Valtionhallinnon lomake.fi-palvelun avulla voit erota helposti ja yksinkertaisesti - kirje postiin vain! Mitään kuulusteluja ei tarvita eikä sinun tarvitse keskustella kenenkään seurakunnan "vanhimman" kanssa.
Henkilö voi erota uskonnollisesta yhdyskunnasta ilmoittamalla eroamisesta maistraatille tai yhdyskunnalle. Eroaminen on tehtävä kirjallisesti. Tämä pdf-lomake toimitetaan allekirjoitettuna lähimmälle maistraatille.
http://lomake.fi/lp/index.cgi/forminfo?lomake_id=4622&_lang=fi
Aloita sinäkin uusi lahkovapaa elämä jo tänään! :)
Eroa helposti Jehovan todistajista!
16
1475
Vastaukset
- Tutkija- Tane
Onko tämä vaihtoehtouskonto sinulle: Web-sivusto http://members.surfeu.fi/israelapu/kirjoituksia/joulu.html
- tässähän
kirjoitettiin eroamisesta ei mistään vaihtoehdosta jt.lahkon tilalle
- eroamista ajatteleva
siis ne paperit: uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen? Nehän vois siellä hetkessä täyttää ja allekirjoittaa ja jättää sinne, eikö?
Mikä se suostumus lapselta on, joku kirjallinenko?Vai riittääkö huoltajan suostumus?
Hoitaako maistraatti asian eteenpäin niin, ettei mitään srk:n yhteydenottoja kuulustelujen, perusteluiden muodossa tule?- tässä vähän..
>>voisko hakea itse maistraatista... siis ne paperit: uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen?
Kyllä voi hakea.
>>Nehän vois siellä hetkessä täyttää ja allekirjoittaa ja jättää sinne, eikö?
Aivan niin. Maistraatti lähettää tiedon Jehovan todistajille ja asia on sitämyöten selvä.
>>Hoitaako maistraatti asian eteenpäin niin, ettei mitään srk:n yhteydenottoja kuulustelujen, perusteluiden muodossa tule?
Ei ole olemassa mitään velvollisuutta "perustella" asiaa kenellekään. Kysymyksessä on niin sanottu "ilmoitusluontoinen asia".
Seurakunnalla ei ole mitään oikeutta kysellä sen enempää eikä sinulla ole mitään velvollisuutta olla seurakuntaan päin kehenkään yhteyksissä.
Maistraatti siis hoitaa asian eteenpäin ja se on sitämyöten selvä juttu. - täytän paperit
tässä vähän.. kirjoitti:
>>voisko hakea itse maistraatista... siis ne paperit: uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen?
Kyllä voi hakea.
>>Nehän vois siellä hetkessä täyttää ja allekirjoittaa ja jättää sinne, eikö?
Aivan niin. Maistraatti lähettää tiedon Jehovan todistajille ja asia on sitämyöten selvä.
>>Hoitaako maistraatti asian eteenpäin niin, ettei mitään srk:n yhteydenottoja kuulustelujen, perusteluiden muodossa tule?
Ei ole olemassa mitään velvollisuutta "perustella" asiaa kenellekään. Kysymyksessä on niin sanottu "ilmoitusluontoinen asia".
Seurakunnalla ei ole mitään oikeutta kysellä sen enempää eikä sinulla ole mitään velvollisuutta olla seurakuntaan päin kehenkään yhteyksissä.
Maistraatti siis hoitaa asian eteenpäin ja se on sitämyöten selvä juttu.Niin, et satu tietään, mitä vaaditaan teini-ikäiseltä lapselta? Kirjallinen suostumuksensako(ei siis oo kastettu) vai seuraako huoltajansa tahtoa toistaiseksi?
- sama vielä..
täytän paperit kirjoitti:
Niin, et satu tietään, mitä vaaditaan teini-ikäiseltä lapselta? Kirjallinen suostumuksensako(ei siis oo kastettu) vai seuraako huoltajansa tahtoa toistaiseksi?
Alaikäisen suostumus vaaditaan 12-17 vuotiaalta huoltajan suostumuksen lisäksi. Eli lapsi mukaan maistraattiin niin homma hoituu kaikkein parhaiten ja nopeiten.
- näin teemme
sama vielä.. kirjoitti:
Alaikäisen suostumus vaaditaan 12-17 vuotiaalta huoltajan suostumuksen lisäksi. Eli lapsi mukaan maistraattiin niin homma hoituu kaikkein parhaiten ja nopeiten.
Tuntuu yksinkertaiselta ja helpolta.Turha roikkua mukana, kun en oo löytänyt todellisia ystäviä..ees yhtä. Silloin kun vaivoin pääset kokoukseen, kuulet vain moitteita epäuskostasi, tekis mieli lähteä välittömästi.
Väkinäistä :hei, mitä kuuluu,, ootko töissä? ei todellakaan tuu ikävä.Todellisia ystäviä muualta löytyy kyllä ihan tarpeeksi! - UskoToivo
näin teemme kirjoitti:
Tuntuu yksinkertaiselta ja helpolta.Turha roikkua mukana, kun en oo löytänyt todellisia ystäviä..ees yhtä. Silloin kun vaivoin pääset kokoukseen, kuulet vain moitteita epäuskostasi, tekis mieli lähteä välittömästi.
Väkinäistä :hei, mitä kuuluu,, ootko töissä? ei todellakaan tuu ikävä.Todellisia ystäviä muualta löytyy kyllä ihan tarpeeksi!>>Tuntuu yksinkertaiselta ja helpolta.Turha roikkua mukana, kun en oo löytänyt todellisia ystäviä..ees yhtä.
Ajatteles nyt vielä kerran ihan tosissasi. Emme me ole Jehovan todistajia IHMISTEN TAKIA, minä voisin sanoa omalta kohdaltani jopa: IHMISISTÄ HUOLIMATTA. Kun "ystävät" yrittävät kammeta minua ulos väkisin, yritän siitäkin huolimatta rimpuilla mukana. Haluan olla Jehovan todistaja painostuksesta huolimatta ja sellaisista vanhimmista huolimatta, jotka haluavat minusta eroon. Ei minullakaan kovin montaa oikeaa ystävää ole, muutama onneksi, jopa vanhimpia. Ajattele vielä niitä Jehovan lupauksia, mitä on raamatussa. Tulevaisuus voi olla valoisa.
>>Silloin kun vaivoin pääset kokoukseen, kuulet vain moitteita epäuskostasi, tekis mieli lähteä välittömästi.
Väkinäistä :hei, mitä kuuluu,, ootko töissä? ei todellakaan tuu ikävä.Todellisia ystäviä muualta löytyy kyllä ihan tarpeeksi!
Väkinäistä se välillä onkin. Kesäaikana on yleinen sanonta: "Jokos oot lomas pitäny?" Huippuna on sellaiset "ystävät", jotka kysyvät: "Mitä kuuluu", ja ennenkuin ehtii vastata, ovat jo kaukana esittämässä saman kysymyksen toisille.
Jos olet pettynyt seurakunnan vanhimpiin, sinua varmasti rohkaisee seuraava raamatunkohta, joka kertoo kelvottomista paimenista ja ratkaisusta kyseiseen ongelmaan:
*** 34 Ja minulle tuli sitten Jehovan sana, joka kuului: 2 ”Ihmisen poika, profetoi Israelin paimenia vastaan. Profetoi, ja sinun on sanottava heille, paimenille: ’Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ”Voi Israelin paimenia, joista on tullut itsensä ruokkijoita! Eikö paimenten pitäisi ruokkia laumaa? 3 Rasvan te syötte ja villalla itsenne vaatetatte. Lihavan eläimen te teurastatte. Laumaa ette ruoki. 4 Te ette ole vahvistaneet huonokuntoisia ettekä parantaneet sairastavaa ettekä sitoneet murtunutta ettekä tuoneet takaisin harhautunutta ettekä yrittäneet löytää kadonnutta, vaan olette vallinneet niitä ankarasti, jopa tyrannimaisesti. 5 Ja ne hajaantuivat vähitellen, koska ei ollut paimenta, niin että niistä tuli kaikkien kedon villieläinten ruokaa, ja ne hajaantuivat edelleen. 6 Lampaani harhailivat kaikilla vuorilla ja jokaisella korkealla kukkulalla, ja kaikkialla maan pinnalla olivat lampaani hajallaan, eikä kukaan etsinyt eikä kukaan yrittänyt löytää niitä. 7 Sen tähden, te paimenet, kuulkaa Jehovan sana: 8 ’ ”Niin totta kuin minä elän”, lausuu Suvereeni Herra Jehova, ”totisesti, sen tähden että lampaani joutuivat ryöstettäviksi ja lampaani olivat jatkuvasti kaikkien kedon villieläinten ruokana, koska ei ollut paimenta eivätkä paimeneni etsineet lampaitani, vaan paimenet ruokkivat itseään eivätkä ruokkineet minun lampaitani” ’, 9 sen tähden, te paimenet, kuulkaa Jehovan sana. 10 Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ’Katso, minä olen paimenia vastaan ja vaadin lampaani takaisin heidän kädestään ja panen heidät lopettamaan lampaitteni ruokkimisen, eivätkä paimenet enää ruoki itseään, ja minä pelastan lampaani heidän suustaan, eikä niistä tule heidän ruokaansa.’ ” (Hesekiel 34:1-10)
Huomasitko, Jehovan lampaiden paimenet eivät hoida tehtäviään kunnolla: "Eikö paimenten pitäisi ruokkia laumaa? ... Lihavan eläimen te teurastatte. Laumaa ette ruoki. Te ette ole vahvistaneet huonokuntoisia ettekä parantaneet sairastavaa ettekä sitoneet murtunutta ettekä tuoneet takaisin harhautunutta ettekä yrittäneet löytää kadonnutta, vaan olette vallinneet niitä ankarasti, jopa tyrannimaisesti."
Tuollainen toiminta ei tuo Jehovan hyväksyntää. Lopulta käy niin, että Jehova ottaa paimenilta lampaat pois ja pitää itse niistä huolta. "Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ’Katso, minä olen paimenia vastaan ja vaadin lampaani takaisin heidän kädestään ja panen heidät lopettamaan lampaitteni ruokkimisen, eivätkä paimenet enää ruoki itseään, ja minä pelastan lampaani heidän suustaan, eikä niistä tule heidän ruokaansa."
Älä siis lähde minnekään. Muista mitä Pietari sanoi, kun Jeesus kysyi opetuslapsiltaan, halusivatko hekin lähteä, kun osa oli kompastunut.
*** 67 Sen tähden Jeesus sanoi niille kahdelletoista: ”Ette kai tekin tahdo mennä?” 68 Simon Pietari vastasi hänelle: ”Herra, kenen luo menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat, 69 ja me olemme tulleet uskomaan ja tietämään, että sinä olet Jumalan Pyhä.” (Johannes 6:67-69)
- lapsena väkisin viety
Tuo, mitä kirjoitit, pitää varmasti paikkansa, laumalla ei ole suojelevia paimenia.
En silti ole koskaan sanomassa, että Raamatun totuus olisi väärin. Ja kuinka tärkeä on henk. koht. suhde rukouksineen Jehovaan. Tiedän, että hän ymmärtää tilanteeni ja ja on erikoisesti niiden puolella, joilla on murheita,surua, särjetty sydän. Häneltä saan voimani heikkoudessa.
Kasteestani on yli 40 vuotta, siitä iso osa ns. tienraivaajana.
Viimeiset vuodet olen harkinnut ja jotenkin pärjännyt ns. mielialalääkkeillä. Uskon, että kun teen selvän ratkaisun, oloni helpottuu ja tunnen olevani vapaa painostuksesta ja jatkuvasta itsetunnon nakertamisesta.- niinpä...
Varmasti totta. Kyllä ikäviin asioihin on ihan mielenterveyden kannalta hyvä tehdä pesäero. Jos Jehovan todistajien "seurakuntaan" kuuluminen vie lieveilmiöineen enemmän voimia kuin se antaa, kuulostaa ero erittäin perustellulta ja toivottavalta ratkaisuilta.
Meillä ihmisillä on rajalliset voimavarat ja taakat kannattaa laskea pikaisesti jos suinkin mahdollista, ettemme painu niiden mukana alas.
Toivotan sinulle rohkeutta ratkaisussasi. Olen varma, että asiat kääntyvät parempaan päin.
- jaska
Tietoa uskonnollisista liikkeistä. Myös entisten jäsenten kokemuksia:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
Tietoa Jehovan todistajista:
http://www.jttuki.info/- Hopo
Itse jätin eroilmoitukseni maistraattiin ja ilmeisesti tieto oli sieltä mennyt eteenpäin, koska veli vanhimmat rupesivat roikkumaan puhelinlinjoilla ja kärttivät myös heille kuuluvaa eroilmoitusta. Kyllästyttyäni kerjäämiseen kirjoitin kahden sanan viestin "eroan seurakunnasta" allekirjoitettuna. Viimeiseen asti haluavat kiusata ihmistä.
- Vaatimista
Hopo kirjoitti:
Itse jätin eroilmoitukseni maistraattiin ja ilmeisesti tieto oli sieltä mennyt eteenpäin, koska veli vanhimmat rupesivat roikkumaan puhelinlinjoilla ja kärttivät myös heille kuuluvaa eroilmoitusta. Kyllästyttyäni kerjäämiseen kirjoitin kahden sanan viestin "eroan seurakunnasta" allekirjoitettuna. Viimeiseen asti haluavat kiusata ihmistä.
Tuo jälkeenpäin yhteydenottaminen seurakunnasta käsin on LAITONTA. Jehovantodistajien edustaja Veikko Leinonen on allekirjoittanut esityksen, jossa sanotaan, ettei kehenkään eroavaan oteta mitään yhteyksiä. Jos olisit nuo puhelut äänittänyt, voisit haastaa Jehovan todistajat uskonnollisen yhdyskunnan oikeuteen uskonnonvapauslain toistuvasta rikkomisesta.
- EPÄILEVÄ JT,.
AUTA MINUA ,YRITIN MENNÄ TÄYTTÄMÄÄN NE ,EROAMIS
KAAVAKEET ,. EN HALUA OLLA ENÄÄ ,JEHOVAN TODISTAJA,.
MUTTA SIIHE TULI JOTKU ,IHME TUNNISTAUTUMIS JUTUT,.
'
KU YRITIN TÄYTÄÄ NE KAAVAKEET,.
EN PYSTY MONISTAMAANKAAN NIITÄ.- Rintti-
Ei ongelmaa. Huomenna henkkarit mukana maistraattiin. Kyllä se siellä hoituu..
- Eroan heti
Kiitoksia neuvosta. Tuntuu helpolta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773164
- 492400
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812092- 1371849
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291643Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91526Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61224Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441222