Aviokriisi

Anonyymi

Heippa, löytyykö muita joilla on vaikea aviokriisi päällä juuri nyt ja eron uhka leijailee joka päivä vaan enemmän ilmassa. Tämä on todella rankkaa ja repivää, varsinkin epätietoisuus miten tässä käy. Ei maistu ruoka ja on koko ajan paha olo ja vatsavaivat eikä saa kunnolla nukutuksi tai sitten näkee painajaisia. 😞 Mikään ei tunnu miltään ja on vaan tosi onneton olo eikä enää edes itse tiedä mitä olisi parasta tehdä tässä tilanteessa.

Miten tästä selviää ja saisi elämästä taas kiinni ja jaksaisi jotenkin paremmin joka lailla ja sen myötä ehkä pystyisi tekemään jotain ratkaisuja. Emme asu saman katon alla tällä hetkellä emmekä näe edes toisiamme lainkaan eli ei lapsia. Kiitollisena otan kaikki neuvot ja vinkit sekä kokemukset vastaan mutta toivoisin asiallisia kommentteja, nyt ei jaksa mitään muita...Ja jos on samassa vaiheessa eläviä niin mielellään vaihtaisin ajatuksia. Aurinkoista ja hyvää kevättä joka tapauksessa ihan kaikille! ♡

33

2972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valvon nytkin kun en saa nukutuksi ja kaikki asiat pyörii päässä vaan ja ahdistaa...eikö tosiaan löydy ketään ihmisiä, joilla olisi edes joskus ollut kriisi liitossa....olisi hyvä kuulla miten asiat etenivät ja miten lopulta ratkesivat ja jotain miten näissä tilanteissa pystyy jatkamaan muka vaan normaalisti elämäänsä....Ja mitä kannattaisi tehdä...vaikea uskoa ettei muilla olisi ollut kriisejä avioliiton aikana...Mutta edelleen olisin todella kiitollinen josko joku jaksaisi vaikka kertoa kokemuksistaan ja jakaa tarinansa. Hyvää yötä muille ja rauhaisia unia!

      • Anonyymi

        Ja ap oli siis edelleen äskeinen...olisi tietenkin mukavaa saada jotain keskustelua tänne ja jakaa ajatuksia ihmisten kanssa...


    • Anonyymi

      Moikka,

      Elän samankaltaisessa tilanteessa, taka pitkä suhde mutta ilman avioliittoa, eikä myöskään lapsia. Meillä asumuseroon johti minun päätöksen vuoksi, sillä miesystävälle juominen ja juhliminen oli tärkeämpää kuin parisuhteen ylläpitäminen, lisäksi piti minua itsestäänselvyytenä eli minä olin se joka hoiti kotia ja ostin kaiken ja tuntui että olin ainoa joka teki myöskin parisuhteen eteen vaivaa. Heitin ukon pihalle ottamaan omasta elämästään vastuuta ja alkuun tietenkin ahdisti kun jäi yksin eikä vieressä enää toista mutta ajan kuluessa jälkikäteen mietittynä eipä hän ollut läsnä vieressänikään.. aina räpläsi puhelinta tai pleikkaa ja lähti heti ulos jos kaverit soitti ihan sama mikä viikonpäivä tai kellonaika oli.. toisinsanottuna mua helpottaa ja annoin hänelle mahdollisuuden näyttää haluaako hän minut todella elämäänsä kuten väittää vai näyttääkö ne teot toden ja annan tämän paska suhteen kuivua kasaan. En etsi tilalle uutta miestä mutta totta puhuen jos vastaan tulee joku niin aion pitää silmät auki, mun luottamus on aikaa sitten rikottu. Sen kun rikkoo sen eteen tulee tehdä töitä ja jos sen eteen ei jaksa nähdä vaivaa niin ei myöskään ansaitse minua. Sinun kannattaa siis miettiä hyödyt erosta.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon kun kerroit oman tarinasi. Aika paljon löysin sieltä samaa kuin omassa tilanteessani on eli toinen pitänyt minua jo pitkään vaan itsestäänselvyytenä ja työt sekä puhelimen räpläys ne tärkeimmät elämässä ja oma lapsuudenperhe. Minulle ei ole ollut aikaa eikä halua edes puhua mitään, joten ymmärrän täysin miksi myös te asutte erillänne. Kukapa tuollaista lopun elämää jaksaa. Kun ei selvästi merkitse toiselle enää juurikaan mitään ainakaan meidän tapauksessa.

        Olen myös ollut vaan jatkuvasti yksin ja yksin vuosia jo kun toinen on vaan töissä tai missä lie ja valehtelee kaikesta mahdollisesta joista lopulta kuitenkin aina kiinni jäänyt. Elämä on ollut siis kauheaa kun näin sen ihan kirjoittaa mutta ihmismieli on kumma, että muka kaipaa jotain mitä ei oikeasti edes ole olemassakaan. Mutta olen itse ollut niin alamaissa ja sitten tämä korona eristi vielä lisää, että mies oli ainut suunnilleen ketä edes näki hetken päivästä mutta eipä se iloa tuonut.

        Joten kiitos paljon neuvosta että pitää ajatella tämän eron hyödyt nyt ja alkaa tajuamaan ettei kannata kaivata eikä itkeä sellaisen perään mitä ei enää edes ole olemassa ja sitä luottamusta ei minullakaan ole tuumaakaan jäljellä. Kiitos vielä sulle ja tsemppiä sekä voimia sinne ja valoa kevääseen, onneksi mennään myös siten valoa kohti! ❤ Kyllä me selvitään!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon kun kerroit oman tarinasi. Aika paljon löysin sieltä samaa kuin omassa tilanteessani on eli toinen pitänyt minua jo pitkään vaan itsestäänselvyytenä ja työt sekä puhelimen räpläys ne tärkeimmät elämässä ja oma lapsuudenperhe. Minulle ei ole ollut aikaa eikä halua edes puhua mitään, joten ymmärrän täysin miksi myös te asutte erillänne. Kukapa tuollaista lopun elämää jaksaa. Kun ei selvästi merkitse toiselle enää juurikaan mitään ainakaan meidän tapauksessa.

        Olen myös ollut vaan jatkuvasti yksin ja yksin vuosia jo kun toinen on vaan töissä tai missä lie ja valehtelee kaikesta mahdollisesta joista lopulta kuitenkin aina kiinni jäänyt. Elämä on ollut siis kauheaa kun näin sen ihan kirjoittaa mutta ihmismieli on kumma, että muka kaipaa jotain mitä ei oikeasti edes ole olemassakaan. Mutta olen itse ollut niin alamaissa ja sitten tämä korona eristi vielä lisää, että mies oli ainut suunnilleen ketä edes näki hetken päivästä mutta eipä se iloa tuonut.

        Joten kiitos paljon neuvosta että pitää ajatella tämän eron hyödyt nyt ja alkaa tajuamaan ettei kannata kaivata eikä itkeä sellaisen perään mitä ei enää edes ole olemassa ja sitä luottamusta ei minullakaan ole tuumaakaan jäljellä. Kiitos vielä sulle ja tsemppiä sekä voimia sinne ja valoa kevääseen, onneksi mennään myös siten valoa kohti! ❤ Kyllä me selvitään!!!

        Kiitos samoin me selvitään ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos samoin me selvitään ❤️

        ❤❤ Niin tehdään, vaikka aikaa menisi...uskotaan siihen!


    • Anonyymi

      Aika auttaa,klisee,mutta niin se on.
      Kirja ”Miten selviän iltaan” auttoi aikanaan itseäni.
      Vertaaminen,eli mieti miten paljon huonommin voisi tilanne olla.

      • Anonyymi

        Kiitos myös sinulle kovasti ja uskon itsekin tuohon kliseeseen, että kyllä se aika vaan aina auttaa monissa murheissa ja asioissa. Totta se vaan on! Ja tuo kirja kuulostaa hyvältä eli täytynee hankkia se ja etsiä netistä mistä sen löytäisi.

        Totta myös tuo, että asiat voisivat aina olla myös huonommin ja jotain paljon pahempaa Vaikka itse aloin jo sairastua tuossa suhteessa tosiaan ihan fyysisesti ja laihduin paljon kun en pystynyt syömään ja edelleen kamppailen kovien vatsavaivojen kanssa mutta jospa kaikki jossain vaiheessa helpottaa kun elämä rauhoittuu ja mieli alkaa toipua ja keho myös...pikku hiljaa kaikki tietenkin käy mutta täytyy olla kärsivällinen. Tsemppiä ja kaikkea hyvää myös sinulle elämääsi! ♡


    • Anonyymi

      Seksi' enemmän ja katso. kuinka asiat alkaa muuttuun.

      • Anonyymi

        No asutaan nyt 400 km päässä toisistamme tällä hetkellä, joten ei ehkä ole nyt tuo asia päällimmäisenä mielessä ja välit muutenkin niin etääntyneet että kyllä tässä eroa kohti vaan mennään... siltä vahvasti vaikuttaa. Joten parasta aikaa tottua pikku hiljaa siihen ajatukseen jo. Mutta kiitos vaan sinullekin!

        Mukava kun edes muutama ihminen vastannut jotain, hyvin vähän näyttää olevan ilmeisesti samassa tilanteessa olevia (odotin edes vähän enemmän keskustelua) mutta hyvähän se vaan on kun ihmisillä liitoissa kaikki ok ja hyvin, hyvä niin. :)


    • Anonyymi

      Täältä löytyy myös yksi, jolla aviokriisi menossa ja eroa kohti mennään. Olemme olleet naimisissa 6 vuotta, ei yhteisiä lapsia, molemmilla edellisistä liitoista yhteensä 3 aikuista. Olen koko liiton ajan ollut yksinäinen, miehen kanssa ei voi puhua kuin säästä. Vaikeat asiat ovat hänelle kuin myrkkyä ja uhkailee aina erolla, kun tulee riita tilanne eli 10 vuotta olen kestänyt sitä, jonka olemme asuneet yhdessä. Ja miehellä ei ole muuta elämää kotona kuin kännykkä, telkkari ja tietokone. Vuosien ajan olen kypsytellyt eroa ja nyt olen siihen valmis ja tiedän, että se tulee olemaan minulle helpotus. Ennemmin olen yksin yksinäinen kuin kaksin yksinäinen.
      Ystävien kanssa puhuminen auttaa paljon, minulla on hyvä ja viihtyisä työpaikka sekä paljon omia harrastuksia. Mies ei harrasta juuri mitään, joten olen tottunut liikkumaan yksin tai ystävien kanssa. Tsemppiä sinulle, kyllä se elämä kantaa.

      • Anonyymi

        Huomenta ja kiitos sinulle kun kirjoitit ja olipa niin paljon tuttua tuossa että huh, samanlaisia miehiä siis löytyy muualtakin. Nimenomaan puhelin on aina vaan kädessä ja niitä on 2 kpl ja vessassakin mukana

        Todella yksinäinen myös minä ollut avioliiton alusta saakka kun mies yllättäen muuttui heti papin aamenen jälkeen kuin eri mieheksi. 😞 Ja vaikeita asioita on aina paettu vaan muualle ja jätetty minut yksin joten tuttua on ja siinä olet niin oikeassa että parempi olla yksin yksin kuin yhdessä täysin yksin. Eikä mitään suhdetta edes ole eikä puhuta enää yhtään mistään.

        Sinulla on hieno asenne kyllä ja olet jo pitkällä erossa kuten kirjoitit että olet pohtinut sitä jo niin pitkään ja se tuntuu helpottavalta jota en vielä itse osaa ajatella vaikka kuinka olenkin kärsinyt ja olen ihan rikki ollut tosi pitkään. Enkä enää jaksa mutta sain voimaa sun kirjoituksestasi ja toivon että minullekin koittaa päivä kun koen noin kuin sinä nyt. Kiitos paljon tsempistä, sitä todella tarvitaan ja sinulle myös vielä tsemppiä eroon ja kaunista kevättä, asiat järjestyy aina lopulta onneksi! ❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta ja kiitos sinulle kun kirjoitit ja olipa niin paljon tuttua tuossa että huh, samanlaisia miehiä siis löytyy muualtakin. Nimenomaan puhelin on aina vaan kädessä ja niitä on 2 kpl ja vessassakin mukana

        Todella yksinäinen myös minä ollut avioliiton alusta saakka kun mies yllättäen muuttui heti papin aamenen jälkeen kuin eri mieheksi. 😞 Ja vaikeita asioita on aina paettu vaan muualle ja jätetty minut yksin joten tuttua on ja siinä olet niin oikeassa että parempi olla yksin yksin kuin yhdessä täysin yksin. Eikä mitään suhdetta edes ole eikä puhuta enää yhtään mistään.

        Sinulla on hieno asenne kyllä ja olet jo pitkällä erossa kuten kirjoitit että olet pohtinut sitä jo niin pitkään ja se tuntuu helpottavalta jota en vielä itse osaa ajatella vaikka kuinka olenkin kärsinyt ja olen ihan rikki ollut tosi pitkään. Enkä enää jaksa mutta sain voimaa sun kirjoituksestasi ja toivon että minullekin koittaa päivä kun koen noin kuin sinä nyt. Kiitos paljon tsempistä, sitä todella tarvitaan ja sinulle myös vielä tsemppiä eroon ja kaunista kevättä, asiat järjestyy aina lopulta onneksi! ❤

        Rupes naurattaan että onneksi edes puhelimen myyjillä menee hyvin kun luurit menee näin hyvin kaupaksi. Meilläkin oli ukolla ainakin kaksi puhelinta ja useampi liittymä. Kertoi semmoset satutarinat että miksi näin oli, kun asiasta kysyin. Pokkaa pitelin kun sitä säälittävää selitystä kuuntelin ja kun se luuli että menee mulle tarinat läpi. No ei menny. Halusin vaan katsoa kuinka suurta puppua se on valmis suoltamaan. Luotto oli mennyt jo aikaa sitten. Uskomattomalta tuntuu että kuinka paljon näitä tällaisia tyyppejä ylipäätään on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rupes naurattaan että onneksi edes puhelimen myyjillä menee hyvin kun luurit menee näin hyvin kaupaksi. Meilläkin oli ukolla ainakin kaksi puhelinta ja useampi liittymä. Kertoi semmoset satutarinat että miksi näin oli, kun asiasta kysyin. Pokkaa pitelin kun sitä säälittävää selitystä kuuntelin ja kun se luuli että menee mulle tarinat läpi. No ei menny. Halusin vaan katsoa kuinka suurta puppua se on valmis suoltamaan. Luotto oli mennyt jo aikaa sitten. Uskomattomalta tuntuu että kuinka paljon näitä tällaisia tyyppejä ylipäätään on.

        Heippa, joo satuja ja selityksiä on riittänyt vuosien varrella niin paljon ettei perässä pysy mutta kaikista kiinni jäänyt ja nykyään en usko yhtään mitään mitä sanoo koska kaikki on valhetta. Hyvä kun sielläkään ei valheet mene läpi, ja kyllä sen vaan oppii miten kaikki on yhtä suurta valheen verkkoa. Ja sanos muuta, näyttää niitä vaan riittävän valitettavasti mutta tsemppiä sinullekin ja voimia päiviin! ♡ Kohtalonsiskoja näköjään löytyy...


    • Anonyymi

      Kyllä meitä eronneita täällä riittää, moni varmasti vaan lukee näitä eikä välttämättä kommentoi. Ero myös takana ja vaikka oli erittäin vaikea suhde ja luulisi että olisi helpottanut niin eipä ole. Rakkaus jäi vaikka kuinka tajuaa, että se suhde oli tuskainen ja repivä. Jatkuvaa erolla uhkailua ja on/offia. Oma terveys alkoi mennä ja menikin. Nyt yritän kasailla minuuteni rikottuja rippeitä ja yritän ymmärtää mitä tapahtui. Helppoa ei ole ollut ja tiedän että jättää lopun ikäiset arvet. Päivät on ollut monesti yhtä kamppailua ettei hajoa kokonaan. Toivon, että joku päivä olisin vahvempi mutta vie aikaa saada rikottu ihminen edes jotenkin kasaan. Jotkut on näissä asioissa vahvempia ja pääsevät jaloilleen helposti mutta mulle ero on ollut erittäin kova paikka. Tsemppiä päiviin.

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle ja heti alkuun voimia ja jaksamista kovasti sinne myös vaikeaan tilanteeseen elämässä! ❤ Tiedän niin miltä tuo on-offailu tuntuu ja erolla uhkailut, ne vievät lopulta kaiken itsetunnon ja rikkoo ihmisen väkisinkin ja siksipä ero varmaan niin vaikealta tuntuukin kun on jo niin huonossa kunnossa sekä fyysisesti että henkisesti. Minä myös fyysisesti sairastuin liitossa ja kärsin tosiaan edelleen kovista vatsavaivoista.

        Ja niin sitten täytyy vaan yrittää jotenkin kasata itsensä ja aloittaa kuin uudestaan koko elämä mutta kun traumat jyllää ja ei jätä rauhaan niin eihän se helppoa ole ja saada rikkinäisestä taas edes jotenkin ehjä. Mutta jospa me molemmat ajan kanssa edes vähän voimistutaan ja päästään takaisin elämään kiinni, pakko kai se on siihen vaan uskoa. Niin kauan kuin on elämää niin on kai toivoa. Mutta kamppailua tämä totta tosiaan on ja jotkut on varmaan vahvempia näissä asioissa ja toisilla ottaa paljon kovemmille ja samoin minulle ero tulee olemaan kova paikka ja aikaa menee että tästä selvitään mutta selvitään hitaasti yhdessä joku päivä. ♡ Taistellaan!


    • Anonyymi

      Sanon vain ... parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä.

      • Anonyymi

        No varmaan onkin ja hienoa, että osa pystyy siihen ja onnittelut josko kuulut siihen porukkaan. Kiitos ja kaikkea hyvää sinnekin elämään!


      • Anonyymi

        Toisille se 'leikkiminen' toisen tunteilla ja on/off suhteet taitaa olla tapa syystä tai toisesta. Näitä pelimiehiä ja epävakaitakin on, jotka helposti lähtee suhteesta eikä mieti mitä jälkiä toiselle osapuolelle tästä mahdollisesti jää. Koko loppu elämä voi toisella murentua ja vielä pahempaakin. Toinen senkun porskuttaa tutulla vanhalla tyylillään siirtyen seuraavaan suhteeseen. Tavallaan aika omahyväistä ja itsekästä. Sillä, että jatkaa elämää ja ei jää vatvomaan vanhoja kuulostaa miehekkäästi kliseiseltä ja kovan ihmisen selviämis tarinalta. Kuitenkin siinä on jonkinlaista tunteettomuutta ja kenties käsittelemättömiä tunteita. Vai onko se näiden tapa suhtautua kumppaneihin kun käyttöesineisiin jotka ovat yhdentekeviä ja voi helposti siirtyä seuraavaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisille se 'leikkiminen' toisen tunteilla ja on/off suhteet taitaa olla tapa syystä tai toisesta. Näitä pelimiehiä ja epävakaitakin on, jotka helposti lähtee suhteesta eikä mieti mitä jälkiä toiselle osapuolelle tästä mahdollisesti jää. Koko loppu elämä voi toisella murentua ja vielä pahempaakin. Toinen senkun porskuttaa tutulla vanhalla tyylillään siirtyen seuraavaan suhteeseen. Tavallaan aika omahyväistä ja itsekästä. Sillä, että jatkaa elämää ja ei jää vatvomaan vanhoja kuulostaa miehekkäästi kliseiseltä ja kovan ihmisen selviämis tarinalta. Kuitenkin siinä on jonkinlaista tunteettomuutta ja kenties käsittelemättömiä tunteita. Vai onko se näiden tapa suhtautua kumppaneihin kun käyttöesineisiin jotka ovat yhdentekeviä ja voi helposti siirtyä seuraavaan?

        Voi kiitos sinulle tästä kirjoituksesta, olen lukenut sen jo moneen kertaan ja niin totta joka sana ja hyvin olet osannut kaiken tuoda esille...ei ole mitään lisättävää...olen niin samaa mieltä kaikesta kanssasi.

        Se juurikin, että jatketaan vaan ihan muina miehinä elämää ilolla vaikka kuinka pahoin oisi toiselle tehty mutta luultavasti jotain persoonallisuuden piirteitä ovat ja eivät tule koskaan muuttumaan niin suhteet eivät varmaan sitten kestä. Surullista kyllä. Ja välillä tuntuu ettei mitään tunteita edes ole eikä osata tuntea edes, lapsuudesta kenties jo jotain mitä ollut aina. Ja kun ei tunne niin helposti voi vaan jatkaa aina seuraavaan ihmiseen. 🤔

        Mutta kaikkea hyvää sinulle kevääseen ja kauniita päiviä! ❤


    • Anonyymi

      Ero on helpompaa, kun ei ole lapsia. Jakoon menee vain omaisuutta. Huonoa suhdetta ei kannata jatkaa. Se, että tuli ero, ei tarkoita sinun olevan huono ihminen tai epäonnistuja. Yhteensopivuus vain ei ollut riittävä. Jaksamista.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon sinulle myös ja onneksi ei tosiaan ole lapsia eikä juuri mitään muutakaan yhteistä niin siinä mielessä helppoa edes. Ja koitan tankata aina niillä hyvin huonoilla hetkillä noita sanojasi, kiitos!❤ Hyvää kevättä sinne jonnekin myös...


    • Anonyymi

      Täällä yksi aviokriisissä oleva. Myös uskonnon aivopesu voi tehdä avioliitosta vaikean. Mutta kun vaihtoehdot ovat juominen tai uskoontulo, yritä siinä sitten olla mukana ja pitää yllä tasapainoista suhdetta aviovaimona. Itse kun ei tarvitse aivopesua minkään lahkon kautta ja voi elää kuitenkin normaalia elämää. Nytkin pääsiäisenä 18 h, istuntoa. Aamulla lähtö ja illalla paluu. 15 vuotta yhdessä joista 3 vuotta kuivilla. Jokapäivä miettiminen kuinka kauan jaksan olla yksin avioliitossa jolta en saa mitään. Päätös on tehtävä itse, kukaan muu sitä ei voi tehdä toisen puolesta. Kun luin noita kirjoituksia tajusin kuinka moni on yksinäinen avioliitossa ja pohtii samoja asioita kuin minä. Hyvää päivänjatkoa ja valoisia kevätpäiviä teille kaikille jotka tunnette samoja tuntemuksia kuin minäkin.

      • Anonyymi

        Hei, kuulostaa kovin rankalta sinunkin kriisisi siellä ja raskasta on varmasti ja tuo tunne ettei liitosta enää mitään saa on kyllä surullinen ja yhtä aikaa tosi hajottavakin, joka rikkoo koko ajan ihmistä enemmän ja enemmän.

        Meillä tilanne ratkesi nyt pyhien aikana eroksi, joten avioero edessä ja sen surun käsitteleminen myös eli raskaat ajat jatkuvat eikä se muuta asiaa vaikka vaikeaa ollutkin, on se pieni kuolema ja suuri suru kuitenkin. Paljon voimia sinulle ja jaksamista kevääseen! ❤ Toivottavasti tilanne ratkeaa jossain vaiheessa molempien parhaaksi. -Ap


    • Anonyymi

      Lukijoieden ja AP.n kokemuksia seuraten tulee pakostakin esille kysymys, miksi ei muuta tilannetta aikaisemmin.

      Huomattuaan toisen muuttuvan valehtelijaksi, itserakkaaksi, välinpitämttämäksi ja täysin omissa maailmoissaan eläjäksi, eikä jo alkuvaiheessa olisi parasta antaa hänelle vaihtoehto: joko jatketaan yhdessä toinen toistaan huomioon ottaen, kunnioittaen ja yhteiseen hiileen (talouteen) puhaltaen tai kumpikin menee omaa tietään eri kattojen alla?

      Saattaa olla että tuo eroavaisuus hiipii hitaasti ja huomaamatta ajan kanssa.
      Mutta viimeistään siinä vaiheessa kun se konkreettisesti havaitsee ja tunnustaa itselleen, silloin pitäisi tehdä tuo asia selväksi kummallekin. Ei huutamalla eikä syyttelemällä. Se ei enää auta asiaa. Vain ilmoittamalla että ollaan menossa suuntaan jota et voi hyväksyä. Tästä ulospääsyyn on vain yksi tie, itä-länsi.

      Huonossa elämässä suhteettoman suuri osa energiaa kuluu kitumiseen ja pahaan oloon. Se ei hyödytä ketään, vain pahentaa asioita.
      Kuin mikä tahaansa sairaus, ajoissa kun ottaa hoidettavaksi, täydellisesti parantuminen on varmempaa. (Kummankin) eteenpäin elämässään meneminen jättää paljon pienemmät arvet jotka nopeammin häipyvät.

      • Anonyymi

        Hei, saat asian kuulostamaan hyvin helpolta ja simppeliltä mitä se ei aina kuitenkaan ole vaikka kuinka on vaikeaa...Mutta totta joka sana, noinhan se täytyisi toimia mutta ihminen ei aina kriisissä ole järkevimmillään ja tunteetkin voi vielä sotkea pakkaa hyvinkin, kaikissa aina jotain hyvääkin.

        Mutta omalta osaltani kriisi päättyi nyt siihen avioeroon, joten ratkaisut on tehty ja surutyö alkaa uuden asian edessä, ei kyllä varmaan heti yhtään helpota eikä helpommaksi mene mutta ihmiset varmasti selviytyy eroistakin vähän oman persoonallisuutensa ja tilanteen mukaan. Kiitos järkisanoista sulle joka tapauksessa!


    • Anonyymi

      Vapaus avaa uudet mahdollisuudet . Se on hieno asia , järjestää elämän perusteet ja duunit kuten toivoo niiden olevan .

      • Anonyymi

        Joo jos jotain hyvää niin nyt on ainakin vapaa valehteluista ja niiden aiheuttamista ahdistuksista ja epätietoisuudesta ja jatkuvasta jännitystilasta melkein koko kehossa. Ja voi ja pitääkin todella alkaa järjestelemään elämäänsä taas ihan uudelta pohjalta, kuin uusi alku elämässä. Kiitos! ♡


      • Anonyymi

        Voi näitä vapaus ihmisiä. Järjestelevät tämän tästä elämäänsä ja koskaan ei ole hyvä.
        Miksi vapautta haluavat menevät parisuhteeseen. Haluavatko he vain hallita toista ihmistä hetken ja sitten heittää pois. - sivusta vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi näitä vapaus ihmisiä. Järjestelevät tämän tästä elämäänsä ja koskaan ei ole hyvä.
        Miksi vapautta haluavat menevät parisuhteeseen. Haluavatko he vain hallita toista ihmistä hetken ja sitten heittää pois. - sivusta vaan

        No minä en ainakaan vapautta halunnut vaan mieheni sitä halusi. Menin naimisiin koko loppuelämäkseni mutta jos toinen haluaa erota eikä muuta vaihtoehtoa ole niin pakkohan se on ja siinä vaiheessa kun itsekin kärsii monenlaisesta väkivallasta suhteessa niin on se parempi loppupeleissä olla yksinkin kuin kidutettavana suoraan sanottuna ja elää koko ajan pelossa. Mutta joo minun mieheni halusi varmaankin juuri hallita kaikkea ja tiesi kuitenkin koko ajan haluavansa erota. -Ap


    • Anonyymi

      Heippahei. Kaikkeen uhkaan voi valmistautua uhman lisäksi joka päivä vaikka heti herättyä.

      • Anonyymi

        Juu ihmisellä riittää varmaan erinäisiä uhkia avioliiton jälkeenkin ja eron eli ei muuta kuin valmistautumaan joka ikinen aamu kunnon varustein :)


    • Anonyymi

      Olen mies joka on ollut naimisissa 23v ja on 3 lasta. Vaimo on mennyt jotenkin kuoreensa ja ei puhu mikä on. Fyysinen puoli on mennyt minimiin, rakkautta ei enään oikein ole ja kokeillut kaikkea. Hän haluaa vain eristäytyä kaikelta . En rajoita hänen menemistä ainoastaan toivon tietäväni minne hän on mennyt jne.. Olen yksinäinen ja hukassa tässä suhteessa. En oikein tiedä mitä pitää tehdä että saisin paketin kasaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe