Kela-korvaukset ja hoitajamitoitus

Anonyymi

Olenko ymmärtänyt nyt oikein että Kelan korvauksia tiputellaan rankalla kädellä jotta saataisiin hoitajamitoitus vanhuksille kohdilleen?

Vähän aikaa sitten vaadittiin ja edelleen, että hoitotyössä olevien on PAKKO ottaa koronarokotteet jos haluavat jatkaa työssään. Suuri määrä hoitajia lähti alalta pois ja ne jotka jäivät, ovat jatkuvasti sairaina.

Nytkö meidät veronmaksajat laitetaan kustantamaan ulkomailta? tulleiden hoitajien palkat? !!!

Eihän tämä ole mitään muuta kuin tahallista terveydenhuollon alasajoa! Samalla saadaan monet ajattelemaan sitä kuinka vanhuksiin joutuu satsaamaan niin paljon. Sekin on tarkoitus sillä että vanhukset maksavat yhteiskunnalle paljon ja saadaan sitten heitäkin pois jaloista. En käsitä ollenkaan tätä meinikiä Suomessa nyt.

Korkeapalkkaisten virkamiesten/-naisten vanhusomaiset tuskin joutuvat olemaan vähällä hoidolla. Heille on varaa ostaa palveluita, joten viis siitä miten normaalikansalaiset jaksavat!

Helvetti miten kyrsii tämä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mitä enemmän varaa, sen tunteettomammiksi nämä ihmiset tulevat. Heillä ei ole päällimmäisenä mikään muu kuin köyhät kyykkyyn, silloin saa itselle enemmän! Mokomatkin ahneet!

2

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rahaa siirretään taskusta toiseen.

• Anonyymi

Kela-korvaukset ovat jo pienentyneet ja niitä kaiketi aiotaan pienentää edelleenkin, ellei peräti poistaa kokonaan, jos uutisointia on uskominen..
      Itse sain vielä 2020 yksityisen puolen hammashoidosta yli 30% kela-korvausta, 33% tarkalleen, jos oikein muistan. Niin nyt korvaus on pudonnut jo 20 prosenttiin.
      Tuokin on jo loppuviimeksi helkkarin iso pudotus, veilä kun yksi käynti yksityisen puolen hammashoidossa maksaa helpostikin 150-200 euroa.
      Olen käynyt yksityisen puolen hammashoidossa ihan sen vuoksi, kun julkiselle puolelle on niin jumalattoman pitkät jonot, ettei niitä kenenkään suu kestä odottaa.
      Muussa kyllä pyrin mahdollisuuksien mukaan käyttämään julkista puolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1819
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      150
      1550
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1418
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1311
    5. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1256
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1125
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1049
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      1000
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      62
      997
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe