Vinkkejä miten saada vanhemmat suostumaan ettei käytä pyöräily kypärää

Anonyymi

Hei!!! Olen 13v poika ja pian yläasteella kaverit eivät käytä pyöräily kypärää mutta minun on pakko. Onko kenelläkään ehdotuksia miten saada vanhemmat suostumaan siihen etten käyttäisi pyöräily kypärää. Kun ei jankuttaminenkaan auta
Olen pari kertaa tehnyt niin että olen ottanut kypärän mukaan ja laittanut sen vain sarveen kiinni mutta se rupeaa jo kyllästyttämään. Että jos saisi neuvoja suostutteluun niin olisi kiva

13

870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haaveita

• Anonyymi

Kysyppä uudestaan kun saat kuhmun päähäsi tai aivovaurion.

• Anonyymi

Täytyy saada vanhemmat vakuuttuneeksi että päätäsi ei ole tarpeellista suojata.

• Anonyymi

Pitäisi mennä vähän ravistelemaan niitä kavereidesi vanhempia.

• Anonyymi

Vihapuhetta!

• Anonyymi

Jos päässäsi ei ole mitään suojattavaa, ei ole syytä haluta kypärää.

Toisaalta, kypärä on tieliikennelain mukaan pyöräillessä käytettävä varuste. Sekin riittää joillekin syyksi käyttää sitä.

Polkupyörä on luonteeltaan sellainen kulkuneuvo, että sillä joskus kaatuu. Tai jää ilman omaa syytään auton alle. Kaikkiin asioihin maailmassa ei voi vaikuttaa, tämä on yksi niitä. Vanhempasi yrittävät parhaansa mukaan pitää sinut ehjänä aikuiseksi asti...

• Anonyymi

Pro tip: piirrä kypärä täyteen kaikenlaista kivaa. Tämä on usein riittävän tehokas konsti. Pyydä yläkouluikäisiltä pojilta apua, he varmasti osallistuvat mielellään. Voit maalata kypärääsi myös Venäjän lipun tai vaikkapa svastikoita; sateenkaarilippu toimii erityisen hyvin, jos vanhempasi ovat persuja.

• Anonyymi

Jos isä ei tajua käyttää kortonkia niin miten lapsi älyäisi käyttää kypärää? On ne geenit vaan niin ihmeellisiä.

• Anonyymi

Niin. Kuinka moni on syntynyt spärdän läpi. Ilman kypärää.

• Anonyymi

Kirjoituksesi perusteella pääkopassasi ei varmaan juuri mitään suojattavaa ole, mutta vanhempasi vastuullisina ihmisinä yrittävät suojata sitäkin vähää ja se on oikein. Ainakin jos jäät auton alle ja kuolet niin vanhempasi voivat elää ilman syyllisyyttä koska käskivät sun käyttää kypärää ja sitten he voivat tehdä uuden ja toivottavasti fiksumman muksun.

Mut jos todella haluut olla käyttämättä kypärää, mutta et halua roikottaa sarvessakaan niin jätä se johonkin pusikkoon, hiekoituslaatikkoon tms paikkaan josta otat sen sitten ku tuut koulusta kotiin.

• Anonyymi

"Jos päässäsi ei ole mitään suojattavaa, ei ole syytä haluta kypärää."

1) Kerro vanhemmillesi, että muutkaan ei käytä kypärää.
      2) Kerro, että kypärä näyttää tyhmältä.
      3) Kerro että kypärä painaa päätä.
      4) Kerro, että kypärä hiostaa tai on liian kylmä.
      5) Kerro, että kypärä sottaa hiukset.
      6) Kerro, että kypärä maksaa.
      7) Kerro, että kypärästä on vaivaa.

Ja sokerina pohjalla:

8) Kerro, että koti-, palo- ja autojen liikennevakuutuksetkin ovat turhia, ja monet aikuiset ovat maksaneet vakuutuksia turhaan kymmeniä vuosia - jopa ihan turhaan sillä mitään ei ole tapahtunut.
      9) Kerro, että sinulla ei ole mitään aikomusta kaatua ja lyödä päätäsi.
      10) Jos jostakin ihme-ja-kumman kaatuisitikin, kerro, että aiot tehdä aikuisena töitä käsilläsi, etkä aivoilla, eli tulevassa ammatissasi ja elämässäsi päätä ja aivoja ei tarvita.

Näillä ohjeilla toivottavasti pärjäät vanhempiesi kanssa. Varmasti on paljon muitakin hyviä vinkkejä.

• Anonyymi

Onko se joku kovan kundin merkki, ettei käytä kypärää? Ei kantsis, päähän kohdistuneista iskuista voi oireet tulla vuosia jälkikäteenkin

• Anonyymi

Päinvastoin, eli se on kovan kundin merkki, että käyttää kypärää, vaikka muut eivät käyttäisikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3474
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      403
      2757
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2718
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1827
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1457
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1350
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      88
      1077
    8. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1066
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      80
      943
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      30
      868
    Aihe