Ennenkokematon flunssa

Anonyymi

Ennenkokematon flunssa alkoi 10.3. eli viime torstaina.Olen 53v mies.Sairastan lääkehoitoa vaativaa astmaa.Ensimmäiset oireet oli to iltana kutinan tunne rintalastan paikkeilla, siitä alkoi myös yskiminen.To-pe välinen yö meni hyvin ei tarvinnut yskiä.Pe aamuna heräsin ja kohta alkoi yskiminen.Minulla oli aiemmin hankittuja s-marketin kotikoronatestejä.Tein testin tulos negatiivinen.Nenä ei vuoda lainkaan yskittää vaan muutaman minuutin välein koska kutinan tunne rinnassa.Nielu tuntuu aralta varsinkin kun joutuu yskimään.Kutina ei tunnu nielussa kuten tyypillisesti vaan alempana.Näin meni pari vuorokautta.Yöt meni suht. hyvin ei juuri yskimistä mutta kun sängystä nousee alkaa yskiminen.Yskä on kuivaa.Astman takia yskiminen on ollut ajoittain hyvinkin limaista.Otin yskänlääkettä (limaa irrottava) josta ei tietenkään mitään apua.Ei ollut lääkettä kuivaan yskään.Yskiminen jatkuu muutaman minuutin välein koska kutina rinnassa on sietämätön.Su päivällä alkoi nenästä "vesi"vuoto.Välillä vähemmän välillä enemmän.Tein toisen kotikoronatestin tulos negatiivinen.Tein näitä koronatestejä koska vastaavaa yskimistä minulla ei ole ennen ollut.
Nyt ma nenä vuotaa jatkuvasti olen nyt iltaan mennessä käyttänyt lähes kaksi vessapaperirullaa päivässä käyttäen aina yhden arkin per niisto.Nenä on niin ärsyyntynyt ettei sitä voi enää oikein paperilla koskea.
Olen sairastanut vesirokon 12 vuotiaana ja tuhkarokon 15 vuotiaana joka piti kuumeen 41 asteessa kaksi viikkoa.Nenästä alkoi verenvuoto joka ei loppunut.Minut piti kantaa TK:n kun en itse pystynyt kävelemään.Vuoto loppui TK:ssa polttamalla nenän suoni.
Kerron tämän siksi että nuo menneet koittelemukset eivät ole mitään tämän päivän kokemuksiin verrattuna.TK:n ei pääse koronatestiin ennekuin hengitys vaikeutuu dramaattisesti.Kävin viime syksynä TK:ssa koronatestissä hengenahdistuksen vuoksi tulos negatiivinen (varmaan oli silloin astmasta johtuvaa).Jatkuvaa yskimistä lukuun ottamatta pystyn yhä hengittämään suht normaalisti.Tänään ma minulla oli käytössä kuivaan yskään yskänlääkettä jolla ei ole mitään vaikutusta.
Tällaista helvetillistä flunssaa en ole ennen kokenut.En tiedä onko kornaa vai ei?

2

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

nyt taitaa olla joku perkeleen yskä basillisko liikkeellä, ei auta mitkään yskänlääkkeet oikeastaan pahentaa ainakin kurkun tilannetta joka ärsyyntyy.
      Oikeastihan yskänlääkkeet on ihan humpuukia toimivat ehkä psyykkisellä tasolla (plasebovaikutus ). Ei toimi nestemäiset eikä tabletit.

• Anonyymi

Moni on saanut koronarokotteesta huolimatta (tai sen vuoksi) massiivisia flunssaoireita. Eli ei auta muuta kuin sairastaa tauti kotona.

Ei kannata liikaa luottaa negatiiviseen kotitestitulokseen. Saattoi olla, että näyte ei ollut tarpeeksi hyvin otettu. Eli käy oikeassa testissä. Etenkin, kun olet astmaatikko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      118
      2661
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1462
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      171
      941
    Aihe