Häiden jälkeen mies muuttui

Anonyymi

Oltiin 10v yhdessä ennen avioliittoa. (Nyt oltu naimisissa 12v. Ei lapsia).
Seurusteluaikana ja naimisiin menoon asti mies huomioi minua ja todella näytti rakkautensa. (Tarkoitan enimmäkseen nyt käyttäytymistä, en niinkään rahankäyttöä.)
No kukkia tuli usein, enää hyvä jos saan syntymäpäivänä jotain.

Mies sanoo rakastavansa minua yli kaiken edelleenkin. Hän sanoi, että yritti kaikin tavoin tehdä minut onnelliseksi, mutta ei jaksanut sit enää, kun tuntui ettei millään onnistu.

Tottahan tuo ei ole, olin hyvin onnellinen. Nyt en enää tiedä mitä hänelle merkitsen. Onko rakastaminen vain sanahelinää. Tuntuu, että syy on se, että kun oltiin menty naimisiin, niin alkoi pitää itsestäänselvänä minua. Minä vielä ehdotin naimisiinmenoa. Luulin että saisin omakseni sellaisen miehen mitä hän oli. Kusettiko vaan? Alkuhuuman loppumisesta Nyt ei voi olla kyse kun 10v oli toisenlainen. Voiko entistä saada enää takaisin?

19

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toki menneen saa takaisin, ei muuta kuin hyppäätte aikakoneeseen, joka muuttaa teidät entisenlaiseksi ja siirtää kelloja reippaasti taaksepäin

      • Anonyymi

        Nyt ei ole kyse mistään alkuhuuman jälkeisestä tilasta. 10 vuotta on pitkä aika filmata.

        Entisenlaiseksi? Tiedät siis jo millaisia oltiin silloin ja ollaan nyt?
        Ilmeisesti tällä ei saa muuta kuin vittuilua vastaukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kyse mistään alkuhuuman jälkeisestä tilasta. 10 vuotta on pitkä aika filmata.

        Entisenlaiseksi? Tiedät siis jo millaisia oltiin silloin ja ollaan nyt?
        Ilmeisesti tällä ei saa muuta kuin vittuilua vastaukseksi.

        No sinähän kaipailit entisiä aikoja ja toivoit, että mies olisi niin kuin silloin ennen. Täältä ei aina saa haluamiaan vastauksia, joskus saa sen vastauksen minkä ansaitsee.


    • Anonyymi

      Toista ei voi tehdä onnelliseksi, jokaisen pitää itse pitää itsensä onnellisena. En nyt oikeen tajua mikä teillä on vikana, vai pitääkö sulle ylistää ja lässyttää joka päivä , tuoda rehuja ja suklaata ja lirkutella rakkaudesta , voi sinua prinsessaa, ei se elämä niin mene, miten sinä huomioit puolisoasi , vai odotatko vaan sulle tulee huomiota, kasva jo aikuiseksi.

      • Anonyymi

        En ole tarkoittanut lirkuttelua ym. vaan esim. omasta hygieniasta huolehtimista, kiittämistä ruuasta, tasavertaisuutta kotitöihin. Jos olisi joku vieras siivoamassa, niin varmaan kyselisi, että voinko auttaa ja mitä voisin tehdä. Mun kodinhoitoa pidetään itsestäänselvänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tarkoittanut lirkuttelua ym. vaan esim. omasta hygieniasta huolehtimista, kiittämistä ruuasta, tasavertaisuutta kotitöihin. Jos olisi joku vieras siivoamassa, niin varmaan kyselisi, että voinko auttaa ja mitä voisin tehdä. Mun kodinhoitoa pidetään itsestäänselvänä.

        Et sinä voi ketään muuttaa sun mieleiseksi , et voi muuttaa, kun itseäsi , enkä ymmärrä, et jostain siivoamisesta saadaan maailman tärkein asia, se siivoaa joka kerkii ja viitsii, tai jätetään siivoomatta , tai ostetaan siivouspalvelu, ja maksetaan puoliksi.
        Samoin ruuan kanssa , osta valmista niin ei tarvii tressata senkään kanssa ja taas maksetaan puoliksi, ja kiitätte ruuan tuottajaa.


    • Anonyymi

      Kyllä huomioinnin pitää olla molemminpuolista.

      • Anonyymi

        Niinpä, ja huomion voi näyttää niin monella tavalla.


    • Anonyymi

      Kiintymyksenne on ollut etupainotteista.
      Lieneekö tutustumisvaiheen hataruudesta johtuvaa kun myös minun mieheni muuttui häiden jälkeen.
      Kahden vuoden ajan seurustelussamme oli vaihtelevia jaksoja. Tulevan mieheni opiskelu rajasi yhteiset hetket viikonloppuihin. Usean kuukauden kesätyöt olivat milloin missäkin mutta ei koskaan kotipaikkakunnallamme. Viikonloppu seurustelut jatkuivat.
      Talvisin olin satunnaisesti viikonloppuja tulevan mieheni opiskelija-asunnossa.
      Oma äitini alkoi hermostumaan tapaamme ja minäkin ajattelin, että jonkin suuntainen päätös on tehtävä ja sanoin, että suhteemme on virallistettava.
      Niin tehtiin.

      Virallistaminen muutti välinpitämättömän tuntuisen miehen vastuulliseksi perheen elättäjäksi ja muunkin vastuun kantajaksi.
      Tätä on nyt kestänyt yli 53 vuotta.

      Ilmeisesti mieheni tarvitsi aikaa luodakseen mielikuvan tulevan elämänsä tavasta ja puitteista. Myöhemmin hän sanoi avioitumisen nihkeyden johtuneen siihen liittyvästä vastuun ottamisesta jonka suhteen ei ollut kompromissiä.

      • Anonyymi

        Miksi toisesta aikuisesta pitää ottaa vastuu, jokainen vastaa itsestään , lapsista se pitää ottaa ja vammaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi toisesta aikuisesta pitää ottaa vastuu, jokainen vastaa itsestään , lapsista se pitää ottaa ja vammaisista.

        Ehkä käsitteemme vastuusta poikkeaa toisistaan?
        Minusta on luonnollista, ettei minun tarvitse huolehtia perheemme puiteasioista kuten asumisesta, toimeentulosta ylipäätään jne.
        Mieheni on hankkinut resurssit. Olemme yhdessä suunnitelleet käsillä olevat tekemiset ja ratkaisut sekä hahmotelleet elämäämme pitemmällä tähtäimellä.
        Asuinpaikkakunnat määräytyivät mieheni työpaikkojen mukaan.
        Myöhempinä vuosina hän liikkui yksin ja minä olin kuin muinaissuomalainen emäntä. Hoidin kaikki talon ja perheen asiat.
        Näiden vuosikymmenten aikana minun ei tarvinnut kertaakaan epäillä elämämme perusasioita.
        Olen hoitanut ja kantanut vastuun minulle langenneista asioista mutta olen aina luottanut mieheeni asioiden kokonaispuitteiden hoitamisesta.
        Mm. lasten kasvatusperiaatteista olimme todenneet olevamme samoilla linjoilla jo seurusteluvaiheessa. Sama koski yleistä moraalia, talouden hoitamista, kiinnostuksen kohteita yms. arkista elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä käsitteemme vastuusta poikkeaa toisistaan?
        Minusta on luonnollista, ettei minun tarvitse huolehtia perheemme puiteasioista kuten asumisesta, toimeentulosta ylipäätään jne.
        Mieheni on hankkinut resurssit. Olemme yhdessä suunnitelleet käsillä olevat tekemiset ja ratkaisut sekä hahmotelleet elämäämme pitemmällä tähtäimellä.
        Asuinpaikkakunnat määräytyivät mieheni työpaikkojen mukaan.
        Myöhempinä vuosina hän liikkui yksin ja minä olin kuin muinaissuomalainen emäntä. Hoidin kaikki talon ja perheen asiat.
        Näiden vuosikymmenten aikana minun ei tarvinnut kertaakaan epäillä elämämme perusasioita.
        Olen hoitanut ja kantanut vastuun minulle langenneista asioista mutta olen aina luottanut mieheeni asioiden kokonaispuitteiden hoitamisesta.
        Mm. lasten kasvatusperiaatteista olimme todenneet olevamme samoilla linjoilla jo seurusteluvaiheessa. Sama koski yleistä moraalia, talouden hoitamista, kiinnostuksen kohteita yms. arkista elämää.

        Oletko siis asunut siivellä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis asunut siivellä vai?

        En ole siipeilijä vaan olen hoitanut oman osuuteni perheemme asioista!
        Minusta luonnollinen tehtävä- ja vastuujako ei ole siipeilyä.
        Tehtävät ja vastuut ovat vaihdelleet tilanteiden mukaan mutta kokonaisvastuu on aina ollut miehelläni.
        Kaiken mahdollisen tasajako on minusta keinotekoista ja saattaa johtaa rajariitoihin joita olen nähnyt joillakin tuttavillamme.


      • Anonyymi

        ....jaaaaa tämän kirjoitti itse mies...


    • Anonyymi

      Tilanteesi vaikuttaa erittäin kuormittavalta. Tunteesi ja ajatuksesi voivat johtua haitallisesta skeemastasi ts. tunnelukosta.

      Jos sinua kiinnostaa kohentaa tunne- ja ajatusmaailmaasi, voimistua ja vahvistua, niin tee sivustollani tunnelukkotesti (www.voimistu.fi). Tunnelukot eli haitalliset skeemat aiheuttavat kärsimystä. Ne aiheutuvat lapsuutemme kaltoinkohtelusta. Ne tuovat paljon surua ja ahdistusta elämään aikuisenakin sekä vaikeuttavat vuorovaikutussuhteita. Tarjoan 3kk verkkokurssiani Voimistu lempeään asioihin perehtymiseen ja voimaannuttavien ajatusmallien työstämiseen, jotta haluttu elämänmuutos mahdollistuisi 💛 Tutustu rohkeasti ☀️

    • Anonyymi

      Itselläni kävi noin miestä kohtaan. Rakastan kait edelleen. Suurimman osan viime ajoista vaan ärsyttänyt. Olen myös sanonut suoraan että olen onneton. Ei toinen jaksa lopputomiin olla kiva jos kohtelu ei ole tasavertaista.

    • Anonyymi

      Varmaan pitää sinua itsestäänselvyytenä ja itseään jonain aarteena kun sinä ehdotit avioliittoa. Itse en olis 10 vuotta jaksanut katsella tuollaista.

    • Anonyymi

      Taas näitä kellokosken prinsessoita valittamassa kun ei päätä paijata jokapäivä !

    • Anonyymi

      22 vuotta jo yhdessä ja yhä puolison pitäisi tehdä aloittaja onnelliseksi.

      Ei siinä tarvitse enää vakuutella sanoilla eikä teoilla, että rakastan rakastan rakastan. Naamiot on poissa, ei tarvita isoja eleitä eikä mitään temppuja, tavallista arkeatallataan päivä kerrallaan eteenpäin kimpassa.

      Mitäpä jos sinä itse ostat itsellesi kukkia kun kerran niistä saat hyvän mielen. Sinä itse voit tehdä oman itsesi onnen ja hyvän mielen eteen. Aivan turhaan hankit itsellesi ja miehellesi pahan mielen syyttelemällä toista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe