Lähtövalmis. Nyt varsinkin kannattaa olla reppu pakattuna ja lähtövalmis.
Aina kannattaa olla
21
59
Vastaukset
- Anonyymi
Helevetti. Minä en lähe vasta ku seiskalta uamulla töehin!
Minne tässä pitää olla lähdössä?
- Anonyymi
Somaliaan. Husu on pakannut jo sandaalit reppuun.
- Anonyymi
Ihan sama vaikka ydinpommi tippuisi niskaan. Tämä -70 luvulla rakennettu bunkkeri ei moisesta välitä mitään. 70-luvulla tehtiin laatua.😁
>Simiti<No mun kotitalo täytti viime vuonna tasan 200 vuotta, ja tän kellarissa on kuulemma jokuset pommitukset ja sodat oltu suojassa, mutta eipä ne talvi- ja jatkosodassa käsittääkseni randomisti mihinkään Lounais-Suomen maaseudulle iskeneet. Tai no, ei ainakaan tänne, kun on pystyssä pysynyt. Ja pysyy, kunhan ei paisko ovea liian kovin kiinni.
Mutta muistan vain joidenkin vanhojen sukulaisten kertoneen, että ovat viettäneet öitä taloni kellarissa kun "Molotovin pommikoneet tulivat" . Samaten silloin kaivoivat jotain maakuoppia, mihin piilottivat suolattua lihaa yms. kun ilmeisesti jotain nälkäisi sotilaita tai kasakoita liikkui.
----
Pari reppua mulla onkin pakattuna, toisessa on lähinnä vaatteita, hanskoja yms. ja toisessa erilaisia Macgyver-tyylisiä juttuja. Kuten vuonna 2006 ostamani Sveitsin linkkuveitsen halpa kopio, nippusiteitä, sähköjohtoja, paristoja, muutama ongenkoho, romuautoista otettuja usein avaamattomia ensiapupakkauksia jne. Survivalistin ruuat ja juomat on parissa kestokassissa, ja työkalut kerrankin kerättynä yhteen ja varastossa valmiina, jos pitää heittää nopeasti kyytiin. Ja kriisitilanteessa kannattaa varmaan heittää läppäri, tabletti ja puhelin latureineen johonkin kassiin, ja ottaa Xboxin ohjain mukaan, sillä siihen käsittääkseni tallentuu myös erilaiset saavutukset ja tallennukset pelaajana vaikka itsessään pelilevy, konsoli, tai kiintolevy hajoaisikin. Pöytäkonetta mä melkeinpä eniten käytän, ja olen kyllä tehnyt varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista, jos ja kun sellaisen raahaaminen mukana mahdollisena pakolaisena olisi aika kömpelöä.
Ja tosiaan täältä kun on pyörällä joku alle 10km lentoasemalle, niin taitaa olla linnuntietä lähes puolet vähemmän, joten olen jotain alustavia ajosuunnitelmia kattellut Google mapsista että mihin suuntaan ja mitä teitä.
Eihän sodan laajeneminen Suomeen ole mielestäni todennäköistä, ainakaan samassa mittakaavassa mitä nyt Ukrainassa tapahtuu, mutta hyvähän kriiseihin on varautua. Ei tule yllätetyksi ns. housut kintuissa.
Ja ylipäätään, tilannehan pistää tällä hetkellä lähes kenet tahansa ihan perusasioiden äärelle ja tavallaan avaa suuren osan silmiä kriisitietoisuudesta. Kovin vähän on viime aikoina medioissa meuhkattu syrjivistä liikennemerkeistä, väärin töhritystä sillasta, rokotteiden täysi paskuus on melkeinpä jo myönnetty, ja koronan jälkeistä ennustettua matkailubuumia voi Euroopassa riehuva sota hieman heikentää. Samaten ruuan, bensan ja lämmityskulujen hinnannousu voivat myös hieman hillitä tätä intoilua, kun normaaliin arkeen menee yhä enemmän rahaa. Lihansyöjiäkin vielä hiljattain kritisoitiin joka tuutista, mutta tällä hetkellä sävy on se, että Eurooppaa uhkaa ruokakriisi. Ja nämä kritisoidut lihansyöjämiehet ovat kuitenkin todennäköisimmin niitä, ketkä maatamme tosipaikan tullen puolustavat, ja nytkin varmaan moni paiskoo töitä jossain osassa ketjua missä ruoka tulee tuottajalta kauppaan.p234racing kirjoitti:
No mun kotitalo täytti viime vuonna tasan 200 vuotta, ja tän kellarissa on kuulemma jokuset pommitukset ja sodat oltu suojassa, mutta eipä ne talvi- ja jatkosodassa käsittääkseni randomisti mihinkään Lounais-Suomen maaseudulle iskeneet. Tai no, ei ainakaan tänne, kun on pystyssä pysynyt. Ja pysyy, kunhan ei paisko ovea liian kovin kiinni.
Mutta muistan vain joidenkin vanhojen sukulaisten kertoneen, että ovat viettäneet öitä taloni kellarissa kun "Molotovin pommikoneet tulivat" . Samaten silloin kaivoivat jotain maakuoppia, mihin piilottivat suolattua lihaa yms. kun ilmeisesti jotain nälkäisi sotilaita tai kasakoita liikkui.
----
Pari reppua mulla onkin pakattuna, toisessa on lähinnä vaatteita, hanskoja yms. ja toisessa erilaisia Macgyver-tyylisiä juttuja. Kuten vuonna 2006 ostamani Sveitsin linkkuveitsen halpa kopio, nippusiteitä, sähköjohtoja, paristoja, muutama ongenkoho, romuautoista otettuja usein avaamattomia ensiapupakkauksia jne. Survivalistin ruuat ja juomat on parissa kestokassissa, ja työkalut kerrankin kerättynä yhteen ja varastossa valmiina, jos pitää heittää nopeasti kyytiin. Ja kriisitilanteessa kannattaa varmaan heittää läppäri, tabletti ja puhelin latureineen johonkin kassiin, ja ottaa Xboxin ohjain mukaan, sillä siihen käsittääkseni tallentuu myös erilaiset saavutukset ja tallennukset pelaajana vaikka itsessään pelilevy, konsoli, tai kiintolevy hajoaisikin. Pöytäkonetta mä melkeinpä eniten käytän, ja olen kyllä tehnyt varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista, jos ja kun sellaisen raahaaminen mukana mahdollisena pakolaisena olisi aika kömpelöä.
Ja tosiaan täältä kun on pyörällä joku alle 10km lentoasemalle, niin taitaa olla linnuntietä lähes puolet vähemmän, joten olen jotain alustavia ajosuunnitelmia kattellut Google mapsista että mihin suuntaan ja mitä teitä.
Eihän sodan laajeneminen Suomeen ole mielestäni todennäköistä, ainakaan samassa mittakaavassa mitä nyt Ukrainassa tapahtuu, mutta hyvähän kriiseihin on varautua. Ei tule yllätetyksi ns. housut kintuissa.
Ja ylipäätään, tilannehan pistää tällä hetkellä lähes kenet tahansa ihan perusasioiden äärelle ja tavallaan avaa suuren osan silmiä kriisitietoisuudesta. Kovin vähän on viime aikoina medioissa meuhkattu syrjivistä liikennemerkeistä, väärin töhritystä sillasta, rokotteiden täysi paskuus on melkeinpä jo myönnetty, ja koronan jälkeistä ennustettua matkailubuumia voi Euroopassa riehuva sota hieman heikentää. Samaten ruuan, bensan ja lämmityskulujen hinnannousu voivat myös hieman hillitä tätä intoilua, kun normaaliin arkeen menee yhä enemmän rahaa. Lihansyöjiäkin vielä hiljattain kritisoitiin joka tuutista, mutta tällä hetkellä sävy on se, että Eurooppaa uhkaa ruokakriisi. Ja nämä kritisoidut lihansyöjämiehet ovat kuitenkin todennäköisimmin niitä, ketkä maatamme tosipaikan tullen puolustavat, ja nytkin varmaan moni paiskoo töitä jossain osassa ketjua missä ruoka tulee tuottajalta kauppaan.Ja siis nimenomaan lentoasemalta poispäin, ei ensimmäisellä lennolla vaikkapa Kanadaan tai Kaliforniaan 😂 Tarkoitin, että jos lentoasema on siinä määrin strateginen kohde, että se saattaa konfliktissa saada damagea, niin silloin suuntana taitaapi olla pohjoinen, mutta ei kuitenkaan ihan länsirannikkoa pitkin. Tosin sitähän ei ikinä voi tietää miten mahdolliset konfliktit menee ja etenee, mutta hyvä strategikko miettii näitä eri skenaarioita jos hieman etukäteen 😃
- Anonyymi
Ei muuten tehty
- Anonyymi
Näköjään. .En olisi saattanut arvata, mutta se tulee ja katoaa hetkessä.. kuten tuo ylläpidon isku bittiavaruuteen tuolle ylemmälle 🙄..
- Anonyymi
..ja nyt toivon tietenkin kovasti, että hänen varmuusvarastonsa oli hyvin pakattu. Ainakin iskukuumennetut kestävät kauan :) 👍
- Anonyymi
Minä ainakin menen suoraan tykinruuaksi seisomaan, pääseepähän kärvistelystä. Monen mittää kotivaroja tai repunpakkaamisia tee, ne on epätoivosii varten.
- Anonyymi
Kuinka pitkään ajattelit jaksaa siinä seisoskella? Jos ei vaan millään osu, sun tulee pian nälkä. Nälkään kuoleminen on aika hidasta.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka pitkään ajattelit jaksaa siinä seisoskella? Jos ei vaan millään osu, sun tulee pian nälkä. Nälkään kuoleminen on aika hidasta.
xLinerTäytyy hakeutua tulilinjalle aktiivisesti. Tietenkin.
- Anonyymi
Thw Beatles takaisin the USSr: https://www.youtube.com/watch?v=nS5_EQgbuLc
- Anonyymi
Joo - o, ole lähtövalmis, kun viikatemies tulee noutaan! 🙄😂🤣😓
- Anonyymi
Minne palstalainen menee kun sota syttyy. Pakoon ette pääse.
- Anonyymi
Viroon, Tanskaan tai Norjaan.
Johonkin Nato-maahan pitää lähteä turvaan. - Anonyymi
Sinne minne osoitetaan. Olen valtiolla töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viroon, Tanskaan tai Norjaan.
Johonkin Nato-maahan pitää lähteä turvaan.Mitä tekemään? Miten elämään?
- Anonyymi
Lidliin. Onhan se jo nähty.
- Anonyymi
Länteen päin. Hevosella pääsee.
- Anonyymi
Toki 😁, mutta minne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3255201Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669- 1111531
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1201420Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393