Nuori nainen harrastaa mielikuvitusvauvojen hoivaamista

Ja pelkää saavansa jotenkin oudon leiman asian takia.
https://yle.fi/uutiset/3-12367586

Onko siinä jotain väärää, jos artikkelin naisella on jonkinlainen luonnollinen hoitovietti, ja mainitsee artikkelissa pelkäävänsä esim. sitä ettei jostain syystä saisi lapsia tulevaisuudessa? Hän myös kuvailee saavansa niistä seuraa ja lohtua, ja mainitsee ne joidenkin oikeiden asioiden korvikkeiksi.

Merkillepantavaa on se, että artikkelista ei välity minkäänlaista todellisuudentajun horjumista tms. vaan hän tiedostaa vauvanukkejensa olevan pelkkiä nukkeja ja osa hänen sisäistä maailmaansa. Ainakin itse annan vain yläpeukkua, jos on harrastuksensa avulla saanut käsiteltyä esim. jotain vaikeita asioita tai korona-aikana on löytänyt itselleen mieluisen harrastuksen 👍

---

Ymmärrän artikkelin naista sikäli varsin hyvin, että esim. Penetrators-kerhon jäsenet ovat tässä liki 10 vuoden aikana olleet aina luotettavasti tukenani vaikeina hetkinä, olleet aina lähes kaikessa mun puolella, tsempanneet yli ikävistä naiskokemuksista, menetyksistä sun muista, antaneet omakohtaisia ja paljon rankempia tarinoita pohdittavaksi esim. sen raitistumiseni yhteydessä, ja pärjänneet kilpa-autoiluprojekteissaan niin hienosti mun antamilla säätövinkeillä että se myötäilon määrä paikkaa jo melkoisesti hampaankoloon aikoinaan jääneitä asioita kartingiin liittyen.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisit ottaa oppia ja lakata vakuuttelemasta että liljalaakson väki on todellisuutta.

      • En tainnut heitä sanallakaan mainita aloituksessa, vaan pohdin artikkelista nostamiani pointteja ja mainitsin vain Penetrators MC:n.

        Ja itse asiassa ennen palstauraani mulla muuten oli mielikuvitusystäviä pitkin lapsuutta ja nuoruutta. Ei niiden nimillä niin väliä ole, mutta lapsuudessani ne olivat lähinnä jotain kuvitteellisia maajusseja kun traktoreilla ja kaivinkoneilla leikin. Ja purkasin leluautoja 😂
        2004 sain videokameran, ja muutaman vuoden ajan kuvasin jotain sketsejä sun muita, mutta koko mini-dv (?) formaatti vanheni sittemmin, tuli digi- ja kännykkäkamerat, ja palstalla uudet kuviot. Ne ensin kuvatut ja sittemmin pääni sisällä eläneet mielikuvitushahmot olivat jotain Ladalla tai takamoottori-Skodalla ajaneita nuuskatrokareita, pimeitä taksikuskeja, erikoisia etsivähahmoja jne. 🤣 Oivoi, lapsi on terve kun se leikkii...


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        En tainnut heitä sanallakaan mainita aloituksessa, vaan pohdin artikkelista nostamiani pointteja ja mainitsin vain Penetrators MC:n.

        Ja itse asiassa ennen palstauraani mulla muuten oli mielikuvitusystäviä pitkin lapsuutta ja nuoruutta. Ei niiden nimillä niin väliä ole, mutta lapsuudessani ne olivat lähinnä jotain kuvitteellisia maajusseja kun traktoreilla ja kaivinkoneilla leikin. Ja purkasin leluautoja 😂
        2004 sain videokameran, ja muutaman vuoden ajan kuvasin jotain sketsejä sun muita, mutta koko mini-dv (?) formaatti vanheni sittemmin, tuli digi- ja kännykkäkamerat, ja palstalla uudet kuviot. Ne ensin kuvatut ja sittemmin pääni sisällä eläneet mielikuvitushahmot olivat jotain Ladalla tai takamoottori-Skodalla ajaneita nuuskatrokareita, pimeitä taksikuskeja, erikoisia etsivähahmoja jne. 🤣 Oivoi, lapsi on terve kun se leikkii...

        Tuo sun haaveiden gay-mopokerhohan sun kertomusten mukaan sijaitsee ihan samassa liljalaaksossa kuin muutkin sun mielikuvituskaverit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sun haaveiden gay-mopokerhohan sun kertomusten mukaan sijaitsee ihan samassa liljalaaksossa kuin muutkin sun mielikuvituskaverit.

        Mitä Bicky on kertonut, niin käsittääkseni PMC:ssä ole yhtään seksuaali- tai sukupuolivähemmistöön kuuluvaa jäsentä, vaikkakaan sellainen ei käsittääkseni myöskään ole este jäsenyydelle jos muuten täyttää kriteerit 🤔 Ja onhan heillä nahkaliiveissä, jyystö-truckien lavakatteiden takalasissa ja kilpureissa oikein Tatuoitu Kalu ™ -logot 😊😊😊

        Ja Liljalaakso on muuten ihan eri suunnassa maantieteellisesti kuin Varissuo tai Pääskyvuori, sikäli kun postinumero automaattisesti kertoo läheskään kaikkea alueen asukkaista. Mutta miten tän nyt tälleen vertauskuvin selittäisi ymmärrettävästi. Liljalaakso on vähän sellanen köyhän miehen Westend, eri hyvinkin ääri-keskiluokkaisen oloinen alue, olematta kuitenkaan varsinaisesti hyvätuloisten aluetta. Sellaisia Lego-palikan muotoisia, 300k€ velalla ostettuja pakettitaloja vieri viereen, trampoliinit pihalla, joku VAG-konsernin käsiinhajoava harmaa farmariauto pihassa jne.
        Ja Varissuo nyt on... Varissuo 😁


    • Anonyymi

      No tämän asian normaaliutta pitää varmaan kysyä Ilta-Sanomien tms arvoisalta somen lukijaraadilta. Nainen meni ja hengitti- onko väärin? -Lähtökohtaisesti kyllä

      • En nyt muista sanasta sanaan miten se meni, mutta näin jossain aika osuvan kommentin, jossa todettiin että todennäköisesti nainen saisi enemmän hyväksyntää (someraadilta yms.) jos olisi vaikkapa päihdeongelmainen tai esittelisi itseään vähissä vaatteissa julkisuudessa. Pisti miettimään kyllä. Sinänsä täysin harmiton harrastus hänellä, ja moni saattaa pitää "hullumpana" kuin vaikkapa päihdeongelmaisia henkilöitä tai kohujulkkiksia 🙄

        Ihan kuten mun aiempaa alkoholiongelmaa pidetään kuitenkin pääosin "normaalina" asiana eli sairautena, ja jotain muita säätämisiä kuten ajokortin menetys, saunaan sammuminen, maastopyöräilyonnettomuudet jne. joko hieman vakavina asioina joidenkin ihmisten silmin, tai niille naureskellaan perisuomalaiseen tyyliin että haha olipa juopon tuuria.

        Mutta jos esimerkiksi Bickystä, Makesta, Jormasta yms. kertoisin ammattilaisille, tai tuttaville ihmisille jotka ovat jossain määrin tietoisia ongelmistani niin todennäköisesti pidettäisiin aivan seinähulluna. Vaikka mitään materiaalista, terveydellistä, juridista, sosiaalista jne. vahinkoa tämä tosimiehistä koostuva "kaveripiirini" ei ole aiheuttanut 🙄


      • Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

        En nyt muista sanasta sanaan miten se meni, mutta näin jossain aika osuvan kommentin, jossa todettiin että todennäköisesti nainen saisi enemmän hyväksyntää (someraadilta yms.) jos olisi vaikkapa päihdeongelmainen tai esittelisi itseään vähissä vaatteissa julkisuudessa. Pisti miettimään kyllä. Sinänsä täysin harmiton harrastus hänellä, ja moni saattaa pitää "hullumpana" kuin vaikkapa päihdeongelmaisia henkilöitä tai kohujulkkiksia 🙄

        Ihan kuten mun aiempaa alkoholiongelmaa pidetään kuitenkin pääosin "normaalina" asiana eli sairautena, ja jotain muita säätämisiä kuten ajokortin menetys, saunaan sammuminen, maastopyöräilyonnettomuudet jne. joko hieman vakavina asioina joidenkin ihmisten silmin, tai niille naureskellaan perisuomalaiseen tyyliin että haha olipa juopon tuuria.

        Mutta jos esimerkiksi Bickystä, Makesta, Jormasta yms. kertoisin ammattilaisille, tai tuttaville ihmisille jotka ovat jossain määrin tietoisia ongelmistani niin todennäköisesti pidettäisiin aivan seinähulluna. Vaikka mitään materiaalista, terveydellistä, juridista, sosiaalista jne. vahinkoa tämä tosimiehistä koostuva "kaveripiirini" ei ole aiheuttanut 🙄

        Niin no, sille miesten esiintymiselle vähissä vaatteissa julkisuudessa on huomattavasti vähemmän kysyntää. Se kysynnän ja tarjonnan laki. Mutta siihenkin liittyy se, että ihmiset pääsee päivittelemään tätä vähäpukeisuutta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, sille miesten esiintymiselle vähissä vaatteissa julkisuudessa on huomattavasti vähemmän kysyntää. Se kysynnän ja tarjonnan laki. Mutta siihenkin liittyy se, että ihmiset pääsee päivittelemään tätä vähäpukeisuutta

        En mä miesten vähäpukeisuudesta mitään puhunutkaan, vaan naisten. Artikkelin naisen täysin harmittomaan harrastukseen verrattuna vaikkapa OF-sivuston käyttö lienee paljon yleisempää ja normalisoidumpaa, samaten kaikki Temppari-tyyliset ohjelmat joihin jotkut nuoret naiset osallistuvat.

        Omalla kohdallani ei ole paljoa esiteltävää, olen vähän tällainen laihaläski, eikä sellaiseen olisi edes mitään kiinnostusta 😂 Maauimalan hyppytornissa otettu selfie riittää.

        Vertasin vain omia aiempia konkreettisia ongelmia seuraamuksineen, ja esimerkiksi Penetrators MC:n jätkien olemassaoloa ja palstalla vuosien varrella toivotettuja tsemppejä, racing-projekteja yms.

        Toinen mainitsemani aihepiiri on syönyt valtavasti rahaa, riskeeraanut oman terveyteni, asettanut muut ihmiset epäsuoraan vaaraan, aiheuttanut sakkoseuraamukset jne. ja siitä voi puhua tänä päivänä suht avoimesti, ja ihmiset pääosin ymmärtävät alkoholismin sairaudeksi. Jos taas kertoisin, että vaikeimpina hetkinä tukenani on ollut Penerators-kerhon jätkiä tai joku Pääskyvuoren Jorma, ja olen joitain asioita ajatellut vähän että "what would Bicky do" tai Jorma jne. saadakseni voimia ja pitääkseni yllä toimintakykyni, niin tästä mielestäni täysin harmittomasta eskapistisesta self-helpistä tulisi varmaan joku M1-lähete tms. 😂

        Sanoisin kaksinaismoralismiksi.

        Mutta toki hyvä on huomioida, että esimerkiksi skitsofreenikoilla todellisuudentaju voi ihan oikeasti järkkyä, jolloin hoitoonhakeutuminen ja lääkityksen tarkistus on ilman muuta oikea vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Harmittomampa ja varmaan kehittävämpääkin kuin joku sotapelien pelaaminen.

      • Anonyymi

        Eikä nuo ole mitään mielikuvitusvauvoja, vaan ihan konkreettisia nukkevauvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä nuo ole mitään mielikuvitusvauvoja, vaan ihan konkreettisia nukkevauvoja.

        Niinpä. Itsekin jossain vaiheessa ajattelin että voisin hankkia nukkevauvan, ehkä se olisi ollut korvike, kun ei ole lapsenlapsia. Mutta ulkona vaunuissa en sentään nuken kanssa olisi kulkenut.


    • Anonyymi

      Yhä enemmän näkee sekopäisiä naisia. Tuokin varmaan vetänyt huumeita ja siksi leikkii äitiä.

    • Yym. Mulla oli lemmikkejä hoivaviettiä helpottamassa ja nyt on lapsia. Oli myös työ ennen omia lapsia lastenhoitamista, jolloin sai ja pitikin huolehtia kymmenistä lapsista päivähoitopäivän ajan.

      Enkä koskaan pitänyt itseäni minään lapsirakkaana erityisesti. Mutta en vaan ollut tunnistanut sitä itsessäni vielä silloin.

      Nukkeja sen sijaan en osannut koskaan hoivata, enkä leikkiä vauvanukeilla. Multa jäi se vaihe kokonaan pois, kun leikitään äitiä.

      • Vauvoja voisin kyllä hoitaa ja hoivata päivät pitkät, mutta oikeita vauvoja. Vauvat ❤️🤗


    • Anonyymi

      Onhan tuo helpompaa kuin hoitaa kolmea oikeaa vauvaa yhtä aikaa.

    • Anonyymi

      Hyvin vähän olen lapsenakaan leikkinyt nukeilla. Enemmän kiinnosti poikien leikit ja hoivavietti kohdistui eläimiin.

      Noi nuket ovat niin aidon näköisiä, että mun psyyke ei ehkä kestäisi jättää niitä työpäivän ajaksi yksin kotiin 😂 Juu, ei mulle tuollaisia.

      Kaikkea muutakin hullua aikuiset ihmiset harrastavat. Isot miehetkin leikkivät junaradoilla. Eipä kai siinä mitään, sen kun harrastaa.

      Hiukan pelottavia noi nuket on. Johonkin vaistoon ne iskee.. Kun en ole sylissä kokeillut, ehkä ne tuntuu sitten kuitenkin nukeilta?

      xLiner

      • Mä leikin lapsena monenlaisia leikkejä laidasta laitaan, kuten autoilla, junaradoilla, leikkipyssyillä, pehmoleluilla, Legoilla, erilaisilla taisteluhahmoilla, sittemmin niiden rinnalle tuli Pleikkari yms. ja vähän myöhemmin videokamera, mopojutut ja peltoautot, vaikka osa lapsuuden leikeistä säilyikin vielä niiden rinnalla. Yleensä noissa kaikissa mielikuvitukseni oli kovin vilkasta, ja leikkien skenaariot ja hahmot vähintäänkin erikoisia, mutta sinänsä ihan harmittomia, eli en mitään lelufiguureja sentään hirttänyt 😅

        Ja itse asiassa mulla on vieläkin sängyssä yleensä 1-3 pehmolelua joista vanhimman apinan olen saanut kastelahjaksi ja pari muuta joskus ysärillä. Seppo, Rippe ja Tyco. Kokeneet melkoisia seikkailuja joskus vuosituhannen vaihteessa esim. valtavan peittokasan päällä "Mount Everestillä" josta mun johtama tosimiesten ja maskuliinisten sankarien porukka sitten pelasti poloiset hypotermialta 😁 Videokameralla kuvasin yksin tai kaverien kanssa jotain etsivälyhytelokuvia, Kummeli-tyylisiä sketsejä, alatyylisiä tai erittäin poliittisesti epäkorrekteja "keskusteluohjelmia" yms. Vain mielikuvitus oli rajana, ja hyvä siihen aikaan, että ei ollut Youtubea, Snäppiä yms. ja ne jäivät vain mulle analogiseen formaattiin, ja olen ne sittemmin tuhonnut jossain identiteettikriisissäni. Voi hyvä luoja nykylasten ja nuorten tilannetta, kun yhtäkkiä joku voikin päätyä koko maailman naurettavaksi, ja voisinpa jopa väittää että nykykulttuuri ja tekniikka pahimmassa tapauksessa jopa suitsii lapsilta tollasta täysin improvisoitua hassuttelua, vaan moni sisäistää ajattelemaan leikkejään kaikkien "täydellisten" tubettajien pohjalta tai niihin verraten 🙄

        En mä tiedä onko mulla mitään erityistä hoivaviettiä, mutta toki kissan ruokin, annan mahdollisimman paljon hänen niin halutessaan nukkua sisällä lämpimässä, joskus silittelen ja nostan syliin samalla jotain hassutellen 😸 Ja sikäli kun kissoja osaan tulkita, niin osoittaa se mun suuntaan luottamusta yms. kun hyppää usein viereen jos kattelen telkkaria, ja lattialla heittäytyy toisinaan selälleen pötköttelemään.


    • Anonyymi

      Yhtä seko kun puutin.

    • Anonyymi

      Minusta tuossa ei ole mitään kummallista. Mietin voisiko liittyä erityispiirteisyyteen, jos käyttää aikaansa paljon nukeilla leikkien, eikä ole kavereita joiden kanssa viettäisi aikaansa, sitä tuossa ei kerrottu.

    • Tuohan vaan yksi keino fantasiamaailmasta. Fantasiamaailmaan silti monet pakenevat. Pakoa todellisuudesta, elämän realiteeteistä, helpottaaksen ahdistusta.

      Toisille se on kaikki visuaalinen, mitä esimerkiksi tv-viihde ja vastaavat tarjoaa. Toisille se on pelit. Toisille se on kirjat. Sitten on meitä höpöpäitä, jotka kirjoittelemme keskustelukanavilla :-D. Voihan sekin joskus merkitä pakoa todellisuudesta.

      Fantasiamaailmaan pakeneminen ei edes ole mikään uusi juttu. On vain tullut uusia, erilaisia tai itselle tuntemattomia keinoja, joita sitten kauhistellaan. Koskaan niitä vertailematta tai sopeuttamalla entisiin, omiin ja ihan yhtä vahingollisiin tai erkaannuttaviin malleihin.

    • Nuket näyttivät kuolleilta vauvoilta. Karmaiseva nainen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe