WMA-musiikki

tietäiskö kukaan

ku joissain mp3-soitinten "tuoteselosteissa" lukee että tallentaa esim. 16tuntia MP3-musiikkia, mut 32tuntia WMA- musiikkia, ni voisko joku selventää mulleki, et miten se WMA eroo MP3-musasta?? ja et voiko MP3 musan muuttaa WMA musaks?

5

2860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AM Tiainen

WMA on varmaan kevyempi soittimen prosessorille joten se kuluttaa akkua.

Itse en menisi konvertoimaan musiikkia enää MP3 formaatista WMA farmaattiin. MiItse en menisi konvertoimaan musiikkia enää MP3 formaatista WMA formaattiin. Ihan turhaan pitäsi muuttaa monia satoja kappaleita WMA mutooon. Eihän siinä ole mitään järkeä jos omat musiikit on WMA muodossa. Mielestäni WMA musiikki on jotenkin metallisemman sointunen varsinkin pienimmillä bittivirroilla. Toinen juttu sitten onkin jos omistaa kappaleet jo valmiiksi WMA muodossa.

• QueenOfTheDawn

Yleensä kannattaa muuttaa musiikki mp3 muotoon eikä toisinpäin koska mp3 muodossa musiikki on parempi laatuista.

• Pakattujen äänitiedostojen äänenlaatuun vaikuttaa käytetty pakkaussuhde. Tätä kuvaa tiedoston bit rate (bittivirta?), esimerkiksi 128 kb/s. Mitä korkeampi tuo luku on, sitä parempi äänenlaatu on. Mp3-muotoiselle musiikille 128 kb/s on siedettävä kannettavissa laitteissa ja huonoilla äänikorteilla, mutta korkeampi on toivottava jos laitteisto on muuten kunnossa.

WMA-formaatin sijasta kannattaa suosia vaikka mp3:sta tai mieluummin jotakin vapaata formaattia, kuten Ogg Vorbisia. WMA saattaa sisältää kaikkia ikäviä käyttörajoitteita. Esimerkkinä tämä: Sain kaveriltani muutaman .wma-tiedoston, jotka hän oli ripannut omista CD-levyistään Windows Media Playerilla. En kuitenkaan voinut niitä omalla tietokoneellani kuunnella, kun ne halusivat jonkinlaista lisenssitiedostoa.

Musiikin laatuun ei pakkausmuoto vaikuta, vaan pelkästään äänenlaatuun. Tuuba on tuubaa, vaikka sen pakkaisi flac:lla. :)

• QueenOfTheDawn
        Karmawhore kirjoitti:

Pakattujen äänitiedostojen äänenlaatuun vaikuttaa käytetty pakkaussuhde. Tätä kuvaa tiedoston bit rate (bittivirta?), esimerkiksi 128 kb/s. Mitä korkeampi tuo luku on, sitä parempi äänenlaatu on. Mp3-muotoiselle musiikille 128 kb/s on siedettävä kannettavissa laitteissa ja huonoilla äänikorteilla, mutta korkeampi on toivottava jos laitteisto on muuten kunnossa.

WMA-formaatin sijasta kannattaa suosia vaikka mp3:sta tai mieluummin jotakin vapaata formaattia, kuten Ogg Vorbisia. WMA saattaa sisältää kaikkia ikäviä käyttörajoitteita. Esimerkkinä tämä: Sain kaveriltani muutaman .wma-tiedoston, jotka hän oli ripannut omista CD-levyistään Windows Media Playerilla. En kuitenkaan voinut niitä omalla tietokoneellani kuunnella, kun ne halusivat jonkinlaista lisenssitiedostoa.

Musiikin laatuun ei pakkausmuoto vaikuta, vaan pelkästään äänenlaatuun. Tuuba on tuubaa, vaikka sen pakkaisi flac:lla. :)

tämä äidinkielellinen virheellisyys... heh...

• eliie

tuota samaa tässä juuri mietin. jos nyt tässä ei kannattavuudesta puhuta, vaan tilan viemisestä. olisko neuvoa esim jotain ohjelmaa jolla saa kätevästi mp3:set muutettua wma -muotoon? ja olettaisin ettei äänen laatu aivan huomattavan suuresti huonone tuossa muutoksessa, varmaankin on kuunneltavaa vielä. mutta sitä ohjelmaa tai muuta vinkkiä? tänks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3057
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2674
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1513
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      1009
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      913
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      829
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe