Perusliikkeillä kuntoon?

Anonyymi

Salilla käy sellanen äijä joka ohjelma on jotenkin näin:

Kyykky, pystypunnerrus, leuanveto, penkkipunnerrus. Siinä se. Ei tee mitään pitkää sarjaa vaan jotain kutosia.
Joskus tekee jotain pientä lopussa kuten vatsaa tai hauista.

Mutta se on sellanen hemmetin mallikas vanhaksi ukoksi.

Ajattelin kokeilla että mitenköhän tollasella kehittyy?

5

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota vielä maastaveto mukaan. Ja ehkä soutu. Loppujen lopuksi sillä kehittyy suurin piirtein yhtä hyvin kuin kaikilla muillakin perusjärkevillä ohjelmilla.

      Rajoittava tekijä kehityksen suhteen on todennäköisesti hormoneissa, ruoansulatuksessa, jne. Niihin ei voi perusteiden jälkeen käytännössä vaikuttaa hirveästi (paitsi dopingilla). Natumaksimi tulee vastaan aikaisemmin kuin keskivertotreenaaja kuvittelee.

      Mutta jos uskotellaan porukalle, että natumaksimi tulee vastaan myöhään ja ihme treeniohjelmilla on paljon merkitystä, niin saadaan myytyä porukalle lisäravinteet ja valmennukset.

    • Anonyymi

      Riippuu ukon taustasta, treenien ohjelmoinnista ja suoritustavasta.
      Voisi olla hieman monipuolisempi.

    • Anonyymi

      Jos hän on vanha ukko, niin ehkä on elämänsä aikana ehtinyt treenailla jos jonkinlaisilla metodeilla. Tuskin nyt koko ikäänsä tehnyt noita samoja liikkeitä.

    • Anonyymi

      Aika lailla sama ohjelma kuin minulla. Ensimmäiset kymmenen vuotta jaksoin olla salilla yli tunnin tekemässä kaikki mahdolliset. Nykyään teen kolme-viisi liikettä per kerta.

    • Anonyymi

      Olen vuosia noudattanut "abbreviated training" metodia, joka on suoraan käännettynä "lyhennetty harjoittelu".

      Teen vain 1-3 isoa liikettä ja sitten pieniä päälle.

      Esimerkkipäivä voisi olla vaikka rinnaleveto ja punnerrus, kyykky ja kulmasoutu. Sitten päälle vaihtelen liikkeitä. Voin tehdä vaikka niskan, hauikset, forkut, ojentajat tai pohkeet. Keskivartalon teen aina verryttelynä alussa.

      Toisena päivänä teen vaikka penkkipunnerruksen, etukyykyn ja leuanvedon.

      Seuraavaksi vaikka maastanosto. Kaikki käy.

      Paras kehitys on tullut tällä. 2-3 kertaa viikossa harjoittelen. Aivan turhaa hinkata hauiksia joka kulmasta ja tehdä olkapäitä neljällä eri liikkeellä mitä porukka salilla tekee eivätkä kehity laisinkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe