Ennenkokematon flunssa

Anonyymi

Ennenkokematon flunssa alkoi 10.3. eli viime torstaina.Olen 53v mies.Sairastan lääkehoitoa vaativaa astmaa.Ensimmäiset oireet oli to iltana kutinan tunne rintalastan paikkeilla, siitä alkoi myös yskiminen.To-pe välinen yö meni hyvin ei tarvinnut yskiä.Pe aamuna heräsin ja kohta alkoi yskiminen.Minulla oli aiemmin hankittuja s-marketin kotikoronatestejä.Tein testin tulos negatiivinen.Nenä ei vuoda lainkaan yskittää vaan muutaman minuutin välein koska kutinan tunne rinnassa.Nielu tuntuu aralta varsinkin kun joutuu yskimään.Kutina ei tunnu nielussa kuten tyypillisesti vaan alempana.Näin meni pari vuorokautta.Yöt meni suht. hyvin ei juuri yskimistä mutta kun sängystä nousee alkaa yskiminen.Yskä on kuivaa.Astman takia yskiminen on ollut ajoittain hyvinkin limaista.Otin yskänlääkettä (limaa irrottava) josta ei tietenkään mitään apua.Ei ollut lääkettä kuivaan yskään.Yskiminen jatkuu muutaman minuutin välein koska kutina rinnassa on sietämätön.Su päivällä alkoi nenästä "vesi"vuoto.Välillä vähemmän välillä enemmän.Tein toisen kotikoronatestin tulos negatiivinen.Tein näitä koronatestejä koska vastaavaa yskimistä minulla ei ole ennen ollut.
Nyt ma nenä vuotaa jatkuvasti olen nyt iltaan mennessä käyttänyt lähes kaksi vessapaperirullaa päivässä käyttäen aina yhden arkin per niisto.Nenä on niin ärsyyntynyt ettei sitä voi enää oikein paperilla koskea.
Olen sairastanut vesirokon 12 vuotiaana ja tuhkarokon 15 vuotiaana joka piti kuumeen 41 asteessa kaksi viikkoa.Nenästä alkoi verenvuoto joka ei loppunut.Minut piti kantaa TK:n kun en itse pystynyt kävelemään.Vuoto loppui TK:ssa polttamalla nenän suoni.
Kerron tämän siksi että nuo menneet koittelemukset eivät ole mitään tämän päivän kokemuksiin verrattuna.TK:n ei pääse koronatestiin ennekuin hengitys vaikeutuu dramaattisesti.Kävin viime syksynä TK:ssa koronatestissä hengenahdistuksen vuoksi tulos negatiivinen (varmaan oli silloin astmasta johtuvaa).Jatkuvaa yskimistä lukuun ottamatta pystyn yhä hengittämään suht normaalisti.Tänään ma minulla oli käytössä kuivaan yskään yskänlääkettä jolla ei ole mitään vaikutusta.
Tällaista helvetillistä flunssaa en ole ennen kokenut.En tiedä onko kornaa vai ei?

2

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

nyt taitaa olla joku perkeleen yskä basillisko liikkeellä, ei auta mitkään yskänlääkkeet oikeastaan pahentaa ainakin kurkun tilannetta joka ärsyyntyy.
      Oikeastihan yskänlääkkeet on ihan humpuukia toimivat ehkä psyykkisellä tasolla (plasebovaikutus ). Ei toimi nestemäiset eikä tabletit.

• Anonyymi

Moni on saanut koronarokotteesta huolimatta (tai sen vuoksi) massiivisia flunssaoireita. Eli ei auta muuta kuin sairastaa tauti kotona.

Ei kannata liikaa luottaa negatiiviseen kotitestitulokseen. Saattoi olla, että näyte ei ollut tarpeeksi hyvin otettu. Eli käy oikeassa testissä. Etenkin, kun olet astmaatikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59