Hei!!! Olen 13v poika ja pian yläasteella kaverit eivät käytä pyöräily kypärää mutta minun on pakko. Onko kenelläkään ehdotuksia miten saada vanhemmat suostumaan siihen etten käyttäisi pyöräily kypärää. Kun ei jankuttaminenkaan auta
Olen pari kertaa tehnyt niin että olen ottanut kypärän mukaan ja laittanut sen vain sarveen kiinni mutta se rupeaa jo kyllästyttämään. Että jos saisi neuvoja suostutteluun niin olisi kiva
Vinkkejä miten saada vanhemmat suostumaan ettei käytä pyöräily kypärää
13
1025
Vastaukset
Haaveita
- Anonyymi
Kysyppä uudestaan kun saat kuhmun päähäsi tai aivovaurion.
- Anonyymi
Täytyy saada vanhemmat vakuuttuneeksi että päätäsi ei ole tarpeellista suojata.
- Anonyymi
Pitäisi mennä vähän ravistelemaan niitä kavereidesi vanhempia.
- Anonyymi
Vihapuhetta!
- Anonyymi
Jos päässäsi ei ole mitään suojattavaa, ei ole syytä haluta kypärää.
Toisaalta, kypärä on tieliikennelain mukaan pyöräillessä käytettävä varuste. Sekin riittää joillekin syyksi käyttää sitä.
Polkupyörä on luonteeltaan sellainen kulkuneuvo, että sillä joskus kaatuu. Tai jää ilman omaa syytään auton alle. Kaikkiin asioihin maailmassa ei voi vaikuttaa, tämä on yksi niitä. Vanhempasi yrittävät parhaansa mukaan pitää sinut ehjänä aikuiseksi asti... - Anonyymi
Pro tip: piirrä kypärä täyteen kaikenlaista kivaa. Tämä on usein riittävän tehokas konsti. Pyydä yläkouluikäisiltä pojilta apua, he varmasti osallistuvat mielellään. Voit maalata kypärääsi myös Venäjän lipun tai vaikkapa svastikoita; sateenkaarilippu toimii erityisen hyvin, jos vanhempasi ovat persuja.
- Anonyymi
Jos isä ei tajua käyttää kortonkia niin miten lapsi älyäisi käyttää kypärää? On ne geenit vaan niin ihmeellisiä.
- Anonyymi
Niin. Kuinka moni on syntynyt spärdän läpi. Ilman kypärää.
- Anonyymi
Kirjoituksesi perusteella pääkopassasi ei varmaan juuri mitään suojattavaa ole, mutta vanhempasi vastuullisina ihmisinä yrittävät suojata sitäkin vähää ja se on oikein. Ainakin jos jäät auton alle ja kuolet niin vanhempasi voivat elää ilman syyllisyyttä koska käskivät sun käyttää kypärää ja sitten he voivat tehdä uuden ja toivottavasti fiksumman muksun.
Mut jos todella haluut olla käyttämättä kypärää, mutta et halua roikottaa sarvessakaan niin jätä se johonkin pusikkoon, hiekoituslaatikkoon tms paikkaan josta otat sen sitten ku tuut koulusta kotiin. - Anonyymi
"Jos päässäsi ei ole mitään suojattavaa, ei ole syytä haluta kypärää."
1) Kerro vanhemmillesi, että muutkaan ei käytä kypärää.
2) Kerro, että kypärä näyttää tyhmältä.
3) Kerro että kypärä painaa päätä.
4) Kerro, että kypärä hiostaa tai on liian kylmä.
5) Kerro, että kypärä sottaa hiukset.
6) Kerro, että kypärä maksaa.
7) Kerro, että kypärästä on vaivaa.
Ja sokerina pohjalla:
8) Kerro, että koti-, palo- ja autojen liikennevakuutuksetkin ovat turhia, ja monet aikuiset ovat maksaneet vakuutuksia turhaan kymmeniä vuosia - jopa ihan turhaan sillä mitään ei ole tapahtunut.
9) Kerro, että sinulla ei ole mitään aikomusta kaatua ja lyödä päätäsi.
10) Jos jostakin ihme-ja-kumman kaatuisitikin, kerro, että aiot tehdä aikuisena töitä käsilläsi, etkä aivoilla, eli tulevassa ammatissasi ja elämässäsi päätä ja aivoja ei tarvita.
Näillä ohjeilla toivottavasti pärjäät vanhempiesi kanssa. Varmasti on paljon muitakin hyviä vinkkejä. - Anonyymi
Onko se joku kovan kundin merkki, ettei käytä kypärää? Ei kantsis, päähän kohdistuneista iskuista voi oireet tulla vuosia jälkikäteenkin
- Anonyymi
Päinvastoin, eli se on kovan kundin merkki, että käyttää kypärää, vaikka muut eivät käyttäisikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477