Ulos otto /asumistuki

Anonyymi

Tytölläni ulosotossa palkasta ,käteen jää 1100 ja siitä vuokra,jne eläiminen .Voiko saada asumistukea ?

12

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu paljonko on vuokra ja kuinka iso asunto. Jos asuu yksiössä niin tuskin saa asumistukea.

    • Anonyymi

      Jos käy töissä niin tyttösi on antanut mennä laskun perintään,käräjäoikeuden tuomio,ulosotto niin eihän jossain vaiheessa olis kannattanu tehdä maksujärjestelyjä sen sijaan että ulosottoon mitään päästää. Ps..tarviiko velkoja maksaa. Tietenkin 10 eri paikasta pikavippi.

    • Anonyymi

      On väärin, että yhteiskunta maksaa kenenkään ulosottoja. Tuskin saa muutenkaan, koska hänellehän jää se 500 euroa vuokran jälkeen ruokaan muuhun. Päättelen siitä, että tuskin yksinäisellä eläjällä hyväksytään niin isoja asumiskuluja, jotka ylittävät 600 euroa/kk. Jos asuu liian kalliisti, niin kait niitä löytyy halvempiakin asuntoja.

      • Anonyymi

        Mä saan asumistukea 320€, ja vuokra on 605€/kk. Asumistuki menee suoraan vuokranantajan tilille niin ei jää itselleni maksettavaa vuokrasta 285€


    • Anonyymi

      Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös.

      • Anonyymi

        "Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös."

        Ei vaikuta mikäli eivät asu samassa taloudessa.

        Mitään asumistukea aloittaja ei saa, 1100 €/kk ulosoton jälkeen vastaa sellaista 2200 €/kk bruttopalkkaa.

        Ja yksinasuvan enimmäisvuokra on esimerkiksi Helsingissä 680 €/kk ja Vantaalla yli 700. Eli aloittajan tytär voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, etenkin kun työssäkäynnistä palkitaan 150 €/kk korkeammalla toimeentulotuella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös."

        Ei vaikuta mikäli eivät asu samassa taloudessa.

        Mitään asumistukea aloittaja ei saa, 1100 €/kk ulosoton jälkeen vastaa sellaista 2200 €/kk bruttopalkkaa.

        Ja yksinasuvan enimmäisvuokra on esimerkiksi Helsingissä 680 €/kk ja Vantaalla yli 700. Eli aloittajan tytär voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, etenkin kun työssäkäynnistä palkitaan 150 €/kk korkeammalla toimeentulotuella.

        Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa.

        "Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa."

        No, tavallaan tarkoittaa, tavallaan ei. Jokaiselle pitää lain mukaan jäädä noin 500 €/kk (työttömät ja eläkeläiset) tai noin 650 €/kk (työssäkäyvät). Erona on vain se, että työssäkäivien (ja osittain eläkeläisten) osalta kyse on rahan kierrättämisestä, valtio palauttaa osan palkasta/eläkeestä maksetusta verosta, työtömät ovat pelkkä kuluerä eivätkä he osallistu itsensä elättämiseen millään tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa."

        No, tavallaan tarkoittaa, tavallaan ei. Jokaiselle pitää lain mukaan jäädä noin 500 €/kk (työttömät ja eläkeläiset) tai noin 650 €/kk (työssäkäyvät). Erona on vain se, että työssäkäivien (ja osittain eläkeläisten) osalta kyse on rahan kierrättämisestä, valtio palauttaa osan palkasta/eläkeestä maksetusta verosta, työtömät ovat pelkkä kuluerä eivätkä he osallistu itsensä elättämiseen millään tasolla.

        Mun yhdellä tutulla on ulosotossa muutama tonni. Ulosottomies ottaa oman osuutensa hänen eläkkeestään. Hän saa asumistukea ja joutuu silloin tällöin hakemaan tt-tukea. Jos hänellä ei olisi ulosottoja, niin hänelle ei maksettaisi asumistukea, kuin vähän ja tt-tukea ei ollenkaan. Eli tuossa tapauksessa yhteiskunta lyhentää tavallaan hänen velkaansa. Se ei ole oikein.

        Kun hän haki taas tt-tukea, niin sossussa sanottiin, että hänen pitää neuvotella ulosoton kanssa sellainen summa, että sille jää sen verran, että se ei tarvitse tt-tukea. Hän suuttui siitä ja melskasi, että nyt sen ulosotto ja siten luottotietojen saanti kestää paljon pitempään. Mun mielestä sossu teki tuossa oikein. Ei yhteiskunnan asia ole maksaa kenenkään ulosottomaksuja. Jos on itse typeryyttään päätynyt ulosottomiehen asiakkaaksi, niin kyllä silloin pitää itse ne turhuuteen tuhlaamansa rahatkin maksaa itse.


    • Anonyymi

      Kannattaa aina sopia ulosottomiehen kanssa maksueristä.
      luottotiedot kun menee niin alamäki alkaa..

      valtavasti haittaa.

    • Anonyymi

      Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä tukiin automaattisesti pitää ne aina ilmoittaa kun jotain tukea hakee...

      Vaikka asuisivat eri valtiossa tai vaikka eri planeetallakin :D

      • "Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä tukiin automaattisesti pitää ne aina ilmoittaa kun jotain tukea hakee...

        Vaikka asuisivat eri valtiossa tai vaikka eri planeetallakin :D"

        Ei, yksikäään vanhempi ei ole velvollinen maksamaan mitään yli 18 vuotiaan lapsen kustannuksia, ellei lapsi asu samassa asunnossa vanhempeinsa kanssa!

        ITSENSÄ EELÄTTÄMISEN VELVOLLISUUS SIIRTY TÄYSYIKÄISYYDEN MYÖTÄ. ELI JOKAINEN 18 VUOTTA TÄYTTÄNYT HENKIÖ ON VELVOLLINEN ELÄTTÄÄ ITSE ISTEÄÄN!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe