia, joiden mielestä olisi tarpeellista rajata sanan "vinkki" merkitystä yleiskielestä poikkeavalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Kuten olen todennut, olisimparempi antaa sanalle vinkki rajattu merkitys."

        On ongelmallista, jos yleiskieleen kuuluvan sanan merkitystä ruvetaan ehdottamasi kaltaisella tavalla rajaamalla tohtoroimaan. Siitä luultavasti seuraisi lähinnä sekaannusta, niin kuin tässäkin tapauksessa jo ehti käydä. Saattoi jopa käydä niin, että tuo sanaa yleiskielen mukaisessa merkityksessä käyttänyt kirjoittaja koki tulleensa loukatuksi.

        En usko, että täältä löytyy sinun lisäksesi juuri muita sellaisia, joiden mielestä olisi tarpeellista rajata sanan "vinkki" merkitystä yleiskielestä poikkeavalla tavalla.

        ”1.
        vihje.
        Antaa sijoitusvinkkejä.

        NÄYTÄ VÄHEMMÄN ESIMERKKEJÄ
        Vinkkejä älypuhelimen käyttöön.
        Vinkkejä hyvistä ehdokkaista otetaan vastaan.
        2.
        eräs lasten piiloleikki.”

        Mikään merkityksessä 1. ei sulje pois suoran vastauksen antamista. Järkyttävää käytöstä Keisarilta. Nyt hän päsmäröi ja ohjeistaa jopa suomen kielen ylipääprofessorina! Ja jälleen väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”1.
        vihje.
        Antaa sijoitusvinkkejä.

        NÄYTÄ VÄHEMMÄN ESIMERKKEJÄ
        Vinkkejä älypuhelimen käyttöön.
        Vinkkejä hyvistä ehdokkaista otetaan vastaan.
        2.
        eräs lasten piiloleikki.”

        Mikään merkityksessä 1. ei sulje pois suoran vastauksen antamista. Järkyttävää käytöstä Keisarilta. Nyt hän päsmäröi ja ohjeistaa jopa suomen kielen ylipääprofessorina! Ja jälleen väärin.

        Kyse ei ole siitä, miten sana jossakin määritellään. Kyse on siitä, että jos käytetään sanaa "vinkki" myös ratkaisusanoista, ei voi tuitää, mitä itse asiassa pyydetään.

        Kun Eki käytti sanaa "vinkki" lisävihjeistä vastakohtana ratkaisusanoille, merkitys on selvä. Vinkillä ei tällöin tarkoiteta ratkaisusanojen kertomista. Sanarisin foorumissa sanan "vinkki" ristikoiden yhteydessä on sama kuin foorumissani. Minusta vain olisi selvempää, jos täälläkin noudatettaisiin samaa tapaa.

        Kun ei noudateta, jos ei halua ratkaisusanaa tietää, on pakko kirjoittaa "haluan vain vinkkejä, en ratkaisusanoja". Tällaisen täsmennyksen joku anonyymi joskus tekikin - tosin en muista kunnioitettiinko kysyjän toivetta.

        On hyvä köyttää kieltä, josta ei seuraa väärinkäsityksiä ja jota ei tarvitse tarpeettomasti selitellä. Tästä vain on kyse.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä, miten sana jossakin määritellään. Kyse on siitä, että jos käytetään sanaa "vinkki" myös ratkaisusanoista, ei voi tuitää, mitä itse asiassa pyydetään.

        Kun Eki käytti sanaa "vinkki" lisävihjeistä vastakohtana ratkaisusanoille, merkitys on selvä. Vinkillä ei tällöin tarkoiteta ratkaisusanojen kertomista. Sanarisin foorumissa sanan "vinkki" ristikoiden yhteydessä on sama kuin foorumissani. Minusta vain olisi selvempää, jos täälläkin noudatettaisiin samaa tapaa.

        Kun ei noudateta, jos ei halua ratkaisusanaa tietää, on pakko kirjoittaa "haluan vain vinkkejä, en ratkaisusanoja". Tällaisen täsmennyksen joku anonyymi joskus tekikin - tosin en muista kunnioitettiinko kysyjän toivetta.

        On hyvä köyttää kieltä, josta ei seuraa väärinkäsityksiä ja jota ei tarvitse tarpeettomasti selitellä. Tästä vain on kyse.

        On hyvä kirjoittaa tekstiä, joka ei ole täynnä kirjoitusvirheitä. Ja ei - sillä ei ole mitään väliä vaikka virheet olisivat kuinka tahattomia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä, miten sana jossakin määritellään. Kyse on siitä, että jos käytetään sanaa "vinkki" myös ratkaisusanoista, ei voi tuitää, mitä itse asiassa pyydetään.

        Kun Eki käytti sanaa "vinkki" lisävihjeistä vastakohtana ratkaisusanoille, merkitys on selvä. Vinkillä ei tällöin tarkoiteta ratkaisusanojen kertomista. Sanarisin foorumissa sanan "vinkki" ristikoiden yhteydessä on sama kuin foorumissani. Minusta vain olisi selvempää, jos täälläkin noudatettaisiin samaa tapaa.

        Kun ei noudateta, jos ei halua ratkaisusanaa tietää, on pakko kirjoittaa "haluan vain vinkkejä, en ratkaisusanoja". Tällaisen täsmennyksen joku anonyymi joskus tekikin - tosin en muista kunnioitettiinko kysyjän toivetta.

        On hyvä köyttää kieltä, josta ei seuraa väärinkäsityksiä ja jota ei tarvitse tarpeettomasti selitellä. Tästä vain on kyse.

        Tapio-Huuhaa: "On hyvä köyttää kieltä, josta ei seuraa väärinkäsityksiä ja jota ei tarvitse tarpeettomasti selitellä."

        Siitä ne väärinkäsitykset ja sekaannukset juuri syntyvät, jos jossakin hyvin pienessä piirissä lähdetään käyttämään sanoja yleiskielestä poikkeavalla tavalla, kuten rajaamalla yllättävästi niiden merkityksiä.

        Ikävästi nahoisssaan tällaisen sekaannuksen sai kokea esimerkiksi se kirjoittaja, joka tämän säikeen alussa käytti sanaa "vinkki" täysin yleiskielen mukaisella tavalla ja jota sinä sen takia lähdit tökerösti ojentamaan - täydellisen virheellisin perustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio-Huuhaa: "On hyvä köyttää kieltä, josta ei seuraa väärinkäsityksiä ja jota ei tarvitse tarpeettomasti selitellä."

        Siitä ne väärinkäsitykset ja sekaannukset juuri syntyvät, jos jossakin hyvin pienessä piirissä lähdetään käyttämään sanoja yleiskielestä poikkeavalla tavalla, kuten rajaamalla yllättävästi niiden merkityksiä.

        Ikävästi nahoisssaan tällaisen sekaannuksen sai kokea esimerkiksi se kirjoittaja, joka tämän säikeen alussa käytti sanaa "vinkki" täysin yleiskielen mukaisella tavalla ja jota sinä sen takia lähdit tökerösti ojentamaan - täydellisen virheellisin perustein.

        Myönnän tökeryyteni. Kommentti antaa hyvän kuvan, mistä in kyse. Pyrin sanan rajatulla käytöllä vain käsittelyjen selkeyttämiseen.

        Ehkä sanojen erilaisesta käytöstä ongelman joskus tullut siinä, että on tulkittu eri lailla, mitä joku tarkoittaa vinkin saamisella.

        Joskus on vinkkipyyntöön on annettu ratkaisusana, Tällaisessa tapauksessa on joskus käynyt niin, että kun minä olen antanut vinkin, joku on perään kertonut ratkaisusanan. Olen pitänyt tällaisissa tapauksissa ratkaisusanan antamista vääränä. Voi olla, että se ei ollut sitä kysyjän näkökulmasta.

        Kun itse olen pyytänyt vinkkiä, olen vinkin useimmiten saanut enkä ratkaisusanaa.

        Joskus joku on rajannut vinkkipyynnön niin, että hän on toivonut, että ei saa ratkaisusanaa.

        Olennaista olisi, että tiedetään, miten jonkun avunpyytöön vastataan kun kysyjän kannalta on vaihtoehtoja olemassa. Jos sanojen merkitys on epämääräinen, voi auttaa toista tavalla, jota kysyjä ei tarkoittanut. Minusta tarkoituksena ole vastatata tavalla, jolla kysyjä on tarkoittanut vastata. Tämän pitäisi ola itsestään selvää. Itsestään selvässä asiassa kyse ei ole päsmäröinnistä vaan vain pyyntö itse kullekin toisen huomioon ottamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän tökeryyteni. Kommentti antaa hyvän kuvan, mistä in kyse. Pyrin sanan rajatulla käytöllä vain käsittelyjen selkeyttämiseen.

        Ehkä sanojen erilaisesta käytöstä ongelman joskus tullut siinä, että on tulkittu eri lailla, mitä joku tarkoittaa vinkin saamisella.

        Joskus on vinkkipyyntöön on annettu ratkaisusana, Tällaisessa tapauksessa on joskus käynyt niin, että kun minä olen antanut vinkin, joku on perään kertonut ratkaisusanan. Olen pitänyt tällaisissa tapauksissa ratkaisusanan antamista vääränä. Voi olla, että se ei ollut sitä kysyjän näkökulmasta.

        Kun itse olen pyytänyt vinkkiä, olen vinkin useimmiten saanut enkä ratkaisusanaa.

        Joskus joku on rajannut vinkkipyynnön niin, että hän on toivonut, että ei saa ratkaisusanaa.

        Olennaista olisi, että tiedetään, miten jonkun avunpyytöön vastataan kun kysyjän kannalta on vaihtoehtoja olemassa. Jos sanojen merkitys on epämääräinen, voi auttaa toista tavalla, jota kysyjä ei tarkoittanut. Minusta tarkoituksena ole vastatata tavalla, jolla kysyjä on tarkoittanut vastata. Tämän pitäisi ola itsestään selvää. Itsestään selvässä asiassa kyse ei ole päsmäröinnistä vaan vain pyyntö itse kullekin toisen huomioon ottamiseen.

        Voisitko selkeyttää vielä. Tästä kymmenennestä viestistä ei vielä selviä mitä tarkoitat. Oletko sitä mieltä, että kielitoimisto ei tiedä sanojen merkityksiä vai mikä tässä on takana?


    • Anonyymi

      Kommentoisin ALOITUSTA. Itselleni uusia tuttavuuksia ovat ainakin Apana, ekinus ja Keys. Myös ammattipainija Amale jää arvoitukseksi ( jos ratkaisuni on oikein).

      Kaiken lisäksi yksi kohta tökkii: en saa selkoa, mikä ”vahvistaa sidettä” ja kuka/ mikä on ”peitteettä”, tai ”luin”. Ihan kuin peitteettä olisi naamionsa pudottanut Putin, mutta eipä se tunnu ratkaisua tuottavan.

      Apuja, pliis?

      • Anonyymi

        Tarkoittanet "anapa"? Painija Amale - kuten muutkin mainitsemasi uudet tuttavuudet - tosiaan löytyy Googlella.

        Sidettä vahvistaa veri (veriside), peitteettä ovat pulit ja luin lavat (lapaluut).


    • Anonyymi

      Ristikossa on mielestäni  ehkäkaikkien aikojen parhaat pääkuvasta johdetut sanaketjut jos asiaa tarkastelee ratkontanautintona.  Niitä ei ole syyttä Sanarisin foorumissa kehuttu.

      "Täytyy vielä yhtyä edellisten postaajien kommentteihin pääkuvan lauseista: olivat kyllä mainion kierot ja kesti kyllä kauan ennen kuin hoksasin mistä oli kyse. Tämä on kyllä hyvän ristikon tunnusmerkki - liian usein ensialkuun maukas kovis lässähtää, kun turhankin ilmeiset lauseet ratkeavat."

      Tällaiset superhyvillä sanaketjuilla olevat ristikot nyt vain osoittavat sen, minkä nautinnon sanaketjut voivat parhaimmillan tarjota.

      On todella iso ratkontamenetys, jos ne lunttasi. Nautinto lässähtää kyllä välittömästi.T odellisen ja luntatun ratkonnan ero on tällaisissa tapauksissa valtava.

      Aloitteleva ratkoja tarvitsee kyllä ristkkoon apuja enkä sitä ole vastustamassa. Jotta ero itse ratkotun ja autetun ratkonnan välillä ei olisi valtava ero, ei sanaketjuissa kannattaisi auttaa suoraan vaan epäsuorasti. Jos aloitteleva ratkoja saisi epäsuoraa apua, hänellekin voisi olla suuri ilo sanaketjujen keksimisestä. Olisi hienoa, jos täälläkin olisi auttamiskulttuuri, jossa pyrittäisiin siihen, että ratkojalle jäisi maksimaalinen oivaltamisen ilo. Jotenkin surullinen olo kun ihmiset vapaaehtoisesti pilaavat ratkontansa ja tätä pilaamista vielä varta vasten pyytävät.

      • Anonyymi

        Otin sitaatin Sanarisn foorumista. Koska vilpiitömästi pidän sitaattia hyvänä, en usko, että kommentin laittaja voisi pitää lainausta huonona asiana. Oken 100% samaa mieltä ja olisin voinut itsekin kirjoittaa samat sanat.


      • Anonyymi

        Laita vielä huomenna ja ylihuomenna saman sisältöinen viesti. On hirveän vaikeaa ymmärtää mitä yrität sanoa, koska jaarittelet etkä sano suoraan mitä tarkoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin sitaatin Sanarisn foorumista. Koska vilpiitömästi pidän sitaattia hyvänä, en usko, että kommentin laittaja voisi pitää lainausta huonona asiana. Oken 100% samaa mieltä ja olisin voinut itsekin kirjoittaa samat sanat.

        Älä nyt Keisari taas jankkaa. Vai pitäisi täällä kaikkien muiden ratkoa ristikoita juuri sillä tavalla kuin Keisari määrää, koska muuten me uppiniskaiset pahoitamme Keisarin mielen ja jopa ilkeyksissämme aiheutamme Keisarille "jotenkin surullsen olon".

        Keisari kirjoitti aiemmin tässä säikeessä: "Elämä on muutenkin nykyisin niin ahdistavaa, ettei kaikenlainen toisten iusaaminen saisi lippua. Kiusaamista on kaikkinainen epäasiallinen puuttuminen toisen kirjoitteluun."

        Ikävä kyllä tässä säikeessä juuri Keisari itse aloitti ilkeilyn ja kiusaamisen. Hän puuttui epäasiallisesti sellaisen toisen kirjoittajan kirjoitteluun, joka käytti erästä sanaa Keisarin mielestä väärässä merkityksessä. Käytetty merkitys oli täysin yleiskielen mukainen, mutta Keisari oli omassa ylhäisyydesssään päättänyt, että hänellä on Keisarina valta määrätä, mitä mikin suomen kielen sana merkitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita vielä huomenna ja ylihuomenna saman sisältöinen viesti. On hirveän vaikeaa ymmärtää mitä yrität sanoa, koska jaarittelet etkä sano suoraan mitä tarkoitat.

        Nämä Keisarin viestit alkavat muistuttaa natsien propagandaa. Keisari pitää apuja käyttäviä ali-ihmisinä kuten natsit pitivät juutalaisia. Keisari on niin sokea omalle toiminnalleen, ettei tätä tajua. Lisäksi hän vetää koko ajan viattomia ulkopuolisia henkilöitä ja palstoja tuekseen niiden tietämättä. Hän ikään kuin laillistaa toimintaansa kuvitteelisen tuen avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä Keisarin viestit alkavat muistuttaa natsien propagandaa. Keisari pitää apuja käyttäviä ali-ihmisinä kuten natsit pitivät juutalaisia. Keisari on niin sokea omalle toiminnalleen, ettei tätä tajua. Lisäksi hän vetää koko ajan viattomia ulkopuolisia henkilöitä ja palstoja tuekseen niiden tietämättä. Hän ikään kuin laillistaa toimintaansa kuvitteelisen tuen avulla.

        "Alkavat muistuttaa propagandaa" on vieläpä lievä ilmaus. Kyllä Keisari on yksinään sellainen disinformaatiota tuottava mylly että siinä jotkin trollitehtaatkin jäävät toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä Keisarin viestit alkavat muistuttaa natsien propagandaa. Keisari pitää apuja käyttäviä ali-ihmisinä kuten natsit pitivät juutalaisia. Keisari on niin sokea omalle toiminnalleen, ettei tätä tajua. Lisäksi hän vetää koko ajan viattomia ulkopuolisia henkilöitä ja palstoja tuekseen niiden tietämättä. Hän ikään kuin laillistaa toimintaansa kuvitteelisen tuen avulla.

        Yritän nyt vain saada ihmiset ymmärtämään, mistä kovisratkonnassa kyse.
        En suinkaan vastusta avun antamista, sillä autan paljon itsekin. Auttamiseni ei ole mitään kuvitteellista.

        Mutta jos autetaan tavalla, jossa mennään siitä mistä aita on matalin, menetetään valtavasti siitä, mistä ratkonnassa on kyse. Menetetään valtavasti onnistumisen kokemuksesta, jos ristikon suurin anti on sanaketjut ja ne luntataan ensimmäiseksi.

        Ratkonnasta saadun onnistumisen kokemuksen menetys voisi olla vähäisempikin. Mutta kukaan täällä ei sen paremmin auttajat kuin jotkut ratkojakaan tunnu välittävän siitä, miten paljon ratkonnan tuottamaa onnistumisen iloa voidaan pilata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän nyt vain saada ihmiset ymmärtämään, mistä kovisratkonnassa kyse.
        En suinkaan vastusta avun antamista, sillä autan paljon itsekin. Auttamiseni ei ole mitään kuvitteellista.

        Mutta jos autetaan tavalla, jossa mennään siitä mistä aita on matalin, menetetään valtavasti siitä, mistä ratkonnassa on kyse. Menetetään valtavasti onnistumisen kokemuksesta, jos ristikon suurin anti on sanaketjut ja ne luntataan ensimmäiseksi.

        Ratkonnasta saadun onnistumisen kokemuksen menetys voisi olla vähäisempikin. Mutta kukaan täällä ei sen paremmin auttajat kuin jotkut ratkojakaan tunnu välittävän siitä, miten paljon ratkonnan tuottamaa onnistumisen iloa voidaan pilata.

        Laatija on nähnyt todella paljon vaivaa, että hän loisi haastavat sanaketjut, jotka hän toivoo avautuvan ratkojalle pikkuhiljaa. Hän on tässä onnistunut harvinaisen hyvin.

        Hienosti onnistuneiden sanaketjujen merkitys vedetään täällä välttömästi vessanpöntöstä alas. Tämä on suoranaista laatijan halveksimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän nyt vain saada ihmiset ymmärtämään, mistä kovisratkonnassa kyse.
        En suinkaan vastusta avun antamista, sillä autan paljon itsekin. Auttamiseni ei ole mitään kuvitteellista.

        Mutta jos autetaan tavalla, jossa mennään siitä mistä aita on matalin, menetetään valtavasti siitä, mistä ratkonnassa on kyse. Menetetään valtavasti onnistumisen kokemuksesta, jos ristikon suurin anti on sanaketjut ja ne luntataan ensimmäiseksi.

        Ratkonnasta saadun onnistumisen kokemuksen menetys voisi olla vähäisempikin. Mutta kukaan täällä ei sen paremmin auttajat kuin jotkut ratkojakaan tunnu välittävän siitä, miten paljon ratkonnan tuottamaa onnistumisen iloa voidaan pilata.

        "Yritän nyt vain saada ihmiset ymmärtämään, mistä kovisratkonnassa kyse."

        Sinun oma käsityksesi siitä, mistä kovisratkonnassa on kyse, on hyvin vajavainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yritän nyt vain saada ihmiset ymmärtämään, mistä kovisratkonnassa kyse."

        Sinun oma käsityksesi siitä, mistä kovisratkonnassa on kyse, on hyvin vajavainen.

        Kyllä kovisratkonnaasa ydintä on mahdollisimman pitkälle itse oivaltaa, mistä on kyse. Jonkin verran auttaminen voi muuttaa koviksen keskikseksi. Suuri auttaminen muuttaa koviksen lähinnä pehmikseksi. Kun kovis on muuttunut pehmijseksi, ei kovisratkonnan ideasta ole mitään jäljellä.


    • Anonyymi

      Nimimerkki Tapio-Huuhaa on suoltanut tähän säikeeseen sitä itseään oikein lapiokaupalla. Sekä omalla nimimerkillään että anonyyminä. Niin paljon, että kyse on tietoliikenteen häirinnästä.

      Tapio-Huuhaan ei pidä yllättyä, mikäli vastaavanlaista toimintaa jatkossa kohdistuu enenevässä määrin paitsi hänen itsensä aloittamiin säikeisiin tällä sivustolla niin myös hänen omaan sivustoonsa.

      • Anonyymi

        Ajatteleekohan Keisari joka aamu, että kyllä tämän aamuinen julistukseni nyt kyllä kääntää kaikkien päät ja ne alkavat toimia kuten haluan.

        “Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.”
        - Albert Einstein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteleekohan Keisari joka aamu, että kyllä tämän aamuinen julistukseni nyt kyllä kääntää kaikkien päät ja ne alkavat toimia kuten haluan.

        “Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.”
        - Albert Einstein

        Varmaan noi on asian laita. Omassa auttamisessa aina keskiössä on se, että ratkojalle jäisi mahdollisimman suuri oma pohdinta, itsekunnioitus ja onnistumisen ilo. Autan aluksi mieluummin vajaasti kuin överillä tavalla. Jos autan vajaasti, voi kysyä tarkennuksia. Jos antaa heti kaiken, spoilaa taatusti ratkontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan noi on asian laita. Omassa auttamisessa aina keskiössä on se, että ratkojalle jäisi mahdollisimman suuri oma pohdinta, itsekunnioitus ja onnistumisen ilo. Autan aluksi mieluummin vajaasti kuin överillä tavalla. Jos autan vajaasti, voi kysyä tarkennuksia. Jos antaa heti kaiken, spoilaa taatusti ratkontaa.

        Miksi kirjoittelet nämä samat jutut tänne sataan kertaan? Eivät ne täällä ketään kiinnosta, sillä sinut ja sinun ajattelusi tunnetaan jo. Kirjoittaisit ne omille sivuillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet nämä samat jutut tänne sataan kertaan? Eivät ne täällä ketään kiinnosta, sillä sinut ja sinun ajattelusi tunnetaan jo. Kirjoittaisit ne omille sivuillesi.

        Ehkä Tapsa on jonkun ulkovallan palveluksessa oleva trolli, jonka tehtävänä on aiheuttaa Suomessa hämminkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Tapsa on jonkun ulkovallan palveluksessa oleva trolli, jonka tehtävänä on aiheuttaa Suomessa hämminkiä.

        Veikkaisin, että on ulkoavaruudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin, että on ulkoavaruudesta.

        Mitähän huomenaamuna tulee? Arvaan jotain ratkojan arvostuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän huomenaamuna tulee? Arvaan jotain ratkojan arvostuksesta.

        Minulle on jäänyt epäselväksi se, minkälaisia ratkojia Tapio-Huuhaa pystyy kunnioittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on jäänyt epäselväksi se, minkälaisia ratkojia Tapio-Huuhaa pystyy kunnioittamaan.

        Taudoista riippumatta niitä, jotka eivät anna spoilata ratkontaansa liiallisilla avuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taudoista riippumatta niitä, jotka eivät anna spoilata ratkontaansa liiallisilla avuilla.

        No missä sitten Tapio-Huuhaan mielestä kulkee liiallisen ja hyväksyttävän avun välinen raja? Toivon mahdollisimman tarkkaa ja yksityiskohtaista vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missä sitten Tapio-Huuhaan mielestä kulkee liiallisen ja hyväksyttävän avun välinen raja? Toivon mahdollisimman tarkkaa ja yksityiskohtaista vastausta.

        Kun ratkoo ristikko, ongelmakohtiin tulee saada yksilöity apu. Jos apu on piilotettu paljastusamassan sekaan, se on ilkeämielistä spoilausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ratkoo ristikko, ongelmakohtiin tulee saada yksilöity apu. Jos apu on piilotettu paljastusamassan sekaan, se on ilkeämielistä spoilausta.

        Ja sitä paitsi minä en saa tarpeeksi huomiota näin toimittaessa. Olen kuitenkin ratkinut yli 300 kovista ja haluan vain ja ainiastaan auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä paitsi minä en saa tarpeeksi huomiota näin toimittaessa. Olen kuitenkin ratkinut yli 300 kovista ja haluan vain ja ainiastaan auttaa.

        Siten pätee se, että kun auttaa minua, niin samalla auttaa myös kaikkia muita.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe