Mies muutti mielensä

Anonyymi

Kaipaisin neuvoja todella vaikeaan tilanteeseen. Mies muutti mielensä eikä haluakaan lasta. Haluaa minut ja elämän kanssani, muttei lasta. Suhteemme alussa varmistin häneltä, että onnistuuko myös perheen perustaminen. Se oli minulle hyvin tärkeää. Kommunikoin avoimesti toiveeni ja hän sanoi nimenomaan haluavansa olla lapseni isä. Keskustelimme asian ja luotin häneen.
Nyt kuuden vuoden jälkeen, hän sanoi, että on muuttanut mielensä. Ettei halua lasta.
Suhteessa on kaiken ajan ollut iloa ja naurua, intohimoa. SIlti, mieheni on alkanut inhottaa minua kun petti luottamukseni tässä asiassa. Itse en pääse asiasta yli. Tämä on syvä elämäntoive ja nyt mieheni on se, joka minut on pettänyt.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? Mitä olette tehneet? Itse olen todella vaikeuksissa, enkä näe ulospääsyä asiasta. Rakastan miestäni, mutta koen tulleeni petetyksi, ja huijatuksi.
Pelkään, että kadun jos eroan hänestä, enkä löydä enää ketään, jota rakastaisin. Toisaalta taas pelkään että katkeroidun, jos jään mieheni luo. Mietin lopun elämää mitä menetin kun en saanutkaan lasta ja alkaisinko vaan vihaamaan miestäni entisestään.

8

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloituksen vaikeusaste noin 8,5

    • Anonyymi

      Itse kyllä olin valmis aikoinaan eroamaan jos mies ei olisi halunnut lapsia. Luulen että olisin alkanut pikkuhiljaa vihata miestä koska olisi riistänyt haaveen omasta lapsesta. Lapsettomuus tietenkin olisi ollut eri tilanne. Tuo varsinkin jos olette siitä jo puhuneet. Itse varmistin vielä viikko ennen häitä että haluaahan mies varmasti lapsen jossain vaiheessa . Muuten en olisi mennyt naimisiin.

      • Anonyymi

        Ei sekään aina auta. Eräs mies muutti mielensä vaikka olivat jo naimisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sekään aina auta. Eräs mies muutti mielensä vaikka olivat jo naimisissa.

        Olisin kyllä eronnut siinäkin tapauksessa. Toista ei voi pakottaa. Mutta toisaalta ei voi vaatia toistakaan luopumaan haaveistaan. Sitten kannattaa etsiä kumppani jolla samat toiveet lasten suhteen. Tietysti jos kykenee sen asian kanssa elämään katkeroitumatta. Entä jos tuleekin jossain vaiheessa muuten ero. Ja on jo liian vanha saamaan lapsia. Kuinka sellaisesta selviää katkeroitumatta?


    • Kun tuon lapsen saaminen on sinulle selvästi ehkä tärkein mahdollinen itsen ulkopuolinen tavoite elämässä, niin et voi sivuuttaa sitä, et voi vain lakaista toivettasi maton alle ja kyetä silti elämään tyytyväisenä, saatikka onnellisena. Kutne itse sanot, tulisit katkeroitumaan ja niin melko varmasti kävisikin.

      Nähdäkseni parasta mitä voisit tehdä, on se, että tuot puolisollesi esille sen, etät yhteisen lapsen saaminen on sinulle todella tärkeää, tärkeämpää kuin oikeastaan mikään muu kuin itse elämä ja todella toivoisit että juuri te kaksi saatte yhdessä lapsen. Jos mies ei kykene tuohon muottiin muovautumaan, ei sinulla oikein ole vaihtoehtoja, valitettavasti.

      Jos et saa edes mahdollisuutta yrittää vanhemmuutta, tulet varmasti katkeroitumaan ja nykyinen suhteesi tulee myrkyttymään, myös luultavasti päättymään ennen aikaisesti mutta ehkä liian myöhään. Sinällään et voi siis myöskään odottaa suhteen päättymistä, vaan jälkeläisten saamisen johdosta sinun on saatava mahdollisuutesi ennemmin kuin myöhemmin.

      • Anonyymi

        En vaan keksi että miten voisin haluta toisen miehen lapseni isäksi kun tämä mies on elämäni rakkaus. Ja ainoastaan hänen kanssa halusin lapsen. Aiemmin en tuntenut tätä. Olin ajatellut että sen oikean kanssa se tunne tulee.
        Toisaalta, voiko hän olla se oikea jos kääntää selän vakaalle aikomukselle, jonka joskus minulle lupasi? Voiko suhde perustua petokselle enää? Vihaisinko häntä vain? Hänhän voi tehdä lapsia koko elämänsä, minä vaan tietyn ajan.
        Olen kyllä aika sekaisin. Varmaan sen näistä pohdinnoistakin näkee.
        AP


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vaan keksi että miten voisin haluta toisen miehen lapseni isäksi kun tämä mies on elämäni rakkaus. Ja ainoastaan hänen kanssa halusin lapsen. Aiemmin en tuntenut tätä. Olin ajatellut että sen oikean kanssa se tunne tulee.
        Toisaalta, voiko hän olla se oikea jos kääntää selän vakaalle aikomukselle, jonka joskus minulle lupasi? Voiko suhde perustua petokselle enää? Vihaisinko häntä vain? Hänhän voi tehdä lapsia koko elämänsä, minä vaan tietyn ajan.
        Olen kyllä aika sekaisin. Varmaan sen näistä pohdinnoistakin näkee.
        AP

        No et sinä sekaisin ole, on vain isoja ja hyvin monisyisiä asioita mielessä, niiden kanssa on hankala painia ja pysyä koko ajan loogisena.

        Kyllähän paras tie olisi saada kumppani ymmärtämään mitä vanhemmuus ja yhteinen sitoumus sitä kohden sinulle merkitsevät. Ja sitä kautta ehkä kumppani löytäisi uuden tavan ajatella, rohkeuden sitoutua, rohkeuden ryhtyä isäksi... Isoja asioita pinene ihmisen elämässä...

        A) Pysyt miehen kanssa ettekä saa lapsia = Ennen pitkää luultavasti katkeroidut ja voi olla niinkin, että se tapahtuu huomattavan pitkän ajan päästä, silloin kun et voisi enää lapsia saadakaan, halusit tai et.
        B) Eroatte = Sinä voit löytää uuden rakkauden, se on hyvin mahdollista ja sitä kautta voit saada vielä uuden mahdollisuuden vanhemmuuteen, riittävän ajoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe