Kehityskeskustelun välttely

Anonyymi

Olen ollut nykyisessä työpaikassani jo yli 14 vuotta, enkä ole kertaakaan ollut kehityskeskustelussa.
Entisten kanssa niistä ei edes puhuttu, mutta ei niille ollut tarvettakaan, asiat kuitenkin luistivat tuolloin todella hyvin.
Mutta 2014 firmaan tuli uusi omistaja ja silloin myös nämä keskustelut tulivat puheeksi ja ihan sekin, että niitä täytyy ja myös tullaan pitämään.
No, muut ovat olleet jo parikin kertaa ko tilanteessa, mutta mä en ole ollut kertaakaan ja nyt oli alkuvuodesta tarkoitus pitää, mutta ei ole pidetty. Varmaan jo 2kk odottanut sitä ja yrittänyt saada aikaiseksi, mutta ei herätä reaktiota.
Ekan "iso pomo" luisti/jätti vain pitämättä ja eräässä koulutustilanteessa, jossa kouluttaja kysyi että onko jollain se vielä pitämättä, hän rupesi inttämään ja melkein huutamaankin vastaan, että se ollaan minullekin pidetty. Kun tietysti vastasin että mulla ei sellaista ole vielä sovitusta huolimatta pidetty. Huutaa ja huutaa että varmasti on pidetty. Sitten koulutuksen jälkeen kuitenkin änkytti että no ei kai sitä sitten ole pidetty, hän vaan muisti niin.
Pikkupomon oli tarkoitus pitää mulle se keväällä 2020, mutta korona alkoi juuri sillä välin, kun hän oli ulkomailla ja pääsi koronakaranteeninsa takia luistamaan siitä kuin koira veräjästä.
Ja nyt sama juttu, sovittiin että ihan lähiaikoina pidetään, käsitin vielä että 2-3vkon sisällä, kuukauden päästä vihoviimeistään. Niin ei.
Meillä on ollut paljon paskaa työilmapiirin, kiusaamisen ja selvien laittomuuksienkin taholta, joista on tarkoitus sanoa suoraan ko keskustelussa, joten on alkanut tulla sellainen olo, että pelkäävätkö pitää keskustelua kanssani..?
Asiat liittyy mm. tähän koronaturvallisuuteen. Yksi tyyppi oli jo toistamiseen koronassa ja tuli nyt nippa nappa viikon pois oltuaan töihin takaisin ja on vissiin ainakin aika voimaton vielä sekä kuuluu yskivän "aika sujuvasti". Toinen jäi viime to koronan takia saikulle ja on jo nyt huomenna tulossa töihin. Ja selvien altistumisten jälkeenkin tullaan töihin ja puhutaan vielä avoimesti, että esimerkiksi avokki makaa tosi kipeänä kotona, oireet täsmäävät koronaan ja odottaa testeihin pääsyä.
Ym.
Saikkujen ym poissaolojen syyt levitellään töissä ympäriinsä ja sitten häiriköidään jopa kotiin soittelemalla, että pitää vielä tehdä tarkka selonteko poissaolijan tilasta. Siis sellaiset, joille ei ole asiasta edes kertonut ja joiden ei edes kuuluisi tietää poissaolon syytä. Kuten kävi ivime keväänä juurikin, kun olin läheiseni sairastumisen vuoksi pois töistä muutaman päivän. Toimitusjohtajalle sanoin ainoastaan asiasta, että tarvitsisi pari päivää pekkasta tästä syystä. Niin tämä yksi perkeleen paviaani, eli tuotantopäällikkö, viestitteli ym mulle vapaalla ja vaati tietää mun läheiseni terveydentilasta. Oli kai kova hinku juoruamaan. Ja seuraavana työpäivänä jo 3-4 muuta työkaveria oli heti tivaamassa kanssa asiasta pokkana, että kyllä se heillekin kuuluu. Tällaista kaikkea.
Toki koronatartuntakin kyllä kuuluu tähän suojauksen piiriin, mutta taudin yleisvaarallisuuden takia ne käsittääkseni pitäisi ilmoittaa, jos esim. työpaikalla porukka on altistunut sille. Niin ei niitä taas ilmoitella kuin vasta helvetin myöhään. Yksikin työkaveri, joka altisti minut tammikuun lopulla, jäi töistä pois ja mä kuulin vasta viikkoa myöhemmin ohimennen pikkupomolta(kun jutteli jollekin toiselle) että tällä miehellä oli tosiaan koronatartunta.
Niin ihmetyttää vaan, että kun niitä pitäisi pitää ja on sovittukin pidettävän, niin silti mulle ei niitä pidetä. Asiasta luistetaan tai sitten vain jätetään sikseen. Tietty voisin tehdä kunnon mekkalan tuotannossa, mutta olisi kuitenkin parempi istua pamppujen kanssa samaan pöytään ja puhua asiat kunnolla halki.

1

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokin tuossa mättää, pelkäävätkö sitten tosiaan, että mitä tuleman pitää, jos/kun kanssasi alkaa puhumaan asioista? Vielä kun kerta teillä on ollut noinkin pitkään ongelmia.
      Toki voihan syynä olla ihan yksinkertaisesti pelkkä aikaansaamattomuuskin.
      Mutta toisaalta mahtaako siitä olla kiinni, kun kerta muille on ko keskusteluja pidetty ja muytenkin..
      Miksi sitten ilmoitetaan, että niitä pidetään, kun niitä kerta ei sitten aiotakaan pitää..?
      Outoa tuo on kieltämättä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe